Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies reisschema Wyomig/North Dakota/Colorado juli 2017

Discussie gestart

VN.

Dag allemaal,

Na succesvol zeer nuttige feedback te hebben verkregen via dit forum voor mijn rondreis in/aan de Westkust (2017), wens ik graag via dit kanaal advies in te winnen voor een rondreis die mijn ouders plannen. Vorig jaar hebben ze een rondreis met de wagen aan de westkust gedaan en zijn ze gebeten door het 'road trip concept'. Hieronder hun reisschema dat nog in zijn kinderschoenen staat. Zijn er zaken die kort/te lang/onmogelijk zijn?

Sommige afstanden aan de forse kant zijn, maar er zijn wel 3 'rustmomenten' in de reis voorzien.
 1) In de Black Hills: 4 nachten op dezelfde plek slaapt (Keystone)
 2) Eén in Yellowstone : 3 nachten op dezelfde plek slaapt (Yellowstone National Park)
 3) Eén in Rocky Mountains; 4 nachten op dezelfde plek slaapt (Telluride)


Dag 1: Vlucht + overnachting Denver
Dag 2: Denver -> Scottsbluff -> Keystone
Dag 3: Bezoek Custer state Park + Mount Rushmore
Dag 4: Bezoek Wall Drug + Badlands NP
Dag 5: Bezoek Wind Cave NP / Devil's Tower
Dag 6: Keystone -> Medora
Dag 7: Medora -> Yellowstone
Dag 8: Yellowstone NP
Dag 9: Yellowstone NP
Dag 10: bezoek Grand Teton NP + Jackson + doorrijden naar Rock Springs (overnachten)
Dag 11: Rocky Springs -> Telluride
Dag 12: (Telluride) Bezoek Ouray & Silverton
Dag 13: Telluride
Dag 14: Telluride
Dag 15: Telluride -> Mesa Verde NP -> Durango
Dag 16: Durango -> Great Sand Dunes NP
Dag 17: Great Sand Dunes -> Rocky Mountains NP
Dag 18: Rocky Mountains NP
Dag 19: Rocky Mountains NP -> Denver
Dag 20: Terugvlucht + aankomst (dag 21)
 

Alvast bedankt voor de tips! ;)
#1 - 18-12-2016, 16:38 uur

Cees A

Er zitten in dit schema een paar dingen waarvan ik denk "hmmm, kan dat niet anders".

Op dag 5 bijvoorbeeld bezoeken ze vanuit Keystone Devils Tower.
Dat kost ze alleen al bijna 5 uur aan op en neer rijden.
Op dag 6 rijden ze helemaal naar Medora, een plaats die een flink eind uit de richting ligt.
Als ze nou eens Medora laten vallen, dan kunnen ze dag 5 nog helemaal besteden in de Black Hills.
Op dag 6 kunnen ze via Devils Tower naar Buffalo of naar Sheridan rijden.
Op dag 7 de korte rit van Buffalo (of Sheridan) naar Cody en dan zitten ze al bijna tegen Yellowstone aan

Volgende probleem is dat ze te weinig tijd voor Yellowstone hebben.
Yellowstone is een groot park, alleen de parkroad die in de vorm van een 8 door het park loopt is al 250 km.
Om alleen nog maar de highlights van dit park te zien heb je eigenlijk 3 volle dagen nodig.
Om onnodig op en neer rijden in dit grote park te voorkomen is het bovendien een aanrader om je overnachtingen in of bij dit park te spreiden

Daarna rijden ze met een grote lus door zuidelijk Colorado en blijven 3 volle dagen in Telluride. (Wat willen ze daar allemaal gaan doen ?)
Mesa Verde moet vervolgens op een holletje en ik vraag me af waarom ze naar Durango gaan.
Men bezoekt Durango meestal voor de stoomtreinrit naar Silverton, maar die rit kost een hele dag en die hebben ze niet.

Mijn visie:
Gezien de beperkte tijd die ze hebben, slechts 3 weken, zou ik een veel compactere route willen voorstellen.
Ik weet niet of ze wel eens in Moab zijn geweest, maar dat zou een mooie vervanging zijn voor die omweg door Colorado.
Met het schrappen van die Colorado lus creeer je tevens meer tijd voor Yellowstone.

