Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

1e reis naar de US: New York en Zuidwesten (23 dagen)

Discussie gestart

Kemp81

Over 2 maanden gaat het gebeuren, onze aller allereerste USA reis waar wij (vriend en vriendin) al 2 jaren van dromen! Na veel kennis op te hebben gedaan (o.a. op dit forum zonder ons eerst te registreren, sorry daarvoor) zijn we tot de volgende (voor ons) droomreis gekomen. We weten dat we er een drukke reis van hebben gemaakt, maar dit is ook met het oog op dat we deze trip wellicht de komende 10 jaar niet meer gaan maken. Toch hopen we dat we hier nog wat tips van jullie mogen ontvangen. Daar gaat ie dan! :)

Dag 1: Amsterdam - New York (hotel Four Points by Sheraton Manhattan Chelsea)
Middag: hotel drop-off, Central Park
Avond: Times Square

Dag 2: Manhattan
Ochtend: Uptown bustour via Citysights
Middag: Midtown cruise via Citysights
Avond: Top of te Rock en optioneel Night Bus Tour

Dag 3: Manhattan - Jackson
Hele dag: met bus naar Six Flags Great Adventure

Dag 4: Manhattan
Ochtend: via Downtown Tour (Citysights) naar Statue of Liberty
Middag: World Trade Center site
Avond: Empire State Building

Dag 5: New York - San Francisco (hotel Inn at the Opera)
Ochtend: vlucht, aankomst 12:00
Middag/Avond: China town, Alamo Square

Dag 6: San Francisco
Ochtend: Alcatraz
Middag: Golden Gate fietsen naar Sausalito, boot terug, en via Lombard Street, Pier 39, Fisherman's Wharf, Coit Tower terug.

Dag 7: San Francisco - Yosemite Valley (tent Curry village) - 300 km
Ochtend: Midsize SUV huur en vertrek om 9:00 naar Yosemite
Middag: Tuolomne Grove - Sequoias, Artist Point Trail
Avond: Curry Village

Dag 8: Yosemite - Bishop (hotel Best Western Plus Holiday Spa) - 300 km
Ochtend: Vernall Fall footbridge (optie; verder via Mist Trail)
Middag/Avond: Glacier Point, dan via Tioga Road (Tenaya Lake) naar Bishop

Dag 9: Bishop - Las Vegas (Treasure Island) - 525 km
Ochtend: vroeg naar Stovepipe Wells (sand dunes)
Middag: Badwater, Devil's Golf Course, Artist Drive, Zabriskie Point (en zeer optioneel Dante's View)
Avond: aankomst Las Vegas, south strip ontdekken (optie)

Dag 10: Las Vegas
Ochtend: gunstore shooting
Middag: zwemmen
Avond: Fremont Street Experience, daarna Bellagio, Paris, Venetian

Dag 11: Las Vegas - Zion (Canyon Ranch Motel) - 360km
Ochtend: uitslapen, Premium Outlets
Middag: optioneel naar Hoover Dam, anders rechtstreeks naar Springdale
Avond: optioneel Pa'rus Trail

Dag 12: Zion - Bryce Canyon City (Best Western Bryce) - 220km
Ochtend: Angels Landing Trail
Middag: Riverside Walk (optie), Canyon overlook trail
Avond:  aankomst Bryce, optioneel Sunset Point of zwemmen bij hotel

Dag 13: Bryce Canyon - Page (Days Inn & Suites) - 300km
Ochtend: sunrise point, queen's garden & navajo trail combi
Middag: naar einde Bryce rijden (optie Bristlecone Loop), terug via Bryce Point en Inspiriation Point
Avond: aankomst Page

Dag 14: Page - Grand Canyon (Bright Angel Lodge) - 260km
Ochtend: uitslapen, dan Antelope Canyon (11:30)
Middag: Horseshoe Bend, Watchtower View
Avond: zonsondergang GC bij Powell Piont

Dag 15: Grand Canyon - Kingman (Best Western Plus) - 280km
Ochtend: sunrise bij Bright Angel Trailhead, dan met bus naar Hermits Rest
Middag: Rim Trail
Avond: aankomst Kingman

