Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

(zo goed als) definitieve route september 2010

Discussie gestart

Steson

Ik heb niet lang geleden deze site als tip gekregen, omdat ik met dezelfde vraag zat:
http://www.worldtimezone.com/time-usa12.php

En ben zelf ook erg benieuwd naar de meningen over de koelbox....  ;)
#16 - 10-08-2010, 19:18 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

wim312

Ik had het straks over Hearst Castle. Is het noodzaak om van tevoren te reserveren of
kun je daar gewoon heengaan en tickets kopen?

Wim
#17 - 10-08-2010, 21:17 uur

Marianne

Ik heb alleen ervaring met de gewone koelbox, met ijs.Je kunt werkelijk overal ijs kopen, heel gemakkelijk. Die met 12V lijkt me ook wel makkelijk, maar hoe gaat het als je niet rijdt?
Je kunt bijna overal wel koelboxen kopen, ook bij een Safeway.

Hearst Castle: ik denk dat het verstandig is om te reserveren, je loopt anders het risico dat het vol is of dat je lang moet wachten. Wij hebben eens een uur moeten wachten, en dat was buiten het hoogseizoen. Ik geloof dat we de tweede keer (andere tour) meteen meekonden. Als het geen musit is, en je wilt je niet te veel vastleggen kun je  er op gokken. En eventueel een andere tour doen dan de nr 1 die voor beginnelingen aangeraden wordt.

Marianne
#18 - 10-08-2010, 22:04 uur

Sascia

Wij hadden niet gereserveerd in Hearst Castle en toer 1 was vol, dankzij een laatste annulering mochten we toch mee. Dus ik zou zeggen: reserveren! Houd je weer meer tijd over voor al die andere mooie dingen in je reis  ;D En wij vonden Hearst castle zeker de moeite waard!

Veel plezier, het ziet er super uit!
#19 - 11-08-2010, 09:45 uur

Tet14

Wij zijn wel zonder reservering naar Hearst Castle geweest maar dat was buiten het seizoen.
Je kan idd koelboxen overal kopen, zelfs in de grotere pompstatiions. Onderweg naar Sedona  kom je door VOC, Village of Oak Creek waar een mall is (maar misschien alleen outlet). In Sedona vind je genoeg winkels bv in Uptown, in Flagstaff is een WalMart en er is ook een WalMart in Page. Die Safeway is een soort grote AH maar alles is hier onder een dak, een Starbucks, een Deli en alle drank die je maar nodig hebt.  12 volt koelkasten hebben we niet gehad in de USA. Hier wel, en zo'n box doet het prima maar niet echt heel koud.  We vullen lege flesjes met water (niet helemaal vol, ijs zet uit) en stoppen die in de vriezer van de koelkast de nacht van tevoren. Dat werkt beter dan ijsblokjes want ook na een lange hete rit is het ijs in de flesjes niet helemaal gesmolten en je hebt altijd lekker koud water onderweg en de box blijft koud. Als je ijsblokjes koopt leg die dan bovenin de koeler en niet onderin (lucht koelt dan beter). Wat we ook wel doen is diepgevroren voedsel kopen en leggen die in de box. 's Avonds in the magnetron! Wij gaan nooit elke dag uit eten, niet om de prijs (zelf eten maken is nauwelijks goedkoper) maar elke dag in een restaurant is ook zo iets.  Als je van crab en kreeft houdt. Die kan je (en een stuk goedkoper en vaak beter) ook bij bv Safeway kopen. In de box ermee (zit een hoop ijs in) en dan 's avonds op je terrasje smikkelen. Yummie!
Tet
#20 - 11-08-2010, 10:14 uur

