Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

3 weken west-vs voor de 1e keer - is dit een volgens kenners mooi rondje?

Discussie gestart

Hans B

Hoi Hans,
mijn excusses! We vertrekken niet tussen de 1e en 2e week van september, maar van mei.
Ik weet ook niet hoe ik erbij kwam om september te schrijven
Ook dan loop je tegen hetzelfde probleem aan.
Hier vind je alle data.
Zoals je ziet is 1 tot 15 juni ook niet altijd gegarandeerd.
http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
#31 - 01-03-2011, 10:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Petterick

Ik heb me weer even verder verdiept in onze reis voor Mei 2012 (vertrek tussen de 1e en 2e week van Mei)

Graag hoor ik of dat jullie nog op of aanmerkingen hebben gevonden of dat er dingen niet kloppen/haalbaar zijn. Ik merk wel dat hoe meer ik lees in reisgidsen en op internet steeds meer zin in deze vakantie krijg :D   maar het duurt nog ff  ;)

Dag 1: Aankomst LA – Huurauto ophalen
Dag 2: Los Angeles : Beverly Hills – Walk of Fame – Hollywood Sign
Dag 3: Los Angeles : Disneyland Park
Dag 4: Needles : Onderweg Palm Springs
Dag 5: Grand Canyon: Onderweg stukje Route66 – tussenstops in Seligman en Williams
Dag 6: Grand Canyon: Zonsopkomst/ondergang – Vele uitzichtpunten bekijken – 1 of meer Trails?
Dag 7: Grand Canyon: Helicoptervlucht
Dag 8: Monument Valley -
Dag 9: Page: Horseshoe Bend (voor we Page binnenrijden) – Upper Antelope Canyon zeker bezoeken en Lower Antelope Canyon mits er tijd voor is. (Upper van te voren reserveren rond 11:00)
Dag10: Bryce Canyon: net buiten Page meteen Glen Canyon Dam – Landschapsfotografie – 1 of meer trials?
Dag11: Zion - Kolob Arch - Angels Landing – 1 of meer Trials?
Dag12: Zion – 1 of meer Trials?
Dag13: Las Vegas – Onderweg naar Las Vegas het Valley of Fire bezoeken – voor we Las Vegas binnen rijden eerst langs Hooverdam
Dag14: Las Vegas – Concert Celine Dion
Dag15: Las Vegas - Shoppen
Dag16: Death Valley - Furnace Creek – Badwater - Zabriskie Point - Sand Dunes - Dante’s View - Scotty’s Castle - Ubehebe Crater – Mits haalbaar is allemaal?
Dag17: Lee Vining (Yosemite) – stop in  Bishop (Erick Schat’s Bakkerij) - Bodie ghosttown + Mono Lake (alleen als Tioga Pass open is)
Dag18: Yosemite – Als Tioga Pass dicht is eerst Bodie ghosttown + Mono Lake (Tioga Pass open dan gelijk richting Yosemite NP)
Dag18+19: Yosemite - The Mariposa Grove – Nevadawaterval – Yosemitewaterval – Bridalveilwaterval - Tunnel View - Glacier Point (wat is haalbaar of niet interessant, mis er iets? wat zijn mooie trials?)
Dag20+21: San Francisco (auto inleveren?) – Golden Gate Bridge – Bezoek Alcatraz – Fishermans Warf/Pier 39 – Painted ladies – Lombard Street – Chinatown - Union Square – Boottocht over San Francisco Bay - Shoppen
Dag22: San Francisco – (auto inleveren?) Terug Vliegen naar Amsterdam
Dag23: Aankomst Amsterdam

#32 - 26-03-2011, 23:57 uur
« Laatst bewerkt op: 27-03-2011, 00:04 uur door Petterick »
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Hans B

Dag 9 komende vanuit het Noorden (Monument Valley) ligt de Horseshoe Bend ten zuiden van Page, maar gelukkig is Page geen wereldstad.
Dag 11 Kolob Arch is het noordelijke deel van Zion, dat ligt buiten de "normale" route, gewoonlijk ben je in de canyon, waar je genoeg wandelingen hebt om je dagen te vermaken. Kijk op http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/loader.cfm?csModule=security/getfile&PageID=533013 daar vindt je alle wandelingen.