Dag 16: Kingman - Los Angeles (BLV hotel & spa) - 580km
Ochtend: via Needles naar Joshua Tree
Middag: rondje met auto door park (zeer optioneel Hidden Valley trail0
Avond: aankomst Hollywood

Dag 17: Hollywood
Dag: uitslapen, dan richting Universal Studios inclusief 's avonds Halloween

Dag 18: Hollywood - Valencia - 50km
Ochtend/Middag: Six Flags Magic Mountain
Avond: Hollywood bus tour

Dag 19: Los Angeles - San Diego (hotel The Keating) - 225km
Ochtend: via kustweg naar Bilboa Park
Middag: San Diego Zoo
Avond: Gaslamp Quarter

Dag 20: San Diego
Ochtend/Middag: Sea world
Middag/Avond: Pacific Beach

Dag 21: San Diego - Anaheim (Desert Palms hotel) - 200km
Dag: Disneyland

Dag 22: Anaheim - Santa Monica (Best Western LAX) - 65km
Ochtend: uitslapen
Middag/Avond: Santa Monica, Venice Beach
 
Dag 23: Santa Monica - Amsterdam
Ochtend: terugvlucht om 8:30 via New York, aankomst dag 24 8:00.

Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken!!

#1 - 14-07-2012, 14:06 uur

Lilo

Hallo,

Tot dag 7 ziet het er mij een heel mooie reis uit. In San Francisco ook, die fietstour die op jullie programma staat is een aanrader!
Maar dan... Voor Yosemite heb je eigenlijk veeeeeel te weinig tijd, evenals voor Zion en Bryce. Ik zou het deel van San diego eraf laten en dan krijg je al wat meer ruimte voor de natuurparken. De mooiste dingen (wandelingen) gaan jullie missen op deze manier.

Eigenlijk vind ik dat je minimum 3 nachten nodig hebt voor Yosemite (dat zijn eigenlijk maar 2 dagen), en 2 voor Zion en 2 voor Bryce (dit zou eventueel met 1 nacht kunnen).

Lilo
#2 - 14-07-2012, 15:42 uur

Kemp81

We begrijpen wat je schrijft, maar helaas zitten we vast aan deze dagen door hotels die helaas al deels vastliggen. We moeten dus op dag 16 in LA zijn.

We snappen ook dat je je in de parken zeker meerdere dagen kunt vermaken, maar we hebben de highlights (wat ons betreft) eruit gehaald.

Dag 7/8 Yosemite: Is 1,5 dag inclusief de reis naar Bishop te weinig voor wat we willen zien? Of zouden we Glacier Point achterwege moeten laten?

Dag 12 Zion: we kunnen ongeveer van 7 tot 5 in het park doorbrengen. Angels landing ziet er voor ons als dé topper van het park uit wellicht is deze zo vermoeiend dat we de rest skippen. Of kunnen we hier beter voor de rustigere trails kiezen zoals de riverside walk en afsluiten met de Canyon overlook trail om toch een mooi uitzicht te krijgen?

Dag 13 Bryce: op het eerste oog een compact park waar we denken veel te kunnen zien in beperkte tijd? We verwachten hier van 6 (zonsopkomst) tot 4 te zijn. Wat kunnen we beter overslaan?

Dank voor je hulp! Wordt zeer gewaardeerd!
#3 - 14-07-2012, 16:49 uur

Marianne

Het is inderdaad een drukke reis. Goed om te weten wat je wilt doen, maar het zal wel eens gebeuren dat je op een gegeven moment wat overslaat. Bijna elk dag ergens anders heen rijden is toch echt vermoeiend.
Hou er rekening mee dat het in september vroeg donker is. Ik zou absoluut afraden om 's aonds nog te gan rijdne, je mist dan veel moois onderweg, en buiten de snelwegen is het ook niet prettig om te rijden, je loopt kans om wild tegen te komen. Probeer in Bryce ruim voor zonsondergang aan te komen. Ga vroeg op voor angel's Landing. Ook de Narrows lijtk me echt te veel worden. Wij hebben vorig jaar september alleen de Canyon Overlook Trail gedaan. We waren wel laat vertrokken uit Springdale, maar 2 lange wandelingen en dan nog bij Bryce iets zien voor het donker is wordt wel krap. Zie ook mijn reisverslag.
Of Glacier Pont haalbaar is weet ik niet, reken op 2 uur extra tijd, dus beslis dat nadat je de Mist Trail hebt gedaan. Reken ook voldoende tijd voor de Tioga road, en misschien nog een stop bij Mono Lake? Wellicht is Glacier Pont een optie voor de eerste dag. Een mogelijkheid zou kunnen zijn om vanuit SF via de zuidelijke ingang te rijden, daar de Mariposa grove te bezoeken en daarna naar Glacier Point. Jammer dat jullie de auto niet al hebben, erg vroeg wegrijden lukt nu niet.

