Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

3 weken west-vs voor de 1e keer - is dit een volgens kenners mooi rondje?

Discussie gestart

Dennis Vs79

 ;D ;D ;D

Eens zien wat ik allemaal had op mijn verlanglijstje. Met name HAD, want er zijn al wat dingen gesneuveld doordat dit ruim buiten
de route ligt en wij dus maar 3 weken hebben... Ik dump 'm gewoon ff neer.

Monument Valley - Moab - Arches National Park - Page - Lake Powell - Glen Canyon Dam - Capitol Reef - Antelope Canyon -
Grand Canyon (helikopter, zonsopgang, skywalk?) - Horseshoe Bend - Bryce Canyon (zonsopgang) - Rocky Mountains -
Zion National Park - Las Vegas (Celine Dion, gokje wagen, fonteinen) - Hoover dam - Yellowstone National Park - Devils Tower -
Death Valley - Yosemite Park - Redwood National Park - Sequioa National Park (dit wordt dus al in Yosemite gezien) -
Route 66 - en wat lagere prioriteit dingetjes die misschien wel aardig lijken: Needles District - Sedona - Dinosaur National Park
 
Nog wat citaten die ik o.a. kopie - plak van dit forum af heb gehaald, dus mocht iemand zich in onderstaande herkennen, dat kan:
De weg langs de Eastern sierras en over Tioga Pass is zo mooi dat je die niet mag missen.
1. Horseshoe Bend, 2 Antelope Canyon, 3 Glen Canyon Dam  doen.  Tussen GC en Page is ook nog van alles te zien: Cameron en
via een zijroute: Navajo Bridges, Marble Canyon en Lees Ferry als het mooi weer is een slow rafting op de colorado rivier doen.
Ook een boottocht naar de rainbow bridge is een hoogte punt, het is wel prijzig maar zeker de moeite waard.
1 dagje Bryce, 2 dagen Zion
Kingman word meestal in een route opgenomen omdat daar nog een stuk van de oude route 66 te rijden is.
Joshua Tree opnemen in je route tussen Las Vegas en LA is een knap eind om voor een niet erg spectaculair park.
in Page is de Antelope Canyon tour een aanrader en je kan daar ook de Glen Canyon Dam bezoeken.
Sequoia's vind je ook in Yosemite (Mariposa Grove)

Een van de betere route's met nagenoeg alle highlights vind ik:
Phoenix - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - kustweg - Los Angeles.


Een dag Disney staat bij mijn vriendin als een absolute "must see". De kustroute wat minder, maar vanwege de afstanden e.d.
is deze (vooralsnog) geschrapt. Zoals gezegd zijn wij ons nog een beetje aan het inlezen over de diverse bezienswaardigheden.
Momenteel heb ik hier genoeg gidsen en boeken thuis liggen, aangezien broerlief deze vergeten is mee terug te nemen  :P

Ik had graag Yellowstone willen bezoeken, maar dat is na een kijkje op de kaart iets te veel omrijden...  :angel:

Over 1 ding waren wij het direct eens: Het moet geen gehaaste roadtrip worden met elke dag >500km snelweg, omdat we te veel
willen zien. Onderweg willen wij ook zo nu en dan (onverwachts) kunnen stoppen i.p.v. met 100 overal langs te rijden om steeds
volgens schema op de volgende plaats van bestemming te kunnen komen.

Het schema en de route staan nog niet vast, maar krijgt beetje bij beetje meer vorm. En we hebben nog wel even  :)
#16 - 24-02-2011, 21:52 uur

Tet14

Wat je opschreef Phoeinx.....Los Angeles is een prima route in 3 weken met nog wat tijd voor LA en DL ook. DL is niet in LA maar in Anaheim (Orange County)
#17 - 25-02-2011, 10:16 uur

Petterick

als we vanuit  Phoenix vertrekken kom je op deze route denk ik. (je kunt hem ook van LA naar Phoenix rijden natuurlijk) maar ik weet alleen niet waar je dan als beste je stop kan maken tussen dag 11 en dag 13?

1 AMSTERDAM - PHOENIX/SCOTTSDALE
2 GRAND CANYON
3 GRAND CANYON
4 MONUMENT VALLEY
5 PAGE
6 BRYCE CANYON
7 ZION
8 ZION
9 LAS VEGAS
10 LAS VEGAS
11 LAS VEGAS
12 ??
13 YOSEMITE
14 YOSEMITE
15 SAN FRANCISCO
16 SAN FRANCISCO
17 SAN FRANCISCO
18 SAN SIMEON ??
19 LOS ANGELES
20 LOS ANGELES
21 LOS ANGELES - AMSTERDAM

#18 - 25-02-2011, 13:51 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Tet14

Vul voor het ? maar Death Valley in, neem een extra nacht tussen DV en Yosemite, probeer nog Sedona te bezoeken tussen Phoenix en GC en je hebt een prachtige route.
#19 - 25-02-2011, 14:32 uur

Hans B

Keurig rondje.
Indien je in juli augustus gaat is reserveren van Grand Canyon en Yosemite een must.
#20 - 25-02-2011, 19:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dennis Vs79

1e of 2e week van mei is de planning. Buiten het hoogseizoen.
Enne Patrick, hoe kon je Death Valley vergeten?! Nog steeds grieperig?  innocent

