Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies route San Francisco - Las Vegas

Discussie gestart

Kiliwarrior

Hallo iedereen,

Wij zijn van plan om in augustus 2011 met onze kinderen (11 en 13 jaar) onze eerste rondreis in de USA te doen.

We willen zeker San Francisco bezoeken en verschillende nationale parken. Los Angeles hebben we er bewust uitgelaten daar we liever de animatieparken eens in Florida zouden willen bezoeken en LA zelf niet zo bijzonder zou zijn als ik sommige commentaren lees. We zouden niet met een camper gaan.

Graag had ik het volgend advies :

1/ wat vinden jullie van de route en het programma, is dit goed te doen of is dit te overvol ?
2/ zitten er stops tussen die we als "teveel van hetzelfde" zullen ervaren ?
3/ zijn er uitstapjes die minder interessant zijn, terwijl we andere in de buurt missen ?
4/ kunnen we de kinderen hiermee geboeid houden ?
4/ een full size 4 deurs of een standard SUV ?
5/ kan er iemand goede hotels aanbevelen voor de verschillende lokaties (dat bespaart mij wat werk om voor elke lokatie dit forum of tripadvisor af te zoeken  :)
6/ er zullen vast nog veel vragen volgen, maar voorlopig hou ik het hierbij, mijn post wordt anders te lang en onoverzichtelijk (het zal wel aan mij liggen maar wat is dit trouwens moeilijk om tekst wat proper uit te lijnen)

Ziehier mijn programma, shoot !

05 aug     Brussel              San Francisco                   auto ophalen en naar hotel, afhankelijk van aankomstuur en vermoeidheid verkenning san francisco

06 aug     San Francisco                                            Fisherman's Wharf, Pier39, Golden Gate Bridge, Lombard Street, Twin Peaks, Chinatown, Painted Ladies , (eventueel rondrit 49 mile scenic drive), Cable Car,
                                                                              's avonds naar Alcatraz

07 aug     San Francisco     Monterey        (192km)     rest stadsbezoek, late namiddag vertrek naar Monterey via Pacific Coastal Highway

08 aug     Monterey                                                  bezoek Monterey, Bean Hollow State Beach en Monterey Bay Aquarium (3u), whalewatch cruise (5 u)

09 aug     Monterey           San Simeon    (150km)      Pacific Coastal Highway naar San Simeon, stops oa in Big Sur, overnachten aan Cambria Moonstone Beach, bezoek Hearst Castle (1h45)

10 aug     San Simeon       El Portal          (462km)     via Oakhurst naar Mariposa Grove (6 km naar Upper Grove 2,5u), daarna naar Taft Point (3,5km 2u),Sentinel Dome (3,5km 2 u) en Glacier Point (1,6 km 30min, zonsondergang),
                                                                              naar hotel in El Portal (Yosemite View Lodge)

11 aug     El Portal            Lee Vining       (154km)     Bridal Veil Falls (2km 30min), El Capitan, Lower Yosemite Falls (0,8km 45 min), Mist Trail naar Vernal Falls trekking (4,8km 3u),
                                                                              namiddag via Tioga Road (Olmsted Point 0,8km 30min) naar Lee Vining

12 aug     Lee Vining                               (169km)     's morgens naar Bodie (40km 45min), 's namiddags wandelingen in Yosemite langs Tioga Road :
                                                                              1 Tenaya Lake (4km 2u) / 2 Tuolumne Meadows (2,4km 1u) / 3 Gaylor Lakes (3,2km 2u) / 4 May Lake-Mount Hoffman (9,6km 1-4u)

13 aug     Lee Vining         Furnace Creek (450km)     Via Mono Lake South Tufa naar Lone Pine (217 km 3u, bijtanken en omgeving opsnuiven), richting Stove Pipe Wells, bezoek Mosaic Canyon en Sand Dunes,
                                                                               indien nog tijd naar 1 Badwater, 2 Devil's Golf Course, 3 Artist Drive, 4 Zabriskie Point, naar Furnace Creek voor overnachting.

