Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

28 dagen The West.

Discussie gestart

Valckske

Vanaf augustus kan ik de vluchten boeken!!
Hier ons schema voor 2013.

DAG 1 zaterdag 29/jun Brussel - San Francisco
DAG 2 zondag 30/jun San Francisco
DAG 3 maandag 1/jul San Francisco
DAG 4 dinsdag 2/jul San Francisco - Yosemite
DAG 5 woensdag 3/jul Yosemite
DAG 6 donderdag 4/jul Yosemite - Lee Vining
DAG 7 vrijdag 5/jul Lee Vining - Bodie - Bishop
DAG 8 zaterdag 6/jul Bishop - Death Valley - Las Vegas
DAG 9 zondag 7/jul Las Vegas
DAG 10 maandag 8/jul Las Vegas
DAG 11 dinsdag 9/jul Las Vegas - Zion
DAG 12 woensdag 10/jul Zion - Bryce
DAG 13 donderdag 11/jul Bryce - Capitol Reef
DAG 14 vrijdag 12/jul Capitol Reef - Moab- Arches
DAG 15 zaterdag 13/jul Moab - Canyonland
DAG 16 zondag 14/jul Moab - Mesa Verde
DAG 17 maandag 15/jul Mesa Verde - Monument Valley
DAG 18 dinsdag 16/jul Monument Valley - Page
DAG 19 woensdag 17/jul Page
DAG 20 donderdag 18/jul Page - Grand Canyon
DAG 21 vrijdag 19/jul Grand Canyon - Phoenix
DAG 22 zaterdag 20/jul Phoenix - Palm Springs
DAG 23 zondag 21/jul Palm Springs - Los Angeles
DAG 24 maandag 22/jul Los Angeles
DAG 25 dinsdag 23/jul Los Angeles
DAG 26 woensdag 24/jul Los Angeles - Santa Barbara
DAG 27 donderdag 25/jul Santa Barbara - Monterey
DAG 28 vrijdag 26/jul Monterey - San Francisco - Brussel

Bevindingen? Opmerkingen? Laat maar komen!!
#1 - 30-04-2012, 16:41 uur

Yessica

Het eerste dat ik zo zie (behalve de weinige tijd je uittrekt voor Zion) is dag 21, van Grand Canyon naar Phoenix. Waarom Phoenix? Is niet de meest interessante stad (al ga ik er volgend jaar wel wonen, haha) en ik zou dan denk ik liever in Sedona overnachten. Of je moet de Apache trail meenemen als je in Phoenix overnacht. Dat is echt een mooie route!
#2 - 30-04-2012, 16:49 uur



Hans B

Je wil graag enkele opmerkingen  ;)
Een route met veel rijden en in diverse parken (te) wienig tijd om even te wandelen en van de vele mooie dingen te genieten.
Eén volle dag Yosemite is erg minimaal, een dag extra zou niet verkeerd zijn.
Zion kan wat mij betreft ook wat meer tijd gebruiken.
In Arches liggen de vele punten erg ver uiteen + enkele wandelingen is het zeker twee volle dagen waard.
Mesa Verde is een park dat toch verder van de route ligt dan je zou denken, je kunt het natuurlijk opnemen in je route. Het mooiste is om zeker 1 door rangers begeleide wandeling te doen. Dit moet je dan reserveren. Je bent er zeker een dag kwijt.
Phoenix zou mijn keuze ook niet zijn.

Succes met de puzzel.
#3 - 30-04-2012, 17:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Valckske

Je wil graag enkele opmerkingen  ;)Mesa Verde is een park dat toch verder van de route ligt dan je zou denken, je kunt het natuurlijk opnemen in je route. Het mooiste is om zeker 1 door

Zonder Mesa Verde! OK. Hoe vul ik die dag het meest nuttig in?
#4 - 30-04-2012, 17:18 uur

Hans B

Je hoeft het niet direct met me eens te zijn, het gaat erom hoeveel tijd je denkt nodig te zijn.
Met mijn opsomming denk ik dat je minimaal zoveel tijd "moet" besteden, maar indien je het anders doet, prima.

Wandelen jullie graag, dan zou je "mijn" tijd zeker moeten uittrekken voor de parken.
Als je gaat wandelen zie je zo veel meer dan vanuit de auto.

Kijk eens op NPS.GOV bij de nationale parken.
Daar staan veel zaken die de moeite waard zijn.
Kijk ook maar bij de wandelingen, ze zijn er van 100 meter tot *tig kilometers.

