Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

11 mei San Francisco via via weer terug naar San Francisco (maar hoe?)

Discussie gestart

basboonen

Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan 11 mei beginnen aan een rondreis door amerika, misschien wel wat aan de korte kant ( camper 17 dagen ). Nu zijn wij de route aan het uitstippelen en heb toch enig advies nodig. Misschien heeft iemand een kant en klare reis op de plank liggen ergens?

Ik zie veel in dit forum dat enige passen dicht zouden kunnen zijn, is er misschien een pagina ofzo op het internet waar we deze passen kunnen vinden met daarbij de openingsdata? Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk of we op 15 mei door Yosemite Parc kunnen gaan met de camper?

Graag zien wij de volgende parken/plaatsen in de rondreis terug:
San Francisco-Yosemite-Sequoia-death valley-las vegas- grand canyon-Los Angeles.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen, wij zijn zelf best laat met al het plannen maar wij hebben deze reis pas laat geboekt omdat een andere reis (naar Indonesië) niet door ging door weinig aanmeldingen.

Groeten
Stephanie en Bas


#1 - 08-04-2008, 18:41 uur

MiamiHeat


Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk of we op 15 mei door Yosemite Parc kunnen gaan met de camper?


Check de volgende site even. 15 mei kan de Tioga Road nog dicht zijn.....deze weg kan zelfs in Juni nog dicht zijn.....wij zijn rond 18 juni in Lee Vining en willen via de Tioga Pass naar Yosemite rijden maar het kan maar zo zijn dat 'ie gesloten is. Dan moeten we wat anders verzinnen. Zeg maar bovenlangs of onderlangs. Gezien jullie route komen jullie alleen in het "lage" gedeelte van Yosemite dus dat moet dan geen problemen opleveren.....prachtige tijd om daar te zijn met de watervallen op hun best!!

http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tioga.htm en op dit lijstje kan je zien wanneer hij in het verleden open ging http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
#2 - 08-04-2008, 18:51 uur
« Laatst bewerkt op: 08-04-2008, 18:53 uur door The Grove »

hdeweert

Hallo
Het is hangt eigenlijk helemaal af van je eigen smaak en wat je onderweg allemaal wil gaan doen. Je zult het toch zelf moeten uitzoeken. Kijk eens wat reisgidsen door en de folders van de reisbureaus.
Julie route zou er zo kunnen uitzien.


Harm
#3 - 08-04-2008, 19:03 uur

Marianne

Je kunt inderdaad het beste eens wat routes bekijken in de reisgidsen. Bedenk wel dat die vaak alles erg snel doen, dus voor een reis van 2 weken heb je wel 3 weken nodig om het op je gemak te kunnen zien.
Hebben jullie een vroege pick up geregeld voor de camper? Anders zul je de eerste dag nog niet veel kunnen doen.

Een mogelijkheid is de volgende route:

1   aankomst SF   
2   ophalen camper - rijden richting Yosemite   
3   Yosemite   
4   Yosemite   
5   Yosemite -   Sequoia
6   Sequoia -   DV
7   DV -   Las Vegas
8   Las Vegas -   Grand Canyon
9   Grand Canyon   
10   Grand Canyon -   Sedona of route 66
11   Sedona/route 66   LA
12   LA   LA
13   LA   Pismo Beach
14   Pismo Beach   Monterey
15   Monterey   SF
16   SF   
17   SF

Marianne
#4 - 08-04-2008, 19:48 uur
« Laatst bewerkt op: 08-04-2008, 23:15 uur door Marianne »

basboonen

Hallo,

Geweldig hoe snel hier de reacties binnenkomen. We zijn al een aardig stukje op weg. Iedereen bedankt alvast, meerdere suggesties zijn welkom. Wij zijn trouwens de laatste 3 dagen nog in San francisco zonder camper, dan kunnen we daar ook nog het een en het ander gaan bekijken. Weet iemand of in de camper een boek aanwezig is met alle campgrounds en/of er een pas is voor de korting op de Koa campgrounds? Wij hebben de camper gehuurd bij Cruise America.

Wij zijn dus nog helemaal niet bekend met het reizen per camper in Amerika vandaar dat ik met vragen blijf komen maar zijn er naast de koa's nog veel andere campgrounds in de parken? En hoe zijn de ervaringen met TOMTOM in het westen?


Groeten Bas
#5 - 08-04-2008, 21:52 uur

hdeweert

Hallo Bas
Een en ander is niet erg duidelijk. Waar vlieg je naar toe hoelang ga je, wat wil je allemaal gaan doen en hoelang wil je waar blijven?
Houd het een beetje on topic. Maak voor vragen die niet direct met je route te maken hebben een aparte draad in een daarvoor bestemt onderdeel van dit Forum, dan blijft het een beetje overzichtelijk.
Gebruik voor je vraag over tom tom eens de zoekfunctie.
Harm
#6 - 08-04-2008, 22:47 uur

Marianne

Weet iemand of in de camper een boek aanwezig is met alle campgrounds en/of er een pas is voor de korting op de Koa campgrounds? Wij hebben de camper gehuurd bij Cruise America.
Geen  idee, volgens mij krijg je een kortingspas er vaak bij, anders zou je zelf een aan kunnen schaffen.

