Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies reis California/Utah Juli 2017

Discussie gestart

VN.

Dag allen,

Op basis van vergaarde info via McNally roadmap, Michelin gids, dit forum en vrienden hebben mijn partner en ik onderstaande aanzet tot rondreis samengesteld. Kunnen jullie adviseren waar we misschien wat kort door de bocht zijn gegaan of beter zaken kunnen laten vallen. Naar mijn gevoel dient er een extra dag gepland te worden tussen tussen Moab en Monument Valley. 

Dag 1   Aankomst San Francisco
Dag 2   San Francisco
Dag 3   San Francisco
Dag 4   (voor)middag vertrek San Francisco -> Yosemite
Dag 5   Yosemite
Dag 6   Yosemite -> Mammoth Lake ->  Lone Pine
Dag 7   Lone Pine -> Death Valley -> Las Vegas
Dag 8   Las Vegas
Dag 9   ochtend vertrek Las Vegas -> Zion Parc -> Bryce Canyon Parc
Dag 10  Bryce Canyon -> Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab -> Mesa Verda -> Monument Valley (Kayenta??)
Dag 13 Monument Valley -> Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon - Kingsman
Dag 15 Kingsman -> Joshua Tree -> Palm Springs
Dag 16 Palm Springs -> Los Angeles
Dag 17 LA
Dag 18 LA en vlucht terug

Tussen Kingsman en LA zijn we niet zeker of Palm Springs/Joshua de moeite is en er misschien betere alternatieven zijn.

Alvast bedankt voor de feedback!

#1 - 18-10-2016, 10:16 uur

Hans B

Het ligt er aan wat je allemaal in Mon. Val wil doen.
Ik zou het ter plekke even bekijken, Kayenta kan, maar mocht je tijd te kort komen is Cortez of Bluff ook een optie

Maar voor echt relaxt reizen is het fijner meer tijd te hebben.

O, ik zie net : je mist Zion helemaal.

Nog beter gekeken :
In deze korte tijd liggen Aches en Mesa Verder erg ver uit de route.
Tuurlijk, qua afstand best te rijden, maar wat zie je van de parken ...
't wel weer een haast klus.
#2 - 18-10-2016, 12:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Om te beginnen  welkom op dit forum.

Vraagje:
Dag 6: Wat wil je in Mammoth Lakes gaan doen ?
Mammoth Lakes is een wintersportplaatsje en daarom zijn er een aantal hotels.
In de zomermaanden gebruiken toeristen die op weg zijn van Yosemite naar Death Valley deze hotels als overnachtingsplaats.
Dat is de enige reden waarom je de naam van die plaats in zoveel reisschema's tegenkomt.
Jij overnacht in Lone Pine, dus omrijden via Mammoth Lakes heeft voor jou weinig zin.
Ga dan liever naar Mono Lake en, als je daar nog tijd voor hebt, naar Alabama Hills (naast Lone Pine)

Opmerking:
Vanaf dag 9 wordt je schema erg gehaast. Je reis wordt bijna een race.
Eigenlijk zou je hier en daar wat moeten schrappen zodat je wat "lucht" krijgt.

Belangrijkste knelpunten:
Dag 9: Op deze manier zie je niet veel van Zion. Je rijdt er alleen maar doorheen op weg naar Bryce.
Jammer. Je zou zonder moeite anderhalve dag kunnen vullen in Zion ..........

Dag 10: Het kan, maar ik denk dat je via de snelste weg naar Moab gaat rijden en dat is zeker niet de mooiste weg.
De route via de mooie maar bochtige Hwy 12 is veel mooier, maar daar doe je wat langer over.
Een extra stop bij Capitol Reef is dan een aanrader.

Dag 11: Bij Moab vind je 2 nationale parken en 1 state park. Dit alles op 1 dag bezoeken wordt een uitdaging.
over het algemeen neemt men daarom 2 volle dagen voor Moab

Dag 12: Moab - Mesa Verde - Monument Valley op 1 dag ? Ik zou het niet doen ......

