Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

14 daagse rondreis Las Vegas naar Los Angeles met pubers (zoek nog tips)

Discussie gestart

krmi

We reizen rond met onze 2 pubers van 14 en 17 jaar. Voor de eerste keer naar USA. Huurauto, hotels, lodges en eventueel een vacation home.Vertrek eind april.
Wie van jullie ervaren reizigers heeft er nog tips. We hebben geprobeerd een afwisselend programma te maken.
Vooral de vraagtekens moeten nog worden ingevuld.

zo.  dag 1 vlucht naar Las Vegas
ma. dag 2 Las Vegas
di.   dag 3 Las Vegas - Bryce Canyon
wo. dag 4 Bryce Canyon  (tocht op paarden??)
do.  dag 5 ?
vr.  dag 6 ? - Grand Canyon
za.  dag 7 overnachting in Prescott, Flagstaf, Sedona?
zo.  dag 8 overnachting in Prescott, Flagstaf, Sedona?
ma. dag 9 Prescott-Joshua Tree
di.   dag 10 Joshua Tree - San Diego
wo. dag 11 Seaworld
do.  dag 12 San Diego - Los Angeles?
vr.  dag 13 Universal
za.  dag 14 Omgeving Los Angeles?
zo. dag 15 Terugvlucht

Ik ben heel benieuwd naar ideeen. Alvast heel veel dank?
#1 - 15-10-2007, 21:20 uur

Anouk

Als je toch in LA bent, is het wel leuk om in Hollywood bij de sterren gaan kijken op de Blvd :)
#2 - 15-10-2007, 21:24 uur

mafo

Van de zomer nog in Bryce Canyon geweest, mocht je willen weten waar wij zijn geweest kun je hier kijken. Bryce Canyon was erg mooi, wij zijn naar beneden gewandeld de Peek-a-Boo loop op en kwamen daar de paardrijders tegen. Als je toch in de buurt van Bryce zit zou je ook kunnen gaan kijken in Zion, overigens is Page ook wel iets wat de moeite waard is om te zien, zeker de Antelope Canyons.

The Grand Canyon is prima te doen vanuit Flagstaff, verder is er naar mijn idee niet heel veel in Flagstaff dus zou je dag 6 ook naar dag 7 of 8 kunnen verplaatsen. Joshua Tree zou je kunnen doen vanuit Palm Springs of omgeving dan zit je er lekker dichtbij en kan je eventueel ook met de Aerial Tram naar San Jacinto state park al was het alleen maar vanwege het uitzicht.

Als je nog iets wilt weten over hotelervaringen dan hoor ik het wel, ik ben al een paar keer in die omgeving geweest namelijk.


Bryce Canyon


Antelope Canyon Page


Zion National Park

#3 - 15-10-2007, 22:35 uur
« Laatst bewerkt op: 15-10-2007, 22:39 uur door mafo »

Rob

Citaat
di.   dag 3 Las Vegas - Bryce Canyon

Las Vegas - Zion - Bryce
Het zou zonde zijn van Zion niet te bezoeken

Rob
#4 - 15-10-2007, 22:39 uur

Marianne

Ik zou ook een stop bij Zion aan willen raden. Je kunt leuk overnachten in Springdale. In Zion zijn mooie wandelingen te maken, op de site van de NS staat een overzicht (zie www.nps.gov en dan naar Zion).

Het kan in Bryce nog erg koud zijn, wij hebben er in september al eens sneeuw gehad, kan in mei ook gebeuren. Je kunt in 1 dag van Bryce naar de Grand Canyon rijden. Een tussenstop in Page is ook een mogelijkheid. Hoe Antelope Canyon zo vroeg in het seizoen is weet ik niet, de mooiste lichtinval heb je in de zomer, rond het middaguur. Wij zijn er nog nooit geweest. Waarschijnlijk gaan wij de Lower Antilope Canyon volgend jaar bezoeken, lijkt iets rustiger te zijn en heeft meer klauterwerk - leuk voor de kinderen. Onderweg kun je even een bezoek brengen aan Horseshoe Bend.
Een beetje uit de route, maar wel leuk om gedaan te hebben is Monument Valley. Zou in plaats van een extra nacht bij Prescott/Sedona kunnen. Je hebt cabins bij Gouldings Lodge, erg mooi gelegen.

