Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

11 juni met de bus van oost naar west (oad) lijkt jullie dit wat?

Discussie gestart

albert gerrits

Hoi allemaal

11 juni 2006 gaan we voor de eerste keer naar Amerika om onze 25 jarige bruiloft te vieren
We hebben gekozen voor een georganiseerde reis van 20 dagen met de bus (na goed overwegingen maken voor de keuze auto of bus)

Ons reisschema per dag:
Juni de:
11e: Amsterdam - Washington - (Washington-new york per vliegtuig)
12e: Met de bus van New York naar Niagara falls
13e: Niagara falls - Toronto
14e: Niagara falls - Washington
15e: Tour washington inc air & space museum
16e: Vliegtuig naar LA
17e: LA - Phoenis / Scottsdale (rest per bus)
18e: Phoenix - Grand canyon
19e: Grand canyon - Monument valley - Kanab
20e: Kanab - Bryce canyon - Las Vegas
21e: Las vegas
22e: Las Vegas - Yosemite
23e: Sierra nevada
24e: Yosemite - San francisco
25e: San francisco
26e: San francisco - montery - Danta maria
27e: Santa Maris - LA
28e: LA
29e: Naar huis
30e: Aankomst Schiphol

Als we thuis zijn zullen ze ons wel bij elkaar kunnen vegen maar
zelf denken we een goede keus te hebben gemaakt.
Voordeel van met de bus gaan is dat we niet hoeven te rijden en
alle indrukken rustig kunnen verwerken.
Tevens krijgen we dan een redelijk beeld hoe het in Amerika is en
dan kunnen we een eventuele volgende keer zelf met de auto gaan.
Zoals je ziet vertrekken we 11 juni met United airlines
Lijkt bovenstaand jullie wat?
Wij kunnen in ieder geval niet wachten tot het zover is.

Groetjes
Albert en Karin
#1 - 01-01-2006, 20:19 uur

Jez

Hoi Albert en karin; welkom op dit forum!

Ik denk dat jullie een mooie reis hebben uitgekozen om een goede indruk te krijgen van dit schitterende land. Ik hoop alleen wel dat jullie het nog eens met een auto over kunnen doen  ;)

Hou er rekening mee dat er een paar pittige reisdagen bijzitten! Wij zijn vorig jaar met de auto van Niagara Falls naar Washington gereden en hebben daar ruim 8 uur over gedaan.  Ook van Phoenix naar de GC is behoorlijk en ik zie dat je de volgende dag alweer verder moet. Dat betekent erg weinig tijd in de GC. Jammer dat ze daarvoor in de plaats een hele (extra) dag Vegas hebben gedaan. Maar misschien vinden jullie dat juist leuk (Vegas is ook niet echt mijn ding). Van Vegas naar Yosemite is ook een behoorlijk eind.

Jullie keuze om voor een busreis te kiezen is duidelijk en met deze route krijg je een goed beeld, zoals ik al schreef. Je zult helaas (wat te) weinig tijd ter plekke hebben, maar misschien kies je daar juist voor? Mocht je toch méér tijd willen, dan zou je voor alleen west Amerika kunnen kiezen. Hoewel de Niagara Falls ook geweldig zijn............

Groetjes, Jez
#2 - 01-01-2006, 22:29 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marjol

Hallo,

Wat leuk, wij gaan dezelfde reis doen bij OAD (de East-West Enchantment), alleen dan op 9 juli. En wij hebben er twee dagen New York aan vooraf geplakt, omdat we anders helemaal niks van New York zouden zien. Wij vertrekken dus op 7 juli.
Wij gaan ook met de bus, omdat we niet zelf willen rijden en uit ervaring weten dat je in de bus ook heel veel indrukken op kunt doen.


Overigens merkte ik één verschil op tussen jullie en onze reisroute en dat heb ik dus even gecontroleerd op OAD zelf.
Op de 6e dag vlieg je naar LA, op de 7e dag heb je (volgens het reisschema) een vrije dag in LA en pas op dag 8 ga je verder naar Phoenix. Volgens jullie reisbeschrijving ga je op dag 7 al verder en heb je op het einde van de reis nog een vrije dag in LA..!

We horen wel van jullie hoe het is geweest :D


#3 - 04-01-2006, 10:21 uur
« Laatst bewerkt op: 04-01-2006, 10:25 uur door Marjol »

Wop

Persoonlijk zou ik zelf nooit voor een busreis kiezen...

Je bent mijninziens gebonden, je kan niet even ergens langer blijven of even "off the beaten path"'  wat oh zo leuk is...
En volgens mij zit je ook nog "opgescheept" met allemaal Nederlanders.... ouch..

Maar ok, je vroeg om mijn  mening en die vindt je hierboven  ;)
Neem niet weg, dat je een goede keus gemaakt hebt wat betreft het vakantie land  8) 8) 8)
#4 - 04-01-2006, 10:28 uur

Marjol

Persoonlijk zou ik zelf nooit voor een busreis kiezen...

