Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

1e opzetje rondreis mei 2010

Discussie gestart

Floortje

Dan zou mijn reis er zo uit komen te zien

30-04 Phoenix
01-05 Page ( 5,5 uur rijden; begin van de reis dus nog fit  ;))
02-05 Bryce (4 uur rijden)
03-05 Zion (3 uur rijden)
04-05 Las Vegas ( 3 uur)
05-05 Las Vegas
06-05 Death Valley (4 uur)
07-05 Lee Vining (5 uur)
08-05 Yosemite (7 uur??  ???)
09-05 Yosemite
10-05 San Fransisco (4 uur)
11-05 San Fransisco
12-05 Montery (2uur)
13-05 Santa Barbera en omstreken
14-05 L.A.
15-05 L.A.
16-05 Amsterdam  :(

#16 - 20-11-2009, 15:03 uur

Marianne

Als de Tioga Pass gesloten is, zul je inderdaad een uur of 7 onderweg zijn. Is er een andere pas open, dan kan het sneller. Het is wel een mooie route via de 88.

En de Tioga Pass is inmiddels gesloten zie ik (zie www.nps.gov/yose ).

Marianne
#17 - 20-11-2009, 15:49 uur

Bas_en_Es

Hoi,

zou ook echt in Yosemite Valley overnachten. de andere plaatsjes liggen er echt ver vanaf. Het lijkt op de kaart misschien van niet, maar het zijn enorme bochtige wegen, dus gaat heeeel langzaam  :D
wij sliepen 3 nachten in SFO en vonden dat teveel achteraf. in LA sliepen we 1 nacht. Dat was prima omdat we op de dag al Santa Monica/Venice beach hadden gecoverd  8)
MV zijn we niet geweest, dus kan ik je neit over adviseren..
Succes er weer mee!
Groetjes,
Bas en Es.
#18 - 20-11-2009, 19:20 uur

JoeSee

Ik zie net dat je de 30e gaat vliegen. Het is dan koninginnedag. Als je van plan bent om de trein naar Schiphol te gaan, hou er dan rekening mee dat het rond Amsterdam nog wel eens heel druk kan zijn.
#19 - 21-11-2009, 07:25 uur

Floortje

Ik zie net dat je de 30e gaat vliegen. Het is dan koninginnedag. Als je van plan bent om de trein naar Schiphol te gaan, hou er dan rekening mee dat het rond Amsterdam nog wel eens heel druk kan zijn.

Dat is een hele goede tip inderdaad! Thanks! Het geldt alleen voor mijn vriend. Ik zit daar al....Ga 2 weken eerder al naar Phoenix ivm mijn werk  8)
#20 - 21-11-2009, 18:43 uur

Floortje

Als de Tioga Pass gesloten is, zul je inderdaad een uur of 7 onderweg zijn. Is er een andere pas open, dan kan het sneller. Het is wel een mooie route via de 88.

En de Tioga Pass is inmiddels gesloten zie ik (zie www.nps.gov/yose ).

Marianne

Dankje Marianne. Of de Tioga Pass wel of niet open is ligt aan het weer?

Wij houden er niet van om voor die tijd slaapplaatsen te reserveren en dus op een bepaalde dag ergens te moeten zijn. Maar ik begrijp dat het voor Yosemite wel verstandig is dit te doen.. We zullen er nog eens over nadenken  :P We willen over de gehele reis een beetje proberen te overnachten in low budget hostel. Ik begrijp dat de prijzen rond te parken een stuk hoger zijn. Iemand tips voor een wat goedkopere overnachting (de buurt van) Yosemite?
#21 - 21-11-2009, 18:48 uur

Marianne

Het is echt verstandig in dit geval om te reserveren (nu!). Dat betekent niet dat je dan ook die dag ergens moet zijn, zoals ik al aangaf kun je altijd nog annuleren. De goedkoopste opties in het park zijn de tentcabins in Curry Village (vraag om extra dekens), en de tenten in Housekeeping camp (zie ook het recente topic daarover). Voor HKC moet je zelf voor beddengoed zorgen, of je moet ter plekke wat huren.
Redelijk gelegen en geprijsd buiten het park: de Yosemite Bug.
Ken ik niet uit ervaring maar volgens mij is iemand op het forum er eens geweest. Je zou eens de zoekfunctie kunnen proberen.

De Tioga Pass is in de winter gesloten, en gaat meestal eind mei open, maar dit is sterk afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw.
Je kunt onder andere hier volgen hoe de toestand van de wegen is en hier kun je zien wanneer de pas de afgelopen jaren is open gegaan.

Marianne
#22 - 21-11-2009, 19:17 uur

Floortje

Inmiddels zijn we alweer wat verder in onze planning. De huurauto is inmiddels ook gereserveerd (Jeep Liberty of vergelijkbare auto via Eautohuur)

Ik ben nu bezig om de route wat meer te specificeren en vraag daarbij al jullie hulp!

Dit is de route, maar welke dingen missen we daar nog in? Zoals bijvoorbeeld bij Page ook de Antelope Canyon.

