Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2 weken Los Angeles - San Fransisco - Las Vegas

Discussie gestart

banaantje87

Hoi Hoi,

Ik wil van het zomer met een vriend van mij, 2 weken naar Amerika. En dan vooral Los Angeles - San Fransisco - Las Vegas in 2 weken rondreizen en op verschillende plekken stoppen. Daarna willen we een binnenlandse vlucht richting Miami doen en daar nog een week zijn.

Iemand tips hiervoor?!

GRoeten
#1 - 11-03-2010, 16:36 uur

hdeweert

Hallo
Dat word een leuke stedentrip. Wat denk je zelf allemaal onderweg te gaan doen, ik kan je natuurlijk wel adviseren
om een week in Zion NP rond te gaan wandelen maar als je geen wandelaar bent heb je daar niets aan. Kijk eens
een reisvolder door lees wat reisverhalen en probeer aan de hand van je eigen intresses een trip samen te stellen.
Beantwoord daarbij ook eens hoe je gaat reizen per camper per auto , motor of openbaar vervoer kijk ook eens waar
je wilt gaan slapen in een tent of in hotels.
succes
Harm
#2 - 11-03-2010, 16:54 uur

banaantje87

Nou we willen eigenlijk zoveel mogelijk zien. Echte wandelaars zijn we niet, al zal een hike van een paar uur niet heel vervelend zijn!! We willen met name de 'bekende' stukken zien, LA! De natuur vinden wij ook wel wat, maar zoals ik al zei zijn we niet echte wandelaars. We zijn ons nog aan het orienteren maar, is het uberhaupt te doen in 2 weken? Met een auto(huren) willen we rond!! OF het hotel of tent word hebben we ook nog geen idee. Het hoeft voor ons niet allemaal luxe te zijn!

Groeten
#3 - 11-03-2010, 17:32 uur

Ine

Ja dat is net  te doen in 2 weken.
SF (2-3 dagen) via de kustweg met 1 overnachting naar LA. daar weer 2 overnachtingen, dan eventueel richting Sedona 1 overn., Gr. Canyon 1 overn., Las Vegas 2 n. Death Valley 1n, Yosemite 2 nachten en dan terug naar SF.
Dit als algemene richtlijn.
#4 - 11-03-2010, 18:27 uur

hdeweert

Hoi Hoi
Het is in 2 weken te doe, maar is afhankelijk van je eigen idee. Kijk eens of je zelf een route kan maken 
 met de dingen die je wilt gaan zien en doen, plaats die hier op het forum.
 Denk ook eens na over de kosten.
Succes
Harm               
#5 - 11-03-2010, 19:49 uur

banaantje87

1e  Aankomst SF
2e SF
3e SF
4e Morro Bay??? Evt. om te surfen
5e LA
6e LA
7e LA
8e Joshua tree National park
9e Grand Canyon
10e  Las Vegas
11e  Las Vegas
11e DV
12e Yosemite
13e Sacramento
14e SF

Is deze planning wat of zou ik beter dingen weg kunnen laten? Zo hoorde ik van iemand dat je in las vegas wel een keer uigekeken bent?

Ik denk dat als we in de stad zitten het mooiste zou zijn, in een hostel of iets dergelijks te slapen... maar inde parken iets van een tent?

Ik neem aan dat de tent het voordeligst is? maar niet ideaal voor in de steden?!

Groeten,
#6 - 11-03-2010, 22:17 uur

Joke_R

Wij gaan van de zomer ook een soortgelijk iets doen, alleen sluiten wij af met een week New York.
Ik heb alles vastgelegd en al betaald (via expedia), dus qua koers had ik het gunstiger, maar dat blijft natuurlijk een gok.
Wij hebben een auto gehuurd in SFO die we in LA inleveren.
Indeling qua overnachting:
1-2-3 san francisco (aankomst in bij ons pas begin avond)
4 El Portal
5 Lee Vining
6-7-8 Las Vegas
9 Grand Canyon
10-11-12-13 LA
en dag 14 vliegen we vervolgens door naar New York.
Volgens mij zijn Lee Vining - Las Vegas en  Grand Canyon - LA behoorlijke stukken om te rijden, dus komen we 's avonds pas op bestemming.
El Portal en Lee Vining heb ik zo geboekt, omdat de een links van Yosemite ligt en de ander rechts, zodat we een hele dag in Yosemite zijn en ik denk ik ook wel genoeg natuur zie.

