Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies Rondreis Amerika i.c.m. Yellowstone/NY

Discussie gestart

tompie440

Hi,

Graag zouden wij van dit forum gebruik maken om wat advies in te winnen, we hebben ons al redelijk verdiept (volgens ons). We gaan met zijn 2en (eind twintigers) een onvergetelijke reis maken door Amerika.

Wat achtergrond:
We hebben circa 24-25 dagen te besteden, met nog een kleine rek hierin.
Insteek van de reis richting Amerika is 'eenmalig', voor alsnog niet de ambitie om daarna binnen 20 jaar nog eens terug te keren. Dus we willen echt de 'hotspots' zien, waar we zelf waarde aan hechten.
We willen vooral mooie indrukken opdoen en van de reis genieten, zullen niet overdreven actief hikes gaan maken in de natuur.

Zie hieronder ons reisschema (er is nog niks geboekt)

1. AMS -> WAS (middag landen)
2. WAS
3. WAS -> NY (in de ochtend treinreis +/- 3u)
4. NY
5. NY
6. NY
7. NY -> Bozeman (vlucht in de ochtend) En hotel zoeken aan bovenkant Yellowstone Park
8. YS (overnachting in park)
9. YS -> SLC (al reizend door YS park richting Salt Lake. 's avonds aankomst SLC)
10. SLC -> Bryce
11. Bryce -> Page
12. Page -> GC
13. GC
14. GC -> Las Vegas
15. LV
16. LV -> Death Valley (nabij Yosemite park)
17. DV -> YP
18. YP
19. YP - > San Francisco
20. SF - > Santa Barbara (middag/avond)
21. Santa barbara even nagenieten op het strand
22. SB -> LA
23. LA -> AMS

We zijn benieuwd naar jullie mening.
Is dit een te vol programma?
En op basis waarvan zouden jullie de afweging maken van Yellowstone park wel/niet? Mensen die er geweest zijn (+internet) geven aan dat dit echt in de top3 van Amerika staat.

Groeten Tom
 
#1 - 07-09-2016, 14:32 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Om met je vraag te beginnen. Yellowstone is niet voor niets het eerste National Park. Het is een prachtig en uniek park. Nadeel is dat behoorlijk ver van veel andere bezienswaardigheden af ligt. In een dikke twee weken Yellowstone, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite, San Francisco en Los Angeles in ιιn route combineren is eigenlijk niet haalbaar. Ik heb wel eens een route samngesteld voor bekenden die ook in een eenmalige reis Yellowstone en de bezienswaardigheden in het zuidwesten wilden combineren. Dat was een reis van 25 dagen beginnend in Salt Lake City en eindigend in San Francisco.

Je tijd voor Washington is heel beperkt.
Je hebt maar ιιn dag in Yellowstone en dat is te weinig voor dit grote park. Meestal kiest men drie overnachtingen, waarbij men een halve dag "bonus" krijgt in Yellowstone omdat men naar het aangrenzende Grand Teton N.P. rijdt. Je zou voor Yellowstone minstens ιιn maar liever meer overnachtingen moeten plannen.
Van Death Valley naar Yosemite is in theorie haalbaar - een uur of 7 pure rijtijd - maar in de praktijk af te raden. Je hebt 's morgens geen tijd voor Death Valley, terwijl dat de aangenaamste uren zijn in dit park en je hebt geen tijd voor  de Alabama Hills, Mono Lake, Bodie en de prachtige Tioga Pass, waar je zeker wat tijd voor uit mag trekken.
Je tijd voor Yosemite is ook heel erg krap.
Je bezoek aan San Francisco heeft in mijn ogen op deze manier weinig zin.
Van San Francisco in ιιn dag naar Santa Barbara is ook geen haalbare kaart, als je tenminste via Highway One wilt rijden en niet een groot stuk via I-5. Voor de vele mooie dingen langs de kustweg heb je in ieder geval te weinig tijd. Meestal wordt voor dit traject gekozen voor twee stops: eentje in Monterey en eentje in de buurt van Pismo Beach.

