Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

1e keer Amerika

Discussie gestart

wim312

Hallo allemaal.
Even voorstellen;  Wim, 53 jaar en voornemens om volgende jaar (mei)  DE ´droomreis´ te maken samen met vrouw en sch.z en zwager.
Het zal het ´bekende rondje´ LA - LV- SF  worden (huurauto) met daarbij in ieder geval Yosemite, Death Valley, Bryce, Zion, Monument Valley,en Grand Canyon.

We willen er 3 weken voor uittrekken. Wie van jullie zou ´DE´ ideale route kunnen geven waarbij we overal redelijk de tijd hebben om van alles te genieten.
LV is 1 volle dag (2 nachten) voldoende. Waarschijnlijk geldt dat ook voor LA. We zijn niet zulke ´stadsmensen´. SF is me onduidelijk
hoelang ik daar zou moeten verblijven om de bekende bezienswaardigheden (alcatraz, cable car, fishermans wharf, golden gate, china town) te bezoeken.
Als ik eerst de route ´op de rit´ heb ga ik me wel bezighouden met de overnachtingen. We hebben tenslotte nog even de tijd.
Ben er dus ook niet uit of de start in LA of SF zal zijn. Wel gelezen dat je in LV niet in het weekend moet zijn dus rekening houdend dat we op een zaterdag
aankomen kun je misschien ook de start (LA of SF) bepalen.

Zo, dit was mijn eerste bericht. Ik hoop nog regelmatig hier terug te keren voor tips en op- of aanmerkingen.
Ben benieuwd naar jullie routevoorstel  :)

Een hartelijke groet vanuit Veenendaal,

Wim van Wijk


#1 - 25-05-2008, 10:49 uur

Marianne

hallo Wim,
Welkom op het forum. Heerlijk vooruitzicht om in mei op reis te kunnen gaan, dat is een prachtige tijd voor het zuidwesten.

Het is moeilijk om voor iemand anders een route te maken, je zult zelf moeten kijken wat je echt wilt doen en wat niet, en hoeveel tijd je in een park wilt besteden. Lees eerst eens wat boeken en reisverslagen (zie bijvoorbeeld die van ons, via de links onderaan en onze planning), en bekijk de routevoorstellen hier op het forum eens. Jullie hebben per slot van rekening nog voldoende tijd.
In 3 weken zul je de door jullie genoemde parken en steden goed kunnen doen, hoewel Monument Valley wel iets uit de richting ligt.
En houd er rekening mee dat de Tioga Pass in mei nog gesloten zal zijn.

Met google maps kun je alvast eens kijken hoe de route er uit ziet als je de door jou genoemde plaatsen neemt, dan heb je meteen een idee van de afstanden en reistijden.

Veel plezier met uitstippelen!

Marianne
#2 - 25-05-2008, 13:16 uur

marcelgeert

Hallo Wim,
Je vraagt advies en dat is per defenitie persoonlijk, daar komt'ie dan.
Los Angeles overslaan(omdat jullie toch geen echte stadsmensen zijn)
Vertrekken vanuit S.F en terug gaan vanuit L.V. of v.v. (scheelt een hoop kilometers)komt monument valley wat meer binnen bereik.
Meer advies van het forum komt er vast wel als jouw plannen iets duidelijker worden.

 Gr. Marcel
#3 - 26-05-2008, 01:05 uur

estel

Hoi Wim,

Ook wij gaan deze zomer voor het eerst dit rondje maken . Onze route ziet er als volgt uit:

Dag 1:   Aankomst LA, hotel
Dag 2:   Camper ophalen, boodschappen naar Yoshua Tree NP
Dag 3:   Richting Kingman Arizona, Oatman (spookstadje), stukje route 66
Dag 4:   Via Williams en Seligman naar Grand Canyon
Dag 5:   Grand Canyon
Dag 6:   Monument Valley
Dag 7:   Via Page naar Bryce NP
Dag 8:   Bryce NP
Dag 9:   Zion NP
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Dagje rijden richting Yosemite, Tioga Pass
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: Monterey
Dag 18:
Dag 19: Malibu
Dag 20: Malibu, Hollywood, Beverly Hils, relaxen
Dag 21: Anaheim, Universal studios
Dag 22: terugvlucht

We gaan dit rondje met de camper maken. Misschien heb je wat aan deze planning en het zou leuk zijn om reacties van volleerde amerika-gangers op deze route te krijgen!

