Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

1e opzetje rondreis mei 2010

Discussie gestart

Floortje

Hallo allemaal
Na het lezen van heel veel vragen en antwoorden nu eindelijk mijn eerste opzet voor onze reis in mei 2010.
Schiet maar raak! Ik ontvang graag heeeeeel veel leuke en handige tips! Het is echt mijn eerste opzet dus nog heel veel wijzigingen mogelijk.
Vertrek en eindbestemming staan inmiddels al vast, dus daar is niet meer aan te sleutelen. Ik ben namelijk al 2 weken in Phoenix voordat we deze rondreis gaan maken. Ik ben dan echter ook al een weekend in de Grand Canyon geweest, vandaar dat we er in de rondreis niet zo lang bij stil staan. Maar misschien wel veeeeeeeeeeeel te kort?!? Ik ben er nog nooit geweest dus heb geen idee!!
Verder willen we in Nederland een huurauto regelen en willen we terplekke hotels/hostels zoeken en boeken!
Zoals je kunt zijn zijn we ook erg benieuws naar Vegas! Mijn vriend wil hier heel graag een pokertoernooitje spelen! Maar misschien verblijven we volgens dit schema toch veeel te lang in Vegas?!? Let me know!

30-04 Aankomst Phoenix
01-05 van Phoenix naar Sedona, daarna naar de Grand Canyon
02-05 van de Grand Canyon naar Monument Valley
03-05 van Monument Valley naar Page en dan naar Bryce Canyon
04-05 van Bryce naar Zion
05-05 van Zion (later op de dag )naar Las vegas
06-05 Las Vegas
07-05 Las Vegas
08-05 van Las Vegas (vroeg) naar Yosemite
09-05 Yosemite
10-05 van Yosemite naar San Fransisco
11-05 San Fransisco
12-05 San Fransisco en omgeving (misschien alvast naar Montery)
13-05 Kustweg Santa Barbara en omstreken
14-05 Los Angeles
15-05 Eind van de middag terug vliegen vanaf Los Angeles
16-05 aankomst Amsterdam
#1 - 04-10-2009, 18:03 uur

Marianne

Hallo Floortje,

Heb je je route al eens bekeken met een routeplanner zodat je een beeld hebt van de reistijden? Je hebt er aardig lange stukken tussen zitten zodat er niet heel veel tijd in de parken zelf overblijft.
Zeker het stuk van Las Vegas naar yosemite vind ik heel erg lang. Je hebt kans dat de Tioga Pass niet open is, en dat je dus onderlangs moet. wil je wel door Death Valley?
Yosemite is geweldig mooi in mei, daar zou je nog wel een dag extra mogen plannen, kujn je ook nog de sequoiabomen bekijken.
Ook het stuk van Monument Valley naar Bryce is lang, zeker als je ook nog in Page iets wilt doen.
Ik zou zelf een dag Las Vegas minder doen zodat je elders wat meer tijd hebt, maar dat is echt heel persoonlijk.

Voor het stuk vanaf Monument Valley zou je eens in ons 2008-verslag kunnen kijken.

Marianne
#2 - 04-10-2009, 20:53 uur

melvin

hoi floortje,

marianne heeft gelijk, je moet zeker eens kijken naar de tijden van de route!
het is echt niet te doen om van las vegas naar yosemite te rijden in een dag (en vermoedelijk is dat de tioga pass niet open is).
als het mogelijk is zou ik zeker nog een paar dagen erbij pakken. als dit niet gaat zou ik doen wat marianne zegt en een dag las vegas weglaten en deze dag ergens anders in de route plaatsen.

veel succes verder,
melvin
#3 - 04-10-2009, 22:30 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Floortje

Bedankt voor jullie reacties. Het verlengen van de reis is geen optie. Dus het lijkt mij verstandig om een tussenstop te maken tussen Las Vegas en Yosemite. Iemand hier ideen voor? Een dag minder Las Vegas is ookwel prima denk ik...
Ik zal de route eens uitstippelen via Google maps en kijken hoe dat eruit ziet met reistijden en afstanden.
En is Death Valley een echt aanrader?
#4 - 05-10-2009, 10:38 uur