#7 - 12-03-2010, 11:40 uur

Tet14

De reis van Joke mist de kustweg tussen LA en SF en ik denk dat jullie die wel willen rijden.
En wat de route van Joke betreft: Ik zou een extra nacht in Death Valley plannen  tussen Lee Vining en Las Vegas.
Van Las Vegas is het 5 uur rijden naar GCNP dus het zal een kort bezoek worden aan GC als je snel naar LA wil gaan. GC naar LA is 8-9 uur rijden afhankelijk van snelheid, stops, verkeer en waar je in LA wil zijn.
Tet
#8 - 12-03-2010, 12:13 uur

Marianne

Je kunt het beter even wat anders opschrijven, zodat je beter kunt zien wat een reisdag is en waar je echt tijd hebt om iets te doen.
Als voorbeeld:

11e DV
12e Yosemite
13e Sacramento
14e SF

Is duidelijker op deze manier:
11e Las Vegas - DV
12e DV - Yosemite
13e Yosemite - Sacramento
14e Sacramento - SF
En om hier meteen maar op in te haken: het is een lange dag van DV naar Yosemite dus je hebt maar heel weinig tijd voor het park. Ik zou Sacramento overslaan en een nacht bij yosemite extra doen.
Las Vegas is iets heel persoonlijks, ik vind 1 dag (2 overnachtingen) meer dan genoeg, maar je kunt er ook wel een week doorbrengen zonder je te vervelen.

In de parken is een tent idnerdaad erg leuk, maar je zit maar weinig in de parken op deze route dus of het de moeite is om daarvoor een tent mee te nemen of aan te schaffen weet ik niet.

Marianne
#9 - 12-03-2010, 12:45 uur

banaantje87

Je kunt het beter even wat anders opschrijven, zodat je beter kunt zien wat een reisdag is en waar je echt tijd hebt om iets te doen.
Als voorbeeld:

11e DV
12e Yosemite
13e Sacramento
14e SF

Is duidelijker op deze manier:
11e Las Vegas - DV
12e DV - Yosemite
13e Yosemite - Sacramento
14e Sacramento - SF
En om hier meteen maar op in te haken: het is een lange dag van DV naar Yosemite dus je hebt maar heel weinig tijd voor het park. Ik zou Sacramento overslaan en een nacht bij yosemite extra doen.
Las Vegas is iets heel persoonlijks, ik vind 1 dag (2 overnachtingen) meer dan genoeg, maar je kunt er ook wel een week doorbrengen zonder je te vervelen.

In de parken is een tent idnerdaad erg leuk, maar je zit maar weinig in de parken op deze route dus of het de moeite is om daarvoor een tent mee te nemen of aan te schaffen weet ik niet.

Marianne

1e  Aankomst SF
2e SF
3e SF
4e SF -  Morro Bay
5e Morro Bay - LA
6e LA
7e LA
8e LA - Joshua tree National park
9e Joshua tree National park -  Grand Canyon
10e  Grand Canyon - Las Vegas
11e  Las Vegas
11e  Las Vegas -DV
12e Dv - Yosemite
13e Yosemite
14e Yosemite - SF
#10 - 12-03-2010, 13:34 uur

Tet14

Dat is best zo te doen, maar ik zou overwegen Joshua Tree NP er uit te  laten en in een dag van LA naar GC rijden.
#11 - 12-03-2010, 13:40 uur

Hans B

Is voor 14 dagen een "enkele" reis ook een optie?

vliegen - LA(2) - kustweg(2) - SF(2) - Yosemite(2) - Death Valley(1) - Las Vegas(2) - Grand Canyon(2) - Phoenix(1) - vliegen
#12 - 13-03-2010, 11:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15