Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

1000 vragen

Discussie gestart

JP

Hallo,
Wij (dat zijn mijn vrouw en kinderen van 19 en 17) trekken voor het eerst naar Californie
Ik heb alles heel graag op een rijtje en heb tonnen vragen.
Laat me beginnen met die die me het meest bezig houden:
De wagen.... wat gebeurt er als hij het niet meer doet??? krijg je dan een vervangwagen?? hoe zit dat met de kosten en zo?? wat als je lek rijdt? krijg je dan een nieuw reservewiel? wie betaalt dat?
Kaarten... welke koop je best? Koop je die hier al?
We gaan naar Monterey... is dat de moeite... hoe zit dat met de "17 mile drive" die schijnt moeilijk te vinden. Is dat de moeite? (Hearst Castle)
Ontbijt... waar is dat het best??? is er dan ook een soort van "keten" die ook ontbijten doen?
We rijden van Monterey naar Yosemite... ik snap het niet zo goed... mij staat voor: een gigantisch gebied met heel veel wegen die er door lopen... de vraag is: welke toegan neem je best, wat moet je er best doen (blijven er 2 nachten in Cedar Lodge)? We houden van stappen maar niet fanatiek. Ik wil wel die Sequoia bomen zien... kan dat binnen het park of moet je een ommetje (we rijden van Yosemite naar Deat Valley)
Om de afstand van de Grand Canyon naar LA te onderbreken werd ons een stop in Lake Havasu voorgesteld... is dat OK of zijn er betere voorstellen?
We zouden ook graag eens een helikoptervlucht doen door de Grand Canyon... ik heb begrepen dat je betaald per kwartier... wat stellen de kenners voor... heb je al wat voor een kwartiertje of is langer nodig?
Mijn zoon zit op dit moment in Nieuw Zeeland voor 1 jaar en leert daar golf-surfen... kan hij dat rond LA ook? waar moet je dan zijn? Malibu misschien? is dat ver van LA?
Zo... ik ben alvast gestart. Ik wacht op antwoorden van de "oude rotten" onder jullie
Bedankt
JP (zenuwachtige vader)
#1 - 08-01-2006, 18:03 uur

Njit

Hallo en welkom,

een heleboel vragen waarvan sommige antwoorden wel erg voor de hand liggen. Ik begrijp best dat het allemaal nieuw voor je is maar er is hier heel veel kennis te vinden. Zeker over het gebied waar jij heengaat zijn heel veel onderwerpen te vinden.

Ik stel voor dat je je eerst een beetje inleest en dan je vragen stelt.

ps, heb je ook al een globale route?

#2 - 08-01-2006, 18:36 uur

thornberrys


JP (zenuwachtige vader)


rustig rustig blijven  ;)
#3 - 08-01-2006, 18:40 uur

Jez

Hoi JP, en welkom op dit forum!

Ik zal alvast proberen je vragen te beantwoorden.

De wagen.... wat gebeurt er als hij het niet meer doet???
1. Dan wil 'ie niet verder. Nee sorry, flauw. Je belt met het kantoor waar je de auto gehuurd hebt, legt het probleem uit en bedenkt samen een oplossing.

Citaat
krijg je dan een vervangwagen??
2. Dat is een optie. Wil je wagen geen kant meer op, dan kunnen ze je wegslepen of een vervangende wagen brengen. Het ligt er wel een beetje aan waar je zit, maar in California is het niet zo'n probleem. Lastiger is het als je in een gebied zit waar weinig kantoren zitten. Maar ook dan is er een oplossing te bedenken. Zijn er kleinere gebreken aan de auto, dan zul je zelf even langs een kantoor moeten. Normaal gesproken krijg je meteen een andere wagen mee, vaak zelfs met een gratis upgrade. Dat hebben wij eens gehad met een kapotte koplamp. Toen we van het terrein afreden, kwamen we daar achter. Meteen weer omgedraid en we kregen zonder erom gevraagd te hebben een upgrade mee!

Citaat
hoe zit dat met de kosten en zo??
3. Daar moet je je voor verzekeren. Vergeet niet, dat de verhuurder naar jou toe de plicht heeft je een deugdelijke auto mee te geven. Ontstaan er kosten door slecht onderhoud oid, dan is dit voor risico van de verhuurder. Heb je echter zelf schade veroorzaakt, dan kun je terugvallen op je verzekeringen. Autoverhuur in Amerika is ook even wat anders dan in bijv. Griekenland. Je krijgt de nieuwste wagens mee, soms met nog maar een paar mile op de teller!

Citaat
wat als je lek rijdt?
4. Dit weet ik niet zeker, maar ik denk dat je dan de AA kunt inschakelen, op kosten van de verhuurder. AA is de Amerikaanse variant van ANWB.

