Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2de West-kustreis : Rondje Denver

Discussie gestart

StefanieV

Hallo allemaal,

Afgelopen mei hebben we onze eerste rondreis door het Westen erop zitten, een klassiek rondje met start en aankomst in LA, en onderweg veel bekende dingen gezien (Joshua Three, GC, MV, Zion, Bryce, Sequoia, Yosemite ...)

Natuurlijk gebeten door de USA-microbe, en beslist om volgend jaar in juni een 2de keer te gaan.
Yellowstone staat met stip genoteerd op de eerste plaats.
Na al uren reisverslagen te hebben doorgelezen, voorzichtig aan een eerste planning begonnen.
We zijn een koppel van om en beide 30 jaar zonder kinderen, en waren helemaal weg van de NP.
Steden (LA/Las Vegas/SF) vonden we wat minder, maar nog zeker de moeite.
Van wandelingen van een uur of 4/5 per dag zijn we absoluut niet vies.

Graag jullie tips : (route kan eventueel nog met een dag verlengd worden)

Brussel - Denver
Denver - Rapid City
Rapid City - Custer
Custer - Deadwood
Deadwood - Sheridan
Sheridan - Cody
Cody - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - Jackson
Jackson - Salt Lake City
Salt Lake City - Moab
Moab
Moab
Moab - Grand Junction
Grand Junction - Grand Lake
Grand Lake - Estes Park
Estes Park - Denver
Denver 
Denver - Brussel

Ik zit ook nog met volgende bedenkingen :
* Mss een dag Moab er af halen (eerste dag SLC - Moab naar Canyonlands en 2de hele dag naar Arches), om dan de route wat aan te passen en evenuteel OF Capitol Reef OF Mese Verde NP en/of Black Canyon of the Gunnisons erbij te voegen.
Maar ik heb al 100 route's ingegeven, geen enkele lijkt me echt logsich ...
Moab - Mesa Verde NP
Mesa Verde NP - Gunnison
Gunnison - Grand Lake

* De 2de dag rijden we door naar Rapid City. We willen die dag of de volgende naar Badlands NP gaan, is het handiger om bij Rapid City/Custer te overnachten of is Wall een betere optie ? Anders rij je gewoon op en neer ...

* Yellowstone overnachtingen wil ik eigenlijk liefst volgende week al vastleggen.
Nu in gedachten :
* dag 1 : Cody via Nort Entrance - Mammoth Hot Springs Hotel
* dag 2 : Canyon Lodge
* dag 3 : Canyon Lodge
* dag 4 : Old Faithful Inn
* dag 5 : via South Entrance eruit

Veel vragen dus  :D


#1 - 27-07-2017, 18:03 uur

Cees A

Je route is eigenlijk gewoon goed.   Ik zou er geen park meer aan toevoegen.
Alles wat je toevoegt maakt je route in z'n geheel gehaaster en gaat ook nog eens ten koste van een of meerdere park(en) uit je route.
Bedenk dat overal geweest zijn niet automatisch betekent dat je ook meer ziet.
Vaak is namelijk het tegendeel het geval.  Als je ergens wat meer tijd voor neemt zie je veel meer.

Die extra dag die je nog kunt toevoegen zou je kunnen gebruiken als extra dag in Rocky Mnts nat.park of bij Grand Teton,
Vooral omdat je schrijft dat je niet vies bent van langere wandelingen.
Een extra dagje Salt Lake City kan ook, maar omdat je schrijft dat je geen stedenliefhebber bent is dit mijn 2e keus

Voor meer info over de parken en plaatsen die je gaat bezoeken zou je eens bij onze voorbeeldroute kunnen kijken.
Kijk vooral eens naar Canyonlands en wat je daar aan wandelingen kunt doen.
Canyonlands is dat park waar jij tijd van af wil halen weet je nog ?  Ik zou zeggen, niet doen !!!!

De Black Hills zijn niet zo groot,  waarom je in zo'n beperkt gebied 3keer wil verhuizen is me niet helemaal duidelijk.
Badlands is een twijfelgevalletje.
 Ik heb dit park zelf al een paar keer vanuit Rapid City bezocht en ik kan je dus uit eigen ervaring vertellen dat dat 1 uur rijden is.
Als je dat teveel vindt zou je inderdaad naar Wall kunnen gaan.
#2 - 27-07-2017, 20:22 uur

Mississippi


Badlands is een twijfelgevalletje.
 