In een schema gevat wordt het zoiets: Kijk eens wat je ervan vindt
1   Amsterdam   –    Denver
2   Denver   –    Black Hills (Keystone)
3   Black Hills (Custer state park, Needles Hwy en Mt.Rushmore)
4   Black Hills (Dagtocht naar Badlands en Wall)
5   Black Hills (Wind Cave, Spearfish Canyon en de plaatsjes Lead en Deadwood)
6   Black Hills   – Naar Buffalo of Sheridan via Devils Tower
7   Buffalo of Sheridan   – Cody (Bezoek Buffalo Bill Historical Center en 's avvonds de rodeo)
8   Cody   –  Yellowstone (zie voor route door Yellowstone onze voorbeeldroute)
9   Yellowstone   
10  Yellowstone   
11  Yellowstone   – Jackson (via Grand Teton)
12  Jackson   – Salt Lake City (bezoek Temple Square. Zie voorbeeldroute)
13  Salt Lake City –    Moab
14  Moab  (bezoek Arches national park)
15  Moab  (bezoek Canyonlands national park en Dead Horse Point state park)
16  Moab   – Granby of Grand Lake (beide liggen tegen de zuidelijke ingang van Rocky Mnts)
17  Grand Lake   –  Via de Trail Ridge Road dwars door het park naar Estes Park, bij de oost-ingang
18  Estes Park   –  Hele dag voor het wandelgebied in het oosten van Rocky Mnts nat.park
19  Estes Park   –  Denver
20  Denver   –  Amsterdam
21  Aankomst Amsterdam

Uitgebreide info over Rocky Mnts nat.park, de Black Hills en Badlands lees je in onderstaande link:
Je vindt er tevens PDF kaarten van de parken waarop je kunt zien waar alle bezienswaardige punten liggen.
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/msg136365/?PHPSESSID=vftqgs2r7635c0emcuv8hm1im3#msg136365

Uitgebreide info over Devils Tower en Cody:
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/msg136366/?PHPSESSID=vftqgs2r7635c0emcuv8hm1im3#msg136366

Uitgebreide info over Yellowstone en Grand Teton. 
Let op het stukje tekst waarin een route door Yellowstone met verschillende overnachtingsplaatsen wordt beschreven.
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/msg136367/?PHPSESSID=vftqgs2r7635c0emcuv8hm1im3#msg136367

Uitgebreide info over Salt Lake City.
Let op: Je hoeft niet via Salt Lake City naar Moab te rijden. Je kunt ook via Vernal.
Je komt dan door Flaming Gorge en langs Dinosaur nat.mon. Lees meer over deze route in onderstaande link:
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/msg136368/?PHPSESSID=vftqgs2r7635c0emcuv8hm1im3#msg136368

Uitgebreide info over Arches, Canyonlands en Dead Horse Point:
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/msg136369/?PHPSESSID=vftqgs2r7635c0emcuv8hm1im3#msg136369   
#2 - 19-12-2016, 09:28 uur

VN.

Merci Cees voor wederom zeer snelle en vooral gedetailleerde feedback!! 

Moab en de twee aangelegen parken hebben ze vorig jaar reeds meegepikt in hun trip naar het Westen (SF, LV, LA...) Ik herinner mij wel dat ze hier vrij kort zijn gebleven en misschien willen ze dit nu wat uitgebreider doen maar vermoed van niet.
Indien Moab toch niet in het reisschema wordt opgenomen omdat ze er reeds geweest zijn, hoe zou jij jouw voorstel dan aanpassen? Yellowstone en Grand Lake/Rocky Mountains uitbreiden met een dag of misschien Mesa Verde er toch inpassen na Salt Lake City en daar twee nachten verblijven?

Telluride was op aanraden van een kennis met volgende zaken op het programma: Ouray, Silverton, bergwandeling, Telluride. Dit is niet zozeer de moeite?

 
#3 - 19-12-2016, 11:55 uur

Cees A

Waarom zouden ze niet nog een keer naar Moab willen ?
Er is daar genoeg te doen en als ze er vorige keer (te) kort zijn geweest willen ze misschien nog wel eens terug.
Ik ben zelf al een keer of 5 in Moab geweest en waarschijnlijk komen daar nog wel een paar keer bij.

Dat je ouders naar Telluride wilden verbaasde me omdat je dit plaatsje eigenlijk nooit tegenkomt in reisschema's.
Wat me ook verbaasde was dat ze er 3 volle dagen wilden blijven terwijl ze toch niet bepaald ruim in de tijd zitten.
Ik vond (en vind) dat die 3 dagen ergens anders beter tot hun recht komen.
 
