Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

(zo goed als) definitieve route september 2010

Discussie gestart

wim312

Hieronder de zo goed als definitieve route die we tijdens onze 1ste Amerika reis gaan rijden.

11-09  Brussel - Phoenix, daar huurauto ophalen (Dollar, grote SUV) en naar Motel 6 in Scottsdale.

12-09  Scottsdale (eerst nodige dingen inslaan bij WalMart) via I17 naar Montezuma Castle, bezoek Chappel
           of the Holy Cross en Slide Rock S.P. Via een bezoekje aan Williams door naar de Grand Canyon.
           2 overnachtingen in Bright Angel Lodge.

13-09  Zonsopgang, bezoek IMAX theater, eventueel helicoptervlucht (wordt ter plaatse besloten), met bus richting
           Hermit's Rest en genieten van diverse uitzichtpunten. Eventueel nog een stukje Bright Angel Trail. Zonsondergang

14-09  Via East Rim Dr naar Monument Valley. Even een stop bij Desert View en Cameron Trading Post. Aansluitend maken we
            in MV de loop met onze eigen auto. (Vraag; kom ik via deze route automatisch langs 'Mile Marker 13 om de 'beroemde' foto te maken?)
           Overnachting is in Red Rock Hill House op het property van  Gouldings Lodge.

15-09   Vertrek vanuit MV naar Page. Bezoek aan Upper Antelope Canyon. De 11.30 uur tour is al vastgelegd bij Chief Tsosie.
            Aansluitend bezoek Horseshoebend en misschien kijken we nog even bij Lake Powell. Overnachting is deze keer in  Days Inn in Page.


16-09   Vanuit Page naar Bryce. We kijken (informeren) of we de Cottonwood Canyon Rd kunnen rijden en anders pakken we gewoon de reguliere weg.
             In Bryce rijden we naar het einde en kijken dan op de terugweg bij de verschillende viewpoints. Misschien zit er ook nog een
             kleine trail in (Mossy Cave, Queens Garden of Brisstlecone). Overnachting in Bryce View Lodge

17-09   Vandaag de rit van Bryce naar Springdale. De komende 2 nachten verblijven we in het door velen reeds als pareltje omschreven Desert Pearl Inn.
             Dat is onze uitvalsbasis om de komende 2 dagen Zion te bekijken en er wat trails te wandelen.De volgende heb ik op het oog; 1. Weeping Rock Hike
             2. Lower Emerald Pool, 3. Canyon Overlook Trail, 4. Riverside Walk. Verder willen we ook de tijd hebben om heerlijk aan het zwembad te relaxen.

18-09   Bezoek Zion N.P.  en relaxen.

19-09    Vandaag de rit naar Las Vegas. Waarschijnlijk via het Valley of Fire S.P.  maar dat is afhankelijk van hoe laat we uit Zion wegrijden.
             Ook in LV verblijven we 2 nachten in het Desert Rose Resort. In LV zullen we de bekende dingen bezoeken en uiteraard kijken of
             we onze vakantie terug kunnen verdienen  >:D

20-09    Las Vegas

21-09    Van Las Vegas gaan we vandaag naar Death Valley waar we in Furnace Creek zullen overnachten. De welbekende punten zoals
              Zabrikies Point, Badwater etc. zullen we met een bezoek 'vereren'.

22-09    Van Death Valley gaat de reis naar Mammoth Lakes. Ik had graag van jullie wat tips gehad of er op deze route nog wat interressante dingen zijn
             die de aandacht vragen. Verder zullen er de nodige stops zijn voor een fotoshot maar dat zal de hele vakantie natuurlijk het geval zijn.

23-09    Vandaag de route van Mammoth Lakes naar El Portal. We rijden eerst naar Bodie om de ghosttown te bekijken. Daarna gaat de reis via de
              Tioga pas naar de Cedar Lodge. Natuurlijk zullen we onderweg wanneer de mogelijkheid zich aandient de benen strekken en een paar
              korte wandelingen maken.

24-09    Ontdekken Yosemite Park d.m.v. fiets, wandelingen en auto.

25-09    Zie  boven.

26-09    We laten vandaag Yosemite achter ons en begeven ons  via de '41'  (Mariposa Grove) en Fresno richting de kustweg langs de Stille Oceaan.
             Deze pikken we op bij Cambria. Ons hotel (BW Cavalier Oceanfront) staat in San Simeon. Vandaag is dus meer een reisdag.

27-09     Vandaag vervolgen we onze route naarr het noorden. We genieten van de uitzichten en maken diverse stops. We beslissen aldaar
              of we Randolph Hearst nog met een bezoek vereren. Eindbestemming vandaag is Monterey. Walvissen spotten? Aquarium bezoeken?
              Het behoort allemaal tot de mogelijkheden. Ons overnachtingshotel is  de Stage Coach Lodge in Monterey.

