Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

aankomsttijd op campings

Discussie gestart

wilma

 
Tot welke tijd kun je aankomen op een camping? Wij gaan 4 weken door California, Utah en Nevada en Arizona trekken en maken soms lange reizen op een dag.
Kun je ook 's avonds om 20.00 uur aankomen zoals in Europa of moet je er voor een bepaalde tijd ingecheckt zijn?

Groetjes, Wilma
#1 - 27-04-2008, 23:29 uur

Marianne

Hallo Wilma, welkom op het forum!

In welke tijd van het jaar gaan jullie en reserveren jullie de campgrounds? Ik denk dat het op sommige plaaten, zeker in de weekenden, riskant is om in de avond zonder een reservering aan te komen. Als je hebt gereserveerd zullen ze de plaats vrij houden, maar check zo nodig de voorwaarden van de campground.
Gaan jullie met een tent of camper?
Ik ben benieuwd naar jullie route, in 4 weken zou je toch voldoende tijd moeten hebben om het enigszins rustig aan te doen?

Marianne
#2 - 28-04-2008, 07:47 uur

Bakvet

In national parks, op campings waar je niet hoeft te reserveren, is het gebruikelijk dat je zo snel mogelijk een geschikte plek opzoekt. Bij de ingang van het kampeerterrein pak je een betalings-envelop mee. Je zoekt een plek op, vult de enveloppe, schrijft je gegevens erop. Meestal moet je dan een strookje dat aan de enveloppe zit op een paaltje bevestigen. Zo kunnen anderen zien dat de plek gereserveerd is. Soms moet je dat strookje achter je voorruit plaatsen. Je laat dan wat spullen van niet al teveel waarde achter op de picknicktafel, ook dan kunnen ze zien dat de plaats gereserveerd is. Daarna kan je weer vertrekken, je werpt de envelop in het self-pay paaltje en kan daarna zo laat terugkomen als je wilt.
#3 - 28-04-2008, 20:37 uur

wilma

Hallo Marianne en Bakvet,

Bedankt voor jullie reactie! Wij gaan net zo' n reis maken als de dolphinrobs alleen in de maand juli. Dus starten in Phoenix dan via Grand Canyon, Page, Monument Valley, Capitol reef, Bryce Canyon, Zion, Las vegas, Mono Lake, Yosemite NP, San Francisco, San Simeon, Los Angeles, San Diego, Lake Havashu, Phoenixen plakken er dan nog 2 dagen New York aan. Wij mogen helaas niet door de Death Valley.
Wij maken vooral aan het eind lange reizen. De eerste lange reis is van Las Vegas naar Mono Lake, dan van Yosemite naar San Francisco via Calistoga.
De campground in San Francisco hebben we gereserveerd. Verder hebben we nog niets gereserveerd. Vervolgens een lange reis van San Diego naar Lake Havashu. Waarvan wij ons nu afvragen of dat nou wel de moeite waard is. Aangezien we ook 2 kinderen bij ons hebben van 10 en 12 jaar, willen we niet de hele dag in de auto zitten, maar onderweg ook dingen bekijken. Dan duurt de reis lang en ben je dus zeker pas aan het eind van de middag op de campground.
Vandaar onze vraag.

Groetjes, Wilma
#4 - 28-04-2008, 23:00 uur

Swissdutchie

Hallo Wilma,
Als je zo laat op een camping komt, moet je vooraf reserveren. Zeker in juli! Anders riskeer je, dat je geen plek meer krijgt. Als de receptie niet meer open is en je hebt wel een plekje besproken, hangt er vaak een briefje op het prikbord met het nummer van de plek, die voor jullie is gereserveerd. De betaling regel je dan de volgende ochtend, als je niet al vooraf betaald hebt. Als je verwacht laat aan te komen, kan ook een belletje naar de camping zeker geen kwaad. Ze weten dan, dat je komt en zullen je reservering vasthouden.
Alvast heel veel plezier! Groetjes,
Franziska
#5 - 30-04-2008, 19:31 uur



wilma

Bedankt Franziska!

Dat zal een telefoontje en reservering worden op de dag zelf denk ik. We willen ons nog niet teveel vastleggen.

Groetjes, Wilma
#6 - 30-04-2008, 20:50 uur

Swissdutchie

Hoi Wilma,
Ik kan me goed voorstellen, dat je niet al te veel vooraf wilt reserveren. Tenslotte wil je genieten van de vrijheid die een camper biedt om je reisplannen ook ter plekke nog aan te passen. Maar helaas zal dat niet overal lukken. Met name in en rond de bekende nationale parken kan het in het hoogseizoen erg moeilijk zijn, om op de dag zelf nog een plekje te bemachtigen. Informeer daarom goed, waar reserveren wel noodzakelijk is. Er zijn op dit forum genoeg mensen, die je dat kunnen vertellen. Zelf heb ik er geen persoonlijke ervaring mee, want wij reizen meestal buiten de schoolvakanties. Ik heb wel gehoord, dat met name Yosemite vaak al maanden van tevoren helemaal volgeboekt is. Daar zal ik dus zeker een plekje proberen te bespreken.
Succes! Groetjes,
Franziska
#7 - 30-04-2008, 23:43 uur



nieuwenoord

Wilma, ik raad je met klem aan wel te reserveren. Iedereen gaat maar ervan uit dat je overal zo terecht kan, maar het is dit jaar drukker dan ooit en ik hoor nu al van veel mensen dat ze voor juni, juli, augustus en september tegen volle campings aanlopen. Ik zie zelf de vrijheid niet in van een hele lange reisdag maken, veel bezichtigen en dan aan het begin van de avond nog uren moeten zoeken naar een plekje waar je nog terecht kan. Zeker met kinderen is het heerlijk om te weten dat je je niet druk hoeft te maken en dat je slaapplaats al is vastgelegd.

Geloof me, er gaan veel mensen hun neus stoten deze zomer!
#8 - 03-05-2008, 11:16 uur

theborgh

Wij zitten nu in Page, Wahweap campground. Het deel wat open is zit geheel vol zoals ik het kan zien. Gisteren was in de GC bij ons deel van Mather campground alles vol. Trailer village "full" al aangegeven bij ingang park. Hebben er gisteren diverse zien vertrekken zonder plaats (was al donker).
#9 - 03-05-2008, 15:55 uur

wilma

Hallo Nieuwenoord en Theborgh,

Goed een gewaarschuwd mens geldt voor 2 zullen we maar zeggen. We zullen erover nadenken en ons van tevoren in ieder geval in campings verdiepen. Dat jullie nog tijd hebben om deze groep te bezoeken, te lezen en te antwoorden, als je daar in Amerika zit. Maar het is natuurlijk geweldig om informatie up to date te krijgen.

groetjes, Wilma
#10 - 03-05-2008, 23:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15