Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

aanraders- en monument valley

Discussie gestart

Nadine

Hallo Allemaal,

Ik ga 16 juli bijna 5 weken samen met mijn ouders en oudere broer een rondrit maken door West- Amerika. :) We gaan dit doen in de camper van mijn oom (39 ft).

Hier onderstaat de waarschijnlijke route die we gaan rijden:

dag 1 van Seattle --> Boise
dag 2 van Boise --> Salt lake city
dag 3 van Salt lake --> Moab
dag 4 Arches nat. Park
dag 6 Moab --> Ruby Inn
dag 7 Bryce nat. Park
dag 9 Zion nat. Park
dag 11 Las Vegas
dag 12 Grand Canyon
dag 13 Hooverdam
dag 14 Las Vegas --> Barstow
dag 15 Barstow --> Los Angeles
dag 17 Universial studio’s
dag 18 Los Angeles --> Porterville
dag 19 Sequoia nat. Park
dag 20 Porterville --> Monterey
dag 21 (Aquarium) Monterey --> San Francisco
dag 22 Alcatras
dag 24 San Francisco --> Crescent city
dag 25 Crescent city --> Cannon Beach
dag 29 Cannon Beach --> Seattle

Verder vroeg ik me af of er iemand nog een goede aanrader heeft om heen te gaan of om te doen. Of misschien iets wat helemaal geen goed idee is.
Ik heb ook heel veel gelezen over monument valley. Dat schijnt erg mooi te zijn en de moeite waard. Maar waar ligt dat? en kun je daarheen met route die wij waarschijnlijk gaan rijden?

Alvast bedankt Nadine  :)
#1 - 08-03-2005, 15:17 uur

walter Heyligen

MONUMENT VALLEY LIGT OP DE GRENS VAN NEVADA EN UTAH REDELIJK KORT BIJ VIERSTATENPUNT MET COLARADO EN NEW-MEXICO. INDIEN U HIER NAARTOE WIL RAAD IK U AAN TE OVERNACHTEN IN BLUFF (RECAPTURE LODGE)www.bluffutah.org/recapturelodge/
VEEL SUCCES
#2 - 09-03-2005, 16:27 uur

Jez

...........je hoeft niet zo te schreeuwen.............
 ;D ;D ;D
#3 - 09-03-2005, 17:39 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Dag 14 en 15 zou ik samenvoegen. Het is 5 uur rijden van Vegas naar LA. Dit hoef je niet in 2-en te splitsen. Wel kan je BArstow lekker shoppen. Er zijn daar 2 outlets met heel veel winkels.

Ik zou de Grand Canyon inbouwen na Zion met een overnachting in de buurt van de Canyon of in Page. Na de Grand Canyon over de Hoover dam naar Vegas. Dit scheelt heel veel reistijd en kilometers.

Plan je route via www.randmcnally.com en je ziet de afstanden en de reistijd. Soms doe je langer over 200 mile dan over 600 mile.

Succes  
#4 - 09-03-2005, 18:20 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Nadine

Allemaal bedankt voor jullie reactie   ;D

we zitten er inderdaad over te denken om van Las Vegas naar Los Angeles in één dag te doen. Verder was ons plan om in Las Vegas een auto te huren om de Grand Canyon in te gaan.

De site die wij gebruiken om onze route te plannen is: www.mapquest.com

Nadine
#5 - 09-03-2005, 19:01 uur

Inge

Hoi Nadine,

het is enkele reis ongeveer 5 uur rijden naar de grand canyon, vanaf las vegas. het is dus eigenlijk te ver om op 1 dag heen en terug te rijden en ook nog iets te willen zien van de canyon  :o.
ik zou toch echt overwegen om een overnachting te doen bij de grand canyon (tusayan/williams) en dan de volgende dag terug te rijden via de hooverdam; daar hoef je ook geen hele dag aan te besteden.

hier en daar zitten echt hele lange rijdagen in jullie schema.
is dat bewust gedaan?

groetjes
Inge
#6 - 10-03-2005, 16:13 uur

Hans B

Hallo Nadine,
je doet het goed. Eerst eventjes 2 lange reisdagen en dan zit je meteen in het gebied waar je zijn wilt utah/arizona.
Als je van Moab naar Bryce rijdt, kun je de volgende route overwegen. Moab, terug naar de I-70, stukje I-70, afslag Hanksville (Hwy-24), 20 mile voor Hanksville zou je naar Goblin Valley SP kunnen (kost 2/3 u, reistijd + wandeling) erg leuk als 1e bezoek aan het rode rotsen gebied. Vervolgens rijd je door Capitol Reef NP naar Torrey en neem de 12 richting Bryce. Je komt dan over de Escalante Staircase (je rijdt dan op ±8000ft met schitterende uitzichten).
Vanaf Bryce/Zion zou ik richting Page gaan om dan naar de Grand Canyon te rijden en vandaar naar Las Vegas, volgens mij scheelt je dat minimaal 1 dag in je schema.
Van LA zou ik naar Visalia rijden en dan door het Sequoia NP. is wat sneller, kun je langer van de hoge bomen genieten.
Monterey - San Fransisco neem Hwy-1 helemaal langs de kust, niet de snelweg via Santa Cruz naar San Jose.
De afstanden van S.F. naar Seattle terug zijn wel erg groot. Onderweg is nog wel een en ander te zien. Overweeg zeker om Crater Lake te bezoeken. En Mt.St.Helens of kan dat al niet meer vanwege het gevaar?
groeten, Hans
#7 - 29-03-2005, 13:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Nadine

 We hebben het nu zo veranderd dat we voordat we naar LV gaan naar de grand canyon gaan. Zodat we niet 5 uur hoeven te rijden :o Wat inderdaad wel erg veel is.

Omdat we LV al geboekt hadden hebben we Zion NP ingekort zodat we het allemaal wel zouden redden.

In ieder geval bedankt voor jullie tips  :D
Nadine
#8 - 18-04-2005, 17:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15