Ik tijwfel soms nogwel over om Bryce en Zion eventueel in 1 dag te doen. Maar dat kunnen we natuurlijk ook terplekke bekijken.  Net als overnachten in Montery. Wie weet rijden we toch al verder door langs de kust.
30-04 Phoenix
01-05 Page ( 5,5 uur rijden; begin van de reis dus nog fit ) Antylope Canyon
02-05 Bryce (4 uur rijden)
03-05 Zion (3 uur rijden)
04-05 Las Vegas ( 3 uur)
05-05 Las Vegas
06-05 Death Valley (4 uur)
07-05 Lee Vining (5 uur)
08-05 Yosemite (7 uur?? 
09-05 Yosemite
10-05 San Fransisco (4 uur)
11-05 San Fransisco
12-05 Montery (2uur)
13-05 Santa Barbera en omstreken
14-05 L.A.
15-05 L.A en vertrek eind van de middag
16-05 Amsterdam 

#23 - 18-01-2010, 14:02 uur

Floortje

Ik ben even bezig om de route op google maps te zetten.
Wanneer het volgende klopt lijkt me antelope canyon en lake powel niet echt haalbaar.....

Van Page naar Antelope Canyon - lake powel - bryce - zion = ruim 14 uur!

Van Page naar bryce - zion = ongeveer 8.5 uur

Dus waarschijnlijk toch maar vanaf Page naar Bryce, hier overnachten en de volgende dag naar Zion. Maar dan mis ik Lake powel en dat spreekt me toch ookwel aan...

Moeilijk hoor die route's. Het is natuurlijk niet vergelijkbaar met Nederland dus vind het moeilijk om in te schatten wat haalbaar is. Gelukkig is er dan het forum... :D
#24 - 18-01-2010, 14:51 uur

Bas_en_Es

Hi,

ik snap niet zoveel van die uren. 14uur lijkt me wel heel erg veel. wij zijn in 1 dag van grand Canyon via Page (doorgereden(regen)) naar Bryce gereden.
vanuit Bryce is het een paar uurtjes rijden naar ZION. Ik dacht dat antelope Canyon niet zo ver van Page was, maar als je dan een tour doet, ben je wel wat tijd kwijt. ik zou beide parken (B+Z) wel apart doen, beide 1 nacht. er is zoveel te zien en je ziet veel meer als je ook wat wandelt.
die 7 uur van Lee vining naar Yosemite lijtk me ook wat veel. Je bent vanuit Lee vining volgens mij in een half uurtje bij in ingang van het park (begin tioga pass), maar dan is het nog wel een enorme trip de vallei in. bochtige wegen en zoveel moois om bij te stoppen! Slapen jullie ook in de vallei of daarbuiten?
succes!
Gr,
Bas en Es.
#25 - 18-01-2010, 19:17 uur

Hans B

In Page kun je je wel een dag vermaken met de Horseshoe Bend (1u), Antilope Canyon (±3u) en een selfguided walk in de Glen Caanyon dam.
Als je de volgende dag van Page naar Bryce rijdt, heb je 's middags mooi tijd de Navaho-Queens Garden andeling te doen (2 tot 4 uur)
Van Bryce naar Zion is 2 a 3 uur rijden, sta vroeg op dan kun je nog enkele wandelingen maken. Je kunt niet met eigen auto er rijdt een shuttle dat houdt dus extra wachttijd in. De shuttle rijdt dacht ik 4x per uur.
Met enkele uitstapjes en misschien een korte wandeling ben je wel een dag zoet van Lee Vining naar Yosemite Valley.
Veel plezier.
#26 - 18-01-2010, 21:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Die tijden kloppen niet erg zoals Bas en Es al aangaven.
Heb je de Grand Canyon geschrapt?
Van Lee Vining naar Yosemite kan inderdaad 7 uur zijn als de Tioga Pass dicht is, en die kans is heel erg groot.
Lake powell ligt bij Page, ik weet niet wat je daar wilt doen, maar je kunt het in elk geval zien als je in Page bent.
Heb je al een kaart? Koop er anders alvast een (ik kan de Hallwag aanraden, nr 5 en 6), dat is toch vaak veel prettiger dan googlemaps etc.

(en het zijn routes geen route's.)

Marianne

#27 - 18-01-2010, 22:09 uur

Floortje

Bedankt voor de reacties. Ik weet niet wat ik gister had. Ik denk dat ik het niet helemaal goed in Google Maps heb gezet  :P

Ik heb de Grand Canyon niet geschrapt maar ik heb die dan al gezien. Ik verblijf namelijk 2 weken voor deze trip al in Phoenix en ga vanuit daar een weekend naar de Grand Canyon. Wanneer mijn vriend naar Phoenix komt zullen we beginnen met onze trip. We zullen dan vanaf Phoenix wel langs de Grand Canyon rijden omdat mijn vriend hier toch ook een glimp van wil opvangen. Daarna zullen we dus naar Page rijden. Daar dus diezelfde of de volgende dag mooie uitstapjes maken naar Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glenn Canyon Dam en Lake Powell. 2-05 zullen we dus aankomen in Bryce. Mijn route kan dus denk ik gewoon blijven zoals hij is  ;D

Voor Yosemite hebben we niets geboekt dus we weten nog niet waar we overnachting.
#28 - 19-01-2010, 12:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15