Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

3 Weken West Amerika, auto, gezin samen met opa en oma.

Discussie gestart

Ferryteel

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren in mijn eerste post over onze plannen naar het Westen van de VS geschreven.
Hoe meer ik er over na aan het denken ben, hoe leuker ik het ga vinden.
In tussen heb ik 4 opties uitgewerkt, waarbij ik de tips van Hans B. heb gebruikt mbt de planning.

Belangrijk voor onze vakantie is de combinatie natuurschoon (NPs, niet te veel wandelen.....), city siteseeing (SF, LV, LA, Was DC), actie (LV, Disney, Universal) en relaxen (strand). Ik denk dat ik in mijn opties dit goed naar boven komt.
Een vraag die op voorhand heb: is het mogelijk/verstandig om in steden (Las Vegas, Hollywood, Anaheim) in je camper te blijven slapen?

Graag jullie gedachten over mijn plannen, met name op de haalbaarheid (ik heb de afstanden globaal bekeken op Google Maps). Excuses voor de layout, maar dat krijg ik niet helemaal goed.


 (((( IK HEB DEZE POST IETS OPGESCHOOND OM HET LEESBAAR TE HOUDEN )))))   


Optie 3: BUSH/BUSH - Beach - Barack (2500 km)
Dag   BUSH/BUSH - Beach - Barack   Transport   km   Accomondatie
1   AMS - SFO         
2   SFO                                                                 hotel
3   SFO - YOSEMITE                           camper   265   hotel
4   YOSEMITE                                           camper   256   camper
5   YOSEMITE - DEATH VALLEY           camper   213   camper
6   DEATH VALLEY - LAS VEGAS           camper   192   camper / hotel
7   LAS VEGAS                                   camper   0   camper / hotel
8   LAS VEGAS                                   camper   0   camper / hotel
9   LAS VEGAS - ZION                           camper   266   camper
10   ZION - BRYCE                                   camper   135   camper
11   BRYCE - GRAND CANYON                   camper   464   camper
12   GRAND CANYON                           camper   0   camper
13   GRAND CANYON - LAS VEGAS            camper   445   camper
14   LAS VEGAS - LAX - MALIBU            Vliegtuig      camper
15   MALIBU                                            rental car      hotel
16   MALIBU - UNIVERSAL                    rental car      hotel
17   ANAHEIM - DISNEY                            rental car      hotel
18   HOLLYWOOD                                    rental car      hotel
19   LAX - WASHINGTON DC                   vliegtuig      hotel
20   WASHINGTON DC                           public      hotel
21   WASHINGTON DC                           public      hotel
22   WASHINGTON - AMS                           vliegtuig      
23   AMS   vliegtuig      

Optie 4: TAKE ME TO THE BEACH (3500 km)
Dag   Take me to the beach   Transport   km   Accomondatie
1   AMS - SFO         
2   SFO                                                          hotel
3   SFO - YOSEMITE                   camper   265   hotel
4   YOSEMITE                                    camper   256   camper
5   YOSEMITE - DEATH VALLEY   camper   213   camper
6   DEATH VALLEY - LAS VEGAS   camper   192   camper / hotel
7   LAS VEGAS                           camper   0   camper / hotel
8   LAS VEGAS                           camper   0   camper / hotel
9   LAS VEGAS - ZION                   camper   266   camper
10   ZION - BRYCE                           camper   135   camper
11   BRYCE - GRAND CANYON           camper   464   camper
12   GRAND CANYON                   camper   0   camper
13   GRAND CANYON - JOSHUA TREE   camper   593   camper
14   JOSHUA TREE - ANAHEIM           camper   210   camper
15   ANAHEIM                                   camper      camper
16   ANAHEIM                                  camper      camper
17   HOLLYWOOD                          camper      camper
18   MALIBU                                  camper      camper
19   MALIBU - SANTA CRUZ           camper   520   camper
20   SANTA CRUZ                          camper      camper
21   SANTA CRUZ                           camper      camper
22   SFO - AMS                                 vliegtuig      
23   AMS                                          vliegtuig   

Ben benieuwd naar jullie opmerkingen/tips/do's and don'ts, etc

Gr,

Ferry   
#1 - 08-10-2012, 22:38 uur
« Laatst bewerkt op: 15-10-2012, 18:08 uur door Ferryteel »

petravv

Ik persoonlijk zou gaan voor optie 1,waarom Washington DC er nog bij pakken? Wat ik wel mis in al je opties is een bezoek aan Page (Lake Powell) om Antelope Canyon te bezichtigen, voor ons het hoogtepunt van onze reis door het westen in 2009.
Verder, maar dat is persoonlijk natuurlijk, zou ik kiezen voor een auto en motels, niet alles is met een camper te doen.
#2 - 11-10-2012, 13:23 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

TondeG

Wat ik wel mis in al je opties is een bezoek aan Page (Lake Powell) om Antelope Canyon te bezichtigen..