Je bent mijninziens gebonden, je kan niet even ergens langer blijven of even "off the beaten path"'  wat oh zo leuk is...
En volgens mij zit je ook nog "opgescheept" met allemaal Nederlanders.... ouch..

Ik persoonlijk vind het juist wel prettig om alles geregeld te hebben.
Tijdens een rondreis heb je overigens nog vrij veel keuzemogelijkheden en vrije tijd. Off the beaten track ga je wat minder ja, maar als je de eerste keer in Amerika bent, zoals ik, wil je toch wel veel toeristische trekpleisters bewonderen.
En opgescheept met allemaal Nederlanders zit je bij deze reis ook al niet. Het is een internationale groep en op onze vertrekdatum hebben we geen Nederlandstalige, maar Engelstalige reisleiding.

Citaat
Maar ok, je vroeg om mijn  mening en die vindt je hierboven  ;)
Neem niet weg, dat je een goede keus gemaakt hebt wat betreft het vakantie land  8) 8) 8)

Ieder zijn mening uiteraard :)
En over het vakantieland zijn we het in ieder geval wel eens :)
#5 - 04-01-2006, 12:23 uur

Tekkel

En opgescheept met allemaal Nederlanders zit je bij deze reis ook al niet. Het is een internationale groep en op onze vertrekdatum hebben we geen Nederlandstalige, maar Engelstalige reisleiding.


En dat is misschien helemaal niet zo verkeerd.
Ik heb een collega zonder rijbewijs, is dus ook aan de bus gebonden.
Hij is vorig jaar naar Canada en Alaska geweest, met ook zo'n international busreis.
Hij zit nu voor 5 weken in Nieuw Zeeland, onder andere een week in huis bij een kennis, opgedaan tijdens de vorige reis.
En als ik dat af en toe zo hoor, heeft hij nu heel wat internationale contacten aan die busreis overgehouden.

Bart
#6 - 04-01-2006, 12:30 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Marjol

En opgescheept met allemaal Nederlanders zit je bij deze reis ook al niet. Het is een internationale groep en op onze vertrekdatum hebben we geen Nederlandstalige, maar Engelstalige reisleiding.


En dat is misschien helemaal niet zo verkeerd.
Ik heb een collega zonder rijbewijs, is dus ook aan de bus gebonden.
Hij is vorig jaar naar Canada en Alaska geweest, met ook zo'n international busreis.
Hij zit nu voor 5 weken in Nieuw Zeeland, onder andere een week in huis bij een kennis, opgedaan tijdens de vorige reis.
En als ik dat af en toe zo hoor, heeft hij nu heel wat internationale contacten aan die busreis overgehouden.

Bart

Ja, het lijkt mij eerlijk gezegd ook heel gezellig om met een internationale groep op pad te gaan. In de vorige jaren ben ik telkens met een "avontuurlijke reisorganisatie" op pad geweest (Djoser, Fox, Baobab), maar dan wel telkens met een Nederlandse groep en een Nederlandse reisleider. Ik ben heel benieuwd hoe dit me gaat bevallen :)
#7 - 04-01-2006, 12:35 uur

SpaceAce

Tijdens een rondreis heb je overigens nog vrij veel keuzemogelijkheden en vrije tijd. Off the beaten track ga je wat minder ja, maar als je de eerste keer in Amerika bent, zoals ik, wil je toch wel veel toeristische trekpleisters bewonderen.

Het enige jammere wat ik er aan vind, is dat je bijvoorbeeld bij dag 26 en 27 (26: San Francisco - Monterey - Santa Maria || 27: Santa Maria - LA ), de meeste tijd niet op de kustweg te vinden bent. Volgens een goede vriend van me (hij is met een busreis van Holland International geweest) mogen er op de meeste stukken van deze kustweg geen bussen komen.

Je stopt even in Monterey en daarna via de snelweg naar Santa Maria. Dit is een pittig eindje rijden (maar het gaat gelukkig wel redelijk snel, omdat het via de snelweg gebeurd). En tussen Santa Maria en L.A. is al niet zo heel veel meer te zien. Je mist de mooie stukken als Big Sur, Point Lobos, Julia Pfeiffer Burns S.P., Carmel en de 17-miles Drive.

Ikzelf heb maar een deel van de tussenstops gedaan langs deze kustweg en ik vond dit een van de mooiste dagen van m'n vakantie. Zonde dat je deze niet mee zult maken, maar zoals hierboven al gezegd: hopelijk denk je aan het einde van je vakantie "DIT ga ik zeker allemaal nog eens rustig met een autorondreis bekijken in onze eigen tempo"  :)
#8 - 04-01-2006, 12:38 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

albert gerrits

Hallo allemaal
Om onze 25 jarige bruiloft te vieren gaan mijn vrouw en ik
20 dagen georganiseerd toeren door Amerika
We beginnen in New york en gaan via Totonto en Washington gaan we
naar het zuidwesten.
Daar gaan we een tour doen San franciscoF-Los angeles-las vegas enz.
Wij zijn eigenlijk benieuwd of er meer mensen op dit forum zijn die deze reis gemaakt hebben
of dit ook toevallig gaan doen.
Want over het algemeen word er of de forums bijna alleen gesproken over
rondreizen met de auto/camper en is er weinig te vinden over georganiseerde busreizen.
We zijn benieuwd naar eventuele reacties.