Wat zou ik doen:
Tja, eigenlijk zijn er maar 2 mogelijkheden.
-- Je neemt een aantal dagen extra vakantie zodat je overal meer tijd krijgt
-- Als die uitbreiding in dagen niet mogelijk is zul je flink moeten schrappen om van die race weer een reis te maken.
Omdat ik weet hoe pijnlijk schrappen is heb ik dat maar voor je gedaan.   wink  Wat overblijft is gevat in onderstaand schema.
Dag 9   Las Vegas via Valley of Fire naar Zion. (let op: je levert vandaag 1 uur in vanwege andere tijdzone)
Dag 10  Zion
Dag 11  Zion - Bryce
Dag 12  Bryce - Monument Valley - Kayenta
Dag 13  Monument Valley - Grand Canyon
Dag 14  Grand Canyon - Kingman
Dag 15  Kingman via Joshua Tree naar Palm Springs
Dag 16  Palm Springs - Los Angeles
Dag 17  LA
Dag 18  LA en vlucht terug

Dag 12 en 13 kun je ook zo doen:
Dag 12  Bryce - Page. Bezoek aan Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell
Dag 13  Page - Grand Canyon

Uitgebreide info over genoemde parken en plaatsen vind je bij onze voorbeeldroute: zie linkje hieronder
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/?PHPSESSID=7240aeac30d8ef830996941acbd410b1
#3 - 18-10-2016, 14:02 uur

VN.

Super bedankt alvast voor de feedback!!  We zullen inderdaad iets moeten schrappen of de trip langer maken.

Graag zouden we Mesa Verde en Moab toch willen meepikken. Rekening houdend met bovenstaande feedback lijkt mij dat er een drietal dagen extra aan de trip gebreid moeten worden (1 @ Moab, 1@ Zion, 1@ Mesa Verde). Of zijn we dan nog aan het racen?

Bij het (pijnlijke :) )voorstel waar je al in schrapt snap ik wat je doet denk ik. De meer oostelijke stops/parken eruit halen om zo de trip in te korten.
#4 - 18-10-2016, 16:24 uur

Cees A

Klopt, de oostelijke parken zijn geschrapt. Daarmee win je namelijk het meeste tijd.

Met 3 dagen extra wordt het al wat.  Nog beter zou zijn 4 extra dagen.
Dan heb je namelijk niet alleen een stop in Zion, maar ook nog een volle extra dag voor Zion.
Zeker als je op dag 9 in onderstaand schema via Valley of Fire naar Zion rijdt doe je diezelfde dag niet veel meer in Zion.
Die extra dag, dag 10 in dit schema, is dan geen overbodige luxe.
Eigenlijk, maar dat durf ik nu bijna niet meer voor te stellen, zou er nog een 5e dag bij moeten voor die stop in Capitol Reef waar ik het eerder over had.

Maar ....... Jij bent de baas. Kijk maar wat je doet.
Als je rechtstreeks naar Zion rijdt (dus niet via Valley of Fire) ben je vroeger in Zion en als je ook nog eens niet van wandelen houdt zou je die extra dag in Zion kunnen missen.
Die extra stop in Capitol Reef is ook optioneel.
Hieronder het schema zoals het zou worden met 4 extra vakantiedagen. Als je het bij 3 extra dagen houdt vervalt dag 10.

1   Amsterdam   –    San Francisco
2   San Francisco
3   San Francisco
4   San Francisco   –    Yosemite
5   Yosemite
6   Yosemite   –    Lone Pine
7   Lone Pine   –    Las Vegas
8   Las Vegas
9   Las Vegas   –    Zion
10   Zion
11   Zion      –    Bryce
12   Bryce      –    Moab
13   Moab
14   Moab
15   Moab      –    Mesa Verde
16   Mesa Verde   –    Mon.Valley
17   Mon.Valley   –    Grand Canyon
18   Grand Canyon   –    Kingman
19   Kingman      –    Palm Springs
20   Palm Springs   –    Los Angeles
21   Los Angeles
22   Los Angeles   –    Amsterdam
23   Aankomst Amsterdam   
#5 - 18-10-2016, 17:42 uur

VN.

Super input Cees, dit helpt ons een heel eind op weg! Bedankt voor de snelle en duidelijke respons.

Kiezen is verliezen zeggen ze altijd :) Begin te snappen waarom je 25+ keer al bent afgereisd, teveel om te doen in één keer!
Van verscheidene vrienden hadden we feedback gekregen dat Zion niet zozeer de moeit is, maar als ik jullie hoor is het blijkbaar een doodzonde om hier niet deftig te stoppen?
#6 - 18-10-2016, 19:00 uur

Cees A

Zion is een park dat je moet beleven door uit de auto te komen en te gaan wandelen.
Degenen die Amerika liever vanachter een autoruit bekijken missen veel moois en dat beïnvloedt vaak hun mening over dit park.
Om je een idee te geven heb ik hieronder 3 video's van 3 typische Zion Hiking Trails.
Bekijk ze eens op je gemak en oordeel zelf.
Bij onze voorbeeldroute, waar ik in m'n 1e berichtje al naar linkte, vind je beschrijvingen van alle hiking trails in Zion

Als 1e de bekende Emerald Pools Trail: 
        https://www.youtube.com/watch?v=Jp3J2PoX9QY

Als 2e de Riverside walk en het verlengde ervan, de Narrows door de nauwe canyon:
       https://www.youtube.com/watch?v=Dx_YfUKyvEU

Tot slot de spectaculaire Angels Landing: 
       https://www.youtube.com/watch?v=4CIN-N5cNwk
 
#7 - 18-10-2016, 19:59 uur

VN.