Marianne

Je kunt ter plekke bejkijken of de tioga Pass open is (de kans is klein begin mei). Mocht hij open zijn dan zou ik zeker de route doen via Death valley want dat is dan de snelste optie.
Is de Tioga Pass niet open, dan moet je via Bakersfield rijden, en dan is Death Valley wel om. Ik vind het echter wel de moeite waard, en het bekijken van een aantal uitzichtspunten hoeft niet veel tijd te kosten. Kijk eens in onze 2004 en 2006 verslagen voor de route van Las vegas naar Yosemite, en in ons 2008 verslag voor de route van Las Vegas via DV richtnbg Bakersfield.
Vooral het overnachten in DV is erg bijzonder, maar als je onderlangs moet rijden wordt het daarna wel een lange rit als je door naar Yosemite rijdt. Het kan wel, je zou dan de eerste nacht Yosemite in Oakhurst kunnen overnachten, en dan de volgende nacht in het park.

Ik zie 3 mogelijkheden:
- Las Vegas- Death Valley -Yosemite Village (via de Tioga Pass)
- Las Vegas - Death Valley - Yosemite/Oakhurst (via Bakersfield)
- Las Vegas - Yosemite (via Bakersfield, kan in 1 dag)

Boek alvast in Yosemite! Ik zou 2 nachten in de vallei nemen, annuleren (als je de eerste nacht niet haalt)  kan altijd nog.

Marianne
#5 - 05-10-2009, 11:55 uur

Hans B

Even een plaatje van je route.



De afstanden zijn:
Phoenix - Grand Canyon 230 mile
Grand Canyon - Monument Valley 220 mile
Monument Valley - Page - Bryce 290 mile
Bryce - Zion 125 mile
Zion - Las Vegas 150 mile
Las Vegas - Yosemite Valley 400 mile
Yosemite - San Francisco 200 mile
San Francisco - Los Angeles 500 mile

't Is allemaal heel erg kort.
Je zult ongetwijfeld erg veel zien, maar ik denk dat je vast nog eens terug gaat voor een uitgebreider bezoek.
#6 - 05-10-2009, 12:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Floortje

Ik heb inderdaad ook even gekeken via google maps naar de afstanden. Ik vraag me nu af of we Monument Valley wel of niet mee moeten pakken?
En inderdaad van Vegas naar Yosemite is veel te lang in 1 keer  embarressed Dus lekker via Death Valley (want die was ik gewoon vergeten)

Bedankt voor het plaatje Hans!
#7 - 05-10-2009, 13:32 uur

Floortje

30-04 Aankomst Phoenix
01-05 Sedona 1.56u,115 m &Grand Canyon 4.44u,218 m
02-05 Monument Valley 4.49u,229m
03-05 Page 2.45u,123m & Bryce 3.15u,157m
04-05 Zion 2.10u,89.3m
05-05 Las Vegas 2.47u,170m
06-05 Las Vegas
07-05 Death valley 3.19u,168m
08-05 Yosemite 5.47u,264m
09-05 Yosemite
10-05 San Fransisco 3.52u,199m
11-05 San Fransisco
12-05 Montery 1.59u,117m
13-05 Kustweg Santa Barbara en omstreken 4.14u,240m
14-05 Los Angeles 1.37u,96.2m
15-05 Eind van de middag terug vliegen vanaf Los Angeles
16-05 aankomst Amsterdam

Dan zou het zoiets worden?
(u= uur en m= mijl, volgens google maps)
#8 - 05-10-2009, 13:42 uur

RonB1963


02-05 Monument Valley 4.49u,229m
03-05 Page 2.45u,123m & Bryce 3.15u,157m
04-05 Zion 2.10u,89.3m
05-05 Las Vegas 2.47u,170m
06-05 Las Vegas
12-05 Montery 1.59u,117m
13-05 Kustweg Santa Barbara en omstreken 4.14u,240m
14-05 Los Angeles 1.37u,96.2m