Maar, terugkomend op Moab, ook zonder Moab zijn er genoeg mogelijkheden.
Ze zouden bijvoorbeeld, als liefhebbers van bergwandelingen, 1 dag langer aan Grand Teton kunnen besteden.
En 1 dagje extra in Salt lake City. 
Maar één dagje uitrusten aan het einde van de route in Denver in plaats van die dag in Salt Lake City kan natuurlijk ook.

Je krijgt dan dit:  (ik beperk me even tot de gewijzigde dagen 11 t/m 16)
11   Yellowstone – Jackson (Grand Teton)
12   Jackson  (extra dagje in Grand teton
13   Jackson   – Salt Lake City
14   Salt Lake City  (Let op !! Je kunt deze dag ook besteden aan een dagje Denver, op het eind van je route)
15   Salt Lake City   – Grand Junction (bezoek aan Colorado national monument. Voor info zie voorbeeldroute)
16   Grand Junction   – Granby of Grand Lake

Je kunt die 2 dagen van Moab ook gebruiken voor een ommetje langs Idaho Falls, Craters of the Moon en Twin Falls
Als tussenstop tussen Salt Lake City en Rocky Mnts ga je naar Grand Junction en bezoek je Colorado nat.mon.
11   Yellowstone   – Jackson
12   Jackson      – Idaho Falls (leuk stadje, mooi centrum met z'n watervallen (eigenlijk meer stroomversnellingen) in de rivier)
13   Idaho Falls   – Via Craters of the Moon naar Twin Falls (bezoek de watervallen in Twin Falls en ga kijken bij de Perrine Bridge waar vooral in het weekend base-jumpers vanaf springen.
14   Twin Falls   – Salt Lake City
15   Salt Lake City   – Grand Junction (bezoek Colorado nat.mon.)
16   Grand Junction   – Granby of Grand Lake

Of je neemt de variant met een extra dagje Salt Lake City (of Denver) en je bezoekt Black Canyon of the Gunnison
11   Yellowstone   –    Jackson
12   Jackson   –    Salt Lake City
13   Salt Lake City (let op !! Ook deze extra dag in SLC kun je natuurlijk weer verplaatsen naar Denver)
14   Salt Lake City   – Grand Junction.  (bezoek Colorado nat.mon.)
15   Grand Junction   – Black Canyon of the Gunnison. Overnachten kan in Montrose of je blijft een 2e nacht in het (goedkopere) Grand Junction.
16   Grand Junction   – Granby of Grand Lake

Je ziet, er zijn genoeg mogelijkheden. 
#4 - 19-12-2016, 13:43 uur

VN.

Kleine update hieronder

Datum ligt vast: van 10 juli tot 30 juli en onderstaand schema is het min of meer geworden. Dit komt eigenlijk in grote lijnen overeen met wat je initieel voorstelde Cees  ;)

1   Aankomst Denver
2   Denver   –    Scotssbluf
3   Scottsbluff - Wall
4   Wall - Black Hills
5   Black Hills
6   Black Hills 
7   Black Hills  – Sheridan
8   Sheridan - Cody
9  Cody - Yellowstone (overnachten Lake Yellowston)
10  Yellowstone (overnachten Lake Yellowstone)
11  Yellowstone (overnachten Mammoth Springs)
12  Yellowstone (overnachten Mammoth Springs)
13  Yellowstone - Jackson
14  Jackson - Salt Lake City
15  Salt Lake City - Moab
16  Moab
17  Moab
18  Moab - Glenwood Springs
19  Glenwood Springs - Grand Lake
20  Grandlake - Estes Park
21 Vertrek  vanuit Denver

Bedankt voor de hulp!
#5 - 02-01-2017, 16:10 uur

Cees A

Ziet er goed uit.    :afro:
Klein detail, ik zou persoonlijk in Yellowstone eerst voor 2 nachten Mammoth Hot Springs en daarna 2 nachten Lake hebben gekozen.
Waarom ?  Lake ligt dichter bij Grand Teton dus vanaf Lake ben je eerder in Grand Teton.
Vanaf Mammoth Hot Springs moet je eerst heel Yellowstone van noord naar zuid doorkruisen om in Grand Teton te komen.
Dat beperkt je tijd voor Grand Teton enigszins.     
Zie kaart van het park:   https://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/YELLmap2.pdf
Maar ........ zoals ik eerder schreef, da's slechts een detail. 
Ik weet hoe moeilijk het is om geschikte overnachtingsruimte te vinden in Yellowstone, dus als je niet kunt switchen houdt het op.
#6 - 03-01-2017, 21:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15