28-09     Vandaag richting ons eindpunt. San Francisco. Deze stad zullen we de komende dagen met het ov, per voet of fiets verkennen want
             bij aankomst wordt de huurauto ingeleverd (misschien eerst nog even Lombard Street naar beneden?).
             Ticktes voor Alcatraz zijn al binnen en er zal waarschijnlijk ook gefietst worden over de GG.

29-09     San Francisco

30-09     San Francisco

01-10     Terugvlucht San Francisco - Brussel

02-10     Aankomst thuis na hopenlijk een fantastische ervaring.


Graag zie ik van jullie op-  of aanmerkingen, tips en wat al niet meer.


Gr.  Wim
            
      
#1 - 08-08-2010, 10:42 uur

Steson

Hallo Wim !

Jullie gaan enkele dagen voor ons deze reis maken.
Ik zie dat jullie bijna dezelfde hotels hebben als wij !
In Page, Zion, El Portal en San Simeon hebben wij de genoemde hotels dus ook gereserveerd.....
Graag wil ik weten welk hotel jullie hebben in Mammoth Leakes. Wij hebben tussen DV en El Portal nog geen hotel gereserveerd (de laatste in ons rijtje 'to do')
en we zijn nog steeds zoekende.... We dachten zelf aan Lee Vining. Hebben jullie een goed hotel gevonden?

Ik weet niet of je een reisdasgboek bijhoudt ofzo, maar ik ben natuurlijk wel benieuwd naar jullie ervaringen !!
#2 - 08-08-2010, 11:03 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

nielsenkim

Heb je in Lee Vining hier al gekeken?

http://www.bwlakeviewlodge.com/cottages.php
#3 - 08-08-2010, 11:15 uur

Steson

We hadden zelf Murphey's op het oog, maar volgens mij is Lake View Lodge even duur ....

En in Lake View zijn de cottages en de motelrooms even duur. Wat wordt er dan aangeraden welke kamer ??
#4 - 08-08-2010, 12:09 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Tet14

Hi
Mooie route en goede planning.
12/9:  Je zult vroeg wakker zijn en je hebt een lange dag voor de boeg. Ik zou meteen op weg gaan naar Montezuma Castle, Chapel, Slide Rock (dit neemt wel enige tijd), Oak Creek Canyon en dan naar Williams. In Williams is de Safeway, onze vaste stop voor inkopen. Ik denk dat je zo wat tijd bespaart ipv naar Wal mart te gaan eerst.
14/9: Nee je komt niet langs milemarker 13. Die ligt tussen Monument Valley en Mexican Hat.
16/9: Vergeet Cottonwood Canyon rd. Is zeker niet sneller en condities kunnen tegenvallen. Niet aanbevolen. Ik zou zo veel mogelijk tijd aan Bryce besteden.
17/9: Bezoek Canyon Overlook Trail onderweg van Bryce naar Springdale. Daar zul je de volgende dag geen tijd meer voor hebben. (terugrijden en weer door de tunnel)
19/9: Ik zou zeker Valley of Fire SP bekijken en dan langs Lake Mead naar Las Vegas rijden. Mooie rit.
22/9: Mammoth is prima maar Lee Vining kan ook.  Stop in Lone Pine en bekijk de Alabama Hills en rijd misschien een stukje Whitney Portal. Ten noorden van Lone Pine is Manzanar, de herinneringen aan het Japanse kamp. Er is heel veel te bezoeken langs us395 maar ik ben bang dat je daar geen tijd voor zult hebben. Koop broodjes bij Erik Schat in Bishop, naast de Best Western.
23/9: Onderschat de tijd niet die je nodig hebt om in Yosemite te komen. June Lake loop, Mono Lake (minstens een uur) en de rit van Lee Vining naar Bodie en weer terug (ca 3 uur) en dan die prachtige Tioga Pass met de stops onderweg.  Je zal dan tegen de zon inrijden en dat is een beetje jammer want 's morgens is dr rit over Tioga Pass van oost naar west het mooist.
29/9: Ik zou Hearst Castle nooit willen overslaan. Kan je eerst doen voor je hw1 gaat rijden. Ongeveer 2 uur voor het Hearst Castle bezoek. Neem toer #1. bezoek onderweg naar Monterey Point Lobos SR en Carmel.
Als gezegd: Een prachtige route!
Tet
#5 - 08-08-2010, 12:47 uur

wim312

Steson, wij overnachten in Mammoth Lakes in het BW High Sierra Hotel. Praktijk zal uitwijzen of het wat is maar
het is maar 1 overnachting dus als ik maar een douche en bed heb hoor je mij niet zo gauw klagen  :)

Ik ben mezelf de kunsten van het bijhouden van een weblog aant bijbrengen. Heb er weinig tijd voor omdat
ik de hele week van huis ben dus alleen de weekenden de tijd heb. Maar zodra ik dat op poten heb vermeld ik hier het adres.

