Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

± 24 days in the West!!

Discussie gestart

Rian

Details:
Eerste keer vakantie USA!
Gezin met 2 tieners
Accomodatie: hotels of vergelijkbaar
Natuur, wandelen, steden, pretparken

Er moet nog heel wat uitgezocht worden en alle advies is daarbij welkom!

Ons (voorlopig) schema ziet er als volgt uit:

1   sun     aankomst Phoenix
2   mon     nog in te vullen!! 
3   tue     Grand Canyon
4   wed     Page: Antylope Canyon (BW Arizona Inn)
5   thu   Page (BW Arizona Inn)
6   fri    Bryce (Bryce View Lodge)
7   sat    Zion (Dessert Pearl Inn)
8   sun    Zion (Dessert Pearl Inn)
9   mon   Las Vegas
10   tue     Las Vegas
11   wed   Lone Pine
12   thu   Lee Vining - Bodie (Lake View Inn)
13   fri   Yosemite (Cedar lodge) 
14   sat   Yosemite (Cedar lodge) 
15   sun   San Fransisco
16   mon   San Fransisco
17   tue   Monterey
18   wed   Cambria
19   thu   Los Angeles   Universal Studios Hollywood
20   fri   Los Angeles
21   sat   San Diego Sea World
22   sun    San Diego
23   mon   nog in te vullen!!
24   tue   San Diego vetrek naar Nederland

#1 - 05-04-2010, 00:42 uur

Ine

Prima route die zonder problemen gereden kan worden.
Wat betreft dag 2: Sedona overnachting maken. Leuk stadje midden tussen de rode rotsen, leuk voor een jeeptocht of zelf rijden naar bijv. Slide Rock State park e.d. Bovendien de volgende dag naar Gr. Canyon niet al te ver rijden.

San Diego: denk een aan bijv. het wijngebied ten noord/oosten van San Diego. http://www.sandiego.org/article/Visitors/549
Het daarin genoemde stadje Temucula is klein maar zeker een bezoek waard.
Of het Wild Life park bij Escondido, alsof je op safari bent e.d. (dus is dus niet de Zoo in San Diego).
http://www.san-diego-attractions.10-best.info/animalpark.html
of bezoek aan de ss Midway: http://www.san-diego-attractions.10-best.info/animalpark.html
of even zoeken op de sight van het visitorcentre http://www.sandiego.org/nav/Visitors/VisitorInformation
#2 - 05-04-2010, 09:05 uur

Yessica

Voor dag 2 is mijn advies ook absoluut Sedona!

San Diego vind ik een mooie stad, maar als ik zo naar jullie schema kijk, zou ik denk ik kiezen voor een dag minder in San Diego en een dag langer in Grand Canyon. Zodat  je daar eventueel ook nog een trail kunt doen, al is het maar halverwege. En zodat je en zonsopgang kunt meemaken! Je houdt dan in San Diego nog één hele dag over en daarin zou je stad kunnen bekijken en bijvoorbeeld de USS Midway kunnen bekijken. Valt prima te cominberen.

Wat betreft de 2 nachten in Zion:  :afro:
#3 - 05-04-2010, 10:33 uur



Hans B

Hallo Rian,
Op weg naar de Grand Canyon: Montezuma Castle (indianen woningen in de rotsen), even kijken kost een uurtje.
Slide Rock kun je ook meenemen, Sedona is klein maar leuk.
Dag 3 ga afwisselend wandelen en neem de shuttlebus naar Hermit's Rest. Zie de zon ondergaan op Hopi Point.
Monterey: Sea Aquarium (± 4 uur)

Af en toe moet het wat snel, maar het ziet er goed uit.
#4 - 05-04-2010, 19:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Sedona zou ook mijn eerste gedachte zijn, maar je kunt natuurlijk ook meteen naar de Grand Canyon rijden (hebben jullie daar al iets geboekt?) en de volgende dag naar Monument valley (zie ons 2008-verslag voor onze overnachting in een cabin daar) en daarvandaan naar Page. Maar meer tijd voor de GC zou ik ook mooi vinden.
Wat zijn jullie verder van plan bij Page? Wij hebben daar vanwege de hoge temperaturen niet zo veel gedaan.
Ik weet niet of er nog wat valt te schuiven maar anders zou ik zeker een dag Yosemite erbij doen, nu hebben jullie er maar 1 volle dag en dat is eigenlijk veel te weinig. Ik ben zelf ook altijd een voorstander van overnachten in het park (ook leuk voor de kidneren) maar El Portal ligt niet slecht.
Overweeg ook eens om in Death Valley te overnachten in plaats van in Lone Pine. Zzie ons 2004 en 2006 verslag voor het stuk van Las Vegas naar Yosemite (met tienerdochters).