14 aug     Furnace Creek   Las Vegas       (320km)     's morgens vroeg verder afwerken bezoek Death Valley wat we de dag voordien niet gezien hebben, via Death Valley Junction naar Las Vegas

15 aug     Las Vegas                                                 Bezoek Las Vegas (The Wynn, Luxor, The Venetian, Bellagio, New York New York, Excalibur, The Mirage, Caesar's Palace, Paris),
                                                                              's avonds gratis naar Sirens of Treasury Island, Volcano, The Fountains, Fremont Street of te betalen Cirque du Soleil

16 aug     Las Vegas         Springdale       (311km)     via Valley of Fire naar St George (50 km 1 u extra rijden), met gratis Shuttle bus scenic drive door het park, wandelingen 's morgens oostkant, 's namiddags westkant.
                                                                              1 Canyon Overlook Trail (1,6km 1u) / 2 Weeping Rock Trail (0,8km 30min) / 3 Emerald Pools Trail (3,2km 2 u) / 4 Riverside Walk (3,2 km 1,5 u). Overnachting in Springdale

17 aug     Springdale        Bryce Canyon  (222km)     Naar Bryce Canyon, scenic drive doorheen Bryce Canyon met stops aan de viewpoints, wandeling Queen Gardens Trail (2,6km) +  Navajo Loop (2 km) 3 u in totaal.
                                                                              Om 19u naar de Rodeo in Ruby's Inn (woe-zat)

18 aug     Bryce Canyon   Torrey             (228km)     Naar Willis Creek Slot Canyon (50 km 1u20min) voor wandeling in de Canyon (6,4 km 2u), daarna via Escalante doorrijden richting Boulder (122 km 2u)
                                                                              wandeling naar Lower Calf Creek Falls (10 km 4u), verder naar Torrey (60km 45min) voor overnachting

19 aug     Torrey              Moab               (387km)     Voormiddag naar Capitol Reef stop bij Goosenecks (300m) en Sunset Point (1 km), daarna park inrijden via scenic drive tot startpunt Grand Wash Trail (7,2 km 3u),
                                                                              deel van de trail wandelen. Terug naar HWY24 en wandeling naar Hickman bridge(3,2 km 1u). Naar Goblin State Park en deel van Little Wild Horse Canyon wandelen.
                                                                              Via Green River richting Moab. Indien nog tijd afslag UT-313 nemen naar Dead Horse Valley State Park voor sunset, daarna naar Moab.

20 aug     Moab                                       (145km)    Wandeling in Fiery Furnace reserveren, voormiddag rafting op Colorado (8u45 tot 13u00), namiddag naar Island in the Sky.
                                                                              Wandelingen : 1 Grand View Point Overlook (3km 1,5u) / 2 Mesa Arch (0,8km 30min) / 3 Green River Overlook / 4 Whale Rock (1,5km 1u).
                                                                              Tegen zonsondergang via Dead Horse Valley State Park terug naar Moab.

21 aug     Moab                                       (60km)      Volledige dag in Arches : door park rijden langs viewpoints, diverse trails : 1 Landscape Arch (3,2km 1u) / 2 Fiery Furnace Walk om 10u (3,2km 3u begeleid) / 
                                                                              3 Balanced Rock (0,5km 30min) / 4 Double Arch (0,8km 30min) / 5 Delicate Arch Viewpoint (15 min) of Trail (4,8km 3u) voor zonsondergang

22 aug     Moab                 Mesa Verde     (329km)     Via Needles Overlook naar Mesa Verde (255km 3u45min). Bezoek Mesa Verde.
                                                                              Tickets halen bij Visitor Center, bezoek Spruce Tree House en Chapin Mesa Archeological Museum, Cliff Palace en Mesa Top Loop Road.Tegen de avond naar Durango (75km 1u10min).

23 aug     Durango            Mesa Verde      (75km)      Vertrek met stoomtrein om 08u15 naar Silverton, met bus terug. Vertrek naar Mesa Verde (of Cortez) voor overnachting.

24 aug     Mesa Verde       Canyon de Chelly(371km)  Eventueel vroeg bezoek aan Mesa Verde Cliff Palace indien eergisteren geen tickets meer. Verder naar Canyon de Chelly (260 km 3,5u).
                                                                              Canyon Tour (3u) en Scenic Drive langs de South Rim (2u). 's Avonds naar Kayenta

25 aug     Kayenta            Page                (230km)    Naar Monument Valley voor niet begeleide rondrit langs Valley Drive (2,5 u). Daarna naar Page. Bezoek Horse Shoe Bend, Glen Canyon Dam en Scenic View.
                                                                              Om 16 u Canyons Adventure Cruise (2,5u) op het meer. Overnachting in Page

26 aug     Page                 Grand Canyon  (226km)    's morgens gereserveerd bezoek aan Upper en Lower Antelope Canyon (beste tijd tour van 11u30).
                                                                              Alternatief 6 hr Canyon X Photographic Tour mogelijk met Overland Canyon Tours. In de late namiddag naar GC Village via Scenic Desert View Drive.

