Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

advies gevraagd bij rondreis west amerika 2010

Discussie gestart

MandyVerhaaf

hallo allemaal!
ik en mijn vriend gaan 31 maart samen een rondreis maken door het westen van de verenigde staten.
We hebben een programma samengesteld en willen graag hierop jullie feedback. het programma heb ik bijgevoegd als documentje
We hebben nog geen leuk en betaalbaar hotel gevonden bij Page, LA en Arches, iemand tips?

verder vroeg ik me af wat de beste periode is om vliegtickets te kopen. Nu zijn de tickets naar San francisco vanaf amsterdam zon 550 euro met KLM
wordt dit na december minder voor de periode maart-april

en de belangrijkste vraag...is reserveren bij de hotels nodig aangezien we niet in het hoogseizoen gaan?

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

#1 - 30-11-2009, 16:03 uur

JoeSee

Het is handiger als je de inhoud van het documentje even post, dat leest een stuk makkelijker.
#2 - 30-11-2009, 16:27 uur

MandyVerhaaf

Dit is het programma, ik hoop dat het te snappen is :)



31-03 aankomst SFO
1-04 SFO
2-04 SFO
3-04 naar Yosemite, reistijd 4 uur
4-04 Yosemite
5-04 naar Death Valley, reistijd 6 uur
6-04 Death Valley
7-04 Naar Las Vegas, reistijd 2,5 uur
8-04 Las Vegas
9-04 Naar Lake Mead (73min), dan Valley of Fire (33min), naar Zion (4.13uur)
10-4 Zion
11-4 Naar Bryce Canyon, reistijd 2,5 uur
12-4 Naar Arches, reistijd 4.39
13-4 Arches
14-4 Naar Monument Valley, reistijd 3,30
15-4 Naar Page, reistijd 2.45
16-4 Page
17-4 Naar Grand Canyon, reistijd 2.25
18-4 Grand Canyon
19-4 Reisdag GC-LA ruim 8 uur
20-4 LA
21-4 LA
22-04 LA Vertrek
#3 - 30-11-2009, 16:46 uur

Ine

Van Yosemite naar death valley zal jeeen eind  moeten omrijden, de Tiogapass in Yosemite is zeker nog gesloten in April.
#4 - 30-11-2009, 16:58 uur

MandyVerhaaf

hoe lang denk je dat het rijden is als de tioga  pass dicht is? Dan moet je via Bakersfield toch?
#5 - 30-11-2009, 17:21 uur

Marianne

Of via de CA88, is mooier. Hier is al erg veel over geschreven, ook heel recent nog.
Je kunt in googlemaps wat mogelijkheden bekijken, of gebruik www.mapquest.com en gebruik de optie: avoid seasonally closed roads.

Marianne
#6 - 30-11-2009, 17:32 uur

JoeSee

Ik weet niet of je al geboekt hebt, maar eventueel zou je San Fran en Yosemite eruit kunnen halen en vliegen op Phoenix (=goedkoper en warmer), pak je in Arizona de bezienswaardigheden mee als Tucson, Sedona, Petrified NP of de vulkanen vanaf Flagstaff naar Grand Canyon,
Bewaar je San Fran en Yosemite voor de volgende keer in combinatie met Yellowstone.   :o T'is maar een idee hoor.
#7 - 30-11-2009, 20:49 uur

Zofsky

Ga je bewust wel naar Arches en niet naar canyonlands?

Dat ligt bij elkaar "om de hoek" en Canyonlands/ Island in the sky vind ik zelf ook heel indrukwekkend.
#8 - 01-12-2009, 10:46 uur

MandyVerhaaf

Daarover zit ik te twijfelen. Mogelijk zouden we twee dagen in Moab kunnen verblijven en dan van daaruit zowel Arches als Canyonlands bezoeken.
Of is dit niet te doen in twee dagen? Ik wil eigenlijk ook wel naar canyonlands want dat moet ook echt geweldig zijn!
#9 - 01-12-2009, 11:58 uur

Hans B

Hallo Mandy,
als je de tickets nog moet kopen is mijn voorstel om Phoenix als begin of eind te nemen en niet Los Angeles. Het scheelt je een behoorlijk stuk reizen. Route: Phoenix - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Moab (Arches/Canyonlands) - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - (Yosemite) - Los Angeles - San Francisco of omgekeerd.
Je kunt ook overwegen om Yosemite te laten voor wat het is, jammer maar helaas en sowieso onderlangs via Los Angeles - kustweg Hwy-1 naar San Francisco te gaan. Yosemite is in april vrijwel zeker niet via de TIOGA Pass te bereiken en of de Yosemite Valley al open is, is ook erg twijfelachtig. Informeer van te voren bv. in Las Vegas hoe het weer in Yosemite is. Je kunt je route dan aanpassen door via Bakersfield (onderlangs) of over de Hwy-88 (bovenlangs) te gaan.

In de laatste route zoals jij aangeeft is het mogelijk om in Page één dag te winnen.
Vanuit Monument Valley naar Page is 2 a 3 uur. De rest van de dag is Antilope Canyon ± 1 uur (probeer er tussen 11 en 2 te zijn), Horseshoe Bend ± 1 uur, en de Glen Canyon dam met selfguided walk ±2 uur op één dag te doen.

Succes. Hans
 
#10 - 01-12-2009, 13:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MandyVerhaaf

Is de tioga pass wel open in mei of oktober?
#11 - 01-12-2009, 16:59 uur

Marianne

Eind mei vaak wel, maar soms is het pas juni dat de pas open gaat.
Oktober zal niet zo'n probleem zijn, maar het kan altijd gebeuren dat de pas tijdelijk gesloten is als er sneeuw valt. Dit jaar is hij ergens in de 2e helft van november dichtgegaan.

Op deze site kun je de openings- en sluitingsdata in de afgelopen jaren zien. Je ziet hier ook links naar informatie voor een bezoek in de verschillende jaargetijden (visiting in spring etc). Misschien heb je daar iets aan om te kijken welke periode je het meeste aanspreekt. De Yosemite Guide is ook handig om te lezen, dit is het krantje dat je bij de ingang van het park krijgt, maar het is ook als PDF online te bekijken. Hierin staat voor elke periode wat de acitiviteiten en openingstijden etc zijn. Ook voor andere parken is het handig om de guide te bekijken zodat je een goed beeld krijgt van wat er te doen is.
Voor Yosemite is dit ook een aardige site: www.yosemitefun.com en voor wandelingen deze: www.yosemitehikes.com .

Als je voor september of oktober gaat, hou er dan rekening mee dat het vroeg donker wordt, en dat het ook snel donker wordt (dus nauwelijks schemering).

Marianne
#12 - 01-12-2009, 17:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15