Wat vinden jullie van The Grand Canyon Skywalk?
Nu ik dit zo schrijf, bedenk ik mij direct de zoekfunctie te gaan gebruiken... Is vast al
het een en ander over gezegd hier. Wat ik op internet er over heb gelezen:

  • Andere kant van de Canyon
  • 25 + 50 entree
  • Verplichte bus(tour)
  • Lange wachttijden
  • Overgewaarde "attractie"
  • Geen foto/camera toegestaan (hele grote min voor mij persoonlijk)
#21 - 25-02-2011, 23:08 uur

Tet14

Het is niet toegestaan vanaf de Skywalk te fotograferen. De toegangsprijs (en extra's) zal inmiddels al tegen de $ 100,-- pp bedragen. Je kan niet alleen naar de Skywalk en de rest vergeten.  Het is een lange rit en ca 15 miles gaat over een dirtroad. En het belangrijkste, Grand Canyon National Park is veel breder, dieper en kleurrijker dan GCW.
#22 - 25-02-2011, 23:17 uur

Dennis Vs79

Zoiets kom ik ook steeds tegen op het forum hier...
Van die kleuren en 15miles dirtroad wist ik nog niet, bedankt!

Weet iemand of de helikoptervlucht in de buurt komt? GC is natuurlijk erg groot, maar
kan mij ook wel voorstellen dat de concullega's elkaar het brood enigszins gunnen.
#23 - 25-02-2011, 23:32 uur

Tet14

Er gaan heliflights van Las Vegas naar GCW met zelfs een afdaling naar de canyonfloor.  In GC National Park vertrekken helivluchten van GC a/p in Tusayan die over de canyon vliegen. Het is niet toegestaan om in de canyon te vliegen of te landen. Er gaan geen heliflights van LV naar South rim. Wel fixed wings flights (8 uur tours)
#24 - 26-02-2011, 09:51 uur

Petterick

@Dennis

die vraagtekens had ik geplaatst omdat niet zeker is of we via de tioga pass kunnen rijden. Als je in DV overnacht en niet via de tioga pass naar yosemite kan rijden  moet je via het westen yosemite binne komen rijden, en van DV naar yosemite is nog een aardig stukkie volgens google maps (9uur rijden)

DV --> Yosemite is ook nog bijna 7 uur rijden (langs tioga pass)

Ik dacht eraan om dan een stukkie verder te rijden en in de buurt van bakersfield te overnachten?

Maar we kunnen hier ook geen hotel van te voren boeken en deze dag open laten en dan daar kijken (in LV bv) of de Tioga pass open is. Zodat we dan weten hoe we kunnen rijden naar yosemite?
#25 - 26-02-2011, 13:19 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Tet14

Ga er maar vanuit dat begin mei Tioga Pass gesloten is. Toch zou ik een overnachting in Death Valley doen en dan de volgende dag zien hoe ver je komt, wellicht to Oakhurst en anders stop je gewoon eerder.
#26 - 26-02-2011, 15:29 uur

Petterick

Ik kom weer aan met een voor ons verbeterde route, deze veranderd haast iedere dag. Maar we willen onze 3 weken dat we daar zijn zo mooi en goed mogelijk benutten zonder al te verre afstanden te hoeven rijden zodat er meer tijd over blijft om dingen te bekijken. Vertrek is tussen de 1e en 2e week van September, met een beetje geluk is de Tioga Pass dan open.


1 AMSTERDAM - LOS ANGELES
2 LOS ANGELES
3 LOS ANGELES
4 NEEDLES OF LAS VEGAS
5 GRAND CANYON
6 GRAND CANYON
7 PAGE
8 MONUMENT VALLEY
9 BRYCE CANYON
10 ZION
11 ZION
12 LAS VEGAS
13 LAS VEGAS
14 LAS VEGAS
15 DEATH VALLEY
16 LEE VINING (YOSEMITE)
17 YOSEMITE
18 YOSEMITE
19 SAN FRANCISCO
20 SAN FRANCISCO
21 SAN FRANCISCO - AMSTERDAM
#27 - 28-02-2011, 14:24 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Hans B

Je hebt nu de TIOGA PAS aan het eind van de vakantie gepland.
Je vertrekt pas halverwege september en zou dan in oktober de Tioga Pas tegenkomen.
Je loopt meer risiko de TIOGA PAS in oktober ondergesneeuwd is, dan in september.

Nu is de laatste 20 jaar de Tioga Pas altijd tot ½ oktober open geweest, but you never know.
1933 30 sept gesloten
1934 28 sept ,,
1936 09 sept ,,
1943 04 sept ,,
1944 04 sept ,,
1948 20 sept ,,
#28 - 28-02-2011, 16:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Petterick

Hoi Hans,

mijn excusses! We vertrekken niet tussen de 1e en 2e week van september, maar van mei. Ik weet ook niet hoe ik erbij kwam om september te schrijven :-\
#29 - 28-02-2011, 17:45 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Tet14

In mei dus ;)   Draai Monument Valley en Page om en je krijgt een logischer route. Needles of Kingman op weg naar GC. Niet Las vegas. Daar kom je later nog.
#30 - 28-02-2011, 21:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15