Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

advies kamperen

Discussie gestart

Titan2

Hallo alle,

Ik ben nieuw hier en zou jullie graag een vraag voorleggen. In april gaan we voor een kleine maand naar het zuid-westen (met name Arizona-New Mexico-California-Nevada) voor een reis die in het kader zal staan van laat ik het maar als volgt beschrijven  ‘militaire architectuur’ deze staten en de ontwikkeling van de Verenigde staten tot nucleaire supermacht gedurende de koude oorlog.

Wij willen voornamelijk gaan kamperen (met een tent dus) met zo nu en dan een motel om eens goed te kunnen douchen. Ons reisschema is zo opgesteld dat we vaak middags tot in de avond rijden, met name om de volgende dag ochtends op de plaats van bestemming te zijn omdat daar dan een bijvoorbeeld een museum is met vaste openingstijden.
Nu is mijn vraag: wie heeft ervaring met kamperen in deze contreien en kan iets zeggen over de tijden van aankomst op de campings; maakt dat wat uit? Kan je bijvoorbeeld ook avonds laat nog aankomen rijden en bijvoorbeeld de volgende ochtend je aanmelden/betalen, iets wat wij in West- europa vaak hebben gedaan?

Omdat onze toer een totaal andere inhoud en thema heeft dan de meeste van de vakantiegangers naar deze staten wil ik nog even vermelden dat wij, op een enkele uitzondering na, niet de bekende grote nationale parken zullen bezoeken en op deze campings zullen verblijven waar je vaak moet reserveren enzovoorts. Kamperen zal met name gebeuren in de state parks en andere kleine natuurgebieden e.a.aan de hand van de campinggids: Southwest camping destinations van Mike and Terri Church.

Mochten er trouwens nog tips zijn voor campings dan houden wij ons aanbevolen.

Als iemand geïnteresseerd is in ons reisschema/doelen (of misschien aan de hand daarvan nog aanbevelingen geven)  dan kan ik deze natuurlijk altijd ergens plaatsen hier op dit forum.

Bijvoorbaat mijn hartelijke dank!

Gr. Titan II
#1 - 24-03-2009, 11:30 uur

hdeweert

Hallo

Voor het geven van tips is het wel handig te weten welke route je gaat volgen?
Neem je je kampeeruitrusting mee uit Nederland of schaf je hem daar aan?
Verder maak je mij nieuwsgierig welke attracties /musea je wilt gaan aandoen.

Harm
#2 - 24-03-2009, 11:53 uur

Bakvet

Als de toegang 's avonds niet be-menst is dan is er is meestal een self-pay station. Je doet een bepaalde hoeveelheid dollars in een enveloppe en scheurt een strookje van die enveloppe. De enveloppe met inhoud gaat in een betaalpaal. De strook gaat op het nummer-paaltje bij je kampeerplek. Ik kom zelf liever overdag aan, dan kan je op het kantoor (voor zover dat er is) met een credit card betalen.
#3 - 24-03-2009, 20:37 uur

Titan2

Dank voor de reacties zover.

Harm:
De meeste kampeerspullen nemen we zelf mee, tentje, alpine donzen slaapzakken, matjes etc, alles lichtgewichtspul en kleinpakvolume.
Alleen willen we daar een paar stoeltjes, een koelbox en wat klein spul aanschaffen daar.   

Het globale programma ziet er als volgt uit; de met kleur gemarkeerde dagen zijn datums die vaststaan in ons programma i.v.m. afspraken/activiteiten die reeds gepland staa. Voor verder kampeer/camping tips aan de haand van dit programma houd ik mij aanbevolen!

Ma 30-03: Brussel-Phoenix.
Overnachting: Hotel Day’s-Inn nabij vliegveld

Di 31-03:  Phoenix-Tucson
topografische kaartenwinkel in  Tucson.
Tucson- Pima Air & Space museum
               198 KM Phoenix-Tucson
Overnachting: Gilbert Ray campground (?)

Woe 01-04: Tucson: Titan missile museum: top till botom tour en field tour
Overnachting: Gilbert Ray campground (?)

Do 02-04: Tucson: bezoek Aerospace Maintenance and Regeneration Centrum via het Pima Air & Space museum & afronding bezoek Pima Air & Space museum.
Overnachting: Colossal Cave Park campground (?)

Vrij 03-04: Verplaatsingsdag naar New Mexico- onderweg bezoek aan White Sands Missile Range Museum (in Las Cruces)
   443 KM Tucson AZ -Las Cruces NM
   205 KM Las Cruces NM– Carrizozo
   648 KM totaal

Za 04-04: Bezoek opendag Trinity-site (aan Highway 380- 53 miles south Carrizozo); poort is open van 8 uur s’morgens tot 14.00uur.
Middags naar Museum of Space History in Alamogordo
   244 KM Carrizozo - Albuquerque

Zo 05-04: Albuquerque: National Atomic Museum
                  164 KM Albuquerque - Los Almanos

Ma 06-04: Los Almanos: Bradbury Science Museum

Di 07-04: verplaatsingsdag: Los Almanos (NM) – tot aan Flagstaff/Winslow (AZ)
   675 KM

Woe 08-04: Verplaatsingsdag naar San Diego
   848 KM Flagstaff (AZ) – San Diego (CA)

Do 09-04: San Diego: Aircraft carrier museum Midway

Vrij 10-04: San Diego: San Diego Air & Space museum.