Ik denk dus dat je prioriteiten moet stellen en dingen weglaten. Ik zie ruwweg drie opties.

1. Je laat het gedeelte aan de oostkust weg en concentreert je op Yellowstone en het zuidwesten.
2. Je handhaaft het noordoosten en maakt een rondje met  Salt Lake City, Yellowstone, Grand Teton en Moab en misschien nog enkele andere parken. Eventueel kun je van Las Vegas vertrekken. Het gedeelte ten westen van Las Vegas zal dan niet haalbaar zijn.
3. Je handhaaft het noordoosten en maakt een route in het zuidwesten zonder Yellowstone.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar optie 1. Maar dat komt ook omdat ik helemaal geen liefhebber ben van steden. Wel zou hierbij een overweging kunnen zijn dat New York en/of Washington ooit nog het doel van een korte stedentrip zouden kunnen zijn. Iets wat voor het westen niet opgaat.
Tweede keus zou optie 2 zijn. Je combineert dan Yellowstone, wat in mijn ogen het mooiste en in ieder geval een uniek park is, met enkele voor het zuidwesten zo kenmerkende parken met rode rotsen.

Hoewel het maken van keuzes moeilijk is, kan ik je geruststellen: je gaat ongetwijfeld een prachtige reis maken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 07-09-2016, 17:41 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Terwijl ik mijn reactie zit te typen zie ik het verhaal van Old Faithful verschijnen.
Ik ben toen maar gestopt met typen, want 2X ongeveer hetzelfde verhaal lezen heeft niet zoveel zin.

Ik hou het daarom bij mijn eindconclusie
In jullie reis, en sorry dat ik zo omschrijf, zijn jullie overal geweest, maar de tijd om ergens iets te zien of te ondernemen ontbreekt.
Voor de rest onderschrijf ik het verhaal van Old Faithful.

Ik wil je voor de volledigheid nog wijzen op het verhaal van een ander forumlid, Menno.
Menno had in zijn eerste opzet 2 dagen Yellowstone gepland. Op ons aandringen werden dat 3 dagen.
Na afloop van zijn vakantie schrijft Menno onder andere:
De drie dagen daarna hebben we gebruikt om Yellowstone National Park te bezoeken.
Echt een heel bijzonder park en die kleuren zijn zo verschrikkelijk mooi.
Wij hadden hier drie dagen voor uitgetrokken, maar hadden eigenlijk nog dingen op het programma staan waar we niet aan toe zijn gekomen.
Voor een bezoek aan Yellowstone National Park is drie dagen dus wel echt een minimum; maar meer is hier ook echt niet verkeerd.

Lees zijn complete reactie hier: http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/west-amerika-zomer-2016-met-de-auto/msg142724/#msg142724



#3 - 07-09-2016, 18:04 uur

tompie440

Beiden bedankt voor jullie snelle reactie, we vinden het inderdaad ook een lastige afweging. Maar uit de overweging van jullie beiden lijk ik te halen dat Yellowstone park wel echt dθ voorkeur heeft, dat als je een kans ziet om daar (3 dagen) te verblijven dit echt de aanrader is?

Het probleem, uiteraard een luxeprobleem, is dat mijn partner verzot is op New York en daar al bijna 5 jaar naar toe wil. Dus dat is nog een dobber om die te laten varen, eventueel het laten vervallen van Washington is wel een optie ten faveure van YS park.

