Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

4 weken noord westen vanaf half september 2010

Discussie gestart

Hans B

Verder zijn wij geen musea bezoekers en de rodeo trekt ons beslist niet. Trails lopen en andere sportieve bezigheden zijn ook niet voor ons weggelegd.

Nu mijn belangrijkste vraag:
ICEFIELD PARKWAY & ATHABASCA GLACIER= 230 km enkele reis.Lake Louise - Jasper . We zouden dan in Jasper moeten overnachten en dan de dag daarna weer over dezelfde weg weer terug?  Of ga je deze weg niet helemaal uitrijden en weer dezelfde dag terugkeren naar lake Louise?
Bedankt voor al jullie tips en meedenken, super  :afro:
Daan en Jeannine

Geen musea bezoeken, geen rodeo, geen trails lopen, geen andere sportieve bezigheden ...
Waarvoor dan naar de VS? Mijlen maken ?
En dan niet de de Icefields Parkway rijden ? dan houdt het op.
#16 - 24-02-2010, 15:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Daan1

Hi Hans,
Wij 55+ ers hebben al 25 Amerikaanse staten bezocht en genieten misschien van heel andere dingen dan jij!
Dat wij geen sportievelingen zijn, kan ook medische redenen hebben dus vel niet meteen een oordeel!

Wij kunnen genieten van zoveel kleine dingen die wij onderweg tegenkomen en daar zegt een ander misschien gatver tegen. Wat de een leuk vind, hoeft een ander niet leuk te vinden maar laat iemand wel in zijn waarde.

Smaken verschillen nu eenmaal, maar een ding hebben wij gelijk: We houden van dit prachtige land.
Wees voortaan iets terughoudend met je oordeel! Wie ben jij om ons zo neerbuigend neer te zetten.
Doe jij al die andere dingen maar lekker, prima toch! Wij genieten op ONZE manier van dit prachtige land!

Wij gaan op aanraden van anderen in Lake Louise overnachten en zullen een stukje van deze Icefield Parkway gaan rijden.
Wij zijn dankbaar met alle suggesties en tips en bekijken alle mogelijkheden. Onze reisbestemming is Amerika, maar qua prijs was het goedkoper op Calgary te vliegen. Dat we nu een stukje Canada menemen is een mooi extraatje. En we kunnen nu eenmaal niet alles zien en moeten keuzes maken. Maar uiteindelijk zijn WIJ degenen die de beslissingen nemen en niet het forum.

Nogmaals dank voor al je hulp!

Jeannine

#17 - 24-02-2010, 21:18 uur

Marianne

Hallo Daan en Jeannine,

Jullie vragen naar reacties op een route zonder aan te geven wat voor jullie de belangrijke dingen zijn op een vakantie. In het algemeen wordt aangeraden om de nodige tijd voor de parken uit te trekken, en ook te wandelen of andere actiiteiten te ondernemen om een park goed te leren kennen en waarderen. Dat niet iedereen dat op die manier doet is prima, maar dat is dan wel handig om te weten. We proberen hier zo goed mogelijk advies te geven maar het blijft natuurlijk wel algemeen als je niet weet waar de belangstelling van de vragensteller naar uit gaat.
Ik vind het ook altijd jammer als er ook niet op suggesties of vragen wordt gereageerd, want dan blijven de adviezen heel algemeen, terwijl je met wat meer kennis veel gerichtere en betere adviezen kunt geven. En dit bedoel ik dan in het algemeen en niet alleen naar jullie toe. We doen ons best, maar vaak redeneer je vanuit je eigen ideeën over wat mooi en haalbaar is. Gelukkig zijn er ook meerdere meningen op het forum waardoor je als vragensteller dat advies kunt overnemen wat het dichts bij je eigen interesses komt.


Marianne
#18 - 25-02-2010, 13:19 uur

Tet14

Naar mijn mening is er ook niets mis met een kritische aanpak. Daar zijn forums voor.
#19 - 25-02-2010, 13:58 uur

Daan1


Beste Marianne,

Ik had al geschreven:

"Yvonne, Marianne en Hans en anderen thx voor deze tips ik ga puzzelen!"

Tips als Whitefish en Devilstower en nog veel meer worden in de route verwerkt! Daar ben ik nog druk mee bezig en wij zijn zeer blij met deze adviesen!

Misschien was de vraagstelling van ons te vaag.
Maar dat kan je dan toch gewoon aangeven/vragen?
Waarom dan zo reageren als onze smaak jouw smaak niet is? Korte lontjes zijn er al genoeg.
Laten we het samen even gezellig houden

Dat geldt ook over Medora,10 Jaar geleden viel het plaatsje Medora mij  behoorlijk tegen.
Ik heb niets gezegd over een show! Die heb ik niet gezien en kan daar ook niet over oordelen.

Vindt het jammer van al deze misverstanden

Jeannine






#20 - 25-02-2010, 16:14 uur

Tet14

Nou ik ben ook nog nooit bij Bobbejaan geweest haha.
In Dickinson staat een Big Cow, voor zover ik weet de enige attractie en tussen Medora en Dickinson staat een merkwaardige sculpture. Wat wij wel leuk vonden (maar wat is leuk...) was een foto maken van het bord bij dorpje New England. Op de US forums wordt regelmatig naar de foliage in New England gevraagd.  De antwoorden laten zich raden.  Je vindt een aardig motelletje aan de zuidzijde van Bowman voordat je SD binnenrijdt.
Tet
#21 - 25-02-2010, 17:27 uur

Daan1

Hi Tet,
Ja die plaatsnamen zijn soms vermakelijk! De beroemde plaatsjes bij Lancaster-PA (Amish) waren ook een foto waard!
Weet je misschien de naam van dat motel in Bowman? De 4 zuidelijkste die ik op de kaart kan vinden zijn:Trail Motel, North Wind Lodge,
El Vu en Lodging Camp Ranch. Klinkt er iets bekends?

