Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

3 weken west-vs voor de 1e keer - is dit een volgens kenners mooi rondje?

Discussie gestart

Petterick

2 stellen: 3 weken met auto door het westen in MEI 2012

Wij zijn tussen de 25 en 32 jaar, en het word voor ons de eerste keer dat we naar west-vs gaan. Afgelopen weekend zijn we met zijn allen om de tafel gaan zitten en onze wensen met elkaar besproken. Hieruit is de onderstaande route gekomen. Graag hoor ik wat jullie ervaring is en of jullie deze route ook zo zouden rijden als wij. Mensen die hier vakaer zijn geweest hebben hier een betere kijk op dan ons en we hopen op nuttige informatie.

Ook staat vast dat wij een helicoptervlucht willen gaan maken boven de Grand Canyon en naar Celine Dion in Las Vegas willen.

Onze reis is nog niet geboekt, dus we kunnen hem nog aanpassen, hij is als volgt:

1 AMSTERDAM - LOS ANGELES
2 LOS ANGELES
3 LOS ANGELES
4 PALM SPRINGS
5 PHOENIX/SCOTTSDALE
6 GRAND CANYON
7 GRAND CANYON
8 MONUMENT VALLEY
9 BRYCE CANYON
10 ZION
11 ZION
12 LAS VEGAS
13 LAS VEGAS
14 LAS VEGAS
15 DEATH VALLEY
16 SEQOUIA NATIONAL PARK
17 YOSEMITE
18 YOSEMITE
19 SAN FRANCISCO
20 SAN FRANCISCO
21 SAN FRANCISCO - AMSTERDAM

We rijden van Momuent Valley naar Bryce Canyon via de route langs Capitol Reef NP, dit leek ons de mooiste route maar is wel dik 6 uur rijden, (onderlangs is 5 uur rijden)

Op of aanmerkingen hoor ik graag!
#1 - 21-02-2011, 13:09 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Hans B

Volgens mij heb je je goed ingelezen.

Een optie is om te starten in Phoenix en van daaruit je route te maken.
Laat Sequoia vervallen en neem in plaats daarvan de TIOGA pass.
Ga in Yosemite zuid (Mariposa Grove) sequoia's kijken.
Extra:
Van San Francisco via de kustweg naar Los Angeles.
#2 - 21-02-2011, 13:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

martinm

Ik mis alleen Page in je route, tussen dag 8 en 9, hier kan je Antelope Canyon (1 van onze highlights van afgelopen zomer) en Glen Canyon Dam bekijken.
#3 - 21-02-2011, 13:43 uur

Tet14

Hi
Hans heeft het over Tioga Pass maar in mei is er een grote kans dat deze nog gesloten is. In dat geval is de route via Bakersfield en eventueel Sequoia aanbevolen. Die tijd zal ook de weg naar Kings Canyon mogelijk gesloten zijn
De route die je wil gaan rijden van Monument Valley gaat oa via Mexican Hat Rock, Gooseneck SP, Moki Dugway, Natural Bridges NM, Hite Overlook (Goblin Valley/Little Wild Horse Canyon via een ziweg heen en terug) Capitol Reef NP en www.scenicbyway12.com Dit is beslist geen route van 6 uur.  Het neemt de meesten al een hele dag tussen Monument Valley en Torrey, plus, als je die schitterende ut12 wil gaan rijden doe je dan met de lage zon voor je. Niet aanbevolen.  Neem hier twee dagen voor en bezoek Bryce 's middags de tweede dag.  Net als Martin zegt, je mist Page en dan vooral Antelope Upper Canyon (maar nog veel meer te zien zoals Lake Powell, Horseshoebend Overlook, Glen Canyon Dam etc.)
Je hebt ook Phoenix in je route opgenomen. Daar is weliswaar heel wat te bezoeken maar daar zal je geen tijd voor hebben.
LA naar GC is 8-9 uur rijden. Als je dit teveel vindt rijd dan de eerste dag naar Kingman en de volgende dag via R66 naar GC south rim.
LA-Kingman-GC-Monument Valley-Page-Bryce-Zion-Las Vegas-DeathValley-Bakersfield(of Tioga Pass)-(Sequoia)-Yosemite-San Francisco wordt vaak aanbevolen. Je mist nu de kust tussen SF en LA. Om het mooiste gedeelte nog te zien zou je na Yosemite eerste naar Cambria kunnen rijden en dan langs hw1 en Monterey/Santa Cruz naar San Francisco.
Happy planning!
Tet
#4 - 21-02-2011, 23:00 uur

Hans B

Wat de TIOGA pas betreft wil ik je aanraden ter plaatse (bv wanneer je in Las Vegas zit) te informeren.
De route over deze pass is werkelijk fantastisch. Aangezien jullie Yosemite aan het eind van de reis gepland hebben, is de kans aanwezig dat de pas open is.
Openingsdagen:
2000  18-May
2001  12-May
2002  24-May
2003  31-May
2004  14-May
2005  24-Jun
2006  17-Jun
2007  11-May
2008  21-May
2009  19-May
2010    5-Jun
#5 - 22-02-2011, 09:49 uur
« Laatst bewerkt op: 22-02-2011, 09:52 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Petterick

Ten eerste bedankt voor jullie reacties en tips, ik heb google maps er bij gepakt maar ik vind het niet zo handig om hiermee te kijken wat jullie precies bedoelen om de route op sommige stukken anders te rijden, het word er niet veel duidelijker op.

