Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Accomodatie in de buurt van Yosemite

Discussie gestart

Nance

Goedeavond allemaal,

Als voorbereiding op onze reis naar Amerika ben ik me aan het orienteren op accomodaties.
Nu las ik van de week hier op het forum een tip van een plaats in de buurt van Yosemite N.P.
Ik ben alleen vergeten om het op te slaan en ik kan de topic niet meer terug vinden...  embarressed
Kunnen jullie mij helpen aan plaatsen aan de noord of oost zijde van Yosemite N.P. waar we zouden kunnen overnachten?
We hoeven niet perse in Yosemite zelf te zitten.
Alvast bedankt.

Groet,
Nance
#1 - 05-07-2010, 23:31 uur

Marianne

Hallo Nance,

Bedoel je campings? Daarvan heb ik laatst een link geplaatst. Ik zal ook wel meer hebben geplaatst over Yosemite. Zelf ben ik altijd een voorstander van overnachten in het park (de vallei). Waarom probeer je dat niet? Dat scheelt je heel veel heen en weer rijden.
Zie daarvoor www.yosemitepark.com .
Waarom noordzijde, wat bedoel je daarmee? Wil je niet aan de westkant zitten? Hier ligt El Portal het meest gunstig. Ik zou zeker niet in Oakhurst (wegwerkzaamheden, grote afstand) of in Mariposa gaan zitten (afstand). Groveland is wel een leuke plaats, maar ligt ook wel een eindje rijden van de vallei (een uur).
Aan de oostzijde ligt Lee Vining het meest handig.
Wannneer gaan jullie en hoe lang wil je er blijven?
Misschien is het ook handig om even een kaart vna het park en van de vallei te bekijken om een idee te krijgen van de afstanden. Zie hiervoor www.nps.gov/yose en dan view map.

Marianne
#2 - 06-07-2010, 08:36 uur

Nance

Hallo Marianne,

De voorkeur gaat uit naar Hotels/ Motels.
De reden dat we aan de oost of noord kant willen zitten heeft te maken met de afstand die we na Yosemite af te leggen hebben voor de volgende bestemming (Lone Pine)
We zullen 2 nachten rondom Yosemite verblijven.
Waarom we niet perse in Yosemite N.P. zelf hoeven te zitten is a. omdat er in Yosemite al erg veel volgeboekt zit (hoe verrassend  ;)) en de prijzen relatief hoog liggen, ten opzichte van wat je krijgt (aan accomodatie).
Vandaar dat we het liefst er net buiten gaan zitten.

Volgens mij had ik de tip inderdaad in 1 van jouw postings gelezen, maar kan hem echt niet meer vinden, terwijl ik daar best een leuke accomodatie had gezien. Als ik me niet vergis lag die plaats aan de noordkant ten opzichte van yosemite.
Ja, ik weet het, stom dat ik het niet meteen opgeslagen heb.

We zullen overigens 27 t/m 29 augustus rondom yosemite vertoeven, zoals de planning er nu uit ziet.

Groet,
Nance
#3 - 06-07-2010, 09:13 uur

Tet14

Als je Yosemite wil bezoeken liggen de plaatsen ten oosten niet echt gunstig (Bridgeport, Lee Vining, June Lake, Mammoth Lakes, Bishop). Ze liggen wel gunstig op weg naar Lone Pine behalve Bridgeport. Na een dag Yosemite zou je via Tioga Pass na het oosten kunnen  rijden naar lee Vining. Bij Lee Vining liggen Mono Lake en ten NO van Lee Vining is Bodie. Ten westen van Yosemite wordt Yosemite Bug op diverse forums aangeraden maar ik ben er zelf nooit geweest.
("Meest gunstig, meest handig...." Dat valt me van je tegen Marianne. Mischien staan er "file's"). Sorry Nance, off topic..
Tet
#4 - 06-07-2010, 09:32 uur

Marianne

Misschien bedoel je iets langs de 120? Ik heb nooit iets ten noorden aangeraden, of bedoel je misschien IN het park? White Wolf? Daar zaten wij in 2008 een nachtje, is erg leuk, maar daar is het helemaal moeilijk om iets te vinden.
Probeer regelmatig of er iets in Curry Village vrijkomt - een tent is basic, maar betaalbaar en de ligging vergoedt veel.
Als je nu kijkt zie je tenten voor 80 dollar. Unheated, maar dat maakt niet uit, ook de heated tents zijn in de zomer unheated.

Marianne

(OT: tja, mooi is het niet, maar niet fout toch? Of een anglicisme? Die typfouten zijn veel erger ...)
#5 - 06-07-2010, 09:48 uur

Nance

Bedankt weer voor je antwoord Marianne. (en Tet ook uiteraard)
Ben wel benieuwd waar je de unheated tenten voor 80 dollar hebt gevonden, eerlijk gezegd.
De goedkoopste die ik kan vinden in Curry Village is 109 dollar per nacht voor de periode dat wij er zullen zijn.

Groet,
Nance
 
#6 - 06-07-2010, 10:40 uur

Marianne

Ik heb bij 26 aug gekeken, en voor 1 nacht. Misschien dat je deze met meerdere nachten niet vindt?



Marianne
#7 - 06-07-2010, 10:46 uur

Nance

Ik denk dat dat het inderdaad is.
Wanneer je zoekt op 27/8 t/m 29/8 geeft hij alleen die van 109 dollar excl. ontbijt en 139 dollar incl. ontbijt weer.
Maar dan heb ik dus wel op de zelfde site zitten kijken, hahaha.

We zullen nog maar eens goed zoeken wat de beste oplossing voor ons is in deze omgeving. Blijft gewoon lastig ...
#8 - 06-07-2010, 11:01 uur

Tet14

Hartstikke fout! lol.  Handig, handiger, handigst  (Handig, meer handig, meest handig?????)
#9 - 06-07-2010, 11:57 uur

Marianne


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15