27 aug     Grand Canyon Village                                Bezoek Grand Canyon, deel van South Kaibab trail. Viewpoints langs de rim.

28 aug     GC Village         Flagstaff           (267km)    Bezoek Grand Canyon, late namiddag naar Meteor Crater en terug naar Flagstaff voor overnachting

29 aug     Flagstaff           Las Vegas         (408km)    Stop bij Hooverdam, naar Las Vegas.

30 aug     Las Vegas         Brussel                             Nagenieten in Las Vegas en terugvlucht naar Brussel


Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg,

Manuel
#1 - 04-11-2010, 21:03 uur

Marianne

Hallo Manuel,

Dat ziet er uit als een goed voorbereide reis! Ik neem aan dat je niet van plan bent om alle dingen die je noemt ook te gaan doenl dat wordt echt te veel. Ik moet zeggen dat ik het voor een reis met kidneren vrij druk vind. Met onze kinderen doen we het veel rustiger aan, ruimen tijd in om te zwemmen en niets te doen, en proberen we regelmatig wat langer op een plaats te blijven.
Ik zou zelf overwegen om Mesa Verde en Canyon de Chelly over te slaan, dat geeft je meer ruimte voor de rest.

Kijk eens goed naar de planning in Yosemite. 10 aug is veel te vol. Vervolgens rij je op 11 aug naar Lee VIning langs alle punten die je de dag erna weer vanuit Lee VIning wil bekijken. Je rijdt behoorlijk veel heen en weer op die manier. Kijk eens in ons 2008-verslag hoe wij het hebben gedaan. Ik zou zelf (minstens) 2 nachten in de vallei nemen. El Portal ligt niet slecht, maar het is veel leuker en avontuurlijker om in het park zelf te overnachten.
De Lower falls kun je overslaan, die staat hoogstwaarschijnijk al droog als jullie daar zijn. De Mist Trail is altijd mooi, de Panorama Trail is ook een optie.

Voor Zion zou ik nog een dag uittrekken. Je hebt het over St George, maar ik neem aan dat je Springdale bedoelt? Mooiste accommodatie daar is de Desert Pearl Inn, zie hiervoor ook ons reisverslag 2008.

De FF wandeling kun je tegenwoordig ook online reserveren, dus je hoeft daarvoor niet meer direct naar het visitor center te gaan.

Wat de auto betreft: wij vonden met ons vieren een minivan heerlijk. Je hebt dan voldoende ruimte voor je bagage en voor een grote koelbox.

Marianne
#2 - 04-11-2010, 22:20 uur
« Laatst bewerkt op: 05-11-2010, 18:29 uur door Marianne »

Kiliwarrior

Hallo Marianne,

Bedankt voor de supersnelle reactie.

Wellicht een stomme vraag, maar zoeken jullie dan leuke plaatsjes op om te gaan zwemmen met de kinderen of bedoel je gewoon in het zwembad van het hotel ?

Ik bedoel inderdaad Springdale ipv St George (als ik het goed voor heb passeren we dit wel) op weg naar Zion.

Als we Mesa Verde - Canyon de Chelly overslaan, dan moeten we wellicht ook Durango laten vallen en rechtstreeks van Moab naar Monument Valley rijden of is de rit met de stoomtrein naar Silverton echt de moeite waard ?

Goeie tip wat betreft Furnace Creek en ik duik meteen in jullie reisverslag.