Groeten
Karin en Albert Gerrits
#9 - 27-02-2006, 13:33 uur

Marjol

Hallo Albert,

Heb jij niet al eerder een topic geopend? Daar had ik namelijk ook al op gereageerd :)
Mijn vriend en ik gaan op 9 juli dezelfde reis doen als jullie. Nog geen ervaringen dus, maar aangezien wij beide geen lange afstanden kunnen rijden, kunnen we niet met een huurauto gaan rondtrekken. Bovendien hebben we de laatste jaren veel busreizen gemaakt en dat is ons eigenlijk heel goed bevallen. Je hoeft niet veel uit te zoeken, waardoor je lekker kunt genieten. Wij hebben trouwens wel in New York twee dagen bijgeboekt (vooraf dus), we vonden dat we anders zo weinig zagen van New York (aankomst op de avond, vertrek de volgende ochtend).
Ik hoor graag van jullie hoe de reis geweest is, want als jullie terug komen moet ik nog gaan!
#10 - 03-03-2006, 12:02 uur

Marjol

Wat ik nou niet zo goed begrijp, Albert, is waarom je een vraag stelt, antwoord krijgt en dan vervolgens niet meer reageert.. ?  :)
#11 - 06-03-2006, 19:50 uur

MiamiHeat

Waar is Albert gebleven???   ???
#12 - 06-03-2006, 20:13 uur

albert gerrits

Hallo allemaal
Albert is er wel degelijk nog maar is een tijdje druk geweest met allerhande zaken.
Ik heb jullie reacties gelezen en wij zijn blij dat er ook mensen positief reageren
op een busreis.
Wij snappen echt wel dat veel mensen niet gecharmeerd zijn van een georganiseerde busreis
maar zoals gezegd kunnen we altijd nog een keer terug gaan met de auto.
Binnenkort gaan we ook nog naar het reisbureau om te kijken of het mogelijk is om
2 dagen NY bij te boeken.
Met name de reactie van Marjol wat betreft dit bijboeken vonden we interessant.
Het is wel zo dat we dagelijks met z'n tweeen zitten te bomen over wat ons te wachten staat.
En Karin is ook geregeld op de diverse forums aan het speuren naar tips van andere reizigers.
Ik moet zeggen dat het rondneuzen op deze forums ons al veel heeft geholpen.
We hebben onder andere nu ook de stoelen in het vliegtuig al gereserveert en voor de
digitale fotocamera heb ik een x-drive gekocht om de foto's in op te slaan.
Nogmaals excuses voor het (te lang) niet beantwoorden van jullie reacties.
Enne Marjol.......
Bedankt voor je tip en als we terug zijn zal ik je een uitgebreid verslag sturen met
eventuele tips.
Allemaal in ieder geval bedankt voor jullie reacties en ik zal beter (en vaker) reageren
op tips en suggesties
Groetjes
Albert en Karin
 
#13 - 07-03-2006, 00:02 uur

nieuwenoord

Ik vind het nog niet zo gek, met de bus, als je bewust er voor kiest. Persoonlijk zijn wij ook van die mensen die álles zelf willen regelen en doen, maar het woord persoonlijk zegt genoeg. Ieder kiest voor zijn manier van vakantie vieren en het kan ook super zijn om juist met een grotere groep dit te doen.

Daarnaast denk ik er zo onzettend veel moois te zien is, dat dit prima is op een indruk op te doen van Amerika en dat je daarna eens rustig wat meer bewust een stuk van de reis kan doen met de auto of een andere busreis.

Groetjes,
Monique

N.B.: 9 juli is een geliefde vertrekdatum zie ik, wij gaan die dag ook, maar dan wel 'op eigen houtje'
#14 - 07-03-2006, 18:04 uur

Marjol


En Karin is ook geregeld op de diverse forums aan het speuren naar tips van andere reizigers.
Ik moet zeggen dat het rondneuzen op deze forums ons al veel heeft geholpen.
We hebben onder andere nu ook de stoelen in het vliegtuig al gereserveert en voor de
digitale fotocamera heb ik een x-drive gekocht om de foto's in op te slaan.
Nogmaals excuses voor het (te lang) niet beantwoorden van jullie reacties.

Mag ik vragen op welke forums jullie nog meer rondneuzen? Ik vind ook nog maar weinig over busreizen in de US en zou daar ook wel eens wat meer over willen lezen.
En stoelen in het vliegtuig reserveren, kan dat? En hoe dan? :)


Citaat
Enne Marjol.......
Bedankt voor je tip en als we terug zijn zal ik je een uitgebreid verslag sturen met
eventuele tips.
Allemaal in ieder geval bedankt voor jullie reacties en ik zal beter (en vaker) reageren
op tips en suggesties
Groetjes
Albert en Karin
 

Jullie ook alvast bedankt! Ik ben heel benieuwd!
#15 - 10-03-2006, 19:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15