Voor en overnachting bij de Grand Canyon zou ik echt voor een lodge aan de rim gaan, veel leuker dan er vanuit een andere plaats naar toe moeten rijden. Bovendien ben je dan beter in de gelegenheid om een zonsopgang of -ondergang mee te maken. Voor accomodatie in het park, kijk op www.xanterra.com

Onze dochters vonden in LA de VIP tour bij Warner Bros geweldig. Deze duurt ruim 2 uur, en je krijgt in een kleine groep echt een kijkje achter de schermen.

Marianne
#5 - 15-10-2007, 23:36 uur

mafo

Marianne, ik heb de lower antelope Canyon nu 2 keer gezien beide keren in het voorjaar. Heb deze beide keren direct bij de Canyon betaald (alleen contant) het schijnt in Page zelf duurder te zijn als je boekt. Wanneer je erzelf heen gaat moet je wel even goed kijken waar het is aangezien het nergens staat aangegeven (klik op de foto van mij en daaronder staat dan een linkje waar je een kaartje krijgt te zien.)

Ze wilden ons dit voorjaar een tour geven maar na wat aandringen mochten we met een fotograafpas zelf de canyon in. Het is inderdaad op sommige stukken een smalle canyon en er zijn ook enkele trappen, verdwalen kan je niet aangezien je maar 1 kant opkan. Het is zeker de moeite waard en door met de instellingen van je fototoestel te spelen kun je schittterende foto's maken.
#6 - 16-10-2007, 06:56 uur

krmi

Dank jullie wel voor alle tips.  Zion gaan we inplannen als een aparte overnachting. Bryce inkorten met 1 nacht. Misschien een nachtje langer in Las Vegas blijven? We komen de eerste avond pas rond 21.00 uur aan in ons hotel en ik denk dat er voor de jeugd (en misschien ook voor ons) wel héél veel te zien is. We hebben al wel gedacht over een route via Torrey, Monument Valley naar Grand Canyon maar ik ben eigenlijk bang voor een overkill aan natuurparken. Mijn man en ik wandelen/lopen graag tochten maar onze kids... :(
Vandaar ook de keuze voor pretparken.
#7 - 16-10-2007, 23:20 uur

mafo

Las Vegas is zeker voor iedereen een stuk levendiger en kan een welkome afwisseling zijn tussen al het 'natuurgeweld" daar kun je, je echt wel een dagje langer vermaken.
De hotels hebben allemaal winkelcentra, er zijn achtbanen en in het oude deel van Vegas hebben ze een gigantisch videoscherm boven een straat waar 's avonds regelmatig "shows" op zijn te zien.

Zweefmolen bovenop Stratosphere tower.


Fremont Street Experience
#8 - 17-10-2007, 07:06 uur

Hans B

Wanneer je erzelf heen gaat moet je wel even goed kijken waar het is aangezien het nergens staat aangegeven (klik op de foto van mij en daaronder staat dan een linkje waar je een kaartje krijgt te zien.)

Hoi MaFo
ben ook wel even benieuwd naar je kaartje.
Waar kan ik de link vinden ? onder je foto.

Hans
#9 - 17-10-2007, 10:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Renske

Wanneer je erzelf heen gaat moet je wel even goed kijken waar het is aangezien het nergens staat aangegeven (klik op de foto van mij en daaronder staat dan een linkje waar je een kaartje krijgt te zien.)

Hoi MaFo
ben ook wel even benieuwd naar je kaartje.
Waar kan ik de link vinden ? onder je foto.

Hans

Je moet eerst op de foto klikken (dat is dan meteen een link) en dan kom je uit op de fotosite daaronder staat een link naar het plattegrondje.
#10 - 17-10-2007, 11:22 uur

mafo

Hier heb je het directe linkje naar het kaartje met foto's van mij en anderen ernaast.

http://loc.alize.us/#/geo:36.900952,-111.410036,14,m/
#11 - 17-10-2007, 19:21 uur

Hans B

Bedankt.
Ik dacht dat ik op de foto van MaFo zelf moest klikken.
Hans
#12 - 18-10-2007, 15:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15