Helemaal mee eens:-)
#3 - 11-10-2012, 14:30 uur

Old Faithful

Washington en de westkust wel of niet in één reis is natuurlijk een heel persoonlijke keuze. Ik denk zelf dat het niet verstandig is om te veel in één vakantie te willen proppen. Er kunnen echter argumenten zijn om dat wel te doen. Heb je overwogen om Washington aan het begin van de reis te doen?

Rechtstreeks van Yosemite naar Las vegas lijkt me behoorlijk ambitieus, zeker met een camper. De combinatie camper Death Valley ligt sowieso moeilijk. Vaak is het niet toegestaan met een camper door Death Valley te rijden.

Slechts één overnachting in Yosemite lijkt me aan de magere kant.

In optie 3 huur je voor 11 dagen een camper, waarvan je er 3 overweegt toch in een hotel te overnachten.

Je verliest door allerlei wisselingen nogal wat tijd met ophalen/inleveren van camper en huurauto en de vlucht naar Washington.

Als ik jou was zou ik eerst beslissen of je wel of niet naar Washington gaat, of je voor de rondreis kiest voor camper of huurauto en dan een ontwerp route maken en op het forum plaatsen. Ik denk dat je dan meer en concretere adviezen krijgt.

Het gaat in ieder geval een mooie reis worden. Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 11-10-2012, 17:40 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Hallo Ferry,
je route is inderdaad iets te optimistisch.
Yosemite - Death Valley is erg veel voor één dag.
En 's zomers mag je niet met een camper dor de Death Valley.
Alternatief is Mono Lake - Tonopah en dan de I-95 rechtstreeks naar LV.
Verder zou het jammer zijn om in ZION niet even een dag te gaan wandelen.
Bryce - Monument Valley is ook wel een eind, Page is een prima tussenstop (antilope canyon).
't Is niet dat Monument Valley het niet waard is, maar om er een volle dag voor te reserveren is wellicht wat veel. Zeker vanauit Page is het makkelijk op en neer te rijden. Of overnacht in Gouldings.
Bedenk goed wat je allemaal in LA wilt met een camper, het is er lastig rijden, zoeken, parkeren. Wellicht beter in te leveren en dan daar in motel + auto. Verder vind ik 4 volle dagen LA veel, tenzij je zelf al het idee hebt daar veel tijd kwijt te zijn.
#5 - 11-10-2012, 19:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ferryteel

Hallo allemaal,

Ik ben het met een van jullie dat er wel veel in deze vakantie is gepropt.
We willen graag enkele highlights van de NPs zien. De sensatie in Las Vegas willen we zeker niet missen. En we gaan op bezoek bij Mickey Mouse, Universal studio's en Hollywood (vandaar enkele dagen Los Angeles). Maar we willen ook enkele dagen aan het strand liggen. En Washington is toegevoegd omdat ik die mooie stad aan mijn gezin en schoonouders wil laten zien. Vorig jaar met mijn vader geweest en heeft veel indruk op me gemaakt. Maar, eerlijk is eerlijk, het is wel erg veel. Dan komt de vraag naar boven: meerdere dingen half bekijken en veel zien of enkele zaken goed bekijken en de tijd nemen en minder zien.

De kids hebben aangegeven dat ze graag met een camper op pad willen, en mijn vrouw en mijzelf lijkt dat ook wel leuk. Een auto is zeker praktischer. De tip dat het omwisselen veel tijd kost is een goede. Ik heb geen zin om te moeten wachten op tranfers etc. We neigen meer en meer naar een auto. Met name voor de wendbaarheid. Nadeel (volgens mijn vrouw): in een camper kan je de kleding laten hangen, in een auto is het elke keer erin en eruit.