Vertel wat voor een sculpture staat er tussen Dickinson en Medora? Weet wel dat bij Bismarck een gigantische Holsteiner Koe staat met de naam Salem Sue en in het hoge noorden van ND een super schilpad gemaakt van autoband velgen. Ben benieuwd naar deze sculpture!

Thx en groet
Jeannine
#22 - 25-02-2010, 19:51 uur

Tet14

Dat van die sculpture weet in niet meer. Aan de noordzijde van de weg. Voor Dickinson zegt mijn dagboek: "Een non-descript plaatsje....." We logeerden in de North Winds Lodge http://nl.tripadvisor.com/Hotel_Review-g49714-d524367-Reviews-North_Winds_Lodge-Bowman_North_Dakota.html  2 Nachten zelfs want we wilden een dagje rust.
Tet
#23 - 25-02-2010, 23:37 uur

Daan1

Het was even puzzelen, maar vele tips zijn verwerkt.
Nogmaals dank voor jullie hulp :D
Alle hotels zijn inmiddels geboekt en dit is onze route geworden:

Dag 1 Amsterdam - Calgary
Dag 2 Calgary- Banff- Lake Louise (AB)
Dag 3 Lake Louise en gedeelte Icefield Parkway
Dag 4 Lake Louise - Cranbrook (BC)
Dag 5 Cranbrook (BC)
Dag 6 Cranbrook (BC) - Coeur d,Alene (ID)
Dag 7 Coeur d,Alene -Missoula (MT)
Dag 8 Missoula - Dillon (MT)
Dag 9 Dillon - Jackson (WY)
Dag 10 Jackson - Grand Teton - (Colter Bay Vill. Cabin)
Dag 11 Grand Teton - (Colter Bay Vill. Cabin)
Dag 12 Grand Teton – Yellowstone (Old Faithfull Frontier Cabin)
Dag 13 Yellowstone (Old Faithfull Frontier Cabin)
Dag 14 Yellowstone - Gardiner (MT)
Dag 15 Gardiner – Beartooth of Chief Joseph - Sheridan (WY)
Dag 16 Sheridan – Devils Tower - Rapid City (SD)
Dag 17 Rapid City - Custer State Park, Badlands en Mt Rushmore.
Dag 18 Rapid City
Dag 19 Rapid City - Dickinson (ND) Roosevelt NP South Entrance
Dag 20 Dickinson - Miles City (MT)
Dag 21 Miles City - Billings (MT)
Dag 22 Billings - Helena (MT)
Dag 23 Helena - Whitefish (MT) Glacier NP
Dag 24 Whitefish - Glacier NP – o.a. Going To the Sun Road
Dag 25 Whitefish – Waterton Park ( AB)
Dag 26 Waterton Park - Calgary (AB)
Dag 27 Calgary
Dag 28 Calgary- Amsterdam

Daan en Jeannine

#24 - 27-02-2010, 23:19 uur

Tet14

Je gaat een prachtige reis maken. De enig tip die ik nog heb is ipv Gardiner in bv Cooke City te overnachten. Van Gardiner via Upper Loop, Lamar Valley-Cooke City Beartooth/Chief Joseph-Sheridan is een erg lange dag.
Tet
#25 - 28-02-2010, 12:22 uur

Daan1

Hi Tet,

We gaan of de Beartooth of Chief Joseph rijden, niet beiden.
Als Beartooth is afgesloten hebben we een alternatief.
Van Red Lodge gaan we naar Befry en dan weer naar het zuiden. 2 x Beartooth rijden (nr. boven en beneden) neemt teveel tijd in beslag.

Zal een lange, maar mooie dag worden en we gaan duimen dat de weersomstandigheden goed zijn.
Het zou heel jammer zijn als Beartooth is afgesloten. Maar ja, daar kunnen we dan niets aan veranderen.

Heb nog even gekeken of Cooke City een optie was, maar dan krijgen we problemen met onze planningvan de voorgaande dag.
Dicht in de buurt zitten van Mammoth Hot Springs.
Het wordt gewoon vroeg opstaan en veel zien  :)

Bedankt voor de reactie en meedenken

#26 - 28-02-2010, 15:03 uur

Tet14

Ok! Misschien nog een tip voor Gardiner. Daar zaten we in de Absaroka Lodge aan Yellowstone river, balkon en keuken. http://www.yellowstonemotel.com/
#27 - 28-02-2010, 15:28 uur

Hans B

Daan,
overnachten in Lake Louise en Banff is erg duur.
In Lake Louise is er ook maar beperkt plek.
Kijk even of Canmore en/of Golden een goedkopere optie is.
Tenzij de natuurlijk goed in de$$$ zit.

Vlakbij Cranbrook ligt Fort Steele, een leuk oud heritage stadje.

Verder rij je enkele kleine stukjes Cranbrook-Coeur d'Alene- Missoula.
Ik zou deze route iets langer maken en meer tijd bij de echte 'highlights' verblijven.
#28 - 28-02-2010, 21:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Daan1

Als alle hotels definitief bevestigd zijn dan zullen wij onze route er helemaal op zetten.
#29 - 02-03-2010, 22:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15