In juli 2009 heb ik een groot deel van jouw trip, in mijn uppie, gemaakt op de motor. Bloedverziekend heet was het vooral. 48 Celsius was eerder regel dan uitzondering! Maar het was fantastisch!
Vanuit Phoenix ben ik zoveel mogelijk 'binnendoor' via Prescott naar Sedona gereden, voor de eerste overnachting in Motel Star.
Daarna via Flagstaff naar de Grand Canyon. Twee dagen voor uitgetrokken. Daarna via Painted Desert, Cameron, Tuba en Kayenta naar Monument Valley geploft. Ge-wel-dig!!! Overnacht in Mexican Hat. Niet in de Hatrock Inn, maar daar tegenover, in Canyonlands Motel.
Volgende dag weer terug door Monument Valley, weer via Kayenta, Tuba, en toen richting Page, alwaar geslapen bij een onderweg opgedane kennis.
Vrij laat vertrokkeb uit Page, en doorgereden via via Zion NP naar St. George. Volgende dag vroeg vertrokken naar Las Vegas. Bloedjeheet weer. Ontbeten in Harley-Davidson café, waarna door de desert richting Long Beach, Los Angeles, waar een bikerally zou zijn. Die was er wel, maar toen ik aankwam, was het al afgelopen ;).
Dus doorgereden naar Ocean Side, en daar een hotel gepakt.
Paar keer heen en weer gereden tussen Ocean Side en San Diego, o.a. voor een hamburger in Ocean Beach, en voor strand en luieren op Mission Beach.
Terug naar Phoenix via een overnachting in het rustieke Julian Hotel in, jawel, het plaatsje Julian.

Alle bovenvermelde tracks waren 'goed te doen'. Alleen het stuk van Las Vegas naar Los Angeles was doorbijten, omdat het dwars door de woestijn gaat. Op de motor (dus géén airco, en vlak boven het zinderende wegdek) echt bloedheet, afzien, levensgevaarlijk, en doorgaan op karakter.

Ik heb deze reis gemaakt om Zuidwest USA te voelen: de hitte, de desert, de Harley, de droogte, het stof. En dat is gelukt!  8)
#9 - 05-10-2009, 18:35 uur

Floortje

Wauw Ron dat klinkt echt ge-wel-dig!! Wat een mooie ervaring en wat stoer zo alleen op de motor! Thanks voor je leuke reactie. Heb je trouwens nog enig idee wat je hebt betaald voor je overnachtingen ? Wij willen eigenlijk een beetje low budget overnachten. Echt leuk om zo lekker bezig te zijn met de voorbereidingen en dromen !
#10 - 05-10-2009, 20:57 uur

RonB1963

Wat ik betaald heb: vooral weinig!! Want ook ik wilde lowbudget. Zo veel mogelijk afzien, en zo min mogelijk luxe. Okee, op de Harley Davidson Electra Glide na dan. Want die was voorzien van àlle luxe: cruisecontrol, 4-speaker stereo, etc. Born to be Wild!!!  8)

Het motelletje in Mexican Hat was zo leuk! Ik was er de enige gast, en de eigenaresse, een India(an)se oude vrouw, verkocht ook zelfgemaakte (??) wierook, vanuit haar woonkamer annex receptie. Dus 't ruikt hier nog steeds met grote regelmaat naar Black Love wierook... zo ook nu weer.

Ik zal ff in mijn CC-rekeningoverzichten duiken... zo terug...