Ik heb helemaal niet gedacht aan Lake Powel. Wandelen vinden we op zich wel leuk, maar moet niet veel langer dan een uurtje duren. We houden op zich wel van natuur, maar niet te ver van een parkeer plaats.  ;). Als we nu zouden moeten kiezen, zouden we kiezen voor optie 4 (rondreis, met NPs, LV, Disney, Hollywood en diverse stranden) met de auto. Maar we zijn er nog niet uit....

Met de voorpret in de voorbereiding komt het zeker goed. Ik heb echt zin om te gaan. We hebben ons voorgenomen om de kids tenminste 1x per jaar een Europese hoofdstad te laten zien en 1x per jaar buiten Europa op vakantie te gaan.

We gaan gestaag door met plannen en ik zal zeker weer van me laten " horen" .

Dank jullie wel voor de moeite die jullie hebben genomen.

Ferry

#6 - 11-10-2012, 20:29 uur

Ferryteel

Hallo,

Ik ben weer wat specifieker gaan kijken naar onze route.

Google Maps:
http://goo.gl/maps/VSYZq

Het Reisschema (iemand enig idee hoe ik een mooi tabelletje uit Numbers in geplakt krijg?):
dag           Datum      Dag   Verplaatsing         locatie
Zaterdag    29-06-13      1           AMS - SFO                  SFO
Zondag   30-06-13      2           SFO                    SFO
Maandag   01-07-13      3           SFO                           SFO
Dinsdag   02-07-13      4           SFO - YOSEMITE   Mariposa
Woensdag   03-07-13      5           YOSEMITE                  Mariposa
Donderdag04-07-13      6           YOSEMITE - SEQUOIA   Three Rivers
Vrijdag   05-07-13      7           SEQUOIA - LAS VEGAS   Las Vegas
Zaterdag    06-07-13      8           LAS VEGAS           Las Vegas
Zondag   07-07-13      9           LAS VEGAS
Maandag   08-07-13    10            LAS VEGAS - ZION   Springdale
Dinsdag   09-07-13    11            ZION - BRYCE - LAKE POWEL (Page)   Page
Woensdag   10-07-13    12            LAKE POWELL - GRAND CANYON   Williams
Donderdag11-07-13    13           GRAND CANYON   Williams
Vrijdag   12-07-13    14            GRAND CANYON - KINGMAN   Kingman
Zaterdag    13-07-13    15             KINGMAN - PALM SPRINGS   Palm Springs
Zondag   14-07-13    16            PALM SPRING - ANAHEIM   Anaheim
Maandag   15-07-13    17           ANAHEIM   Anaheim
Dinsdag   16-07-13    18          ANAHEIM   Anaheim
Woensdag   17-07-13    19             ANAHEIM - SANTA MONICA   Santa Monica
Donderdag18-07-13    20            SANTA MONICA   Santa Monica
Vrijdag   19-07-13    21         SANTA MONICA   Santa Monica
Zaterdag    20-07-13    22         SANTA MONICA - LAX - AMS   vliegtuig
Zondag   21-07-13    23         AMS   

Ik heb enkele reisgidsen, wat topics uit dit forum en jullie tips meegenomen in dit schema.

Voor deze route heb ik voornamelijk voor Best Western Hotels gekeken. Redelijke kwaliteit en goed betaalbaar.

Graag jullie feedback op deze plannen.
Dank jullie wel.

Gr,

Ferry
#7 - 14-10-2012, 00:26 uur

Jez

Mariposa is niet echt een handige uitvalsbasis voor Yosemite, want dat ligt ca. 45 mijl buiten het park en om in het park te komen, rij je een aardig pittige route. Als je 2 nachten in Yosemite wilt verblijven, kun je beter een slaapplek in het park zelf nemen. Ben je van plan de Tioga Pass te rijden? Dan zou ik Sequoia overslaan en over de Tioga Pass en Death Valley naar Vegas rijden. Of - als je een beetje avontuurlijk bent aangelegd qua autorijden - via de Ebbetts Pass de bergen over rijden en via de Tioga Pass weer terug.