Stel dat je er nog 2-3 dagen aan vast zou plakken, zou je dan al een beter begaanbare reis hebben? Ook in de wetenschap dat we geen overdreven avonturiers zijn,  dus waarschijnlijk ook veelal vanuit de auto zullen beleven. Of blijft het vrijblijvende advies dan toch om een keus te maken in prioriteiten?
#4 - 07-09-2016, 22:20 uur

jetusa

Met 2-3 dagen extra en Washington laten vervallen, kan je een eind komen en zowel NY als Yellowstone doen.
Ik zou dan nog steeds wel overwegen om het gedeelte SF - LA te schrappen.
#5 - 08-09-2016, 01:11 uur

Old Faithful


Stel dat je er nog 2-3 dagen aan vast zou plakken, zou je dan al een beter begaanbare reis hebben? Ook in de wetenschap dat we geen overdreven avonturiers zijn,  dus waarschijnlijk ook veelal vanuit de auto zullen beleven. Of blijft het vrijblijvende advies dan toch om een keus te maken in prioriteiten?

Door Washington weg te laten en enkele dagen toe te voegen krijg je uiteraard meer mogelijkheden in het westen. Je zult dan echter toch prioriteiten moeten stellen, omdat een route met alle bekende bezienswaardigheden inclusief Yellowstone (veel) meer tijd vergt dan drie weken. En dan ga ik er inderdaad van uit dat je de parken bekijkt zonder lange wandelingen te maken. Je kunt er voor kiezen een regio weg te laten, bijvoorbeeld het gedeelte ten westen van Las Vegas en naast Yellowstone (en Grand Teton) alle bekende parken in Utah aan te doen. Of je neemt Nevada en Californiλ wel mee, maar dat betekent dan dat je een of meer parken in Utah weg moet laten. Die keuze is uiteraard aan jullie. Maak eens een route in de van - naar vorm. Dat is de beste manier om te zien wat mogelijk is.

Wanneer gaan jullie?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

edit: ik zie dat jetusa in minder woorden eigenlijk hetzelfde weet te zggen.  :afro:
#6 - 08-09-2016, 01:19 uur
Groet,

Old Faithful

jetusa

Haha, dat gebeurt niet vaak, Old Faithfull!
#7 - 08-09-2016, 01:31 uur

tompie440

@Old Faithful,

We willen rond 30 mei 2017 vertrekken, we hebben via een reisbureau een mooie prijs aangeboden gekregen.
Ik denk dat we sowieso niet alle natuurparken willen aandoen, omdat we de afwisseling met steden ook wel belangrijk vinden. We neigen er op dit moment naar om Washington te skippen, GY 1 dag in te korten en Page over te slaan.

Wij vonden dat we de reis van/naar al redelijk specifiek hadden, maar jouw advies zou zijn om dit nog gedetailleerder te omschrijven? Vanuit het reisbureaus hebben we een lijst met aantal hotels gekregen, die zouden we misschien beter kunnen uitstippelen op onze kaart. Weten jullie toevallig een website waar je dit makkelijk kan doen, en de hele route achter elkaar in 1x kan uitstippelen? Of makkelijkste via google maps en daar de reistijd ook van overnemen?
#8 - 08-09-2016, 11:14 uur

Old Faithful

Je hoeft de route niet per se gedetailleerder op te schrijven, al is het natuurlijk wel handig om te weten wat je onderweg en in een park wilt doen, zodat je ook weet hoeveel tijd daarvoor nodig is. Door de van - naar vorm met rijtijden en/of afstanden krijg je beter inzicht wat de reisdagen zijn en of je die dag nog voldoende tijd hebt voor de dingen die je wilt zien of doen.

Ik gebruik altijd de Noord Amerika kaarten van mijn Garmin navigatiesysteem i.c.m. MapSource of Basecamp. Basecamp is gratis te downloaden op de site van Garmin maar dan heb je nog geen gedetailleerde kaarten. Daarvoor zou je gratis kaarten uit het Open Street Maps circuit kunnen gebruiken. Voordeel is dat je ook off line kunt werken, nadeel is dat je wel even zoet bent met opzoeken en installeren.
Ik weet dat velen Google Maps gebruiken. Dat schijnt tegenwoordig nog slechts een beperkt aantal tussenpunten te ondersteunen maar dat kun je blijkbaar oplossen met lagen. Ik heb daarmee geen ervaring. De rijtijden in Google Maps komen vrij aardig met de werkelijkheid overeen.
Online zijn nog wel andere routeplanners te vinden zoals Rand McNally, Mapquest en schijnbaar ook eentje via de ANWB.
Een goede papieren kaart aanschaffen - Rand McNally of Hallwag bijvoorbeeld - lijkt me ook aan te raden.