Marianne

#5 - 05-04-2010, 19:45 uur
« Laatst bewerkt op: 05-04-2010, 19:57 uur door Marianne »

Rian

Ine, de wijnroute paste precies in het straatje van mijn vrouw maar de jongens vonden het USS Midway idee van Jessica toch beter!!

De route is nu als volgt:
aantal   dgn   plaats   bezichtigen      accommodatie
               
1   s   arr. Phoenix         
2   m   Sedona         
3   t   Grand Canyon         
4   w   Page      Antylope Canyon   BW Arizona Inn
5   t   Page          BW Arizona Inn
6   f   Bryce          Bryce View Lodge
7   s   Zion          Dessert Pearl Inn
8   s   Zion          Dessert Pearl Inn
9   m   Las Vegas   Helicoptervlucht GC      
10   t   Las Vegas         
11   w   Lone Pine         
12   t   Lee Vining     Bodie       (Lake View Inn)
13   f   Yosemite    Park      Cedar lodge
14   s   Yosemite   Park      Cedar lodge
15   s   San Fransisco   cablecar Fishermans en Alcatraz      
16   m   San Fransisco   Golden Gate bridge      
17   t   Monterey   Classic Concours on the avn.      
18   w   Monterey   whale watch      
19   t   Cambria   Pismo beach, Malibu en St Barbara      
20   f   Los Angeles     Un Studios Holl, Holl.blv      
21   s   Los Angeles    Walk of Fame, St Monica, B H      
22   s   San Diego Sea World   Sea World      
23   m   San Diego   USS Midway      
24   t   dep. Nederland         

Speurwerk op het forum is heel leuk maar omdat het toch kort dag wordt kunnen nog wat advies gebruiken betreffende route:
Ph - S - GC - P - B - Z - LV
Marianne adviseerde de south rim te nemen maar accommodatie valt niet mee. Welke hotels in welke plaats zijn er.

We dachten de volgende route vanuit:
LV via 160 - 372 - 178 - FC - SW- 190 - 136 naar LP  
LP - 395  naar Lee Vining

Er is was niet veel accommodatie meer in Yosemite (CV tenten met de muizen verhalen (wat er ook van waar was ) is geen optie voor een enkele van ons gezin). We denken dan ook dat Yosemite ook vanuit Cedar lodge wel te doen is. Zo niet graag een optie.
Indien ok, vanuit Cedar lodge via 41 Fish Camp - Oakhurst - ??????? naar San Fransisco.

Op eerste gezicht is er nog volop accommodatie in de grote steden maar als er iemand ervaring heeft en advies kan geven betreffende de hotels in deze steden en gemakkelijk bereikbaar t.o.v. de highlights is deze welkom.

Mocht er iemand geinteresseerd zijn in één van de grootste classic car shows van Amerika, deze is op 15 augustus in Pebble Beach Monterey.

Groeten Rian en gezin.               
#6 - 05-04-2010, 20:01 uur

Marianne

Voor Yosemite zou je kunnen kijken of er nog een cabin vrij komt. Voor de GC moet je boeken via www.xanterra.com . Het kan dat er niet veel meer vrij is. Je kunt hier eventueel schuiven met wel of niet naar Sedona. Of kijk in Tusayan.
Schrijf de route eens uit in de vorm: van A naar B.
Nu lijkt het of je ergens 2 dagen zit terwijl het in wekelijkheid maar 1 volle dag is.
Dus zo:   

14   s   Yosemite   Park      Cedar lodge
15   s   Yosemite - San Fransisco   cablecar Fishermans en Alcatraz      (ca 4 uur rijden)
16   m   San Fransisco   Golden Gate bridge     
17   t   SF - Monterey   Classic Concours on the avn (.. uur)
etc.