Hoewel ik dol ben op LA begrijp ik toch al die dagen daar niet zo goed. Tenzij je 2 dagen naar pretparken gaat, is er verder niets te beleven in Anaheim. Van Anaheim naar Santa Monica is 40 mijl. Dus als je om 11 uur bij je hotel in Anaheim weggaat, kun je om 12 uur op het strand liggen.  Of je gaat eerst nog even naar Hollywood en Beverly Hills, natuurlijk. Ook snap ik die 3 dagen Santa Monica niet zo goed (da's dan incl. reis van Anaheim ernaartoe). Mijn aanname is dat je er lekker op het strand wilt liggen. Want de pier heb je ook in een uurtje of 2 wel gezien ('s avonds, want dat is het leukst). Natuurlijk moet je het helemaal zelf weten, maar ik begrijp niet zo goed waarom iemand 14 uur wil vliegen en een hoop geld wil uitgeven om vervolgens op het strand te gaan liggen, terwijl Zandvoort of Spanje een stukje dichterbij is. But that's just my 2 cents.

Verder zou ik niet op voorhand de hotels vastleggen, behalve als je in een park wilt slapen. Lekker op de bonnefooi, dan heb je nog ruimte om ergens korter of langer te blijven.
#8 - 14-10-2012, 01:20 uur
« Laatst bewerkt op: 14-10-2012, 01:22 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ferryteel

Hoi Jez,

Ik was eigenlijk nog niet helemaal volledig in mijn berichtje van gisteravond....
We gaan met de auto, opa en oma gaan mee. Dus we willen een Mini bus-achtige wagen gaan huren.

@ Yosemite: Pittige autoritjes vind ik wel leuk, maar de rest van familie zal me dat niet in dank afnemen. Ik zal nog eens kijken voor overnachtingen in Yosemite Valley. Opa en oma willen graag de hoge bomen in Sequoia NP zien, vandaar dat ik heb gekozen voor Three Rivers en de Tioga pass links laat liggen.

@ LA: We willen 3 nachten in een Disney hotel en 2 dagen de disney parken bezoeken. We willen qua Disney " all the way" gaan. En om ook de rest van ons verblijf in Disney te blijven, is een beetje te gortig. De overige dagen in LA willen we natuurlijk niet alleen besteden aan het strand. Hoewel we ook erg graag luieren aan het zwembad/strand. Onze voorgaande vakanties bestonden voornamelijk uit relaxen aan het water. Daarom gekozen voor Santa Monica. We kunnen vandaar uit ook nog naar Hollywood en Beverly Hills en naar het strand.

@ Hotels: Ik ben eens gaan kijken wat het voordeligst is: zelf als boeken/regelen of een rondreis uit een reisgids en die eventueel aanpassen. Het lijkt, volgens mij, een beetje om het even. Reisorganisaties hebben het voordeel van groot inkopen (denk ik...) maar zelf boeken geeft 100% de vrije keuze. Wellicht dat het nog voordeliger is om als "Walk in"  te gaan. Vaak zijn de overnachtingsprijzen naar nog voordeliger.
In mijn zoektocht naar hotels heb ik wel gezien dat er heel veel hotels op onze route liggen. Dus op de bonnefooi zal heel goed moeten lukken.

Jez,
Is mijn aanname correct dat de andere overnachtingsplaatsen helemaal niet zo verkeerd zijn gekozen voor het natuurschoon we willen zien?
Dank je wel voor je berichtje.

Ferry
#9 - 14-10-2012, 09:55 uur

Jez

Jez,
Is mijn aanname correct dat de andere overnachtingsplaatsen helemaal niet zo verkeerd zijn gekozen voor het natuurschoon we willen zien?
Dank je wel voor je berichtje.

Ferry

Op zich prima locaties, hoewel je ook voor de Grand Canyon een overnachting in het park zou kunnen overwegen. Niets is natuurlijk mooier dan de zon onder of op zien gaan boven de canyon en dat zie je niet vanuit Williams.

Er zijn trouwens in LA zat leuke dingen te doen, hoor. Het is alleen een heel andere stad dan bijv. SanFran en als je niet meteen die klik met LA hebt zoals wij, dan is LA misschien iets minder geschikt om langer te blijven. Misschien vinden opa & oma het Getty Museum leuk; mijn schoonouders waren daar erg van gecharmeerd. Je zou ook een dagje naar Catalina Island gaan. Bij aankomst kun je golfkarretjes huren om jezelf te vervoeren. Griffith Park is erg mooi en groot. Zorg dat je daar rond zonsondergang bent, want het uitzicht vanaf het Observatorium is fenomenaal! Hier zie je ook de Hollywoodletters heel goed.