Juni is een mooie maand. Je zult waarschijnlijk geen belemmeringen vanwege het (winterse) weer tegenkomen, al is een sneeuwbui in Yellowstone niet uit te sluiten.

Wees voorzichtig met een reisbureau. Misschien heb je geluk en tref je iemand met (veel) eigen ervaring in Amerika. Maar zelfs dan kan een reisbureau nog nadelen hebben. Hun routes zijn vaak veel te gehaast, het hotelaanbod is beperkt en vooral: na boeking is veranderen vaak niet meer mogelijk of alleen tegen (hoge) kosten. Vliegtickets en autohuur zou je door een reisbureau kunnen laten verzorgen, al kan dat ook eenvoudig zelf. Zelf hotels reserveren is, eventueel met hulp van forumleden, een fluitje van een cent. Je hebt dan keuze uit een ruimer aanbod, het is zeker niet duurder en je hebt vrijwel altijd de mogelijkheid tot kort voor aankomst gratis te annuleren, waardoor je een stuk flexibeler bent.  Mocht je desondanks de hotelboekingen door een reisbureau willen laten doen, zet dan de voorgestelde hotels op het forum voordat je definitief boekt, zodat forumleden er naar kunnen kijken.

Wat bedoel je met GY? Als dat G(rand) T(eton) moet zijn, zou ik dat niet doen. Als je de route in de van - naar vorm uitschrijft, kom je er achter dat je op die manier hoogstwaarschijnlijk alleen een dag kunt winnen door die dag een lange rit van 800km over Interstates te maken. Voor mij zou dat een verloren vakantiedag zijn (en ik zou de volgende dag nodig hebben om daarvan bij te komen, maar ik ben dan ook een pensionado  ;)). Ik zou dan liever voor de mooie route door Grand Teton kiezen en ergens anders iets weglaten. Maar goed, die keuze ligt natuurlijk bij jullie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#9 - 08-09-2016, 14:17 uur
Groet,

Old Faithful

tompie440

Wederom bedankt  :D.

Met GY bedoelde ik GC - Grand Canyon. Ik ga eens speuren over de route.

Dit zijn de hotels :). Top dat je zoveel persoonlijke feedback krijgt en ook nog snel!

Hotel Wolcott/New York
Lake Yellowstone Hotel/Yellowstone NP
Crystal Inn/Salt Lake City
Bryce View Lodge/Bryce City
Quality Inn Lake Powell/Page
Red Feather Lodge/Grand Canyon South Rim
Furnace Creek Ranch/Death Valley NP
Cedar Lodge/El Portal
Carriage Inn/San Francisco

Ik zou zeggen schiet los :)
#10 - 08-09-2016, 14:26 uur

Old Faithful

Ik ken de hotels niet uit eigen ervaring. Zo op het eerste gezicht lijkt de ligging wel o.k.; geen hotels die op grote afstand van de bezienswaardigheid liggen.
Over het Wolcot in New York was een bekende, wel al weer enkele jaren geleden, heel tevreden. Alternatief in New York is een goedkoper hotel buiten Manhattan plus een pas voor de ondergrondse.
Lake Yellowstone (duur ?) ligt niet slecht maar Canyon ligt centraler. M.n. Mammoth Hot Springs en de Lamar Valley is een heel eind.  Een overnachting bij Old Faithful schijnt (geen eigen ervaring) mooi te zijn, omdat je de gelegenheid hebt om 's morgens vroeg, als de meute nog niet gearriveerd is, of 's avonds, als die meute al weer weg is, vrijwel alleen langs de geisers en hot springs te lopen. Net buiten het park is er accommodatie in West Yellowstone, Gardiner en Cooke City. Dat laatste is voor jou waarschijnlijke niet relevant.