Hele mooie route en dus eens met Cees A.

Alleen Badlands National Park zou ik zelf zeker  gaan bezoeken. Echt de moeite waard !

#3 - 28-07-2017, 21:38 uur
« Laatst bewerkt op: 28-07-2017, 21:40 uur door Mississippi »

Old Faithful

Ik denk dat Cees A niet zozeer betwijfelt of Badlands de moeite waard is om te bezoeken, maar of het de moeite waard is om voor dat bezoek te verkassen, bijvoorbeeld naar Wall. Ik zou het in ieder geval jammer vinden dit park over te slaan, als je er zo dicht bij bent.
Wij hadden in 2010 drie overnachtingen in Custer. Dat ligt gunstig voor Custer S.P., Wildlife Loop, Wind Cave N.P.  en Mount Rushmore N.M. Badlands is dan wel verder weg. Rapid City viel voor ons af, omdat we niet zo van de (grote) steden zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 29-07-2017, 00:45 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Ik zie dat ik in mijn vorige bericht niet helemaal duidelijk was over Badlands.   Natuurlijk MOET je Badlands bezoeken.
Mijn twijfel betrof, zoals Old Faithful al dacht,  of je voor een bezoek aan Badlands moet verkassen.
Beiden hebben namelijk voor- en nadelen.
Niet iedere dag hoeven verhuizen is best fijn, maar Badlands ligt, afhankelijk van je verblijfplaats in de Black Hills,  op 1 - 1½ uur rijden.

Ik schreef al dat de Black Hills niet zo'n groot gebied was.
Om je een idee te geven, van Rapid City  doe je er een half uurtje over om in Custer state park te komen.
Rapid City ligt noord-oostelijk van de Black Hills en Custer state park in het zuiden van de Black Hills.
Vanaf Rapid City rij je in 1 uurtje naar Badlands, vanaf het centraal in de Black Hills gelegen plaatsje Custer doe je er 1½ uur over.

Nog even terugkomend op dat verkassen.  Als je er toch voor kiest om iedere dag te verhuizen, zou ik overnachtingsplaatsen kiezen die je met zo min mogelijk km via een logische route door het gebied leiden wat je wil bezoeken
Jouw keuze is:
1:  Denver - Rapid City
2:  Rapid City - Custer
3:  Custer - Deadwood
4:  Deadwood - Sheridan

Ik zou daar van maken:
1:  Denver - Hot Springs.
2:  Hot Springs - Rapid City (of Wall)
3:  Bezoek aan Badlands en daarna overnachten in Rapid City.
4:  Rapid City - Sheridan

Motivatie:
1:  Denver naar Hot Springs is 3 kwartier korter rijden dan Denver - Rapid City  EN je zit in Hot Springs vlakbij  Custer state park zodat je de volgende ochtend ook minder hoeft te rijden.
2:  Begin je dag met het rijden van de wildlife loop door Custer state park, rij daarna over de mooie Needles Hwy met z'n nauwe tunneltjes naar Mount Rushmore en vervolgens door het noordelijke deel van de Black Hills naar Rapid City.  Of rij door naar Wall.
Tip:  Je verlaat deze ochtend Hot Springs via de 385.    11 mijl buiten Hot Springs ga je rechtsaf de 87 op richting Custer.
Op de kruising van de 385 en de 87 zit een zgn prairie dog town, een groot ondergronds nest met prairie dogs.
Leuk om hier even te stoppen en die grappige beestjes gade te slaan. 
Let  op bij die kruising dat je geen beestjes plat rijdt want ze zitten vaak gewoon midden op de weg.
3:  Vanaf Rapid City is het 1 uur rijden naar Badlands, als je in Wall overnacht ben je al bijna in Badlands.  Je hebt een hele dag voor dit park.  Rij eind van de middag terug naar Rapid City. 
Bezoek als je nog tijd over hebt het (mooie) luchtmachtmuseum bij Ellsworth Air Force Base.  (ligt aan de snelweg en je komt er voorbij)
4:  In Rapid City zit je vlakbij de snelweg,  je kunt dus deze dag meteen op pad richting Devils Tower en Sheridan
#5 - 29-07-2017, 09:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15