Met Hollywood en Beverly Hills ben je max een dag zoet. Venice is leuk. Je kunt ook lekker touren door de Santa Monica Mountains. Of een kijkje nemen in Malibu.

Hou je van auto's en Chip Foose? Je kunt zijn werkplaats bezoeken van maandag - vrijdag van 12 tot 1. Toen wij er vorig jaar waren, waren ze een hele nieuwe showroom aan het bouwen, ik ga ervan uit dat die volgende zomer zeker al klaar is. Naast Foose zit een broodjeszaak met erg lekkere broodjes. Handig, aangezien de tour alleen tijdens lunchtijd is.

Genoeg te doen, hoor!
#10 - 14-10-2012, 10:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Old Faithful

Ik zou een dag langer in Yosemite blijven en Sequoia weglaten. In Yosemite kun je ook grote Sequoia's zien, alleen natuurlijk niet de General Sherman Je kunt dan via de Tioga Pass met een tussenstop naar Las Vegas rijden.
Van Las Vegas naar Page vind ik je heel snel gaan. Je hebt slechts een halve dag voor Zion en nauwelijks tijd voor Bryce en Page. Je kunt overwegen Page over te slaan.

10  Van Las vegas naar Springdale (eventueel via Valley Of Fire S.P.)
11  Een hele dag voor Zion.
12  Van Zion naar Bryce. Zonsondergang in Bryce Canyon.
13  Zonsopkomst in Bryce en dan naar Grand Canyon (met stops aan de East Rim), dit is wel een pittige dag. Zonsondergang aan G.C.
14  Zonsopkomst in G.C., de bus naar Hermits Rest en in de middag naar Kingman


Ik zou er ook voor kiezen om in Yosemite te overnachten. Dat is wel duur maar je bespaart tijd en geld, omdat je niet op en neer hoeft te rijden en je hebt zeker een parkeerplaats. Dat laatste wil in het hoogseizoen nog wel eens een probleem zijn. Hetzelfde geldt voor Grand Canyon N.P.

Wat het al dan niet vooraf reserveren betreft. Wij hebben enkele weken geleden een trip van Seattle naar San Francisco gemaakt zonder reserveringen vooraf. Echter, wij reisden buiten het hoogseizoen en wij hadden geen vaste route. Wij hadden een laptop mee en reserveerden 's avonds een kamer voor de volgende dag. Jullie reizen in het hoogseizoen, bezoeken heel populaire parken en jullie zijn met zijn vieren. Bovendien zie ik weinig ruimte voor improvisatie in jullie route, omdat veel dingen vast liggen. Daarom zou ik in dit geval vooraf reserveren. Je hebt dan ook het voordeel dat je na een lange dag niet meer op zoek hoeft naar een hotelkamer. Bovendien kun je vaak tot kort voor aankomst nog annuleren. Let daarop bij het boeken.

Best Western is een goede keuze, zelfs een beetje luxe. Ik zou echter ook andere opties bekijken, zeker als er geen Best Western is op de plaats waar je wilt overnachten.

Wij reserveren hotels vaak op de site van de (keten)hotels zelf. Wij kiezen meestal voor het tarief met seniorenkorting dat eventueel kostenloos te annuleren is. Soms ook voor het tarief met AAA-korting. Voor dat laatste heb je een ANWB pas nodig, waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een goedkoper prepaid tarief dat echter niet zonder kosten geannuleerd kan worden.

Voor accommodatie in Yosemite N.P.: http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx
Voor enkele andere Nationale Parken: http://www.xanterra.com/

Enkele redelijk geprijsde hotelketens:
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/

Voor de hotels in de steden zou je ook aan Priceline en /of Hotwire kunnen denken. Met name Priceline vergt echter nog wel wat "behendigheid" en je kunt vaak niet kosteloos annuleren.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.