Grand Canyon N.P.  is voor velen en ook voor mij niet het mooiste National Park van het zuidwesten. Van de andere kant is het zo'n icoon, dat je het misschien niet zou mogen missen op een eerste en misschien enige reis naar het zuidwesten, als je toch zo dicht in de buurt bent.  :-\ Keuzes, keuzes, keuzes.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#11 - 08-09-2016, 14:56 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Je had je reisschema in je openingsbericht inderdaad al redelijk specifiek.
Alleen was vrijwel niemand enthousiast over dat schema wegens "te druk en te gehaast".
Met het schrappen van een aantal plaatsen van dat schema en het toevoegen van 3 extra vakantiedagen zou je een compleet nieuw schema kunnen maken en daar zijn we benieuwd naar.
Het kiezen en eventueel boeken van hotels komt m.i. ook pas aan de orde als je je schema in orde hebt.
Pas dan weet je immers op welke datums je op een bepaalde plaats bent.

Hou bij de indeling van je (nieuwe) schema rekening met de grootte van een park.
Bekijk ook goed wat je in een park kunt (of gaat) ondernemen.
Over Yellowstone hebben we het al gehad. 3 dagen is daar gewoon het minimum.
Maar Bryce daarentegen is een heel stuk kleiner.
In een halve dag+avond heb je dit park wel gezien. Bij Bryce kun je dus volstaan met 1 overnachting.
Bij Zion zou je eigenlijk 2 overnachtingen moeten doen zodat je 1 volle dag voor dit park hebt.

Als je meer wil weten over de tijd die je per park nodig hebt en de dingen die je in de parken kunt zien, bekijken en ondernemen zou je eens bij onze 2 voorbeeldroutes moeten kijken.
Hier vind je veel (links naar) informatie en (links naar) PDF kaarten van de parken waar alle bezienswaardige punten op staan.
De ene route is een route door het zuidwesten van Amerika.
Linkje:  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
De 2e route loopt onder andere door Yellowstone, Grand Teton en Salt lake City.
Linkje:  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/
Omdat jouw route stukjes heeft van beide voorbeeldroutes zou je even selectief moeten "winkelen" in de informatie van beide routes en datgene eruit pikken wat in jouw route voorkomt

Nog even iets over Yellowstone.
Je kunt Yellowstone bezichtigen vanuit 1 overnachtingshotel, maar je zou ook een paar keer kunnen verhuizen om de rij-uren in dit grote park te beperken.
In de voorbeeldroute zie je een voorbeeld van een routering door Yellowstone.
De routering in de voorbeeldroute is echter niet voor jou geschikt want jij komt, zoalsje in je 1e schema aangeeft, vanaf Bozeman
Jij zou na aankomst in Bozeman bijvoorbeeld nog naar Gardiner kunnen rijden voor je overnachting.
Gardiner ligt tegen de North Entrance, vlabij Mammoth Hot Springs en is een ideale startplaats voor je bezoek aan Yellowstone.
Kijk ter orientatie eens op deze kaart van het park, dan begrijp je beter wat ik nu ga schrijven.
Linkje naar kaart:  https://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/YELLmap1.pdf
dag 1: Vlucht van NY - Bozeman.  Na aankomst huurauto ophalen en naar Gardiner rijden voor overnachting.
Dag 2: Dit is je 1e echte Yellowstone dag.
Via Mammoth Hot Springs, Roaring Mountain en Norris Geyser Basin rij je naar West Yellowstone voor 2 overnachtingen.
Dag 3: Gebruik deze dag om alle geyser basins (Upper, Midway en Lower) in het zuidwesten van Yellowstone te bekijken.
Aan het eind van deze dag rij je terug naar West Yellowstone voor je 2e overnachting.
Dag 4: Op deze 3e en laatste volle dag in Yellowstone bezoek je de Yellowstone Canyon.
Daarna rij je richting Fishing Bridge. Onderweg bekijk je nog Mud Volcano en Sulphur Caldron.
Je overnacht in Lake Village. Dat kan bijvoorbeeld in het 2e hotel op je lijstje.
Dag 5: Vandaag rij je via de oever van Lake Yellowstone naar West Thumb.
Je bekijkt nog even de geyservelden hier en dan verlaat je het park via de zuidelijke ingang en je rijdt Grand teton binnen.