Marianne
#7 - 05-04-2010, 20:09 uur

Rian

Marianne en Hans B,

Bedankt voor jullie reactie.

Montezuma Castle en Slide Rock zijn in de route opgenomen.

Dag 3 Grand Canyon: shuttlebus naar Hermit's Rest. Sunset at Hopi Point.
De GC is nog niet helemaal duidelijk: South Rim? Accommodatie? Route?

We komen om ongeveer 19.00 aan in Phoenix.
Kunnen vandaar gelijk door richting Sedona. Is dit te doen?
We hebben daar en GC nog niets geboekt!

Omdat Monument Valley uit de route ligt en weer terug, de reacties minder waren dan van Zion en Bryce hebben we besloten de dag bij Dessert Pearl Inn door te brengen en helemaal niets te doen dan van een heerlijke rustdag te genieten 8) :afro:.

We zullen eens kijken wat voor accommodatie er in Death Valley nog is.

Beren die rondlopen bij CV is geen probleem maar het verhaal van de muizen heeft mijn vrouw op heel andere gedachten gebracht!

Pa’s uitje: Monterey: Classic Car Concours bij Carmel by the sea.
Moeders uitje: Montery Whale Watch (advies gevraagd!!) en Sea Aquarium (goede tip Hans)
Jongens uitje: helicoptervlucht (van waar het leukste en beste te boeken), Bodie en USS Midway







#8 - 05-04-2010, 21:01 uur

Marianne

De Desert Pearl Inn is geweldig, maar je gaat toch niet een rustdag houden als je bij Zion zit??? Wanneer wil je dan hget park bekijken? Ook in het park is het geweldig relaxen, zeker na een mooie wandeling. Loop de Narrows, en doe wat korte trails zoals die naar de Emerald Pools en Weeping Rock. En vergeeet niet de Canyon Overlook Trail aan de oostkant van het park.

Grand Canyon begrijp ik niet, je gaat toch naar de South Ruim Het alternatief is de North Rim maar dat is erg om in jouw route, die zou je dan tussen Bryce en Zion kunnen doen. De accommodatie aan de South Rim is in grand Canyon Village. De meest betaalbare optie is de Bright Angel Lodge, maar het kan zijn dat daar niets meer vrij is. Ik zou daar zo snel mogelijk boeken, densoods een nacht extra als je nog niet precies weet hoe je die eerste dagen invult. Annuleren kan altijd nog (kosteloos).
Kijk eens hier voor de ligging van de lodges in het park.
Wat de helikoptervlucht betreft: die kun je ook vanaf de GC zelf doen, je komt dan in het park, terwijl je vanuit Las Vegas in een ander deel komt. Ik zou het vanaf de Grand Canyon zelf doen (vanuit Tusayan), dan heb je in Las Vegas tijd om van de hotels en het zwembad te genieten.

DV boek je ook via xanterra. Zowel de Furnace Creek Ranch en Stovepipe Wells zijn prima. Bij FCR zijn meer voorzieningen.

Ik heb net wat foto's toegevoegd aan ons 2004-verslag, misschien wel leuk om daar wat ideeën uit op te doen voor bijvoorbeeld Zion en Yosemite.