#4 - 26-05-2008, 16:18 uur

Ine

Estel,
jullie route ziet er prima uit, maar nog een paar opmerkingen.
De weg van Oatman naar Kingman is een smalle weg met veel bochten, ik weet niet of die geschikt is voor een camper. Misschien beter via een ander route rijden?
Van Las Vegas naar Yosemite is inderdaad een dag rijden, maar hou er rekening mee dat je per camper in de zomer niet door Death Valley mag rijden, dus een langere route zult moeten doen. Dan is die dag wel erg krap gerekend.
Dag 21: anaheim ligt in het zuiden van LA, terwijl Universal juist in het noorden van LA ligt, die kan je dus niet beiden in 1 dag doen.
#5 - 26-05-2008, 16:33 uur

estel

Hoi Ine,

Dank voor je reactie! We zullen een goede route moeten kiezen naar Oatman, goede tip van je.  Heb je suggesties?

Verder waren we op de hoogte van de lange route naar Yosemite, het is niet anders. Dit wordt gewoon een dagje veel rijden! We hebben nog overwogen via Kings en Sequoia te rijden maar willen toch graag de Tiogapass gaan doen, vandaar een saai dagje. Misschien hebben we nog tijd voor Mono Lake die dag, we zullen zien. Universal was een foutje, de jongens willen naar Disney en dan maar overnachten in Anaheim.

OOOOO, we kunnen niet wachten! Nog 37 nachtjes slapen en wat een voorpret!
#6 - 28-05-2008, 10:07 uur

Marianne

Hallo Estel,

Jullie hebben inderdaad een mooie route. Wanneeer rijden jullie naar Zion? Als het even kan zou ik daar twee nachten blijven, er zijn ook mooie campings. Hebben jullie al campings vastgelegd? Zeker in de parken en langs de kust zal het druk zijn.

Wat de keuze tussen Universal en Disneyland betreft: Disneyland is natuurlijk geweldig, maar zou je ook in Parijs kunnen doen, terwijl Universal iets heel anders is. Wel veel pretparkachtige zaken, maar ook een prachtige studiotour en verschillende kijkjes achter de schermen. Met een FOL pas kun je de rijen voorbij lopen, en heb je meer aan je dag dan in Disneyland.

Marianne
#7 - 28-05-2008, 12:08 uur

Ine

Hoi Ine,

Dank voor je reactie! We zullen een goede route moeten kiezen naar Oatman, goede tip van je.  Heb je suggesties?

Verder waren we op de hoogte van de lange route naar Yosemite, het is niet anders. Dit wordt gewoon een dagje veel rijden! We hebben nog overwogen via Kings en Sequoia te rijden maar willen toch graag de Tiogapass gaan doen, vandaar een saai dagje. Misschien hebben we nog tijd voor Mono Lake die dag, we zullen zien. Universal was een foutje, de jongens willen naar Disney en dan maar overnachten in Anaheim.>>

Wat Oatman betreft, check het eventueel lokaal (bijv. in Needlles of eventl. in Oatman zelf) of de weg te doen is met een camper, maar neem daarvoor dan wel de tijd.
Om in Oatman te komen van Yoshua Tree NP, moet je bij Needles de Hwy 95 nemen. Let op: er zijn 2 hwy 95, de ene nog in California,m de andere in Arizona...Jullie moeten over de Arizona Hwy 95, die dichtbij Needles ligt rijden.
Mocht je niet over de Pass willen rijden, dan moet je dezelfde route terugnemen en bij Needles verder over I-40.
Koop wat wortels voor de ezels die in de straten lopen.

Je geeft zelf al aan richting Yosemite rijden, want als je niet door DV mag en moet omrijden zal je het nauwelijks in 1 dag halen. maar gelukkig heb je daarna nog tijd voor Yosemite.
Ik ben het met Marianne eens wat betreft de keuze tussen Universal en Disney. Mijn voorkeur is ook Universal.
#8 - 28-05-2008, 14:09 uur

pw.van.andel@hccne

>Van Las Vegas naar Yosemite is inderdaad een dag rijden, maar hou er rekening mee dat je per camper in de zomer niet door Death Valley mag rijden, dus een>> langere route<< zult moeten doen....
Then Noorden van DV lopen Oost/West de NV266/CA166 (de wegen hebben een verschillende naam in de verschillende staten) en ook nog Noordelijker de US6/95 en CA120. Niks langere route en prima, stille wegen. Via Goldfield,NV en Tonopah,NV rijden op de US95 is een verrassing; echte spooksteden waar veel leeg (en te koop) staat en ook nog een paar mensen wonen. In Tonopah kun je eigenaar van een bakstenen hotel met 250 kamers worden. Staat geheel leeg!     
#9 - 28-05-2008, 18:52 uur

estel

We hebben inderdaad al heel wat parken vastgelegd omdat we verontrustende berichten lazen over de drukte deze zomer. Tot dusver is dat prima gelukt en allemaal de parken die we als eerste keus bedacht hadden!