Za 11-04: Verplaatsing San Diego - Los Angeles - Jet Propulsion labratory in Passedena
> 208 KM San Diego – Passedena

Zo 12-04: Los Angeles: California Science Center (Space aircrafts)

Ma 13-04: Verplaatsingsdag richting San Francisco over Highway 1

Di 14-04: - vervolg verplaatsingsdag richting San Francisco over Highway 1 daarna Aircraft Carrier Hornet in Alameda Naval Air station

Woe 15-04: San Fransisco: University of Berkeley

Do 16-04: San Fransisco: University of Berkeley

Vrij 17-04: San Fransisco: Alcatraz - 49 Mile Scenic Drive

Za 18-04: San Fransisco: Suisun bay - Mothball fleet

Zo 19-04: Verplaatsingsdag 1 door de Mojave dessert

Ma 20-04: Verplaatsingsdag 2 door de Mojave dessert met eindpunt Las Vegas

Di 21-04: Las Vegas: Atomic Testing Museum + Las Vegas algemeen

Woe 22-04: Bezoek aan Nevada test site / Sedan crater
avonds terug naar Phoenix
           650 KM Las Vegas – Phoenix (via de Hooverdam)

Do 23-04: Terugvlucht vanuit Phoenix

Vrij 24-04: aankomst in Brussel
#4 - 25-03-2009, 17:54 uur
« Laatst bewerkt op: 25-03-2009, 17:55 uur door Titan2 »

hdeweert

Hallo
Een zeer ongebruikelijke route maar dat weet je zelf ook al.
Ik denk dat je de te rijden afstanden onderschat. Het argument dat je met 2 personen rijd ken ik al.
 Verder kan ik er niets zinnigs over zeggen. Wel kun je het wel eens erg warm krijgen in een tentje
succes
Harm
#5 - 25-03-2009, 19:20 uur
« Laatst bewerkt op: 25-03-2009, 19:32 uur door hdeweert »

Titan2

Ik denk dat je de te rijden afstanden onderschat. Het argument dat je met 2 personen rijd ken ik al.

Hallo Harm,

Hoeveel kilometer zou je gemiddeld kunnen rijden per dag volgens jou (gehele dag rijden)? 800 kilometer heb ik ergens gelezen als ik het me goed herinner. Is dat reëel  te noemen?

Gr.


#6 - 25-03-2009, 19:33 uur

hdeweert

De afstand die je per dag kan rijden is afhankelijk van waar je rijd. Ook in Amerika zijn er snelheidslimieten en
verkeersopstoppingen die het gemiddelde sterk omlaag brengen. Voor de gemiddelde vakantieganger is 400 km
al een eind, je bent dan al bijna een dag onderweg. Voor 800km rijden kan het dat je door snelheidslimieten,
verkeersopstoppingen rustpauzes etc. wel eens 10 tot 12 uur onderweg zijn. niemand zal je tegenspreken
ook ik niet maar ik krijg meer het idee dat je kost wat het kost van het ene naar het andere museum rijd.
Als ik mij goed herinner is het ook nog eens vroeg donker en kijk ook nog eens naar de tijdzones die je langs gaat.


Harm
#7 - 25-03-2009, 20:00 uur
« Laatst bewerkt op: 25-03-2009, 20:05 uur door hdeweert »

Loek

Voor een bezoek aan JPL is het verstandig even van tevoren te bellen.  Tours gaan vaak op afspraak of op zeer onregelmatige tijden.  Het is niet ongebruikelijk een gesloten deur daar te vinden.  Overigens als je vooruit meldt dat je interesse hebt in een bezoek aan een overheids of militaire instelling kun je zelfs soms  een uitnodiging krijgen voor plekken die normaal ontoegankelijk zijn.  Op die wijze heb ik een aantal jaar geleden Cheyenne Mountain van binnen mogen bekijken.

#8 - 25-03-2009, 20:30 uur

Hans B



Beetje bijzondere route.
Tenzij je aan speciale data vastzit ivm bezoek, zou ik het wat logischer plannen.
Er is niets mis met lange reisdagen, maar moet je dat willen, zeker als je het zou kunnen vermijden.

HAns
#9 - 25-03-2009, 21:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Titan2

Dank wederom voor de reacties. Ik geef even puntsgewijs aan met wat vragen die ik heb gekregen naar aanleiding van de reacties.

