Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

3 dagen Yosemite, waar overnacht ik?

Discussie gestart

Dirc

Mijn route rondom Yosemite is als volgt:

Dag 17 (1 juli): Lee Vining - Bodie – Yosemite
Dag 18 (2 juli): Yosemite
Dag 19 (3 juli): Yosemite
Dag 20 (4 juli) Yosemite – San fransisco

Wat raden jullie aan qua overnachting?
Ik zit te twijfelen tussen 3 overnachtingen IN Yosemite, of de eerste aan de Oostkant en de laatste aan de Westkant zodat we 2 juli vroeg de Tioga kunnen rijden en 3 juli aan het einde van de dag Yosemite verlaten.

Daarnaast heb ik gekeken en zijn de prijzen voor Yosemite Sky-High op de Curry tenten na. Ik zag dat Marianne een Curry Cabin had (houten) deze vind ik nergens terug op de reserveringssite?
#1 - 04-07-2011, 21:16 uur

Marianne

Ik zou alle overnachtinge in het park doen. De cabins zijn altijd heel snel volgeboekt, dat zal de reden zijn dat je ze niet ziet. Volgens mij had ik al gewaarschuwd dat je er echt heel snel bij moest zijn.
Ik vind de Lodge (ook duur) ook mooi. Housekeeping Camp is ook leuk, je hebt dan ook de mogelijkheid om buiten te zitten, en een vuurtje te stoken. De river units zijn het mooste, maar meestal ook heel snel weg.

Marianne
#2 - 04-07-2011, 21:47 uur

Dirc

Ah, maar je raad niet aan om dag #1 de Tioga pass in de ochtend te rijden?
#3 - 04-07-2011, 22:03 uur

Marianne

In de ochtend rijden gaat je niet lukken als je eerst naar Bodie gaat. En om nou een volle dag in Lee Vining te gaan zitten en de volgende ochtend pas te gaan lijkt mij jammer van de tijd, hoewel je natuurlijk ook aan de oostkant van Yosemite genoeg te zien hebt (Mt Dana beklimmen?). Maar de highlights lukt wel als je na Bodie het park in rijdt. Wij zijn een paar keer 's ochtends vanuit Mammoth Lakes het park in gereden, maar dat was nooit heel erg vroeg (tja, tienerdochters). Zie ons 2004 en 2006-verslag voor een idee.

Marianne
#4 - 04-07-2011, 22:47 uur

Dirc

Vooralsnog is er vrij weinig vrij in Yosemite. Ik zie op dit moment alleen de Curry tenten.
Die zijn vorige keer niet super bevallen (als in erg koud) en is voor 3 nachten niet wat ik zoek.

#5 - 05-07-2011, 09:09 uur

Dirc

Ik heb eens zitten denken en kwam met het volgende idee (mocht in in Yosemite Village niets passends meer vinden):

Dag 17 (1 juli): Lee Vining - Bodie – Yosemite
Overnachten in El Portal
Mist Trail lopen

Dag 18 (2 juli): Yosemite
Dagje Yosemite Valley / Panorama Trail

Dag 19 (3 juli): Yosemite
Mariposa grove, eindigend in Oakhurst

Dag 20 (4 juli) Oakhurst– San fransisco

Op het eerste gezicht ziet het er wel ok uit lijkt mij.
#6 - 05-07-2011, 09:56 uur

Marianne

Als je je zinnen echt op een cabin hebt gezet, had je er snel bij moeten zijn. Je was echt gewaarschuwd ....


Ja, Yosemite is echt een kwestie van klaarzitten op het juiste moment als je bijvoorbeeld een cabin with bath  in Curry Village. Of een van de goedkopere kamers in de lodge, of een housekeeping tent aan de rivier.

Marianne


Wacht niet tot september met reserveren in Yosemite, maar doe dat zodra het kan. Op die manier heb je nog kans dat je een cabin of kamer in Curry village kunt krijgen, of iets in de Lodge.

Marianne



Denk er aan dat je al kunt reserveren voor Yosemite en dat je dat ook moet doen wil je iets betaalbaars op een mooie plek (bijvoorbeeld een cabin with bath in Curry Village, of een river Unit in Housekeeping Camp of een standard room in de lodge).

Marianne


Yosemite kun je een jaar van te voren boeken en ik zou dat echt doen (dus NU al kijken, had ik al gezegd denk ik). Je kunt altijd nog annuleren, kosteloos, dus waarom niet meerdere dagen boeken?
Volgens mij valt het met death Valley wel mee, maar ach, ook hier geldt dat je ook kunt annuleren, en hoe eerder je boekt, hoe meer kans dat de goedkopere kamers er nog zijn. Kijk voor DV op www.xanterra.com en voor Yosemite op www.yosemitepark.com .Curry Village (tenten, cabins en kamers) en Yosemite Lodge liggen het mooiste, ook Housekeeping Camp (tenten) is mooi gelegen.