Ik had me nog niet ingelezen over de Antelope Upper Canyon, gelukkig nu wel! Erg mooi!

Nu wil ik op pad gaan voor een goed en uitgebreid routeboek/atlas/stratenboek? Hebben jullie er een waar alles in staat inclusief bezienswaardigheden die jullie mij zouden aanraden. Ik denk dat het dan veel makkelijker word om de route wat duidelijker in beeld te krijgen en een betere planning te kunnen maken qua reistijden. We zijn niet van plan er een race-vakantie van te maken met alleen fotos vanuit de auto ;)

groetjes Patrick
#6 - 22-02-2011, 09:53 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Hans B

Een RandMcNally roadatlas of anders een van de Hallwag kaarten.
Volgens mij zijn die bij de ANWB of V&D of zoiets wel te krijgen.
#7 - 22-02-2011, 10:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

RandMcNally kan je on line bestellen. De betere boekhandel heeft hem trouwens vaak op voorraad of kan hem voor je bestellen. Hij is in de USA veel goedkoper maar de voorpret vergoedt veel. Zonder Rand gaan we nooit op vakantie naar de USA.
Ik wil trouwens ook graag nog even bevestigen dat ALS Tioga Pass open is je zeker die route zou moeten nemen.  Het kan zo zijn dat de pass open gaat en daarna weer dicht en weer open. In het algemeen proberen ze de pass open te hebben voor Memorial Day weekend eind mei maar verleden jaar lukte dat niet. En ook dit jaar zal het twijfelachtig zijn met de zware sneeuw en depressies in de Sierras maar je weet maar nooit.
Tet
#8 - 22-02-2011, 14:19 uur

Truus

Jullie hebben wel heel erg lang voorpret....mei 2012. Ik zie Page niet in jullie route, is dit bewust gedaan of ga je via Arches ?? Ik zou na de GC een stop in Page maken, of eerst naar MV en dan naar Page. Daar is ook zeveel te zien en te beleven. Misschien is het te overwegen om een dag in LA te laten vallen. Van Page kun je dan via de 89 naar Bryce.
Wij gaan mei dit jaar en zijn hard aan het duimen dat de Tioga pas open is. Wij zijn er in het weekend van 21 en 22 mei. :afro: het zou heel jammer zijn als het niet lukt maar we houden er rekening mee. Je hoort het wel als de pas open is geweest.... ^-^

Truus
#9 - 22-02-2011, 14:51 uur

Tet14

Ik zal voor je duimen Truus ....
#10 - 22-02-2011, 14:56 uur

Petterick

1 AMSTERDAM - LOS ANGELES
2 LOS ANGELES
3 LOS ANGELES
4 PALM SPRINGS
5 PHOENIX/SCOTTSDALE
6 GRAND CANYON
7 GRAND CANYON
8 MONUMENT VALLEY

----------------------------------------------------HIER TUSSEN: PAGE

9 BRYCE CANYON
10 ZION
11 ZION
12 LAS VEGAS
13 LAS VEGAS
14 LAS VEGAS
15 DEATH VALLEY

16 SEQOUIA NATIONAL PARK ----------------- VERVALT

17 YOSEMITE
18 YOSEMITE
19 SAN FRANCISCO
20 SAN FRANCISCO
21 SAN FRANCISCO - AMSTERDAM

Ik heb de roadatlas besteld, komt deze week nog binnen hoop ik.

Ik heb in de route Sequioa NP laten vervallen en nu na Monument Valley 1 dag Page toegevoegd.

De route van Death Valley naar Yosemite NP (over de 395) is via de Tioga Pass ??

mits deze open is dan, anders ben je verplicht deze te rijden via Bakersfield als ik het allemaal goed begrijp?

Is ook een aardige rit volgens google maps. Dan is het misschien beter om van Las Vegas, via Death Valley in Bakersfield te overnachten, en vanuit daar naar Yosemite te rijden.

En nog iets: dit rondje kun je op vele verschillende manieren rijden maar het valt me op dat toch het meerendeel  "het rondje met de klok mee" rijden in plaats van hoe ik het nu op papier heb gezet. Is hier een reden voor??

groetjes Patrick

#11 - 24-02-2011, 17:36 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

Tet14

Speciale reden voor Palm Springs en Phoenix?
Ook als Tioga Pass open is zou ik een overnachting plannen bv in Mammoth Lakes of Lee Vining.
Als Tioga Pass dicht is zou ik verder rijden dan Bakersfield, wellicht naar Visalia of zelfs naar Fresno of Oakhurst.
#12 - 24-02-2011, 17:51 uur

hdeweert

Jammer dat je niet aangeeft wat je tijdens jouw trip allemaal wilt gaan zien en doen. Uiteindelijk hangt de route daar van af.
 Het samenstellen van een route bestaat voor een deel uit het maken van keuzes. Op dit moment ziet de route er als volgt uit.



succes
Harm
#13 - 24-02-2011, 18:36 uur

Dennis Vs79

Ik lees mee  ;)
#14 - 24-02-2011, 19:20 uur

Petterick

#15 - 24-02-2011, 19:30 uur
Geniet van alles en iedereen om je heen!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15