Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2 weken San Diego, L.A. en..?

Discussie gestart

Frank1985

Hoi,

ik ga komende zomer op summer camp werken in NY (net als vorig jaar) en ga daarna 2 weken vakantie vieren aan de westkust van Amerika. Ik ga samen met 2 (Engelse) jongens die ik van vorig jaar summer camp ken, het plan is naar San Diego te gaan (zij hebben hun vlucht al geboekt) en daar eigenlijk in de buurt te blijven.
L.A. ligt relatief dichtbij dus daar willen nog wel naar toe en we willen wel een (georganiseerd?) dagtripje doen naar Tijuana (Mex.). Ik ben de enige die én een rijbewijs heeft en boven de 21 is dus ik wil ong. 1 week van de 2 een auto huren. Ik heb me al georiënteerd en denk dat via een Nederlandse site van tevoren huren het makkelijkst (en goedkoopst?) is.

Nu is mijn vraag of jullie tips hebben wat betreft bezienswaardigheden in (omgeving) San Diego & L.A., tips wat betreft goedkope hotels in San Diego of tips in het algemeen hebben,
alvast bedankt!
#1 - 13-04-2009, 21:19 uur

Ruud2004

Lekker uitgaan in het "Gaslamp Quarter" http://www.gaslamp.org/ bijvoorbeeld. Verder kan je met de tram vanuit San Diego naar de grens bij Tijuana. Daar loop je zo via een "ratelhek" Mexico in naar het centrum van Tijuana. Terug duurt vaak wat langer ivm de grenscontrole! Je hebt daar de drukste grensovergang ter wereld.  Je hoeft dus niet georganiseerd. Vwb autohuur heb je een ongunstige leeftijd. Onder de 25 heb je te maken met behoorlijk toeslag. Vanuit Nederland boeken is wel vaak voordeliger en heeft als voordeel, dat er al verzekeringen bij zitten.
#2 - 14-04-2009, 20:36 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Ine

Tijuana heeft de laatste tijd een slechte reputatie gekregen door de toestanden met de drugs in de grenssteden. Bovendien heeft het niets met Mexico te maken. Je mist dus neits als je het overslaat.
In San Diego kan je een route door de stad rijden, plattegrond via de visitorsbureau.
Openbaar vervoer is vrij redelijk hier.
Verder de Zoo, Seaworld e.d. Eventueel een overnachting in Anza Borrego SP, een woestijngebied.
Of binnendoor richting Palm Springs en vandaar naar bijv. Las Vegas.
Kijk op de site van eht san diego visitorsbureau voor meer tips.
#3 - 14-04-2009, 22:50 uur

Benneke

Tijuana heeft de laatste tijd een slechte reputatie gekregen door de toestanden met de drugs in de grenssteden.

Dit is nog zéér lichtjes uitgedrukt , wegblijven daar is de boodschap , er vallen regelmatig enkele doden , idd verschillende drugsbendes die onderling " oorlogje" spelen ,  de anders
zo strenge politie daar heeft de situatie niet in de hand en kan er géén vat op krijgen
zelfs mijn Mexicaanse vrienden in LA steken de grens niet meer over , ze blijven er gewoon weg !

#4 - 15-04-2009, 11:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15