Marianne


Marianne
#7 - 05-07-2011, 09:57 uur

Marianne

Ik heb eens zitten denken en kwam met het volgende idee (mocht in in Yosemite Village niets passends meer vinden):

Dag 17 (1 juli): Lee Vining - Bodie – Yosemite
Overnachten in El Portal
Mist Trail lopen

Dag 18 (2 juli): Yosemite
Dagje Yosemite Valley / Panorama Trail

Dag 19 (3 juli): Yosemite
Mariposa grove, eindigend in Oakhurst

Dag 20 (4 juli) Oakhurst– San fransisco

Op het eerste gezicht ziet het er wel ok uit lijkt mij.

Als je de Panorama Trail loopt, kom je al langs de Mist Trail. Pak er eens een kaart bij, dan kun je zien hoe de trails lopen.
De PT is niet echt te combineren met een dagje Yosemite valley, of bedoelde je een van beide?

En die eerste dag zul je toch ook wel wat langs de Tioga Road gaan ondernemen?
Die dag voor de Marioposa Grove kun je ook nog naar glacier Point (naar Sentinel dome of Taft Point lopen). Je zou ook nog naar Hetch Hetchy (Wapama fall) kunnen gaan, lijkt me mooi zo vroeg in de zomer. Wel heet waarschijnljk.

Marianne
#8 - 05-07-2011, 10:02 uur
« Laatst bewerkt op: 05-07-2011, 10:05 uur door Marianne »

Dirc

Ik weet het Marianne, maar ik was afhankelijk van mede reizigers. Die hebben nu de knoop door kunnen hakken waardoor ik nu dus zaken kan boeken.
Grand Canyon en Death Valley staan vast.

Yosemite ben ik dus even mogelijkheden aan het bekijken.

Ik zie inderdaad dat ik alles 1 door had moeten/kunnen schuiven. Mijn idee was alleen als ik de Panorama Trail loop, ik al begin bij Glacier point.
Dus dan had ik Glacier en Panorama kunnen combineren.


Dag 17 (1 juli): Lee Vining - Bodie – Yosemite
Tioga Road
Overnachten in El Portal

Dag 18 (2 juli): Yosemite
Beginnen bij Glacier Point en dan via Panorama Trail / Mist Trail terug naar de Valley

Dag 19 (3 juli): Yosemite
Ochtend in Valley
Mariposa grove, eindigend in Oakhurst

Dag 20 (4 juli) Oakhurst– San fransisco
#9 - 05-07-2011, 10:15 uur

Dirc

Of ik zou ervoor moeten kiezen de 4-mile trail te nemen en dan de dag erna de mist trail.
#10 - 05-07-2011, 10:30 uur

Marianne

Ja, dat kan ook. Of je rijdt op eigen gelegenheid naar Glacier Point, en doet daar een wandeling. Scheelt wel in de kosten.

Wat de reservering betreft; ja, het is lastig als je niet precies weet wanneer en met hoeveel, maar je had voor meerdere dagen iets kunenn reserveren, annuleren is gemakkelijk. Dat is ook de reden dat er vaak nog wat vrijkomt. Dus als je iets reserveert (je zou een signature tent kunnen boeken of iets in El portal, maar dat laatste hoeft nog neit direct) kijk dan of je gratis kunt annuleren.
Als je nu in het park iets reserveert betaal je de eerste nacht. Je krijgt dit berdag terug als je annuleert. Ik vind het wel prettig als je al iets betaalt, dan vallen volgend jaar de kosten weer mee!

Marianne
#11 - 05-07-2011, 11:15 uur

Dirc

Dat doe ik ook.

Het idee is:
Nu Grand CAnyon / Death Valley / Yosemite (ex. El portal)

Volgende maand: Zion
Oktober: Bryce

etc. etc.

Maar ik denk dat het goed in onze route past om inderdaad el portal en oakhurst mee te nemen als overnachtingsplaats.
#12 - 05-07-2011, 11:19 uur

Steson

Wij hebben in september 2010 in El Portal overnacht in Yosemite View Lodge. Geweldige lokatie als je niet meer in het park zelf terecht kunt en niet de hoofdprijs wilt betalen !! Wij zaten in een King Riverview Room en dat was op de 1e etage. Je hebt 's nachts geen last van het geluid van stromend water en in de avond is de zonsondergang over de Merced River magisch !! Wij hebben heerlijk op de rotsen gezeten en echt genoten van dat plekje. De kamers zijn ook van alle gemakken voorzien !
Oké, als je aan komt rijden vanuit Yosemite denk je echt: dat blok ? De eerste indruk van Yosemite View Lodge is dan ook niet geweldig, maar het is echt heerlijk toeven met nog twee whirlpools, zwembaden, winkeltje en restaurant/pizzeria.

En..... het is echt maar een klein stukje tot de ingang van Yosemite !!
#13 - 05-07-2011, 20:17 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15