Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Aanbevelingen ivm Portland - Seattle - Vancouver ?

Discussie gestart

Kenny G

Hello,

mijn vriendin en ik zijn zojuist overééngekomen dat we in september naar het Noord-Westen willen trekken en daar het gebied wat verkennen.
Momenteel dachten we aan Portland-Seattle-Vancouver. We gaan voor een 20-tal dagen. Nu weten we niet goed of we, in combinatie met deze 3 steden, eerder naar het binnenland zouden trekken (bijv naar Yellowstone) en dus meer een 'vierkant parcours' volgen om terug in portland uit te komen of meer de kust volgen naar het Noorden in Canada (Yukon?).
We zijn zeker geïnteresseerd in de natuur maar willen ook wel wat steden zien.
Indien mogelijk zouden we graag veel met het openbaar vervoer doen (bus / trein) maar ik heb er geen idee van of bijvoorbeeld Yellowstone goed bereikbaar is per trein vanuit seattle ofzo?
Alle tips en aanbevelingen zijn welkom, zeker ivm de kustlijn ten noorden van Vancouver want daar weten we eigenlijk het minste van.

alvast bedankt voor eventuele info !
mvg,
Kenny
#1 - 04-02-2010, 07:36 uur

hdeweert

Ik denk dat je je nog wat moet inlezen. Amerika is niet het land met een goed openbaar vervoer 
net zoals in Nederland. Je bent dus veel tijd met reizen kwijt.Verder zou ik eens kijken wat je
allemaal wilt gaan zien en doen, drie weken zijn zo voorbij. De afstand tussen Seatle naar Yelostone
is 1300 KM dat is een heel eind zeker met het openbaar vervoer. Maak eens een route met wat je
wilt gaan zien en doen, bekijk de afstanden en besluit hoe je wilt gaan reizen.
succes
Harm
#2 - 04-02-2010, 07:59 uur

Kenny G

Idd, we hebben 2 boeken gekocht en heb ze al eens doorgenomen maar kan niet meteen besluiten. Ik denk dat het dus een subjectieve vraag is van wat er meer de moeite is qua natuurschoon en bezienswaardigheden: vanuit deze 3 steden meer naar het binnenland of meer naar het noorden.
Betreffende het vervoer heb je inderdaad gelijk, een auto huren zal wss wel een betere optie zijn maar wou toch ff checken :-)
#3 - 04-02-2010, 08:04 uur

Hans B

Zoals Harm al schrijft openbaar vervoer is er wel maar zeer beperkt.
Zorg in ieder geval dat je eigen vervoer hebt, dan wordt het reizen al een stuk eenvoudiger en aangenamer. Voor 20 dagen is er meer dan genoeg te zien in de door jouw genoemde omgeving.
Yellowstone goed bekijken kost met heen en weer reizen 6/7 dagen.

#4 - 04-02-2010, 10:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15