Marianne
#4 - 14-07-2012, 17:08 uur

Kemp81

Hallo Marianne,

Welk reisverslag in je signature kunnen we het best lezen? Jouw wandelsite hebben we al helemaal binnenstebuiten gekeerd, helemaal top!

Qua tijden weten we dat het om 8 uur donker is, dus we zorgen dat we dan bij ons hotel zijn. Dit gaat toch lukken met de aangegeven tijden, toch?

Narrows gaan we niet doen. Het wordt óf Riverside walk en daarna Canyon Overlook óf Angels Landing, deze opties zijn redelijk toch?

Goed idee van Glacier Point op 1e dag, ga ik direct aanpassen!

#5 - 14-07-2012, 17:34 uur

Marianne

Ik bedoelde mijn 2011-verslag, voor het stuk van Zion naar Bryce. Voor Yosemite zou je de andere verslagen kunnen bekijken.
Ik denk dat het toch wel eerder donker is dan 8 uur. In Utah gaat de klok een uur vooruit, dus dan gaat de zon om ongeveer 8 uur onder, maar in de andere staten wordt het al eerder donker, bij de Grand Canyon gaat de zonbegin september al voor 7 uur onder, en medio september al om half 7.  De zonsondergang is al te laat voor de mooiste views bij de Grand Canyon, daar moet je wel een uur eerder aanwezig zijn. Zeker Powell Point (waarom daar?) kost veel tijd omdat je daar alleen lopend of met de shuttlebus kunt komen. Bekijk wat punten langs de east rim drive. De volgende morgen zou je een stuk van de South Kaibab Trail kunnen lopen. Mijn dochter heeft dat een paar weken geleden gedaan, met de bus van 5 uur naar de trailhead, en onderweg naar beneden de zon zien opkomen.
Maar de rimtrail richting hermits rest is ook prachtig, of een stuk van de Bright Angel trail.
Je zou in Page naar de Lower Antelope Canyon kunnen gaan, en dan wat eerder op de ochtend. Je houdt dan wat meer tijd over voor de rest van de activiteiten die dag.

Marianne
#6 - 14-07-2012, 19:31 uur

Dirc

Hoi,

Een erg mooie en ambitieuze reis. Ik weet niet of je nog ruimte hebt voor finetuning of ligt alles al vast?

Lees mijn 2009 en 2012 reisverslag eens door. Veel mensen hier vonden deze al aardig vol gepland en ambitieus.
Als ik naar jou planning kijk heb je wel heel erg veel plannen in de korte tijd die je hebt.

Ik denk dat je reis al een stuk rustiger wordt als je de 'uitstapjes' op je route laat vervallen zoals Hoover Damn, Glacier en je tijd besteed aan te punten die op je route liggen.
Ik weet (uit ervaring) dat je liever niets schrapt maar ik heb ook tijdens mijn reizen ervaren dat je beter tijd kunt nemen voor dingen dan gehaast stoppen met het volgende al weer in je achterhoofd. Dan denk je na 5 dagen terug of kijk je later foto's en weet je de helft niet meer. Ook zonde natuurlijk om alles door een lensje te zien  >:D

Een paar voorbeelden:

Citaat
Dag 8: Yosemite - Bishop (hotel Best Western Plus Holiday Spa) - 300 km
Ochtend: Vernall Fall footbridge (optie; verder via Mist Trail)
Middag/Avond: Glacier Point, dan via Tioga Road (Tenaya Lake) naar Bishop

Ik denk dat de hike naar de Vernall fall en terug al zeker tot de middag duurt. Je hebt dan geen mist trail erbij gedaan (zeker niet omhoog).
Glacier point is ook nog eens een uur rijden (en dan nog terug).
Het rijden via de Tioga road kost je ook zeker tijd en het is erg zonde dit zonder stops in het donker te doen.
kortom: Ik vind deze dag wel erg ambitieus geplanned  >:D