Tot slot nog iets over een paar hotels op je lijstje.
Qua locatie van deze hotels ben ik het in grote lijnen met Old Faithful eens.
Ik heb in geen een van deze hotels zelf geslapen, maar ik ken er wel een paar.
De Crystal Inn in Salt Lake City bijvoorbeeld ligt net achter de Hampton Inn, mijn "vaste" hotel in Salt Lake City.
Beide hotels liggen op loopafstand van Temple Square. Je kunt je auto dus bij je hotel laten staan.

Ik zie ook Furnace Creek Ranch op je lijstje en met dit hotel heb ik persoonlijk wat moeite.
De locatie van dit hotel is perfect, middenin Death Valley, maar de prijs is navenant torenhoog.
Als je in DV wil overnachten zou Panamint Springs (aan de westzijde van Death Valley) een betere, lees budgetvriendelijker, keus zijn.
Linkje naar Panamint Springs: http://www.panamintsprings.com/
Vergelijk zelf de prijzen tussen Furnace Creek en Panamint Springs maar eens voor de datum dat jij daar bent.
Je zou ook, komend vanaf Las Vegas, door DV kunnen rijden en dan doorrijden naar Bishop, een plaats buiten Death Valley.
De verdeling van de rij-afstanden op de dagen Las Vegas - Bishop en Bishop - Yosemite is dan evenwichtiger.

Een heel verhaal met een heleboel nieuwe ideetjes.
Bekijk alles eens op je gemak en neem vooral de info van de voorbeeldroutes eens door.
Maak dan eens een nieuw schema en dat nieuwe schema gaan we dan gebruiken om je reis te perfectioneren.
Als je vragen hebt over e.e.a. hoor ik dat graag.
 
 
#12 - 08-09-2016, 18:46 uur

Hans B

Wat is een must en wat niet.
Als NYC en Yellowstone een must is, ben je daar al tenminste een week kwijt, wil je het fatsoenlijk bezoeken.
Dan heb je nog 2½ week om de rest door te racen, gaat ιm niet worden.
Voor alles wat jij in je route aangeeft zou ik de dubbele tijd moeten nemen.
Bezint eer je begint.
Verdiep je in afstanden, tijden, wat er te zien is en het zal best een mooie reis worden, maar raffel het niet af. Zonde.
#13 - 08-09-2016, 21:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Ik vind dat wanneer je, zoals ik, opmerkingen maakt over iemands reisschema je ook moet laten zien hoe het dan wel kan.
Welnu, hieronder mijn voorbeelden van reisschema's.
In het eerste schema zitten veel (heel erg mooie) natuurparken en wat minder steden.
Je hebt in dit schema genoeg tijd om van alles te ondernemen in die parken