Groeten,

Manuel

#3 - 04-11-2010, 22:41 uur

hdeweert

Hallo Manuel,
Ik sluit mij geheel bij Marianne aan. Hopelijk vinden de kids het leuk om de helle dag op stap te zijn. Ik zie nergens een echt rustpunt.
Voor een deel van de dingen die je aangeeft zul je waarschijnlijk geen tijd hebben want er zitten maar 24 uur in een dag.
Onderschat niet de tijd dat je in de auto zit die is soms langer dan je hebt ingeschat. Word vast een mooie vakantie.
Ritje met de stroomtrein is zeker de moeite waart zie en lees
http://www.usa4every1.nl/usa1/index.php?option=com_content&view=article&id=55:durango-silverton-per-trein&catid=41:colerado&Itemid=60

Harm
#4 - 04-11-2010, 23:10 uur

Hans B

Manuel,
alles is fantastisch, maar je hebt ook rust nodig.
Hoe moeilijk ook, ik zou toch wat gaan schrappen.
Of beter maak de vakantie 1 week langer :-)
Hans
#5 - 05-11-2010, 07:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leendert en maria

Het is inderdaad prettig als je soms 2 of 3 dagen op één plek bent. Dat geeft je wat flexibiliteit om te kijken wat je wilt doen. Ik had afgelopen zomer een overzicht bij me met de mogelijkheden per plaats/park, maar zo te lezen heb jij dat ook al. Geeft je de vrijheid ter plekke te kiezen.
Zwemmen kan soms bij het hotel, afhankelijk van wat je gaat boeken. Na een lange dag even spelen/afkoelen vonden mijn kinderen (12 en 14) heerlijk.
In verschillende parken kun je ook zwemmen/poedelen: zowel in Zion als in Yosemite loopt een rivier waar je in het water kunt spelen of met een opblaasband je mee kunt laten drijven. In Yosemite kun je ook zwemmen in Tenaya Lake (kraakhelder maar wel koud water).
Bij Page ligt Lake Powell. Bij 'Antelope Island' (AtB pass is hier geldig) kun je ook in zwemmen. Verwacht alleen geen mooi zandstrand; vanaf de P moet je over de rotsen naar beneden klauteren maar als je er bent dan kun je heerlijk zwemmen in warm water omringd door prachtige natuur. Zonnen gaat hier haast niet; de rotsen liggen wel erg hard en het is erg heet. Een aanrader!
Tip: waterschoenen mee, komen bij elk meer/beek van pas. En 'reishanddoeken', te koop bij xenos. Klein. licht en kompakt, makkelijker mee te nemen dan (meestal grote) badlakens. Daarbij drogen ze ook sneller dan gewone haddoeken.
Maria
#6 - 05-11-2010, 09:59 uur

Kiliwarrior

Hans,

Een extra week zou super zijn, maar helaas laat het werk dit niet toe.

Ik heb in mijn programma inderdaad reeds een eerste selectie gemaakt van mogelijke uitstappen wat niet wil zeggen dat we die allemaal effectief gaan doen, dat hangt een beetje af van de timing van dag tot dag.
Ik probeer zoveel mogelijk ervaringen en commentaar los te peuteren (vandaar mijn superlange post :)) zodat ik op voorhand mijn selectie kan vernauwen.
Zo weet ik ondertussen van Marianne dat ik de Lower Falls in Yosemite beter kan overslaan, dat is beter dan er zelf na de wandeling achter te komen dat het daar nagenoeg droog staat.

Ik heb al begrepen dat een extra dagje Yosemite en Zion goed zou zijn en dat ik misschien beter Canyon de Chelly achterwege laat, maar over Mesa Verde twijfel ik nog, temeer daar we er passeren als we toch naar Durango zouden gaan. Dus dan blijft de pijnlijke keuze over, waar moet ik dan nog schrappen, wetende dat alles mooi is ?

Heeft er trouwens iemand ervaring met een helikoptervlucht in de Grand Canyon ttz is dit zijn geld waard (trouwens is de 30 minuten die men opgeeft effectieve vliegtijd ?)

Manuel
#7 - 05-11-2010, 18:40 uur

Marianne

Ik bedoelde zwembaden bij het hotel. Wij zoeken meestal een motel op met zwembad. He hoeft ook niet altijd een zwembad te zijn maar de water is altijd wel prettig, zeker in de hitte in het zuidwesten.
Er zijn parken die een zwembad hebben, Yosemite heeft zelfs 2 grote zwembaden en zoals Maria al noemde ook mogelijkheden in rivieren en meren. In death valley heb je ook een zwembad.
Waterschoenen zijn erg handig, ook als de de Narrows gaat lopen (die mis ik in jouw lijstje).