Tet, hardstikke bedankt voor je opmerkingen en suggesties. Kan ik wat mee en wordt direct in het routeboek opgenomen.
Is Milemarker 13 ver omrijden en is het de moeite waard om die omweg te maken om DE foto te maken?
Cottonwood Rd was al een twijfelgeval. Neem aan dat de reguliere route ook de moeite waard is.
Whitney Portal Rd, de moeite waard om van de 395 af te gaan?

Gr. Wim
#6 - 08-08-2010, 14:47 uur

Tet14

Whitney Portal is een rit naar de bergen waar je prachtige uitzichten hebt op het droge Owens Lake maar omdat je ook al Tioga Pass gaat rijden, die nog veel mooier is zou ik overwegen dit over te slaan.
De foto's bij milemarker 13 zijn het mooist vroeg in de morgen met de zon in het oosten. Ik zou er midden op de dag niet voor omrijden.
Als je Cottonwood rd gaat rijden zal je ook willen stoppen bij bv Grosvenor Arch en Kodachrome Basin SP. Dat neemt weer heel wat tijd en de route over us89 is ook mooi. Stop even bij Red Canyon. Prima visitor center en vaak een stuk rustiger dan bij Bryce, en ze hebben ook alle info.
Tet
#7 - 08-08-2010, 16:23 uur

Lilo



16-09   Vanuit Page naar Bryce. We kijken (informeren) of we de Cottonwood Canyon Rd kunnen rijden en anders pakken we gewoon de reguliere weg.
             In Bryce rijden we naar het einde en kijken dan op de terugweg bij de verschillende viewpoints. Misschien zit er ook nog een
             kleine trail in (Mossy Cave, Queens Garden of Brisstlecone). Overnachting in Bryce View Lodge

        
      

Knappe route, wim. Het zal een schitterende reis worden! Wij zijn dezelfde dagen in Vegas als jullie. Als je in Bryce wil wandelen is voor mij van de 3 die je opsomt Queens garden absoluut de mooiste! Ik vond Mossy Cave wat tegenvallen.
Veel plezier!

Lilo  8)
#8 - 09-08-2010, 19:24 uur

wim312

Ik zag in één van de topics een opmerking over de tijdsverschillen in de diverse staten.
Inmiddels weet ik al wel dat in het Voorjaar de klok Vooruit gaat   >:D
Maar kan iemand van de kenners in de route (zie boven) aangeven wanneer en welke kant op de klok verzet moet worden?
Ik worstel steeds of de tijd nu vooruit of achteruit gezet moet worden.  embarressed

Alvast bedankt.

Wim
#9 - 10-08-2010, 15:39 uur

Hans B

Is dit wat je zoekt, deze vond ik op Internet.



#10 - 10-08-2010, 16:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Nou, allereerst tussen Brussel en Phoenix natuurlijk ;)
Van Grand Canyon naar Monument Valley de klok een uur vooruit (MV is een uur later)
Van MV naar Page de klok een uur terug (Page is een uur vroeger)
Page naar Bryce weer vooruit want Utah is een uur later.
Tussen Utah en Nevada weer een uur terug (want Nevada is een uur vroeger).
Wij passen meestal onze horloges aan na het avondeten de dag voordat we een andere tijdzone binnenrijden.
#11 - 10-08-2010, 16:11 uur
« Laatst bewerkt op: 10-08-2010, 16:14 uur door Tet14 »

Hans B

#12 - 10-08-2010, 16:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wim312

Dank je wel voor jullie snelle reactie. Direct in mn routeboek gezet.
Zou lullig zijn als Chief Tsosie mn scalp zou opeisen als ik te laat was  ;D

Wim
 
#13 - 10-08-2010, 16:50 uur

Tet14

Voor alle zekerheid, alhoewel Antelope Canyon in het Navajo Reservaat ligt houdt men toch dezelfde tijd als in Page aan.
#14 - 10-08-2010, 17:16 uur

wim312

Tet, je hebt het eerder over inkopen doen bij Safeway in Williams. Is die store te vergelijken met WalMart?
Hebben ze daar ook nonfood zoals de koelbox die we willen aanschaffen. Heb meen ik al eens een topic
gezien over een koelbox maar wat is wijzer, één die je met ijsblokjes vult of één met een 12v aansluiting?

Misschien zijn er mensen die met beide ervaring hebben.

Wim
#15 - 10-08-2010, 18:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15