Succes verder, je reis ziet er heel goed uit.
#33 - 27-03-2011, 09:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ik zou en dag minder GC doen. De helivlucht kan je maken de morgen van je volle dag in GC (beter 's morgens, minder turbulenties en betere luchten).
Als je Antelope Upper Canyon reserveert moet je eerst naar Page (bv naar Chief Tsosie of Car. Ekis). Als je langs de Upper rijdt komende van MV moet je maar zien of je een tour kan maken. Ze maken daar geen reserveringen. First come first serve.
Zoals Hans al zegt, in Kolob Canyon kom je niet.
Je komt ook niet langs Hoover Dam tussen Zion en Las Vegas. Als je Glen Canyon Dam al hebt bezocht zou ik Hoover overslaan.
Voor DV zal je geen tijd hebben voor Scott's Castle en Ubehebe Crater. Ik zou proberen in Stove Pipe Wells te overnachten dan kan je doen:
Dante's View, Zabriskie Point, Devils Golfcourse, Badwater, Artists Drive, Furnace Creek, Harmony Borax, Mustard Canyon, Salt Creek, Devils Cornfield en SPW Dunes.
Naast het motel ligt de weg naar Mosaic Canyon. Heel mooi, eventueel de volgende morgen.
DV naar Lee Vining is al een hele rit. Voor Bodie moet je 3 uur extra tellen op en neer van Lee Vining. Bij Lone Pine is ook van alles te zien.
Tet
#34 - 27-03-2011, 12:46 uur

Marianne

Ik zou ook een dag GC minder doen. En een dag Yosemite extra, zeker als je om moet rijden is een extra dag niet verkeerd.

Marianne
#35 - 27-03-2011, 18:54 uur

Petterick

Bedankt Tet14, Marianne en Hans B voor jullie reacties weer, We hebben de route nog eens verbetert/aangepast op aanwijzen van jullie adviezen. (ook handig die link met de kaart van Zion :afro:)

Dag 1: Aankomst LA – Huurauto ophalen
Dag 2: Los Angeles : Beverly Hills – Walk of Fame – Hollywood Sign
Dag 3: Los Angeles : Disneyland Park
Dag 4: Needles : Onderweg Palm Springs
Dag 5: Grand Canyon: Onderweg stukje Route 66 – tussenstops in Seligman en Williams
Dag 6: Grand Canyon: Helikoptervlucht – Vele uitzichtpunten bekijken – 1 of meer Trails
Dag 7: Monument Valley - Landschapsfotografie – 1 of meer trials
Dag 8: Page: Upper Antelope Canyon zeker bezoeken en Lower Antelope Canyon mits er tijd voor is. (Upper van te voren reserveren rond 11:00) - Horseshoe Bend
Dag9: Bryce Canyon: net buiten Page:  Glen Canyon Dam – in Bryce Landschapsfotografie – 1 of meer trials
Dag10: Zion - Angels Landing – 1 of meer Trials
Dag11: Zion – 1 of meer Trials
Dag12: Las Vegas – Onderweg naar Las Vegas het Valley of Fire bezoeken + naar Hooverdam mits er tijd voor is.
Dag13: Las Vegas – Concert Celine Dion
Dag14: Las Vegas - Shoppen
Dag15: Death Valley (Stove Pipe Wells) - Dante's View, Zabriskie Point, Devils Golfcourse, Badwater, Artists Drive, Furnace Creek, Harmony Borax, Mustard Canyon, Salt Creek, Devils Cornfield en SPW Dunes.
Dag16: Lee Vining (Yosemite) – Lone Pine - stop in  Bishop (Erick Schat’s Bakkerij) - Mono Lake
Dag17+18: Yosemite - The Mariposa Grove – Nevadawaterval – Yosemitewaterval – Bridalveilwaterval - Tunnel View - Glacier Point (wat haalbaar is, wat zijn mooie trials in Yosemite?)
Dag19+20: San Francisco (auto inleveren?) – Golden Gate Bridge – Bezoek Alcatraz – Fishermans Warf/Pier 39 – Painted ladies – Lombard Street – Chinatown - Union Square – Boottocht over San Francisco Bay - Shoppen
Dag21: San Francisco – (auto inleveren?) Terug Vliegen naar Amsterdam
Dag22: Aankomst Amsterdam

1 dag minder in GC - is nog niet verwerkt om deze ergens anders in te passen.

Ben ook zeer nieuwsgierig naar de reactie van mijn broer en vriendin die met ons meegaan  ;D
#36 - 27-03-2011, 20:19 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Tet14

Volgens mij heb je nu een dag van GC afgehaald. Een volle dag is prima imo.
#37 - 27-03-2011, 22:59 uur

Dennis Vs79

Zo op het eerste gezicht, ziet het er goed uit. Kan het tot dag 15 goed volgen en zie
de nodige dingen terug komen die ik ook op het lijstje had staan  :afro:
Daarna komen er een aantal bezienswaardigheden langs, die ik nog niet ken, dus die
ga ik in jouw boeken even opzoeken  :P

Auto wordt denk ik dag 20 ingeleverd.
En die trails zijn ook de moeite waard om van tevoren te bestuderen.
#38 - 31-03-2011, 23:24 uur

Petterick

1 dag GC eraf en een dag langer in Page..

vertrek is waarschijnlijk 4 september 2012, staat als optie al bij ons reisbureau.