Citaat
krijg je dan een nieuw reservewiel?
5. Ik denk niet meteen, als je ergens onderweg bent. Ik ken zelf trouwens geen verhalen van mensen die met een lekke band gestrand zijn.

Citaat
wie betaalt dat?
6. De verhuurder, als het niet je eigen schuld is. Je verzekering als het wel je eigen schuld is.

Citaat
Kaarten... welke koop je best?
7. Er zijn verschillende goede. Die van de AA zijn goed, en vaak gratis of met korting op vertoon van je ANWB-pasje. Ik vind zelf mijn Road Atlas van National Geographic erg fijn, maar ook de Rand MC Nally is heel goed.

Citaat
Koop je die hier al?
8. Kan, bij een beetje goede boekhandel. Kan ook in Amerika. Bij de benzinepompen kun je diverse kaarten aanschaffen, of je gaat, zodra je in Amerika bent, eerst even langs een AA-kantoor.

Citaat
We gaan naar Monterey... is dat de moeite...
9. Ja! Leuke plaats, mooie natuur.

Citaat
hoe zit dat met de "17 mile drive" die schijnt moeilijk te vinden.
10. Ik vind het een erg mooie route. Er zijn veel punten waar je lekker rond kunt kijken, er staan schitterende huizen, etc. Het is helemaal niet moeilijk te vinden; gewoon even goed op de borden letten!

Citaat
Is dat de moeite? (Hearst Castle)
11. Hearst Castle ligt een eind verder zuidwaarts aan de Highway 1, bij San Simeon. Ik ben er zelf niet in geweest, want ik geef niks om bezichtigen van dit soort dingen. Ik geloof zó ook wel dat het gigantisch is, 16 badkamers heeft, Italiaans marmer, etc  ;) Maar als je hier wel van houdt, dan is het zeker de moeite waard.

Citaat
Ontbijt... waar is dat het best???
12. Waar hou je van? Je komt overal wel iets tegen. Ik vind zelf Denny's en IHOP lekker voor het ontbijt, maar eet ook graag in kleine, plaatselijke restaurantjes. En dan lekker een uitgebreide omelet ofzo.

Citaat
is er dan ook een soort van "keten" die ook ontbijten doen?
13. De meeste ketens verzorgen ook ontbijt; het is tenslotte een 24 uurs economie. En dan wordt er 's ochtends vaak een iets ander menu geserveerd dan 's avonds.

Citaat
We rijden van Monterey naar Yosemite... ik snap het niet zo goed... mij staat voor: een gigantisch gebied met heel veel wegen die er door lopen... de vraag is: welke toegan neem je best,
14. Als je het nog nooit hebt gezien, is het moeilijk je een voorstelling hiervan te maken. Het park zelf beslaat een heel groot gebied, waardoor het al schitterend rijden is. Als je bij een ingang van het park komt, dan moet je entree betalen en dan kan de pret beginnen. Er zijn verschillende toegangswegen, afhankelijk van waar je komt. Het mooiste is als je de Tioga Pass kunt nemen, het park weer uit (vanaf Monterey gezien). Die is alleen niet altijd open, vanwege sneeuw e.d. Er zijn niet heel veel wegen die erdoor lopen; het blijft natuurlijk wel een natuurpark. In het hart vind je het centrum, waar de lodges e.d. zijn en vanwaar je met een shuttlebus (gratis) het park kunt verkennen en naar de watervallen kunt.

Citaat
wat moet je er best doen (blijven er 2 nachten in Cedar Lodge)? We houden van stappen maar niet fanatiek.
15. Het best moet je er genieten! Maak wat wandelingen, neem de shuttlebus, ga er lekker eten, bewonder de watervallen (vooropgesteld dat die er zijn; in de zomer vaak niet of nauwelijks, omat het dan een tijd niet geregent heeft). ALs je bij de ingang komt, krijg je al een folder en een krant met het laatste nieuws en wat er te doen is enzo. Stop bij het Visitors center, waar je meer info over het park en over wandelingen kunt halen.

Citaat
Ik wil wel die Sequoia bomen zien... kan dat binnen het park of moet je een ommetje (we rijden van Yosemite naar Deat Valley)
16. Die zie je in Yosemite ook al volop. Wil je de grootste zien, of de apartste, dan zou je naar Sequoia NP kunnen gaan. Dat kan als je naar Death Valley gaat. Maar via de Tioga Pass kom je er weer niet langs. Je kunt dan weer wčl via Mono Lakes (hele aparte rotsformaties in een meer) en Bodie (een spookstadje) gaan. Ook mooi!

Citaat
Om de afstand van de Grand Canyon naar LA te onderbreken werd ons een stop in Lake Havasu voorgesteld... is dat OK of zijn er betere voorstellen?
17. Daar ben ik zelf niet geweest, dus kan ik je niks over vertellen.