Hans B:
- Hoe zou jij de route inplannen? Wij zitten vast aan de volgende datums i.v.m. afspraken die reeds gemaakt zijn voor het bezoeken van bepaalde zaken.
De datums die vaststaan zijn:
Woe 01-04: Tucson
Za 04-04: Carrizozo (Trinity-Site)
Za 11-04: LA
Do 16-04: Berkeley SF
Woe 22-04: Las Vegas-Nevada test site
Deze datums die vaststaan maakt het er allemeaal niet makkelijker op qua route keuze zo heb ik ondervonden, ik heb er lang over zitten piekeren maar beter dan dit kan ik er vooalsnog niet van maken.

- Lang rijden is inderdaad geen probleem maar al zou het gunstiger/korter/landschaptechnisch mooier zou kunnen dan graag! Eerste prioriteit zijn het bezoeken van de genoemde musea, maar als de landschappen  op de routes die we rijden aan schoonheid winnen door het kiezen van een alternatieve dan is dat mooi meegenomen.  Vandaar ook het volgende punt.
- Ik heb nog vraagtekens bij de te kiezen route vanuit SF naar Las Vegas. Het liefst zou ik bij nader inzien door de Dead Valley rijden  i.p.v. de beschreven Mojave woestijn. We hebben voor deze afstand 2 dagen vanaf SF; wat zouden de meest voor de hand liggende mogelijkheden zijn, gedurende de maand april?  De meeste passen in het Josemite gebergte zijn dan nog gesloten zo heb ik begrepen.
- Op jouw kaartje staat de route vanaf Flagstaff richting San  Diego terug over Phoenix. De routeplanner ViaMichelin kiest echter voor (de kortere/langere?) route over Flagstaff-Kingsman-Barstow (aan de 40)-LA-San Diego

Loek:
- JPL is inderdaad enkel te bezoeken na afspraak en slechts op bepaalde dagen,  wij bezoeken die dagen iemand in LA die dat verder zou regelen. Hopelijk komt dat dus wel goed.
- Een bezoek aan Cheyenne Mountain is inderdaad wel bijzonder, werd dat georganiseerd vanuit NORAD organisatie zelf? Hoe bedoel je eigenlijk dat als je laat weten dat je geïnteresseerd bent in het bezichtigen van overheid / militaire instellingen je hier voor uitgenodigd kan worden. Bedoel je die wens aan iedereen die het maar wil horen bij overheidsdiensten dit meedeelt (kort door de bocht)? Of specifiek aan de instellingen die je zou willen bezoeken en zo nu en dan eens contact zou kunnen opnemen met de vraag of deze bezocht kan worden? Dan heb ik nog een lijstje te gaan vrees ik.

Harm:
- Belangrijkste doel is inderdaad om de museums te bezoeken die ik op het lijstje heb gezet. Het is over het algemeen slechts één museumbezoek per dag dus in de middag/vroege avond is er dan tijd om naar de volgende overnachtingsplek te rijden in de nabijheid van het de volgende dag te bezoeken museum. Daarnaast zijn er volledige rijdagen ingepland waarbij de grootse overbrugging 850 kilometer is. (Flagstaff-San Diego) Ik ben zelf wel gewend om zulke afstanden af te leggen dus in een lange dag moet dat haalbaar zijn denk ik.
- We gaan volgende week weg; is het dan al zo warm in Arizona-New Mexico dat we de tent uit zullen branden? Nachts koelt het toch flink af in woestijngebieden? We nemen ook nog zomerslaapzakjes mee.

Bedankt zover mensen,

Groet Titan II
#10 - 26-03-2009, 19:10 uur

Loek


- Een bezoek aan Cheyenne Mountain is inderdaad wel bijzonder, werd dat georganiseerd vanuit NORAD organisatie zelf? Hoe bedoel je eigenlijk dat als je laat weten dat je geïnteresseerd bent in het bezichtigen van overheid / militaire instellingen je hier voor uitgenodigd kan worden. Bedoel je die wens aan iedereen die het maar wil horen bij overheidsdiensten dit meedeelt (kort door de bocht)? Of specifiek aan de instellingen die je zou willen bezoeken en zo nu en dan eens contact zou kunnen opnemen met de vraag of deze bezocht kan worden? Dan heb ik nog een lijstje te gaan vrees ik.


Cheyenne Mountain hebben mijn vrouw en ik bezocht nadat wij interesse daarin toonden bij een kennis die daar als contractor gewerkt had.  Wij werden bij een groep gevoegd die via een congressman een rondleiding had geregeld.  Toen ik een keertje bij mij in de buurt een kolonel ontmoette die op een nabij gelegen luchtmachtbasis werkte, melde ik weer dat ik wel interesse had om daar te kijken, en wederom kreeg ik een uitnodiging; dit keer zelfs een prive rondleiding.  Uiteraard heb ik wat meer gelegenheid daarvoor omdat ik hier in de US woon, maar je zou eens bijvoorbeeld een base commander een email (of beter een brief) kunnen sturen.  Wie weet hoe een koe een haas vangt.

#11 - 26-03-2009, 19:31 uur
« Laatst bewerkt op: 26-03-2009, 19:33 uur door Loek »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15