Citaat
Dag 9: Bishop - Las Vegas (Treasure Island) - 525 km
Ochtend: vroeg naar Stovepipe Wells (sand dunes)
Middag: Badwater, Devil's Golf Course, Artist Drive, Zabriskie Point (en zeer optioneel Dante's View)
Avond: aankomst Las Vegas, south strip ontdekken (optie)

Tja eigenlijk hetzelfde als dag 8. Bishop naar Vegas is zeker 5 uur rijden zonder stops.
Badwater is ongeveer 1,5 uur heen en terug, daarnaast nemen de andere viewpoints ook tijd in beslag. Dus dat wordt of heel vroeg vertrekken, of erg laat in Vegas.

Citaat
Dag 10: Las Vegas
De gunstore ligt niet op de strip. Ik raad aan om dit alleen te doen als je het zeker wilt. ik heb dit in 2009 ook gedaan en het is best prijzig en zo voorbij. Als je pech hebt is er eerst een hele club voor je en sta je een uur te wachten.

Citaat
Dag 11: Las Vegas - Zion (Canyon Ranch Motel) - 360km
Ochtend: uitslapen, Premium Outlets
Middag: optioneel naar Hoover Dam, anders rechtstreeks naar Springdale
Avond: optioneel Pa'rus Trail

Hier is ook de Hoover damn weer 1 uur heen en 1 uur terug.
Ik zie ook dat je niet 1 dag in Zion hebt. Dit is wel aan te raden, mede ook omdat springdale net buiten het park ligt en je er dus eerst naartoe moet, dan in het park een shuttle moet nemen etc. etc.

#7 - 14-07-2012, 23:50 uur
« Laatst bewerkt op: 14-07-2012, 23:52 uur door Dirc »

Kemp81

Ik bedoelde mijn 2011-verslag, voor het stuk van Zion naar Bryce. Voor Yosemite zou je de andere verslagen kunnen bekijken.
Ik denk dat het toch wel eerder donker is dan 8 uur. In Utah gaat de klok een uur vooruit, dus dan gaat de zon om ongeveer 8 uur onder, maar in de andere staten wordt het al eerder donker, bij de Grand Canyon gaat de zonbegin september al voor 7 uur onder, en medio september al om half 7.  De zonsondergang is al te laat voor de mooiste views bij de Grand Canyon, daar moet je wel een uur eerder aanwezig zijn. Zeker Powell Point (waarom daar?) kost veel tijd omdat je daar alleen lopend of met de shuttlebus kunt komen. Bekijk wat punten langs de east rim drive. De volgende morgen zou je een stuk van de South Kaibab Trail kunnen lopen. Mijn dochter heeft dat een paar weken geleden gedaan, met de bus van 5 uur naar de trailhead, en onderweg naar beneden de zon zien opkomen.
Maar de rimtrail richting hermits rest is ook prachtig, of een stuk van de Bright Angel trail.
Je zou in Page naar de Lower Antelope Canyon kunnen gaan, en dan wat eerder op de ochtend. Je houdt dan wat meer tijd over voor de rest van de activiteiten die dag.

Marianne

Klopt inderdaad, vanaf half 7 / 7 uur begint het te schemeren en om 8 is het wel donker. (voor Bryce +2maanden zie: http://www.gaisma.com/en/location/bryce-canyon-national-park-utah.html ) Maar dit proberen we uiteraard voor te zijn.

Voor Page hebben we (helaas?) de 11:30 tour al vastgelegd omdat dit de mooiste van de dag is.

Bij de GC verwachten we na tussenstop bij Horseshoe Bend tussen 5 en 6 aan te komen. mocht dat niet lukken dan pakken we de sunset bij Watchtower view, is dat ook een idee? Powell view hadden we ergens gelezen dat dit een van de mooiste sunset punten was. Of wellicht moeten we gewoon niet te moeilijk doen en de sunset bekijken vanaf onze Bright Angel Lodge (als we dat halen).

Heeft je dochter ook ergens een reisverslag staan van de South Kaibab Trail staan?