Je hebt nog even te gaan en besteed die tijd goed.
Het vele plezier bij het lezen, zoeken, etc.. is het halve werk.
#5 - 30-04-2012, 19:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bas_en_Es

Wow wat een mooie reis!!
Wij vonden naast de kustroute Yosemite en zion geweldig, dus extra tijd zou je best daar kunnen besteden.
op dit forum zijn veel ervaren mensen, dus veel plezier met de voorbereidingen!!
Groetjes,
ES.
#6 - 30-04-2012, 20:48 uur

Jez

Naar mijn mening veel mooier èn spannender dan de Tioga Pass is de Ebbetts Pass. Die gaat net als de Tioga dwars over de Sierra Nevada. Onderweg kom je langs Calaveras Big Trees SP. erg indrukwekkend.
#7 - 30-04-2012, 21:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Old Faithful

Ik zou Mesa Verde N.P. niet weglaten, vooral voor de afwisseling. Ik zou dan wel proberen in het park - Far View Lodge - te overnachten. Alternatief is Cortez maar dan moet je op en neer rijden als je op dag 18 ook nog iets in Mesa Verde zou willen doen.
Ik zou ook liever kiezen voor een extra overnachting bij Zion N.P of Yosemite N.P. i.p.v. een bezoek aan Phoenix.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

#8 - 01-05-2012, 00:52 uur
Groet,

Old Faithful

Valckske

Ik zou Mesa Verde N.P. niet weglaten, vooral voor de afwisseling. Ik zou dan wel proberen in het park - Far View Lodge - te overnachten. Alternatief is Cortez maar dan moet je op en neer rijden als je op dag 18 ook nog iets in Mesa Verde zou willen doen.
Ik zou ook liever kiezen voor een extra overnachting bij Zion N.P of Yosemite N.P. i.p.v. een bezoek aan Phoenix.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.



Welke zou dan de meest logische stop zijn tussen Grand Canyon en LA? Kingman? En een stuk Route66 meepakken?
#9 - 01-05-2012, 08:53 uur

Yessica

Sedona, of ga naar Williams aan Route 66 en overnacht bij Alain en Sandra van dit forum, die hebben daar vorig jaar een motel gekocht. (het Highlander motel)
Phoenix kan wel, maar er is niet zo bijzonder veel te zien. Nogmaals, als je de Apache Trail meepakt is het wel de moeite waard, dat is een erg mooie route. Aan het einde van deze route zou je nog naar Goldfield Ghost town kunnen gaan. En dan bijvoorbeeld overnachten in Scottsdale, dat is een prachtige omgeving.
#10 - 01-05-2012, 09:01 uur



Dirc

Je kunt route66 pakken van Seligman naar Kingman over de oude route66 (en dus niet de I40 die ernaast loopt)
#11 - 01-05-2012, 09:24 uur

Dirc

#12 - 01-05-2012, 09:26 uur

Tet14

Dag 7 zou je verder kunnen rijden dan Bishop. Bishop is wel de grootste plaats in die omgeving maar een uurtje verder ligt Lone Pine. In en bij Lone Pine is nog heel wat te zien en Lone Pine is zo'n "Mainstreet America" town. Dow Villa is de klassieke overnachtingsplaats.
Dag 14 naar Moab is ook nog veel meer te zien bv Goblin Valley, enLiitle wild horse canyon. Arches neemt een hoop tijd en je tijd voor Moab is al kort.  De keus is dus een extra dag Moab of Mesa Verde. Die keus moet je zelf maken.
Santa Barbara ligt slechts 2 uur van LA.  De volgende dag naar Monterey zal een lange worden met al die plaatsen waar je kan en wil stoppen. Ik zou van LA naar Cambria gaan voor een overnachting en daarna naar Monterey. Zeker als je bv ook nog Hearst Castle wil bezoeken.
Tet
#13 - 01-05-2012, 11:35 uur

Marianne

Welke zou dan de meest logische stop zijn tussen Grand Canyon en LA? Kingman? En een stuk Route66 meepakken?
Je hebt toch nog een tussenstop gepland (Palm Springs), 1 tussenstop is voldoende. Ergens anders een stop plannen kan ook, misschien wat dichter bij de GC om daar nog tijd te hebben 's ochtends.

Kijk zelf eens of Mesa Verde in te passen is. Een extra dag Moab of zion of Yosemite is wel mooi, maar dat kan ook ten koste van een overnachting bij Page. Wat zijn je plannen daar?
Misschien heb je iets aan ons 2008-verlsag voor onder andere Moab, Mesa verde, Zion en Yosemite.
In plaats van Bishop zou ik een overnachting in Death valley nemen, dan zie je het park op de mooiste uren.

Naar mijn mening veel mooier èn spannender dan de Tioga Pass is de Ebbetts Pass. Die gaat net als de Tioga dwars over de Sierra Nevada. Onderweg kom je langs Calaveras Big Trees SP. erg indrukwekkend.
De Ebetts Pass staat nog op mijn verlanglijstje. Is het echt aan te raden boven de Tioga Road? Heb je daar, behalve bij de sequoia's, ook nog veel wandelmogelijkheden en uitzichtpunten?
En is het de extra uren ook waard? Want het betekent wel veel minder tijd voor Yosemite zelf, en daar is al weinig tijd gepland vind ik.

Marianne
#14 - 01-05-2012, 18:34 uur

Marianne


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15