Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

4 Weken Met de Auto Het Westen Rond

Discussie gestart

MHJVaartjes

Hallo allemaal,

ik ben Maarten en ga deze zomer met familie naar West Amerika.
Omdat we met z'n zessen zijn wil ik graag van tevoren het ้้n en ander hebben vast gelegd
Ik kom op zaterdag 16 juli aan in L.A. en vertrek op zaterdag 13 augustus vanuit L.A..

Nu heb ik een planning gemaakt, en zou ik graag jullie op, en aanmerkingen hebben.

16-jul     Schiphol (of anders?)
17-jul     Los Angeles   
18-jul     San Simeon   
19-jul     Monterey
20-jul     San Francisco   
21-jul     San Francisco   
22-jul     Yosemite National Park   graag bij mariposa of iets nooderlijker hotel   Daarna over de Tioga Pass Road
23-jul     Death Vally Rond Darwin, furnace creek een hotel
24-jul     Las Vegas   
25-jul     Las Vegas Valley of fire
26-jul     Las Vegas
27-jul     Bryce Canyon National Park     Onderweg Zion Park Bekijken
28-jul     Salt Lake City   
29-jul     Yellowstone National Park   
30-jul     Yellowstone National Park   
31-jul     Cody   
1-aug     Deadwood
2-aug     Cheyenne   
3-aug     Denver   
4-aug     Denver   
5-aug     Moab
6-aug     Durango   
7-aug     Page / Lake Powell    Ook Bezoekje aan Monument Valley
8-aug     Grand Canyon   
9-aug     Tucson Pina Museum
10-aug     Los Angeles   
11-aug     Los Angeles    Disneyland Resort
12-aug     Los angeles   
13-aug     Reis Terug

 ;D Alle tips zijn welkom, Alvast Bedankt ;D
#1 - 15-02-2011, 22:06 uur

Marianne

hallo Maarten, welkom op het forum!

Je hebt een mooie route, als je 6 weken zou hebben. In de tijd die je hebt is dit echter veel en veel te veel.
Schrijf de route eens uit in de van - naar vorm, en kijk eens naar de reistijden. Je zult zien dat je nauwelijks tijd over houdt om nog iets te bekijken, laat staan om eens te wandelen of andere activiteiten te doen. Voor Yellowstone bijvoorbeeld heb je in dit schema maar 1 dag, en je slaat Grand Teton helemaal over. En waarom naar Deadwood? Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer onmogelijke dingen ik zie: in 1 dag van Denver naar Moab en dan de volgende dag naar Durango? Wat wil je dan in Moab doen? En waarom nog Durnago?
Je voorkeur voor Mariposa bij Yosemite begrijp ik niet; je zit daar 1,5 uur van het park; erg ongunsitg voor de vallei en voor de vreselijk lange rijdag de volgende dag. Je ziet werkleijk helemaal niets van Yosemite op die manier.
Zijn jullie met kinderen? Misschien heb je dan iets aan onze reisverslagen. Kijk ook eens naar de andere routes op het forum om een idee te krijgen wat mogelijk is.
Ligt de vlucht al vast?

Mairanne
#2 - 15-02-2011, 23:11 uur

MHJVaartjes

Beste Marianne

Allereerst hartelijk dank voor de reactie!

Hoop dat je me kan helpen. Allereerst zijn alle kinderen volwassen (Alle zes volwassen dus).

Is drie dagen voldoende voor de kust rit los angeles naar san fransisco?

Mariposa Leek ons mooi om wat sequoia's te kijken aan het einde van de dag van san fransisco naar mariposa (Wij dachten dat is goed centraal geplaatst, (google maps). Wat is de betere plek?). Dan de volgende dag de hele dag in Yosemite park rijden over de Tioga Pass Road en eindigen ergens voor death Valley. Zou je een extra dag aanraden in Yosemite?

Als ik het goed begrijp zou je een extra nacht in Grand Teton aanraden? Dan heb je extra halve dag in Yellowston?. Of heb je nog een extra dag in Yellowstone nodig?

Deadwood leek ons opvulling met Mount Rushmore, maar heeft niet echt prioriteit en is dus makkelijk te schrappen. Hetzelfde geld voor Durnago!

Moab leek ons mooi mbt Arches National park! Is het niet echt de moeite waard? Maar kan ook geschrapt worden.



Klinkt de route los angeles/san fransisco/yosemite/vegas/zion/bryce/yellowstone/denver/lake powell/grand canyon/tucson/los angeles in principe goed?
We hebben dit in reisgidsen en andere voorbeelden vaker gezien.

Alleen de vlucht ligt al vast!