Thanks!
#8 - 15-07-2012, 13:55 uur

Kemp81

Ik denk dat je reis al een stuk rustiger wordt als je de 'uitstapjes' op je route laat vervallen zoals Hoover Damn, Glacier en je tijd besteed aan te punten die op je route liggen.

Eens, Hoover Dam staat ook als optie en laten we wellicht vallen. We gaan wellicht de Glen Canyon Dam bekijken voordat we naar de Antelope Canyon gaan.

Glacier Point lijkt me toch zwaar de moeite, dus we gaan het idee van Marianne oppakken om vanuit San Francisco via Glacier Point naar de village te gaan.

Citaat
Bishop naar Vegas is zeker 5 uur rijden zonder stops.
Badwater is ongeveer 1,5 uur heen en terug, daarnaast nemen de andere viewpoints ook tijd in beslag. Dus dat wordt of heel vroeg vertrekken, of erg laat in Vegas.

Dit is bewust gedaan, we verwachten rond 8 uur te vertrekken en (inclusief alle korte stops) rond 7 uur in Vegas aan te komen. We zien Death Valley ook echt enkel als roadtrip waar je nergens lang zal stilstaan, wandelen zullen we daar niet of nauwelijks.

Citaat
Dag 10: Las Vegas
De gunstore ligt niet op de strip. Ik raad aan om dit alleen te doen als je het zeker wilt. ik heb dit in 2009 ook gedaan en het is best prijzig en zo voorbij. Als je pech hebt is er eerst een hele club voor je en sta je een uur te wachten.

Zometeen even jouw reisverslag lezen, blijkbaar niet echt de moeite waard?

Citaat
Ik zie ook dat je niet 1 dag in Zion hebt. Dit is wel aan te raden, mede ook omdat springdale net buiten het park ligt en je er dus eerst naartoe moet, dan in het park een shuttle moet nemen etc. etc.

Jawel, dag 12 zo'n 8 uurtjes. Springdale ligt toch niet ver van het park af ? Of valt dit in werkelijkheid weer tegen?
#9 - 15-07-2012, 14:04 uur

Dirc

Springdale ligt niet ver van Zion af. Het hangt ervan af waar je heen wilt. Er rijden shuttles die aanbevolen worden (wegens drukte en milieu). Je moet eerst een shuttle nemen van Springdale naar Zion Visitor Center. Dit is ongeveer 10 -15 minuutjes.
Daarna moet je nog een shuttle nemen naar de plek waar je heen wilt. Wij hebben de Kayenta gelopen. Hiervoor moesten we zeker nog een half uurtje met de shuttle.
En dan natuurlijk ook nog terug. Oja: Vergeet niet je National Park pass mee te nemen, anders kun je terug (net als wij  :-\).

Tja, de gunstore, natuurlijk geeft het een kick om in je korte broek en t-shirt een paar kogels op een Osama of ander target te schieten. Aan de andere kant is het wel 2 keer 20 minuten rijden in het drukke Vegas, wachten op je beurt en ben je na 30 seconde klaar met schieten. Ik denk dat het je totaal zo'n 2-3 uur kost.
Een afweging die je moet maken denk ik. Het eerste jaar heb ik het gedaan, de tweede keer niet meer omdat Vegas veel meer te bieden heeft.
#10 - 15-07-2012, 14:49 uur

Kemp81

Ok, dank, we zullen het afwegen. En die NNP gaan we nu zeker niet vergeten! ;)

Ps: de link van 2009 gaat naar je blog van 2012.
#11 - 15-07-2012, 14:59 uur

Dirc

Thanx, aangepast ;)
#12 - 15-07-2012, 15:09 uur

Marianne


Heeft je dochter ook ergens een reisverslag staan van de South Kaibab Trail staan?

Thanks!

Heel summier: http://judithvanneck.waarbenjij.nu/ (en waar South rim Trail staat bedoelt ze South Kaibab Trail).

En Springdale ligt zo ongeveer in Zion, dat valt allemaal wel mee qua tijd.

Marianne
#13 - 15-07-2012, 15:30 uur

Kemp81

Dank, we hebben nu wel het gevoel er helemaal klaar voor te zijn!  :afro:
#14 - 15-07-2012, 23:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15