Wij zijn nog nooit in Durango geweest dus ik kan niet zeggen of dat de omweg waard is. Als je daar bent kun je Mesa Verde natuurlijk ook meenemen.

Je kunt in Yosemite al van verre zien of de Yosemite Falls droog staat of niet, dus je zou er niet voor niets naar toe lopen.

Een helicoptervlucht boven de GC is zeker de moeite waard!

Marianne
#8 - 05-11-2010, 18:43 uur

Hans B

Gezien je tijdschema zou ik Durango / Mesa Verde / Canyon de Chelly laten voor wat het was.
Die tijd kun je beter elders besteden en het maakt je route wat relaxter.

Voorbeeld: Rij van Monterey naar Oakhurst (vlakbij Yosemite)
Dag 1 door Yosemite naar de valley en deze bezoeken. Bij de zuid entrance zijn de reuzenbomen.
Als je niet in het park kunt overnachten, dan naar bv El Portal.
Dag 2 maak de wandeling Panorama trail (±5 u) geweldig !!!
Overnacht nogmaals in of bij het park.
Dag 3 doe de TIOGA road met enkele bezienswaardigheden en eindig in bv Lee Vining

Dan heb je tenminste iets van het geweldige Yosemite NP ervaren.
Neem je tijd, doe het goed.

Geldt ook voor een aantal andere punten in je route.
San Francisco (minimaal 2 volle dagen) Zion (2), Arches (2)
#9 - 05-11-2010, 19:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Kiliwarrior

ok, toch maar beter terug naar de tekentafel, maar dit is part of the fun.

Hoe vroeger hoe beter wellicht, maar wanneer is de deadline om vluchten/hotels te boeken voor augustus 2011 ?
Ik zag bvb al dat het lastig lijkt om nog een helikoptervlucht te boeken ???

Ik kijk ondertussen ook meteen naar hotels en hoor daarover graag nog jullie advies.
Wie ondertussen nog commentaar heeft, laat maar komen.

Bedankt,

Manuel
#10 - 05-11-2010, 21:47 uur

Kiliwarrior

Hallo,

Ondertussen de route nog eens herbekeken en een aantal zaken (jammergenoeg) geschrapt.
Het programma ziet er als volgt uit en haalt hopelijk een beetje de drukte uit het programma in vergelijking met de eerste versie.
Indien ik nog meer moet schrappen dan zie ik niet in hoe ik nog naar Capitol Reef - Canyonlands - Arches kan.

Wat denken jullie ?

1   Brussel - San Francisco
2   San Francisco   
3   San Francisco   
4   San Francisco - namiddag naar Monterey
5   Monterey
6   Monterey   - heen en terug naar Big Sur en omgeving
7   Monterey   - Oakhurst - Yosemite
8   Yosemite - hiking Yosemite Valley
9   Yosemite - hiking langs Tioga Pass, 's avonds naar Lee Vining
10   Lee Vining - bezoek Bodie   
11   Lee Vining - Furnace Creek - bezoek Death Valley
12   Furnace Creek (bezoek Death Valley) - Las Vegas
13   Las Vegas   
14   Las Vegas - Valley of Fire - Springdale - verkenning Zion
15   Zion   
16   Springdale- Bryce Canyon - bezoek Bryce
17   Bryce - Willis Creek - Lower Calf Creek Falls - Torrey
18   Capitol Reef - Goblin State Park (Little Wild Horse Canyon) - Moab
19   Moab Canyonlands   
20   Moab Arches
21   Moab - Needles Overlook - Valley of the Gods - Monument Valley - Page
22   Page   
23   Page - Antelope Canyon - Grand Canyon Village
24   Grand Canyon Village   
25   Grand Canyon Village - namiddag naar Las Vegas
26   Las Vegas, 's avonds terugvlucht naar Brussel
27    Aankomst in Brussel

Verder had ik gedacht aan de volgende hotels :

Bryce Canyon                     Best Western
Death Valley                       Furnace Creek Ranch
Grand Canyon Village          Bright Angel Lodge
Las Vegas                           Desert Rose Resort
Lee Vining                           Lake View Lodge
Moab                                  Mayors House
Monterey                            Best Western Beach Resort
Page                                  Holiday Inn
San Francisco                     Travelodge at the Presidio
Torrey                               Austin's Chuckwagon Lodge
Yosemite El Portal               Yosemite View Lodge
Zion Springdale                  Cliffrose Lodge