Wat Zion betreft, tsja we vertrekken die ochtend vanaf Bryce en willen dan naar Zion, één overnachting en daarna naar L.V.  Omdat ik heb begrepen dat LV vooral "by night" een belevenis is, hoeven we pas in de loop van de middag te gaan rijden en kunnen we dus nog even in Zion verkeren.

Hartsikke goed, het advies voor de route bovenlangs DV; er is die dag dus toch nog wat te beleven voor ons! Wat denk je Peter, is de afstand van LV richting Tiogapass echt heel veel om met een camper te reizen? We dachten aan een overnachting in Lee Vining e.o.

Weer geweldige tips en informatie van jullie! We hebben al zo veel informatie het forum kunnen halen om onze reis samen te stellen. Marian, ik hoop inderdaad dat de route mooi is!

groetjes, Estel  :-*
#10 - 29-05-2008, 12:17 uur

pw.van.andel@hccne

>Hartsikke goed, het advies voor de route bovenlangs DV; er is die dag dus toch nog wat te beleven voor ons! Wat denk je Peter, is de afstand van LV richting Tiogapass echt heel veel om met een camper te reizen? We dachten aan een overnachting in Lee Vining e.o.

Planning tip (voor iedereen): ga naar: http://www.janboersma.nl/gett/index.html  en DOWNLOAD: TYRE. Zorg dat Google Maps al op je PC zit en na een uurtje leren ben je klaar voor elke route variant. Waar ook ter wereld. Zet bijv. een pin in Las Vegas en de 2e pin in Lee Vining. Druk op CALCULATE en er wordt getoond de kortste route (die natuurlijk niet door maar langs DV loopt): 341 miles. Dik 7uur aaneengesloten rijden door een prachtige woestijn. Wij reden weken geleden in 4 dagen Bakerfield > Lee Vining (via DV en Tonopah) omdat er zoveel Amerika te zien is onderweg en dat kost veel tijd. 
Zet nu eens met TYRE een pin vooor elke dag-bestemming in je route en sta verbaasd over de afstanden. En de slack die nog in de route zit (haal Yoshua Tree en Page op de heenweg er uit). En kom een komend jaar terug om de rest te zien.

#11 - 30-05-2008, 02:54 uur
« Laatst bewerkt op: 30-05-2008, 06:05 uur door Peter W. »

estel

Super tip! Ben meteen aan de slag gegaan en een uurtje, dat is zelfs overdreven!


Dat wordt het dus....spannend hoor!
#12 - 30-05-2008, 09:29 uur

hdeweert

Ik gebruik het programma al enkele jaren. Als je wilt kun je de route ook nog virtueel rijden.
Weliswaar met de motor want daar is het programma voor gemaakt en geeft ie de snelheid er ook nog bij.

Harm
#13 - 30-05-2008, 12:26 uur

M121181

In augustus hopen we met de camper (J29) rond te trekken, vanaf SF.
Heeft er iemand tips vanaf welke site er info te downloaden is? Heb inmiddels een mooi boekje van Bryce Canyon, maar weet iemand nog meer?
Geweldig trouwens, dat programmaatje; ga ik gelijk mee aan de slag.
De routes die genoemd worden is ook ideaal. De kenners hebben toch meer zicht op de afstanden en mogelijkheden per camper dan dat ik heb, hier vanuit een boekje.

THANKS!
#14 - 02-06-2008, 21:33 uur

bartennienke

Hi there,

Wij hebben SF als begin- en eindpunt van onze reis gehad en dat is supergoed bevallen. Je kunt even lekker acclimatiseren door de eerste 2 of 3 nachten daar te verblijven. Het openbaar vervoer is super, dus dan kom je er lekker in. Daarna camper ophalen en cruisen maar! Er hangt in SF een relaxte sfeer en de mensen zijn superaardig.
Familie van ons heeft LA als begin- en eindpunt gehad en zouden dat niet nog eens doen. LA is niet bijzonder, zeker niet als je geen stadsmens bent.

Da's onze tip! Veel plezier!!!

Groetjes
#15 - 01-08-2008, 21:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15