Citaat
We zouden ook graag eens een helikoptervlucht doen door de Grand Canyon... ik heb begrepen dat je betaald per kwartier... wat stellen de kenners voor... heb je al wat voor een kwartiertje of is langer nodig?
18. Ik vond dit zelf erg duur (en we gingen toch al met de auto door het park), dus hebben we het niet gedaan. In plaats daarvan hebben we vlakbij Vegas een vlucht over de Hooverdam gemaakt. Dit duurde 5 minuutjes ofzo, we waren iets van $100,- kwijt. Hele mooie ervaring en voor mij lang genoeg. Ik vind vliegen helemaal niks, namelijk. Maar misschien denkt iemand anders er anders over.

Citaat
Mijn zoon zit op dit moment in Nieuw Zeeland voor 1 jaar en leert daar golf-surfen... kan hij dat rond LA ook?
19. Ja! California wordt tenslotte surfers paradise genoemd!

Citaat
waar moet je dan zijn? Malibu misschien?
20. Dat is een mogelijkheid. Malibu is ook best leuk. Surf hiervoor eens op internet voor de beste plekjes.

Citaat
is dat ver van LA?
21. Ligt er een beetje aan in welk deel van LA je vertrekt. LA is namelijk errug groot. Maar nee, het is niet ver. Vanaf Hollywood een half uurtje ofzo. Mooi is het om er vanaf de Interstate 5 door de Santa Monca Mountains naartoe te rijden.

Nou, dat waren de eerste 21 vragen; nog 979 te gaan...............  ;) ;D Verder moet je vooral Njit's advies opvolgen over het "inlezen"........

Groetjes, Jez
#4 - 08-01-2006, 18:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

JP

al ferm bedankt Jez....
die vragen komen er wel...
het is inderdaad zo dat je al heel wat te weten komt door wat rond te neuzen maar soms zie ik door het bos de bomen niet meer, vandaar dat ik het liever hoor van mensen zoals jij die al heel wat ervaring hebben.
CU
JP
#5 - 08-01-2006, 18:54 uur

Wop

Citaat
Citaat
wat als je lek rijdt?
4. Dit weet ik niet zeker, maar ik denk dat je dan de AA kunt inschakelen, op kosten van de verhuurder. AA is de Amerikaanse variant van ANWB.
Citaat
Citaat
Kaarten... welke koop je best?
7. Er zijn verschillende goede. Die van de AA zijn goed, en vaak gratis of met korting op vertoon van je ANWB-pasje. Ik vind zelf mijn Road Atlas van National Geographic erg fijn, maar ook de Rand MC Nally is heel goed.

Heey Psst Jez.

Als je JP naar de AA laat vragen komt hij bij Alcoholics Anonymus terecht...  ;)

Ik vermoed dat je de AAA bedoelt   ;D ( American Automobile Association )  8)
#6 - 08-01-2006, 20:11 uur

Wop

al ferm bedankt Jez....
die vragen komen er wel...
het is inderdaad zo dat je al heel wat te weten komt door wat rond te neuzen maar soms zie ik door het bos de bomen niet meer, vandaar dat ik het liever hoor van mensen zoals jij die al heel wat ervaring hebben.
CU
JP

Hoi JP,

Dit forum heeft ook een handige zoekfunctie.. ( links bovenin ) type een onderwerp waar je naar opzoek bent en je krijgt alle onderwerpen die beschikbaar zijn in dit forum.
#7 - 08-01-2006, 20:13 uur

Jez

Heey Psst Jez.

Als je JP naar de AA laat vragen komt hij bij Alcoholics Anonymus terecht...  ;)

Ik vermoed dat je de AAA bedoelt   ;D ( American Automobile Association )  8)

Hihihi, die moet het inderdaad zijn  ;)
#8 - 08-01-2006, 23:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Malibu grenst direct aan Los Angeles. Rijdt in Los Angeles richting kust en neem daar Highway 1 in noordelijke richting. Je komt eerst door Santa Monica en direct daarna rijdt je met een ruime boog langs het strand via de Pacific Coast Highway. Op een gegeven moment houdt de bebouwing aan beide kanten op en een eind verderop mag je (gratis) parkeren. Daar wordt gesurfd en dat is al Malibu. Maar geen verhuur. Het is hooguit 10 minuten rijden vanaf LAX of anders een uur tijdens de spits. Ook op tal van andere plaatsen langs het strand van LA wordt gesurfd. Voor verhuur moet je denk ik in Santa Monica, Venice/Marina Del Rey, Manhattan Beach of Huntington Beach zijn.

Koop de Rand McNally Road Atlas (of een van de andere merken) alvast in eigen land, dan krijg je al een goede indruk hoe je moet rijden. Je ziet ze rond deze tijd van het jaar nogal eens in de uitverkoop, het maakt echt niet zoveel uit of het de editie van 2004 of 2005 is.
#9 - 14-01-2006, 22:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15