Nu is onze reis zo:


Dag 1: Aankomst LA – Huurauto ophalen
Dag 2: Los Angeles : Beverly Hills – Walk of Fame – Hollywood Sign
Dag 3: Los Angeles : Disneyland Park
Dag 4: Needles : Onderweg Palm Springs
Dag 5: Grand Canyon: Onderweg stukje Route 66 – tussenstops in Seligman en Williams
Dag 6: Grand Canyon: Helikoptervlucht – Vele uitzichtpunten bekijken – 1 of meer Trails
Dag 7: Monument Valley - Landschapsfotografie – 1 of meer trials
Dag 8: Page: Upper Antelope Canyon zeker bezoeken en Lower Antelope Canyon mits er tijd voor is - Horseshoe Bend
Dag 9: Page: Upper Antelope Canyon zeker bezoeken en Lower Antelope Canyon mits er tijd voor is - Horseshoe Bend
Dag10: Bryce Canyon: net buiten Page:  Glen Canyon Dam – in Bryce Landschapsfotografie – 1 of meer trials
Dag11: Zion - Angels Landing – 1 of meer Trials
Dag12: Zion – 1 of meer Trials
Dag13: Las Vegas – Onderweg naar Las Vegas het Valley of Fire bezoeken + naar Hooverdam mits er tijd voor is.
Dag14: Las Vegas – Concert Celine Dion
Dag15: Las Vegas - Shoppen
Dag16: Death Valley (Stove Pipe Wells) - Dante's View, Zabriskie Point, Devils Golfcourse, Badwater, Artists Drive, Furnace Creek, Harmony Borax, Mustard Canyon, Salt Creek, Devils Cornfield en SPW Dunes.
Dag17: Lee Vining (Yosemite) – Lone Pine - stop in  Bishop (Erick Schat’s Bakkerij) - Mono Lake
Dag18+19: Yosemite - The Mariposa Grove – Nevadawaterval – Yosemitewaterval – Bridalveilwaterval - Tunnel View - Glacier Point (wat haalbaar is, wat zijn mooie trials in Yosemite?)
Dag20+21: San Francisco (auto inleveren?) – Golden Gate Bridge – Bezoek Alcatraz – Fishermans Warf/Pier 39 – Painted ladies – Lombard Street – Chinatown - Union Square – Boottocht over San Francisco Bay - Shoppen
Dag22: San Francisco – (auto inleveren?) Terug Vliegen naar Amsterdam
Dag23: Aankomst Amsterdam

#39 - 05-06-2011, 13:18 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Dennis Vs79

Mijn excusses! We vertrekken niet tussen de 1e en 2e week van september, maar van mei. Ik weet ook niet hoe ik erbij kwam om september te schrijven :-\

Pssst, wel dingen goed kopiλren en plakken  ;)
4 mei staat ie in optie
#40 - 05-06-2011, 13:21 uur

Petterick

haha, ja inderdaad, wat erg zeg. is al de 2e keer in dit topic dat ik met september zit te hannessen... :D
Het is dus inderdaad MEI  :afro:
#41 - 05-06-2011, 13:24 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Hans B

Mooie route, ziet er goed uit. Veel plezier.
#42 - 05-06-2011, 13:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Misschien kun je wat duidelijker opschrijven wat precies de reisdagen zijn?
Het lijkt nu of je op sommige plaatsen 1 of meer volle dagen hebt, maar daar zit dan ook nog een reisdag bij. Verkijk je niet op de uren dat je onderweg bent.

Hoe is onderstaande precies ingedeeld, rij je op dag 19 naar SF?

Dag17: Lee Vining (Yosemite) – Lone Pine - stop in  Bishop (Erick Schat’s Bakkerij) - Mono Lake
Dag18+19: Yosemite - The Mariposa Grove – Nevadawaterval – Yosemitewaterval – Bridalveilwaterval - Tunnel View - Glacier Point (wat haalbaar is, wat zijn mooie trials in Yosemite?)
Dag20+21: San Francisco (auto inleveren?) – Golden Gate Bridge – Bezoek Alcatraz – Fishermans Warf/Pier 39 – Painted ladies – Lombard Street – Chinatown - Union Square –

En rij je op dag 18 van Lee Vining naar Yosemite? Waar overnacht je in Yosemite? Ga je zelf boeken? zo ja, dan kun je nu al boeken via www.yosemitepark.com en je zult zien dat de beste opties al weg zijn.

Je hebt denk ik te weinig tijd in Yosemite om alles te doen wat je opgenoemd hebt. Hou er ook rekening mee dat de Tioga Pass nog dicht kan zijn - die kans is best groot. Ik zou proberen nog een extra dag te nemen daar.

Het zijn trails, en geen trials (of misschien ook wel  :))


Marianne
#43 - 05-06-2011, 14:43 uur
« Laatst bewerkt op: 08-06-2011, 00:24 uur door Marianne »

Thomas-cool

Als ik jou was zou ik een dag Las Vegas laten vallen, niet hele bijzonder "The Strip" waar het uiteindelijk allemaal om draait heb je in een dag wel gezien... Misschien een dag langer in een NP?
#44 - 07-06-2011, 21:05 uur

Dennis Vs79

Ik voel een wijziging aankomen  ^-^
#45 - 10-06-2011, 23:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15