Bij Voorbaat Dank

Maarten
#3 - 16-02-2011, 00:21 uur

Truus

Maarten,

Ga je met een auto of camper??
Wij zijn al een tijdje bezig met plannen en namen in het begin ook de reisgidesen erbij. Erg leuk maar de routes die zi j beschrijven lijkt soms op alleen maar rijden, rijden, rijden. Veel te veel in te weinig dagen. Kijk wat je echt wil zien en neem er det ijd voor, zie opmerking Marianne, en zij weet er heel veel van en geeft goede tips.
Maak een route in google maps, heel erg handig, en kijk wat je afstanden per dag zijn.
Neem zeker voor Yosemite minimaal 2 nachten en Yosemite Deat Valley is zeker in 1 dag niet te doen. (of je moet de hele dag willen rijden)..

Succes,
Truus
#4 - 16-02-2011, 07:15 uur

Marianne

Is drie dagen voldoende voor de kust rit los angeles naar san fransisco?[/quote]
Ja, en 2 dagen ook wel, afhankelijk van wat je wilt doen (Hearst Castle, aquarium in Monterey, whalewatchen etc kost veel tijd).

Mariposa Leek ons mooi om wat sequoia's te kijken aan het einde van de dag van san fransisco naar mariposa (Wij dachten dat is goed centraal geplaatst, (google maps). Wat is de betere plek?). Dan de volgende dag de hele dag in Yosemite park rijden over de Tioga Pass Road en eindigen ergens voor death Valley. Zou je een extra dag aanraden in Yosemite?
Ik zou zeker meer(dere) dagen aanraden in Yosemite. Het is zoveel meer dan alleen de Mariposa Grove (ik dacht dat je de plaats Mariposa bedoelde, de Mariposa grove ligt beter, maar is nog steeds een flink eind rijden van de vallei). Je mag Glacier Point en Yosemite Valley niet missen. En willen jullie niet gaan wandelen? Of eens een rangeractiviteit bijwonen?

Als ik het goed begrijp zou je een extra nacht in Grand Teton aanraden? Dan heb je extra halve dag in Yellowston?. Of heb je nog een extra dag in Yellowstone nodig?
De eerste eer dat wij naar Yellowstone gingen zijn we er een week gebleven. Het is zo'n groot park en er is zo verschrikleijk veel te zien dat je zelfs zonder je auto te verlaten al 2 dagen nodig hebt om alles te zien. Kijk eens naar de kaartjes op de NPS-site en bedenk wat je wilt bekijken in het park. Bedenk dat je soms tijden moet wachten op bizons die op de weg lopen, of dat je in de file staat omdat er een beer in verte is gezien. De geisers zijn niet allemaal zo stipt als de Old faithful, dus als je er een paar uit wilt zien barsten (en er zijn er die meer de moeite waard zijn) dan zul je toch wat geduld moeten hebben.


Moab leek ons mooi mbt Arches National park! Is het niet echt de moeite waard? Maar kan ook geschrapt worden.
Ik zeg niet dat Arches niet de moeite waard is, maar wanneer wil je dat dan bezoeken? Daar heb je toch geen tijd voor in jouw planning? Het zijn ook niet alleen de rijtijden waar je rekening mee moet houden, maar ook met pauzes onderweg, boodschappen doen, ontbijten, lunchen, avondeten. Bovendien is er bij Moab nog veel meer te zien, zoals Canyonlands, etc.

Kijk niet naar reisgidsen, die doen alles in de helft van de tijd die je er eigenlijk voor uit zou moeten trekken. Kijk wat je graag wilt doen, en lees dan eens wat reisverlsagen om te zien wat er mogelijk is op een dag. Mischein dat je het zlef anders in wilt delen en dat je vooral in de auto wilt zitten, maar zelfs dan is jouw route te veel van het goede.

Als zowel Yosemite als Yellowstone in de route blijven, boek daar dan tijdig; dat kan nog wel eens lastig worden.

Marianne
#5 - 16-02-2011, 08:24 uur

Hans B

Maarten,
alsjeblief zeg ....... Maak even een printje van je rit en leg het op een Europese kaart.
Je reist in Europa ook niet in 4 weken Amsterdam - Berlijn - Wenen - Milaan - Barcelona - Parijs - Amsterdam.
Zien = wandelen en zoals jij je route beschrijft zit je alleen maar met je kont in de auto, mijlen maken.
Voor de 1e keer naar Amerika is het rondje LA - SF - Yosemite - LV - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - LA meer dan zat (eventueel uit te breiden met Moab-Arches).
Neem er de tijd voor en je zult een fantastische reis maken.
#6 - 16-02-2011, 09:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MHJVaartjes

Duidelijk,

we gaan ons herori๋nteren, en laat nog wel weten wat onze nieuwe plannen zijn.

MBT Marianne, de reisverslagen zijn fantastisch! Truus we gaan met twee auto's, vier mannen van ieder twee meter passen niet echt in een chrysler/ toyota met alle bagage.