leendert en maria

Dag Wim
Als heuse ervaringsdeskundige, ha, ha  ;) zal ik wat van onze ervaringen meegeven:
De 41 en Monterey:Het middenstuk van de 41 vonden wij oersaai. Zorg dat je tank vol zit want er is geen mens en geen huis te zien onderweg.
Als je wilt whalewatchen in Monterey reserveer dan de dag van aankomst voor de volgende ochtend. Wij hadden de laatste plekken voor de afvaart van 10.00 uur. Die er na gaan pas om 13.30. Je bent zeker 2,5 uur weg en als je daarna nog door moet naar SF. Ivm afstand en drukte naar SF vonden wij de ochtendvaart prettiger. Bij de zaak waar wij hebben geboekt (Chris, hebben de kleinste boot) kun je, als je je tenminste vroeg meld, gratis wind/regenjacks lenen. Die kunnen nog over je fleecevest heen. Bij anderen kan het misschien ook hoor, maar dat weet ik niet. Het was heel koud op zee dus wij waren hier blij mee! Dit seizoen zijn er blue whales en humpback whales te zien, 40 m lang.
In SF hoef je niet meer naar pier 39 voor de zeehonden: in de haven van Monterey zijn er veel meer te zien, zoo leuk! Je kunt ze heel goed zien, ze zitten overal op en onder.
Mariposa:De laatste 2 miles moesten we met de shuttel naar Mariposa. Dit omdat de P bij mariposa zelf al vol was. De shuttel gaat om de 25 min. We hadden geluk dat we het laatste parkeerplaatsje bij de Spouth Entrence hadden, anders heb je volgens mij pech en moet je verder terug rijden voor de shuttel... Misschien als je heel vroeg bent dat er nog een plaats vrij is op de P bij Mariposa zelf? het is zeker de moeite om heen te gaan.
SF
Koop geen 3 dagen kaart voor de cable car (hebben wij wel gedaan) a 20 dollar maar losse kaartjes en doe de rest met de F-bus, die kost maar iets van 2 dollar per rit. Wij hebben onze 3 dagen kaart er niet uit gehaald. Wachttijd voor de cable car was bij ons steeds rond de 45 min. a een uur, ook als we niet bij het begin of eindpunt instapte.
Wil je terug van je hotel naar SF airport en koop je kaartjes voor de Bart (= trein) weet dat je dan maar 2 (!) kaartjes per visa kunt kopen per 24 uur. Neem er de tijd voor want het is een heel gepuzzel voor je snapt hoe de automaten werken. Je moet nml. voor een kaartje van 8,20 eerst 20 dollar aantikken en dan steeds geld er af tikken tot je aan je gewenste bedrag zit. Voordat we daar achter waren... Als je met de Bart terug gaat volg dan als je uitgestapt bent  de rode lijn en stap in de volgende shutteltrein (wijst voor zich) tot je juiste vertrekhal.
Ter overweging voor als je gaat fietsen: wij vonden 2 keer over de GGB leuker dan met de boot terug. Wij waren net binnen3 uur weer terug, scheelt fiets huurkosten en 10 dollar pp voor de boot terug. Als je toch ook naar Alcatraz gaat zit je ook op de boot, zo dachten wij.
Valley of Fire:
De dag van vertrek zijn we niet eerst naar Zion geweest. Je bent veel tijd kwijt voor je goed en wel op de plek bent waar je nog naar toe wilt en je moet ook weer terug met de shuttelbus, dus ook nog de hele ronde rijden. Alleen dat al is 90 min. Wij hebben besloten dan maar meteen naar VoF te gaan en zeker geen spijt van gehad! Zo'n mooi par met een prachtige scenic route.  Neem ook de tijd voor het visitor centre. Het is mooi, informatief en lekker koel!
koelbox:
Bij aankomste hebben we een stevige koelbox gekocht van rond 16 dollar. In bijna alle hotels is gratis ijs te krijgen (bij Furnace creek moet je het even bij de receptie vragen dan halen ze een zak voor je en krijg je die meteen mee). Van thuis hadden wij zipzakjes meegenomen. Als je die vult met ijs worden de spullen in de box niet zo nat (zoals chocoladereep)en toch heel koud!  's nachts de spullen uit de koelbox in de koelkast van de hotelkamer.
lNeem vooral  evergreens, ontbijkoek of dat soort dingen mee vanuit Nederland. Dat aten wij vaak als lunch: het brood vonden we echt niet lekker en hadden zo een goed en makkelijk alternatief.
Ik hoop dat je er wat mee kunt, het zijn natuurlijk alleen onze ervaringen. Succes met de laatste voorbereidingen!
Maria
#21 - 16-08-2010, 00:33 uur

Frannie

Zeker fietsen over de Golden Gate Bridge, vonden wij er leuk. Sausolito is ook erg gezellig en van daaruit kan je met de ferry weer terug.
We hebben de fiets gehuurd bij Pier 39, krijgt een hele charmante helm  ;D. Van daaruit zijn we naar Ghirardelli gefietst om even wat energie naar binnen te werken (lees een gratis chocolaatje naar binnen gewerkt haha) en toen over de Golden Gate naar Sausolito, daar geluncht, rongelopen en wat shopjes bekeken. In de namiddag terug met de ferry.

Alcatraz was ook erg interessant. We hebben er zelf rondgelopen met de auditour, gaf erg veel informatie.
Chinatown in San Francisco is ook zeker de moeite waard!

Wij hebben ondanks de heuvels aardig veel gelopen in SF, natuurlijk een ritje met de cable car gemaakt en een ritje met de tram naar de opstapplaats voor Alcatraz.

Neem wel een vest mee naar SF, kan erg fris zijn! Vooral op de boot naar Alcatraz of fietsen over de GG.

Veel plezier en goede reis!
#22 - 16-08-2010, 09:11 uur

wim312

Dank voor de reacties, Maria en Frannie. Zinvolle tips.
We kijken wel hoe we vanuit SF naar de luchthaven gaan. Het handigst lijkt mij met een taxi maar
geen idee wat de kosten daarvan zijn.

