Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

101 Oregon en Washington

Discussie gestart

smiet

Ik heb een vraag over deze weg.
Is het de moeite waard om deze weg helemaal te rijden van het noorden (Olympic) tot aan de grens van California?
Of is dit teveel van hetzelfde?
Als dat zo is welke stukken zijn dan het mooist?
Bedankt voor het meedenken.
#1 - 02-05-2010, 23:26 uur

Hans B

De kustweg is een hele mooie weg.
In stukjes heb ik het helemaal gereden.
Er is niet één deel bij waarvan ik zeg dat het niet mooi is of de moeite waard.
Als je het in één keer wilt rijden kan het wel eens 'saai' worden, want het is natuurlijk wel veel van hetzelfde.
Maar je zou natuurlijk enkele stukjes van de route meer landinwaarts kunnen rijden.
BV. even Mt.St.Helens (WA) of naar Crater Lake (OR), Avenue ot Giants (CA).
Ik heb al eens mensen gesproken die van Port Angeles (WA) op de fiets onderweg waren naar Los Angeles (CA).

#2 - 03-05-2010, 07:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Hoeveel kust kan je hebben. Wij hadden er in Oregon op een zeker moment echt genoeg van en snakten naar een interstate -lol-  En net als Hans zegt, Mnt. St. Helens mag je niet missen en als het een heldere dag is, ook Crater Lake niet. We waren er op een dag met eerst wat sneeuw en bewolking. Die sneeuw was wel aardig maar het meer was diepgrijs. Niet veel aan. Daarna brak de zon door en dan weet je niet wat je ziet!! Een enorm verschiul.
Tet
#3 - 09-05-2010, 15:06 uur

smiet

Bedankt voor jullie antwoord Tet14 en Hans. Wij gaan via de zuidkant van Olympic naar Mt Rainier, dan afzakken naar Mt St. Helen, dan verder naar Portland. Dan een stuk kustweg vanaf die hoogte tot aan California en dan naar Crater Lake. Hebben jullie nog een suggestie voor een mooie route naar Calgary vanaf Crater Lake. Ik heb al iets uitgezocht via Bend en John Day Fossil Beds National Mon naar Baker City en dan verder......??????
Badankt voor het meedenken.
#4 - 15-05-2010, 23:19 uur

Marianne

Misschien heb je iets aan ons 2006 verslag. Voor het stuk naar Calgary kan ik je geen advies geven, maar via Glacier NP zou natuurlijk een mogelijkheid zijn. Wanneer gaan jullie? En hoeveel tijd heb je?

Marianne
#5 - 16-05-2010, 00:32 uur

Hans B

Hoeveel tijd heb je om van Crater Lake naar Calgary te rijden.
#6 - 16-05-2010, 10:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

smiet

Bedankt voor de links Marianne, ik ga ze even bekijken. Om jullie vragen te beantwoorden: we gaan medio juli en we hebben 3 weken voor de volgende route:
Calary-  Banff  - Yoho NP– Golden – Glacier NP – Nakusp -  New Denver - Kaslo -  Nelson = allemaal Canada. Dan de grens over en de 20 volgen via Kettle Falls en het North Cascades NP tot aan de ferry van Keystone. Deze ferry brengt ons in het Olympic NP. Dan verder zoals ik al schreef vanaf de zuidkant van Olympic naar Mt. Rainier, binnendoor naar Mt. St. Helens, Portland, dan van Portland naar de kust, de 101 tot Crescent City. Door naar Crater Lake en dan Bend - John Day fossils - Baker City.
Ik denk dat het leeuwendeel van de 3 weken er dan wel op zit, we hebben niks gepland, we zien wel hoe snel we zijn. Voor de extra info, we zijn al in Waterton en Yellowstone geweest. Glacier (USA) nog niet maar daar mogen we met de camper (c25) niet doorheen heb ik begrepen.
Ik heb de Road guide Pacific Norhtwest aangeschaft en daar zie ik vanaf Spokane wel weer een heleboel scenic routes op staan......
Tips en ervaringen van harte welkom. Alvast bedankt.
#7 - 16-05-2010, 20:29 uur

Hans B

Allereerst:
Wat ik mis is de ICEFIELDS PARKWAY, de weg tussen Banff en Jasper.
Eigenlijk zou je die in z'n geheel in je route moeten opnemen (één dag heen, één dag terug) en één dag in Jasper wandelen.
#8 - 17-05-2010, 13:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

smiet

Die hebben we een jaar of 6 geleden gereden, Hans. Toen deden we een rondje vanaf Vancouver met ondermeer Jasper, Icefieldsparkway, Lake Louise, Waterton, Yellowstone. We willen iets doen wat we nog niet gedaan hebben...
En Marianne, ik heb je verslagen gelezen, leuk hoor om te lezen. En ik neem aan dat 2010 weer het jaar is voor een nieuwe vakantie?
#9 - 17-05-2010, 22:52 uur

Hans B

Dat kon ik niet weten.

Fields: blijf op de parkeerplaats bij de top staan en wacht op de trein(en) die door de Spiral Train Tunnels rijden

Golden: ga raften op de Kickinghorse River. Geweldig

Radium Hotsprings: heeft een heerlijk zwembad, mineraal water

Fort Steele: bezoek de 'old town'

Sparwood: met de reuzentruck op het plein

Hwt-3: Crownsnest, een prachtige weg door de bergen


#10 - 18-05-2010, 08:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

En Marianne, ik heb je verslagen gelezen, leuk hoor om te lezen. En ik neem aan dat 2010 weer het jaar is voor een nieuwe vakantie?
Ha, ha, dat was inderdaad de bedoeling. Maar op de een of andere manier lukt het niet zo. De planning ligt al klaar, zie hier, maar we zitten met een aantal dingen te worstelen zoals het WK, dochters met andere prioriteiten (vriendjes, vakantiewerk), en steeds duurder wordende tickets, dus misschien wordt het iets heel anders dit jaar.

Marianne
#11 - 18-05-2010, 10:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15