Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

15 dagen USA (Westen).

Discussie gestart

Rutger28

Hallo, van 26 mei tot 11 juni willen we een kleine rondtrip maken door het Westen. We gaan voor het eerst naar de VS en ook voor het eerst met onze kleine (tegen die tijd 1 jaar oud). Kwaliteit staat bij ons boven kwantiteit maw we willen de vele  "must sees" beperkt houden tot drie: Grand Canyon, Zion en Yosemite.
San Fransisco willen wij geheel mijden, Las Vegas mag maar hoeft niet (tussenovernachting, avondwandeling over de Strip?).

Campertje gehuurd in LA. In totaal 15 dagen. Wij zijn op zoek naar een geschikte route en campings "tussen" deze drie parken in, die net wat extra's hebben:  aan het water, mooie omgeving, rustig gelegen, de verborgen verrassingen etc. Wie heeft er goede ervaringen die hij/zij wil delen?

de globale route zal dus ongeveer zijn:  LA --> GC NP--> Zion NP --> Yosemite NP --> (westkust) --> LA.

Alvast bedankt voor de tips! met vriendelijke groet, Rutger.
#1 - 12-02-2006, 13:26 uur

Jez

Hoi Rutger, en welkom op dit forum!

Voor de mooiste campings zou je in de parken zelf moeten overnachten. Kijk eens op www.nps.gov dan kun je zien wat de mogelijkheden zijn. Voor er tussenin kun je natuurlijk op KOA-campings terecht, hoewel die volgens mij meer praktisch dan mooi zijn. Ik zeg volgens mij, want ik ben zelf geen campeerder.

Wat betreft de route; heb je een goede routeplanner op je computer? Haal je route daar eens doorheen. Prober van Yosemite terug naar LA de Highway 1 langs de kust te nemen; erg mooi! Onderweg kom je veel bezienswaardigheden tegen, die alle verder in dit "hoofdstuk" uitgebreid zijn besproken. SpaceAce heeft bijv. een mooie lijst gemaakt, met links naar de sites hiervan.

Ik ben zelf (als enige ??? ) geen fan van Las Vegas, maar over de Strip rijden is wel erg leuk. Trek hier de nodige tijd voor uit, als je dat met je camper  doet. Wij hebben er overdag met de auto al een uur of 2 over gedaan.

Verder kan ik je adviseren om de zoekfunctie van dit forum te gebruiken; de meeste tips voor jouw bestemmingen zijn al gegeven  ;)

Groetjes, Jez
#2 - 22-02-2006, 15:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chi Sin X

Als je van Zion naar Yosemite rijdt, dan passeer je eigenlijk zowiezo door Las Vegas en door Death Valley, je kan er ook rond rijden, maar ik zou toch proberen er iets van te zien.  The Strip is te lang om op 1 avond te doen.  Maar je kan al wel een goede indruk opdoen.  Het vervelende is wel dat je officieel niet met een camper door Death Valley mag (maar volgens mij negeert iedereen dat, heb er veel gezien daar).

Net voor Yosemite heb je ook nog Alabama Hills (zou de moeite zijn, maar heb ik over moeten slaan wegens tijdsgebrek), Mono Lake en Bodie.

In de weg van LA naar GC NP zou je langs Joshua Tree NP kunnen rijden en dan verder via Lake Havasu en een stukje Route 66.
#3 - 23-02-2006, 09:33 uur

Sonja

San Fransisco willen wij geheel mijden

Zie deze post nu pas, vandaar de late reactie. Als je in de buurt bent is het een absolute aanrader om San Francisco te bezoeken, geweldige stad. Kijk eens op dit forum voor tips, je zult er geen spijt van krijgen.
#4 - 11-03-2006, 18:35 uur

bertus

San Francisco is zeker een aanrader, leuke stad, mooie uitzichten ( pure kwaliteit), en vanuit daar kun je mooi de kustroute volgen richting L.A.
En wat Grand Canyon betreft , de north rim is ook zeker de moeite waard. Maar neem er wel de tijd voor ivm de rijstijd/ afstand in het park
#5 - 22-03-2006, 12:29 uur

Moenkou

Twee jaar geleden zijn wij onze campertocht in San Francisco begonnen en hebben toen veel te weinig van die stad gezien. Mede daarom ligt SF dit jaar voor drie dagen in het reisschema. SF is zeker een aanrader! Zou zonde zijn om die over te slaan
#6 - 24-03-2006, 19:48 uur
'04 San Francisco-Las Vegas; '05 New York-Washington DC-Boston-New York; '06 New York-Seattle by Amtrak; '07 Las Vegas; '08 (1) Atlanta, Memphis, Las Vegas; '08 (2) San Francisco; '08 (3) New Orleans-Miami; '09 (1) Indianapolis (Indy 500) en Chicago; '09 (2) Las Vegas-San Francisco; '10 New York; '11 Washington DC, San Francisco en Miami; '12 (1) Orlando (Daytona 500)-Key West; '12 (2) Los Angeles-Las Vegas-Death Valley-Sequoia NP-Los Angeles; '13 (1) New York; '13 (2) Washington DC-Kill Devil Hills-Charleston-Gatlinburg-Nashville-Memphis-New Orleans; '14 (1) San Francisco (+1/2 marathon), Las Vegas, San Diego; '14 (2) Hawaii (Oahu, Big Island, Maui en Kauai); '14 (3) Las Vegas (+1/2 marathon); '15 (1) New York, San Francisco (+1/2 marathon), Seattle, Los Angeles; '15 (2) Dallas (?), Las Vegas (+1/2 marathon), Key West

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15