Na wikken en wegen en dagschema's te puzzelen is het onderstaande geworden;

Dag   Trip
1   San Francisco
2   San Francisco
3   San Francisco -> Yosemite
4   Yosemite
5   Yosemite ->  Lone Pine
6   Lone Pine -> Death Valley -> Las Vegas
7   Las Vegas
8   Las Vegas -> Zion Parc
9   Zion -> Bryce Canyon
10   Bryce Canyon
11   Bryce -> Moab
12   Moab
13   Moab -> Page
14   Page -> Grand Canyon
15   Grand Canyon -> Kingman
16   Kingman -> Palm Spring
17   Palm Springs -> Los Angeles
18   Los Angeles
19   Los Angeles
20   Los Angeles -> Terugvlucht

Ticketjes liggen vast voor 06/07 - 26/07/2017 :) Hotels gaan we zelf boeken gelet mijn vriendin hiermee veel ervaring heeft vanuit haar werk. Initieel wel prijs gevraagd bij Joker en Connections hiervoor, maar een snelle vergelijking bevestigt een kostenbesparing van +/- 850€ als we hotels zelf boeken. Je moet dan uiteraard zelf wat meer tijd hierin steken, maar hotels zoeken en vergelijken vinden we eigenlijk nog leuk. Ongeveer 75% hebben we reeds vastgelegd.

Als laatste nog twee vraagjes, is een huurauto noodzakelijk van begin tot einde? Of kan je deze pas op de 2e/3e dag in SF ophalen en 1 of 2 dagen eerder binnen doen in LA. Maw is een huurauto in SF en LA voor volledige duur noodzakelijk?

Voor een hotel in LA, in welk regio kunnen wij best zoeken (kanten van stranden vermoedelijk)?

Merci voor de hulp!
#8 - 02-11-2016, 10:35 uur
« Laatst bewerkt op: 02-11-2016, 11:31 uur door VN. »

Cees A

In het uitgestrekte LA heb je sowieso een auto nodig.
Afstanden zijn er groot en openbaar vervoer basic.
Stem de locatie van je hotel af op hetgeen je in LA wil gaan doen of bekijken.
Ga bijvoorbeeld niet in Hollywood overnachten als je naar Disneyland in Anaheim wil.

In San Francisco zou je, als je een hotel hebt in het centrum, zonder auto kunnen.
Openbaar vervoer in San Francisco is best goed.
 
Dat gezegd hebbende moet ik bekennen dat ik het zelf nooit zo doe of zou doen.
Ik wil een auto vanaf moment van aankomst in Amerika tot moment van vertrek.
Openbaar vervoer is voor mij een no-go area en sjouwen met koffers in dat openbaar vervoer al helemaal.
In San Francisco neem ik een hotel buiten het centrum. (meestal bij het vliegveld)
Hotels buiten SF centrum zijn meestal zoveel goedkoper dat ik van het verschil gemakkelijk de (extra) huurdagen van de auto kan betalen.
#9 - 02-11-2016, 14:10 uur

Hans B

Neem een volle dag voor Zion, haal die weg bij Bryce.
Even omdraaien / aanpassen.
#10 - 02-11-2016, 22:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

VN.

Neem een volle dag voor Zion, haal die weg bij Bryce.
Even omdraaien / aanpassen.

We hebben de dag Bryce inderdaad weggenomen, maar bij Moab geplakt. Dan hebben we twee volle dagen Moab (oftwel 3 nachten). Kiezen is verliezen en we vertrekken in de ochtend van LV naar Zion en de dag erop pas in de late namiddag van Zion naar Bryce. Leek ons voldoende tijd in Zion.

Heb reeds wat autoverhuurders liggen afschuimen en denken eraan om de trip met Chrysler 200 (of gelijkwaardig) te doen? Is dit een onder- of eerder overschatting van het type wagen dat we (mijn vriendin + mezelf) nodig hebben?
#11 - 04-11-2016, 16:37 uur

Cees A

denken eraan om de trip met Chrysler 200 (of gelijkwaardig) te doen? Is dit een onder- of eerder overschatting 

Een Chrysler 200   (klasse: standard)  is voor 2 personen groot genoeg.    De kofferruimte is groot genoeg voor jullie bagage.
Datzelfde geldt voor vergelijkbare auto's uit die klasse
#12 - 04-11-2016, 17:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15