#11 - 14-10-2012, 13:41 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Hallo Ferry,
Ik had je in je andere topic al aangeraden om een route uit te schrijven, maar ik zie nu dat je dat al gedaan had.  :)

Wat reserveren betreft: altijd doen in het hoogseiozen. Je hebt geen ruimte voor improvisatie als je de parken hebt vastgelegd. Je kunt hooguit eens een tussenstop op een lange rit openlaten.
Wat de route betreft: slechts één overnachting voor Sequoia is jammer want er is heel veel te zien. Zoals gezegd kun je in Yosemite ook sequoia's zien, en je hebt dan een veel mooiere en kortere route naar Death Valley als je de Tioga Pass neemt.
Overnachten in Yosemite is geweldig vind ik, maar het is wel erg duur en erg basic. Je zou alvast iets kunnen reserveren als er nog iets vrij is (annuleren kan altijd nog) of kijk in El Portal. Kijk eens naar onze reisverslagen voor verschillende accommodaties in  het park. Onze dochters vonden Yosemite geweldig, wij hebben er tijdens meerdere vakanties veel tijd doorgebracht. Zelfs als je niet gaat wandelen (maar dat is echt de leukste manier om iets van een park te zien en om de drukte te ontwijken) kun je er dagen doorbrengen met raften, fietsen, een rangerprogramma, paardrijden, sequoia's bekijken, etc.
Zion is ook populair bij ons, vanwege de leuke wandelmogelijkheden (ook hele korte wandelingen, zie mijn wandelsite) en vanwege de aanwezigheid van water. Kijk bijvoorbeeld eens naar de wandeling door de Narrows.

Een (half) dagje strand is leuk, maar strand heb je hier ook. ik zou die tijd gebruiken voor de uniekere stukken van het zuidwesten. Ik vind ook de tijd voor Anaheim lang. Voor Universal zou je in Hollywood kunnen gaan zitten. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Orchid Suites (zie ook ons 2008-verslag).
Ga in de GC zeker in het park overnachten. Kijk zo snel mogelijk naar de beschikbaarheid. Vanuit Williams is het een behoorlijk eind rijden. Buiten het park is Tusayan een optie, maar het is wel zo fijn om op loopafstand van de rim en de shuttlebussen te zitten.
Twee nachten GC, een nacht Kingman en nog een nacht Palm Springs lijkt me te veel, daar kun je wel een nacht winnen.

Een BW is prima, maar niet spannend. Kijk voor Springdale bijvoorbeeld eens naar de Desert Pearl Inn.

Marianne
#12 - 14-10-2012, 15:02 uur
« Laatst bewerkt op: 14-10-2012, 15:44 uur door Marianne »

Ings

Hoi hoi,

Las Vegas is prima te doen met de camper! Wij hebben dit afgelopen juni gedaan en we stonden achter het Circus Circus, dus vrijwel aan de strip, perfect!

Page is idd een aanrader, nog meer om horseshoe bend dat daar vlakbij is, echt geweldig mooi!

Groetjes Ings
#13 - 14-10-2012, 15:27 uur
2012 Camperrondreis Los Angeles - San Fransisco (4 weken)
2013 Camperrondreis Denver - Las Vegas (4 weken)

Marianne

Ik zie nu dat je geen overnachting in Bryce hebt voorzien in deze route. Dat zou ik toch zeker doen, want dat park is bij zonsopgang/ondergang op zijn mooist. Het allermooist (maar niet goedkoop) is een overnachting in de odge in het park. Dan zit je op loopafstand van de rim. Met te weinig tijd zou je de overnachting in Page over kunnen slaan en Antelope Canyon en Horseshoe Bend op weg van Bryce naar de GC kunnen bekijken. Zie voor Bryce en Antelope Canoyn en Horseshoe Bend mijn 2011-verslag.

Marianne
#14 - 14-10-2012, 15:49 uur

Ferryteel

Hallo allemaal,

Ben je een middag weg, begint je " draadje" vol te lopen.... dank daarvoor.

Ik heb me voorgenomen om de verschillende reisverslagen een door te spitten. Ook het top van Ron is enorm informatief.

Vwb het strand..... afgelopen zomer hebben we 2 weken op Gran Canaria aan het strand gelegen en dat was een heerlijke vakantie.... lekker lezen, muziekje erbij, drankje erbij. We vinden het ook prettig om een beetje uitgerust weer thuis te komen. We komen op zondag weer thuis en kunnen (allebei) maandag weer vol aan de bak op het werk. Zelfs alleen de jetlag zal ons al parten kunnen spelen. Daarom lekker een paar dagen rustig aan. Vinden opa en oma ook wel zo fijn.

Morgen meer reactie.
#15 - 14-10-2012, 21:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15