1   Amsterdam – New York
2   New York
3   New York
4   New York
5   New York – Bozeman  Auto ophalen en dan naar Gardiner voor overnachting
6   Gardiner – West Yellowstone (via Mammoth Hot Springs en Norris Geyser Basin)
7   West Yellowstone (Bekijk vandaag Upper, Midway en Lower Geyser Basins)
8   West Yellowstone – Lake Village (via Yellowstone Canyon)
9   Lake Village – Jackson (via West Thumb Geyser Basin en Grand Teton)
10  Jackson – Vernal (Rij via de mooie Flaming Gorge naar Vernal)
11  Vernal – Moab (breng een bezoekje aan het westelijke deel van Dinosaur national monument)
12  Moab (Een hele dag voor Arches national Park. Heb je geen hele dag nodig, kijk dan eens bij Hell's Revenge)
13  Moab (Bezoek vandaag Canyonlands national park en Dead Horse State park)
14  Moab – Capitol Reef (Rij onderweg langs het mooie Goblin State Park)
15  Capitol Reef (Een hele dag voor dit park. Loop in ieder geval de Cohab canyon trail en de Hickman Bridge trail)
16  Capitol Reef – Bryce (Rij via de scenic route Hwy 12 via Escalante naar Bryce)
17  Bryce – Zion (Vandaag een korte rit naar Zion. In Zion zijn diverse uitdagende trails te lopen)
18  Zion  (een hele extra dag voor het mooie Zion)
19  Zion – Las Vegas (Rij vandaag via Valley of Fire naar Las Vegas)
20  Las Vegas
21  Las Vegas – Death Valley
22  Death Valley – Los Angeles
23  Los Angeles
24  Los Angeles
25  Los Angeles   – Amsterdam
26  Aankomst Amsterdam

Het 2e schema is een variant op het 1e.  De eerste 18 dagen zijn hetzelfde als bij schema 1
Je eindigt je tour in dit schema in Las Vegas
19  Zion – Monument Valley
20  Monument Valley – Page Bezoek Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell
21  Page – Grand Canyon
22  Grand Canyon – Las Vegas
23  Las Vegas
24  Las Vegas
25  Las Vegas – Amsterdam
26  Aankomst Amsterdam

Het 3e schema bevat na Yellowstone wat meer steden en je neemt de Californische kust mee.
Ik had graag nog iets meer tijd ingepland voor de steden, maar die tijd is er niet.
Dit is echter voor een 1e kennismaking met deze regio goed te doen
1   Amsterdam – New York
2   New York
3   New York
4   New York
5   New York – Bozeman
6   Gardiner – West Yellowstone
7   West Yellowstone
8   West Yellowstone
9   West Yellowstone – Salt Lake City (na al dat natuurgeweld even uitblazen in Salt Lake City)
10  Salt Lake City Bezoek vandaag Temple Square, het Capitol en ga shoppen in het City Creek Center en The Gateway
11  Salt Lake City – Bryce
12  Bryce – Zion
13  Zion
14  Zion – Las Vegas
15  Las Vegas
16  Las Vegas - Death Valley
17  Death Valley – Mammoth Lakes (Bezoek onderweg Alabama Hills, Mono Lake en Bodie)
18  Mammoth Lakes –  Yosemite  (In juni zijn de watervallen in Yosemite nog actief)
19  Yosemite Bezoek de watervallen in de Valley, rij naar uitzichtpunt Glacier Point en bekijk de Sequoia bomen in Mariposa Grove
20  Yosemite – San Francisco
21  San Francisco
22  San Francisco   –    Monterey
23  Monterey  –  Pismo Beach
24  Pismo Beach   – Los Angeles
25  Los Angeles
26  Los Angeles   – Amsterdam
27  Aankomst Amsterdam

Uitgebreide informatie over genoemde parken en plaatsen vind je in de voorbeeldroutes waar ik in m'n vorige bericht naar linkte.
Er zijn natuurlijk nog meer schema's te bedenken, maar het punt wat ik wil maken is dat je hoe dan ook keuzes moet maken.
Het is nu eenmaal onmogelijk om in 1 reis "alles" te zien. Amerika is daar nu eenmaal te groot voor.
Ik wens je in ieder geval succes met die keuze en je planning
   
#14 - 09-09-2016, 10:57 uur

Hans B

Mooie schema's van Cees (hulde), maar zoals je ziet zal je een of meerdere dingen moeten laten vallen.
Een moeilijke keus, maar je moet hem wel maken.
Succes.
#15 - 09-09-2016, 16:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15