Star Motel Sendona was US$ 74,=
Canyonlands Mexican Hat was US$ 37,=
Julian Motel was US$ 75,=

Ik ben alweer bezig met het plannen van een nieuwe trip! Veel plezier met het plannen en dromen.
#11 - 05-10-2009, 21:29 uur

Floortje

Een tijdje geleden maar ik denk nog steeds veel aan mijn reis in mei 2010  ;)  :D

Ik ben aan het brainstormen over wel of niet naar Monument Valley.... Wie heeft hier een mening over?
Ander zou ik van Phoenix naar Bryce kunnen rijden (tussenstop ergerns..??) Nee ik sla de Grand Canyon niet over want die heb ik een week daarvoor al bezocht in het weekend (verblijf namelijk daarvoor 2 weken in Phoenix ivm mijn werk)

Ik wil geen slaapplaatsen van te voren reserveren maar zal dan bij Yosemite in de problemen kunnen komen. Iemand ideeen hiervoor? Ik hoef niet in het park te slapen. Zal er ergens in die buurt wel een hotelletje/motel/hostel beschikbaar zijn?

Zijn 2 dagen in San Fransisco en 2 dagen in LA voldoende? Te lang? Te kort? Let me know!

Bedankt! Groetjes  >:D
#12 - 20-11-2009, 11:43 uur

Hans B

Monument Valley is wel een fenomeen, maar gezien je rondreis zie je voldoende rode rotsen en is je tijd niet super ruim. Page lijkt mij de aangewezen plaats om te overnachten en er is daar ook wel een en ander te zien (Lake Powell, Geln Canyon dam, Horseshoe bend, Antilope Canyon).

Komende vanuit Las vegas / Death Valley zou je kunnen overwegen om in Lee Vining te overnachten voordat je de TIOGA road gaan doen (informeer of de pas open is). Anders moet je via Bakersfield.

Voor de grotere zaken is SF in 2 dagen wel te doen, maar het zal dan geen uitgebreid bezoek kunnen worden.
o.a. Cable Car, Fisherman's Wharf, Golden Gate, Lombard Street, SunSet, Golden gate Park.
Alcatraz moet je volgens mij wel even reserveren.

Twee dagen aan het eind in LA gewoon laten staan. Je doet al zo veel indrukken op dat even niet te veel en vooral een beetje rust (uitwaaien op Santa Monica beach) en naar de Stars in de trottoirtegels al voldoende kan zijn.

#13 - 20-11-2009, 11:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

RonB1963

Een tijdje geleden maar ik denk nog steeds veel aan mijn reis in mei 2010  ;)  :D

Ik ben aan het brainstormen over wel of niet naar Monument Valley.... Wie heeft hier een mening over?
Ander zou ik van Phoenix naar Bryce kunnen rijden (tussenstop ergerns..??) Nee ik sla de Grand Canyon niet over want die heb ik een week daarvoor al bezocht in het weekend (verblijf namelijk daarvoor 2 weken in Phoenix ivm mijn werk)

Ik (maar ja, ik ben jij niet, en andersom  :D) zou Monument Valley voor geen goud hebben willen missen!
De rit erdoorheen was zo geweldig indrukwekkend. Zo spiritueel. Ik weet nog dat ik de hele rit de live-versie van "Set the control for the Heart of the Sun" van Pink Floyd heb gedraaid, afgewisseld door "Sand and Mercury" van The Gathering uit de speakers van de Harley heb laten klinken.
Brr... zo ultiem kicken...ik zit nu alweer met het kippenvel over mijn hele lijf.
#14 - 20-11-2009, 12:06 uur

Marianne

Waarom niets reserveren? Kijk in Yosemite of er iets in de vallei is, annuleren kan altijd nog. Scheelt je echt veel reistijd, en het is veel leuker om in de vallei te zitten.
Als de Tioga Pass gesloten is, is via Bakersfield rijden een optie, maar je kunt ook via de CA88, of via een andere pas als die eerder open is (Sonora Pass). Kijk eens met google maps en vul Lee Vining en Yosemite Village in, dan neemt hij auomatisch al een alternatieve route (hoewel de Tioga Pass nog niet dicht is volgens mij).

Ik vind het niet zo'n gek idee om Monument Valley over te slaan want je hebt een erg drukke en volle reis, zelfs zonder MV. Page is dan inderdaad de aangewezen plaats om te overnachten. Vergeet daar Antelope Canyon niet, en onderweg Horseshoe Bend.

Marianne
#15 - 20-11-2009, 12:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15