Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

14 daagse roadtrip westen 2015

Discussie gestart

jellev

Beste,

2j geleden hebben een vriend en ik een road trip gedaan van 25 dagen in het westen.
waaronder LA, SF, yosemite valley, death valley, las vegas, zion, bryce, page, monement valley en grand canyon. En nog wat tussenstops onderweg.
Nu is het zo dat het toch wel weer zit te kriebelen om nog eens terug te gaan. Maar we kunnen ons geen maand meer vrij maken door ons drukke werk schema. De reis zou max. 14 dagen mogen duren en nu gaan onze vrouwen mee en het is ook zo dat we rekening moeten houden met 2 kleine kindjes. Ons kleinste is dan 2 jaar en ons oudste 4 jaar. (Tenzij we een oppas vinden voor 14 dagen. ) Nu onze vrouwen zijn ook niet zo avontuurlijk als wij dus grootte en lange hikes zullen we niet doen.
Ik heb al een schema opgemaakt die we evnetueel kunnen volgen maar ik kom nog 1 dag te veel uit en een schrapping van een stad zoals LA, SF of Las Vegas zit er niet in aangezien de vrouwen deze zeker willen zien.

Mijn verlopig schema.

1 BRU - Phoenix
2 Phoenix - GC
3 GC - Page (antelope canyon)
4 Page - bryce canyon (uitkijkpunten doen) + Bryce canyon - Zion NP
5 Zion NP (Hier willen we toch wel tijd maken om een hike te doen mijn vriend en ik.)
6 Zion NP - Las Vegas (zonder valley of fire. Wij hebben dit al gezien en onze vrouwen staan er niet echt voor open)
7 Las Vegas (schoppen en gokken en eventueel naar de hoover dam)
8 Las Vegas - Death valley
9 Death valley  - yosemite valley ( via tiago road!! En hopelijk is hij deze keer wel sneeuw vrij. Vorig keer niet kunnen doen door de hevige winter geweest)
10 Yosemite valley - SF ( in de morgen een kleine hike doen)
11 SF ( golden gate bridge - alcatraz en sightseeing)
12 SF - pismo beach (tussenstop omdat LA in 1 keer veel te lang rijden is en we willen via highway 1 rijden)
13 Pismo beach - LA
14 LA
15 LA - BRU

Ik weet dat het allemaal zeer snel is en er plaatsen zijn waar we eigenlijk langer zouden moeten kunnen blijven maar het is nu eenmaal zo door tijdsgebrek. En toch heb ik nog 1 dag te veel.
Graag had ik eens jullie meening over deze reis/planning gehoord.
Ook twijfelen we of het wel te doen is met 2 zo kleine kindjes, en of we dan niet beeter nog 2 a 4 jaar langer wachten. (Al is dat natuurlijk wel nog heel lang wachten om dan nog eens te gaan.   :(  )

MVG,

Jelle
#1 - 19-06-2013, 13:43 uur

Old Faithful

Hoi Jelle,

Hartelijk welkom op het forum van usa4all.

Of de kans op een sneeuwvrije Tioga pas groot zal zijn, hangt voor een groot deel af van wanneer jullie gaan. Je kunt op http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm zien wanneer de pas de laatste jaren open is gegaan.

Het is inderdaad allemaal erg krap. Je zou tijd kunnen winnen door het stuk van San Francisco tot Los Angeles weg te laten. Als dat, zoals je eigenlijk al aangeeft, niet op goedkeuring van de echtgenotes kan rekenen, zou ik in ieder geval Page weglaten en daarvoor een overnachting tussen Death Valley en Yosemite inlassen.

Ik heb geen eigen ervaring met reizen met kinderen. Enkele jaren wachten heeft als voordeel dat de kinderen wat groter zijn en bijvoorbeeld beter zelf kunnen lopen. Groot nadeel is echter dat je dan aan de dure en drukke schoolvakanties gebonden bent.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 19-06-2013, 14:13 uur
Groet,

Old Faithful

Wop

Mijn inziens kan je je kinderen prima meenemen! Ik heb al een aantal Amerikareizen met kinderen gemaakt. Beide dochters waren nog geen twee jaar oud toen ze hun eerste stapjes op Amerikaanse bodem zette. Je eigen gemoedstoestand en uiteraard reisschema zijn hierbij zeker van belang!
#3 - 19-06-2013, 14:21 uur

Hans B

Elke leeftijd heeft z'n charme, maar hou er wel méér dan voldoende rekening mee.
Het zal nooit zo'n vakantie worden dan je eerste reis.
Mocht je het gaan doen, zet die dan ook meteen uit je hoofd.
Anders wordt het zeker een afknapper.
Toen kon je alles en had je veel tijd, nu ben je aan alle kanten gebonden.

Wat je reis betreft, zou ik het laatste deel (LA) schrappen en zodoende iets meer tijd (en rust) in je route creëren.
Yosemite (south) / Oakhurst / reuzenbomen naar Monterey (sea aquarium) en dan de kustweg omhoog naar San Francisco.
Willen de dames shoppen kunnen ze dat het beste doen in de plaats Gilroy (kruising 101 en 152). Ligt op de route Oakhurst - Monterey.
#4 - 19-06-2013, 21:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jellev

Beste,

Het zou de bedoeling zijn om in de laatste 2 weken van juni te gaan. (in de laatste week van juni voor de tioga pas te doen)
De vorige kaar waren we in de 2de week van juni in yosemite valley en toen was hij nog gesloten. Om LA weg te laten zal ik toch mijn overtuiginskracht moeten boven halen om de vrouwen daarvan te overtuigen  >:D (Persoonlijk  zou ik LA ook links laten liggen aangezien mijn vriend en ik er al eens geweest zijn en het toch de minste stad was van onze reis. Maar onze vrouwen willen het natuurlijk ook eens zien. Wat ik dan ook begrijp.

Het idee om page over te slaan is dan weer wel een optie behalve dat we dan al weer goed moeten doorrijden om de vieuwpoints in bryce te zien omdat er daar geen overnachting is voorzien maar wel in zion NP. (tenzij we bryce ook overslaan maar dat zou wel een zonde zijn dan.)

Voor met de kinderen ben ik dan weer bang voor de lange reis tijden. Aangezien we normaal gezien niet voor een camper zouden kiezen maar voor een  4 x 4. Maar daar zijn we nog niet uit.

Het idee van Hans B om te gaan shoppen in gilroy, zou dan wel weer een goed initiatief zijn voor het geval moesten we LA toch links laten liggen

Tot nu toe is het allemaal nog maar een idee en een verlangen om te gaan.
De bais is er ook al.
Maar we zullen nog goed moeten overleggen en kijken wat er haalbaar is en wat niet.
Met de info die ik nu al gekregen heb kunnen we al wat verder.
1 voordeel we hebben nog min. 2 jaar om alle puntjes op de I te zetten nog tijd genoeg dus.

MVG,

Jelle
#5 - 20-06-2013, 14:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15