Wij zijn dus nog helemaal niet bekend met het reizen per camper in Amerika vandaar dat ik met vragen blijf komen maar zijn er naast de koa's nog veel andere campgrounds in de parken?

In de parken zijn helemaal geen KOA's. Meestal zijn die ook aardig ver verwijderd van de parken. Ik zou ook niet speciaal voor KOA's gaan hoewel het soms wel makkelijk is met alle voorzieningen. Voor de Grand Canyon zou je bij de KOA in Williams kunnen overnachten, maar het is veel mooier om bv bij Mather Campground in het park zelf te overnachten. Zie voor informatie over de campings in de parken de sites van de NPS, via www.nps.gov kun je informatie over alle parken vinden.
Ik denk dat je voor Yosemite een probleem kunt krijgen, daar zijn alleen de campgrounds in de vallei open zo vroeg in het jaar, en die zullen al vol zijn. Kijk snel of je daar nog kunt reserveren.

En hoe zijn de ervaringen met TOMTOM in het westen?
Heb je niet nodig, koop een kaart (Hallwag nr 5, is in Nederland overal verkrijgbaar) en ga eventueel nog bij een AAA kantoor langs en haal gratis kaarten en camping gidsen en andere nuttige dingen op vertoon van je ANWB pasje.

Marianne
#7 - 08-04-2008, 23:14 uur

Swissdutchie

Hoi Bas,

Campers van Cruise America zijn altijd voorzien van campinggidsen (meestal KOA en de meer uitgebreide Woodalls). Dus die hoef je zelf niet aan te schaffen.

Wij kregen er vorig jaar ook een KOA-kortingskaart mee van zowel Cruise Canada (ik neem aan dat het bij Cruise America net zo is) als ook van Travelhome, de reisorganisatie in Nederland, waar we de reis geboekt hadden. We hadden er dus uiteindelijk twee.

KOA is een keten van commerciële campings in Amerika / Canada. Je vindt ze daarom nooit binnen de natuurparken, want die zijn op  overheidsgrond gelegen. Wil je dus direct in de parken overnachten, dan kun je beter kiezen voor de campings van de overheid. Hoe je die kunt vinden heeft Marianne hierboven al aangegeven. Behalve deze campings zijn er ook nog een hoop andere commerciële campings, die niet bij een keten zoals KOA horen, maar daarom niet minder goed zijn. De meeste van deze campings vind je in de gids van Woodalls. Als je nu alvast een beeld van de mogelijkheden wilt krijgen, kijk dan op de website van Woodalls:
www.woodalls.com

In de meeste gevallen hoef je campings niet vooraf te reserveren. De uitzondering is dus Yosemite, waar het altijd hartstikke druk is. Dus ga zo snel mogelijk op zoek naar een plekje in of in de buurt van dit park en maak een reservering.

Hoe het met TomTom zit in het westen van de VS weet ik helaas niet. Heb ik nog nooit gebruikt. Wij reizen altijd met een road-atlas van Rand McNally plus iets gedetailleerdere kaarten, die je bij de meeste staten gratis via internet kunt aanvragen. Ook de tip van Marianne om gratis kaarten en gidsen bij de AAA op te halen moet je zeker opvolgen. Je krijgt daar met je ANWB-pasje heel veel goede informatie gratis en voor niets.

Als je nog meer informatie over het reizen met een camper, over zijn voor en nadelen wilt lezen, kijk dan even op onze weblog over onze Canada-reis van vorig jaar. Je komt er door op de wereldbol onder mijn naam hiernaast te klikken. Ik heb daar een apart hoofdstuk over de camper geplaatst.

Ik hoop, dat ik je hiermee een beetje verder kon helpen. Als er nog vragen zijn, hoor ik het wel.
Groetjes,
Franziska
#8 - 09-04-2008, 00:20 uur



jerbia

En hoe zijn de ervaringen met TOMTOM in het westen?


Wij nemen naast de kaarten van Benchmark ook onze TomTom mee. Deze werkt perfect in het Westen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
#9 - 09-04-2008, 08:21 uur

Hans B

Hallo Bas,
wanneer je de reis andersom maakt SF-LA-Gr.C.-LV-DV-Yo heb je een grotere kans dat de Tioga Pas geopend is.
Verder zou je kunnen overwegen Sequoia niet te doen, de reuzenbomen heb je ook in het zuiden van Yosemite.

Hans
#10 - 11-04-2008, 10:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

basboonen

Dank jullie wel voor alles.

Hans, wij kunnen de route niet andersom doen omdat we in LA met vrienden hebben afgesproken, maar toch bedankt. Ondertussen zijn we al een heel stuk op weg. Het wordt dus SF- Yos-Seq-DV-LV-GC en daarna zien we wel hoe we terug rijden. In LA laten we de camper op een oprit staan bij vrienden en die brengen ons met de auto naar de leuke plekjes.

De tioga pas gaan we toch niet nemen, ik heb van collega's gehoord dat via de westkant van yosemite en sequoia het mooier is. (klopt dit??).

Bas
#11 - 11-04-2008, 17:35 uur
« Laatst bewerkt op: 11-04-2008, 17:36 uur door basboonen »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15