Heb ook de reis in google maps geplaatst, en hij is 8200 KM lang. Dat is inderdaad ver voor slechts vier weken.

bedankt voor de input tot nu toe,

Maarten
#7 - 16-02-2011, 11:22 uur

martinm

Wij hebben afgelopen zomer het rondje zoals Hans hierboven heeft beschreven en hier hebben wij 3 weken over gedaan:

SF (3 nachten) / Yosemite (2 nachten)/ Lee Vining (Bodie-Mono Lake) / Death Valley / LV (3 nachten) / Zion (2 nachten) / Bryce / Page / MV / GC / Sedona / LA (3 nachten)

Wij zaten bijna dagelijks 3-5 uur in de auto, wel veel gezien maar achteraf wel veel in de auto.
Als ik 4 weken had, zou ik me ook beperken tot dit rondje met misschien de kustroute en Moab erin maar niet verder anders wordt het echt een autovakantie, ergens een paar dagen relaxen is ook wel prettig.

Succes met de planning.

Martin
#8 - 16-02-2011, 11:48 uur
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 12:53 uur door martinm »

snoodaard

Een rit van moab naar denver :-\.Ik heb deze eens in 2 dagen gedaan(wel via rocky mountains NP).Ik zou toch de lus naar deadwood,cheyenne,Denver en zo schrappen.
#9 - 18-02-2011, 21:30 uur

snoodaard

Ik zou toch 2 dagen in yosemite blijven slapen.Daarna  via de tiago pas naar pakweg mammoth lakes.Er is al veel te zien langs de tiago pas
beneden aan de voet van de pas heb je nog mono lake en boven mammoth lakes heb je devill's postpile(te veel voor 1 dag eigenlijk).vanuit mammoth lakes is het waarschijnlijk 5 a 6 uur rijden naar de furnace creek in death valley.
#10 - 18-02-2011, 21:54 uur

MHJVaartjes

We hebben de reis een beetje geupdate, en het ziet er nu als volgt uit,
Het getal voor de plaats is de afstand die moet worden afgelegd.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Maarten


0   Los Angeles
410   Sin Simeon
151   Monterey
189   San Fransisco
0   San Fransisco
332   Oakhurst
98,2   Clearing House
35   Clearing House
500   Furnace Creek
234   Las Vegas
180   Las Vegas
0   Las Vegas
226   Hurricane
200   Bryce National Park
435   Salt lake City
500   Teton
122   Yellowstone
150   Yellowstone
1000   Moab
30   Moab
239   Monument Valley
195   Page
20   Page
224   Grand Canyon
20   Grand Canyon
790   Los Angeles
70   Los Angeles
0   Los Angeles
#11 - 20-02-2011, 14:59 uur

Marianne

Clearing house? Hoe kom je daar nu bij? Waarom ga je niet in het park zitten? Geldt ook voor de ander parken. Hurricane is ook niet zo handig, je moet dan de auto bij het park parkeren en daar kan het wel eens vol zijn. Ik ben een fan van de Desert Pearl Inn in Springdale; je kunt daar met 6 man op een kamer, dus de prijs is dan ook niet echt een probleem.

Schrijf de route eens in de van .. naar ... vorm uit zoals ik al eerder zei; dan zie je beter of er ergens nog tijd is om iets te bekijken. Afstanden vermelden hoeft niet, maar kijk zelf wel eens naar de reistijden. Van Yellowstone naar Moab is gekkenwerk in 1 dag.

Marianne
#12 - 20-02-2011, 21:43 uur

MHJVaartjes

Clearing House is de dichtsbijzinde plek voor yosemite park waar we met zijn zessen nog een plekje konden vinden. Maar gaan nu waarschijnlijk reis omdraaien zodat we in Yosemite view lodge kunnen slapen.

De Dag Yellowstone --> Moab is echt alleen een reisdag. (op de heenweg in stukken maar rijden zelfde stuk terug dus dan gewoon 1 dag vol rijden)

IPV Hurricane gaan we in het park zitten! (Bedankt voor de tip!)

Is 1 dag pag/lake powel voldoende, als je op de rit er naartoe al Lower Antelope Canyon Meeneemt, en mischien nog de dam, dan de volgende dag er tot middag uur blijft om vervolgens door te gaan naar de south rim grand canyon.
#13 - 21-02-2011, 12:11 uur

martinm

Als je in Page alleen Antelope Canyon en de Glen Canyon Dam wilt bezoeken is 1 dag voldoende(een paar mile buiten Page is ook Horseshoe Bend een aanrader om even een kijkje te nemen)
#14 - 21-02-2011, 13:49 uur

MHJVaartjes

We zijn nu hotels aan het boeken, en hebben voor de laatste drie dagen nog een hotel in los angeles nodig. De vraag is een beetje in welk deel van los angeles we moeten gaan zitten, en of iemand een tip voor een hotel heeft?

Maarten
#15 - 22-02-2011, 17:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15