Marianne

#9 - 05-04-2010, 22:20 uur

leendert en maria

Hoi Rian,
Het begin van de route is dezelfde als die van ons, alleen vertrekken wij 1 week voor jullie. We gaan ook met 2 tieners. Hier wat weetjes die ik door de loop van de tijd bij elkaar gesprokkeld heb, het meeste via het forum:
* Na aankomst kun je beter in Phoenix overnachten, het is vroeg donker en toch nog 2 uur rijden voor je in Sedona bent. Eerst ook nog auto ophalen (neem ik aan?) Wij overnachten in Phoenix Noord in La Quinta Inn (we komen ook de tijd van jullie aan) We willen graag simpel beginnen (53 dollar ex maar met zwembad en ontbijt - wat het ook voor mag stellen - ) en het is dan alleen maar om je ogen dicht te laten vallen, de volgende ochtend ben je waarschijnlijk toch vroeg wakker;
* Dan naar Sedona, wij gaan alleen naar Slide Rock, daarna naar de Walmart in Flagstaff (inslaan van water en allerlei) en rijden dan door naar GC, maar wat jullie doen, een hele dag voor Sedona, is waarschijnlijk wel zo slim;
* In Las Vegas overnachten wij in Flamingo ivm mooi zwembad en de centrale ligging maar er is keus in overvloed;
* Het hotel wat we in San Francisco hebben geboekt is Parc 55, (1e 2 nachten via hun eigen site voor 145 dollar incl p/n, de 3e nacht 106 dollar incl p/n, dat kwam door de aardige jongen waar we mee mailden  ;)) met AAA korting. Het ziet er mooi uit! Openbaar vervoer vlak voor de deur. Ik ken het ook nog alleen van de verhalen maar heb goede hoop. Dan hebben wij al wel onze auto ingeleverd, ik geloof dat parkeren bij dit hotel wel duur is.
Succes met uitzoeken!
Maria
#10 - 05-04-2010, 22:33 uur

cyclops8



We komen om ongeveer 19.00 aan in Phoenix.
Kunnen vandaar gelijk door richting Sedona. Is dit te doen?
We hebben daar en GC nog niets geboekt!



Het vliegtuig landt om 19:00 uur, dan mag je blij zijn als je om 21:00 uur in je huurauto zit.  (douane, koffers, huurauto ophalen.)
Naar Sedona is het ongeveer 120 mijl en dat zal ongeveer 2 tot 2,5 uur gaan duren.

Dit lijkt mij niet echt handig na een lange vermoeiende reis.

Tevens kom je dan rond 22:30 uur langs Montezuma Castle en dat is dan gesloten. (je ziet toch niks in het donker)

Ik zou kiezen voor een hotel bij het vliegveld of net buiten het centrum en dan de volgende dag vroeg vertrekken.
#11 - 06-04-2010, 18:01 uur

Ine

Ik zou zeker NIET doorrijden naar Sedona. je hebt de lange vliegreis met een enorm tijds en klimaatverschil. Bovendien is in het donker tegen die tijd (en buiten de stad is donker echt pikdonker...)
Je kunt inderdaad wel de auto halen en ergens in de buurt van de airport en/of ten noorden van de stad overnachten, zodat je de volgende ochtend vroeg kunt vertrekken. Door de jetlag zal je onwijs vroeg wakker zijn die ochtend...
#12 - 06-04-2010, 19:33 uur

Rian

OK, bedankt voor jullie advies die ik zeker zal opnemen in onze planning.
Deze gaan we later uitwerken maar eerst de dringende hotels boeken. Het is behoorlijk vol allemaal !!
Ik denk dat accomodatie in Sedona wel zal lukken maar mochten jullie iets leuks weten laat het ons weten.

De grote steden zal ook wel lukken maar de NP en kleinere plaatsen is moeilijker.

Graag alternatief voor accomodatie in of nabij Death Valley (Furnace Creek en Stovepipe Wells zitten vol). Ik dacht zelf Low Pine maar kan nog geen goede accomodatie vinden.

Wij komen van Las Vegas en gaan naar Lee Vining.

#13 - 07-04-2010, 14:59 uur

Yessica

Ik denk dat accomodatie in Sedona wel zal lukken maar mochten jullie iets leuks weten laat het ons weten.

Ik heb zelf in 2008 in het Best Western in Sedona gelogeerd. Nou klinkt dat erg standaard en duf,  "Best Western", maar dat was het zeker niet. Aanradertje! Het ligt prachtig gelegen met uitzicht aan de bergen, ligt heel centraal in de hoofdstraat, er is een zwembad en volgens mij hebben alle kamers open haard. Kijk maar eens hier: http://www.bestwesternsedona.com/
#14 - 07-04-2010, 15:30 uur



martinm

Wij hebben voor Sedona dit: http://kingsransomsedona.com/index.php voor onze aanstaande trip geboekt.

Martin
#15 - 07-04-2010, 16:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15