We zijn idd van plan over de GG te gaan fietsen. Of we dat heen EN terug doen of de 'pont' nemen
beslissen we ter plekke wel.

We zijn een volle middag en dag in Zion dus waarschijnlijk zullen we de volgende morgen niet eerst weer
Zion ingaan maar 's morgens direct vertrekken richting LV via het VoF park.

De rit van Yosemite (via bezoek Mariposa) naar de kust (via de 41) bestempel ik als een reisdag. Had ook niet
verwacht dat dit de meest interressante rit zou zijn in de vakantie.

Of we gaan whalewatchen wordt ter plekke beslist. Ook afhankelijk van het weer en idd
is dan de ochtendvaart ook in mijn ogen de beste optie.

Nog een kleine 4 weken.  We kijken er naar uit  :)

Wim
#23 - 16-08-2010, 09:32 uur

Matthe

Ik zag in één van de topics een opmerking over de tijdsverschillen in de diverse staten.
Inmiddels weet ik al wel dat in het Voorjaar de klok Vooruit gaat   >:D
Maar kan iemand van de kenners in de route (zie boven) aangeven wanneer en welke kant op de klok verzet moet worden?
Ik worstel steeds of de tijd nu vooruit of achteruit gezet moet worden.  embarressed

Alvast bedankt.

Wim
Wim,
Heb je een smartfoon?
Een beetje smart bepaald aan de palen waar ie zit en dan volgt de tijd automatisch..?
#24 - 16-08-2010, 16:40 uur

wim312

Als je een Nokia 6303 classic een smartfoon wilt noemen. Denk het niet.
Eerst mn abonnement uitzitten en dan komt er misschien een Iphone  >:D

Wim
#25 - 16-08-2010, 16:53 uur

Steson

Ik durf mijn smartphone eigenlijk niet mee te nemen, omdat ik alleen in NL onbeperkt internet binnen mijn bundel heb en in de USA voor internet moet betalen.....
En aangezien bijna alles op mijn phone via internet gaat ...  :-\
#26 - 17-08-2010, 19:05 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

frankiealmelo

@steson:

Op de nieuwere WM6.5 smartphones kun je roaming internet blokkeren. (op oudere toestellen is er een mogelijkheid een fake internet-verbinding aan te maken en deze te selecteren als default internet verbinding).
 Ik had hem ook gewoon bij me, ging echt allemaal zonder problemen daar en ik had gelijk tomtom bij me  >:D

Groet,

Frank
#27 - 17-08-2010, 20:16 uur



Steson

Ik ben nog een nono in smartphone-land  ;D

Ik heb een nieuwe: Sony-Ericsson Xperia X10. Beetje lastig uit te vogelen hoe ik die roaming uit kan zetten (bij iPhone is dat simpel....)
Dus TomTom gaat via GPS natuurlijk !!

Maar we hebben al een TomTom mee met de nieuwste USA-kaart en een mini-laptop met WL.

Toch maar de X10 thuislaten denk ik...... Heb al zoveel bij me, kan wel een winkel openen  ;)
#28 - 17-08-2010, 21:52 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

wim312

Hier wordt de laptop meegenomen. Ben al bezig met een weblog. Zodra ik dat een beetje onder de
knie heb zal ik het adres hier neerzetten zodat ik 'gevolgd' kan worden.

Ben toevallig vandaag op pad geweest voor nieuwe navigatie. Denk dat het de TT 950 wordt met dus de USA kaart erop.
Maar desalniettemin ligt ook de kaart op schoot. Meeste van de route zal de TT wel uitstaan. Alleen wel handig
met het oog op afstand en tijd.

Wim
#29 - 17-08-2010, 23:22 uur

Nici

Hallo Wim,

Misschien heb je nog iets aan ons verslag: http://juliannicoline.blogspot.com/.
Wij hebben jullie route omgekeerd gedaan in juni (op het stukje kust onder SF na, dat hadden we al eens gedaan en wij hadden Moab er ook bij).
Ook wij hebben een 'gewone' koelbox gebruikt en dat ging prima.
De Alabama Hills vonden wij ook erg leuk om te doen, net als VoF alleen was het daar wel erg warm. De GG hebben wij alleen heen gefietst. Het weer in SF was niet zo denderend en in Sausalito scheen de zon, dus zijn we daar iets langer gebleven. Je gaat na de GG een heel stuk naar beneden en ik wilde dat niet omhoog fietsen, dus we hebben voor de pont gekozen  :D
Zo op het oog lijkt me je eerste dag (12-09) erg vol te zitten, maar je bent vroeg wakker. Wij hebben Slide Rock helaas niet gezien omdat er een flinke file voor stond (weekend).

Heel veel plezier, het is een prachtige route die je gaat maken!

Nici
#30 - 18-08-2010, 08:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15