Nog een paar bijkomende vragen :

1/ zijn "The Narrows" in Zion te doen met kinderen ?
2/ is Willis Creek Canyon de moeite waard of beter links laten liggen, des te meer indien we The Narrows zouden doen
3/ is dag 21 haalbare kaart ?
4/ wat vinden jullie van de hotelkeuze ? betere alternatieven
5/ qua budget voor eten per persoon per dag :  breakfast 10$, lunch 10$, diner 15$. Is dit een redelijke inschatting ?

Bedankt voor jullie advies.

Mvg,

Manuel
#11 - 11-11-2010, 18:08 uur

Marianne

Ik zal er vanavond even beter naar kijken, maar alvast een paar opmerkingen. Voor de Narrows: zie ons 2008-verslag (had ik al eerder naar verwezen)
Yosemite: waarom niet in het park overnachten?
Budget: zie ons 2008-verslag, per dag hebben we onderaan het verslag alle kosten vermeld.
15 dollar voor het avondeten lijkt me niet veel, de lunch kan goedkoper, zeker als je een Amerikaans ontbijt neemt.

Marianne
#12 - 11-11-2010, 19:09 uur

Kiliwarrior

Hallo Marianne,


1/ op sommige sites raden ze de Narrows af met kinderen, de mijne zijn 12 en 14, die van U zien er toch een stuk ouder uit, bovendien is het mogelijk dat er nog een ander gezin meegaat en die hebben kinderen van 9 en 11, vandaar mijn vraag

2/ alle accommodatie in Yosemite lijkt nu al vol te zitten wanneer ik de beschikbaarheid op de website check, behalve Curry Village, wat toch wel gemengde commentaar krijgt op tripadvisor (en het feit dat daar wel nog heel wat beschikbaar is, is op zich misschien ook al twijfelachtig)

3/ ik heb mijn inschatting van de kosten gebaseerd op jullie reisverslag, maar dat is ondertussen ook al 2 jaar geleden ...

Manuel
#13 - 11-11-2010, 20:47 uur

babarage

ik zou niet naar de reviews op tripadvisor luisteren als het over curry village gaat. nog afgezien van het feit dat het een flink end rijden is het park in vanaf el portal en je in augustus waarschijnlijk ook nog extra tijd kwijt raakt door de drukte bij de ingang van het park is het logeren in het park echt een deel van het avontuur.  ok en dan curry village, wat moet / kun je verwachten. geen luxe, dat is duidelijk. waarschijnlijk kun je nog een van de tent cabins te pakken krijgen, dat is dus een tent op een houten vlonder. de bedden zijn eenvoudige stalen bedden met rubberen matrassen, ik vond hem zeker niet slecht liggen maar tis erg basis. je hebt waarschijnlijk geen stopcontacten maar wel licht. geen badkamer, daarvoor moet je net als op een camping naar een centraal badhuis. het is dus eigenlijk gewoon kamperen maar dan net een tikkie luxer dan in een tentje. je moet alle spullen waar een geur aanzit, zoals je eten en parfums en dergelijke in een bear locker stoppen die buiten de tenten staan. neem daarvoor een hangslot mee. bang voor beren hoef je niet te zijn. de park rangers zijn alert genoeg en met de maatregelen waarbij je zorgt dat je niks in je tent en auto hebt wat een beer interessant vindt is de kans dat je 's nachts wordt omdat een beer aan je teen aan het knabbelen is bijzonder klein.  echt, ik zou geen twee keer nadenken en die tent in curry zo snel mogelijk vast leggen!
#14 - 11-11-2010, 21:27 uur

Marianne

De Narrows zijn normaal gesproken heel goed te doen, je kunt ook net zo ver lopen als je wilt. Zorg wel voor waterschoenen. Als het water te hoog staat of er is kans op flash floods is het minder verstandig, maar dan staat het wel aangegeven dat het afgeraden wordt (altijd even checken bij het visitor center). Ik heb echt wel jongere kinderen daar zien lopen. Kinderen hebben met de meeste wandelingen vaak minder moeite dan de ouders. Die van ons waren in 2008 13 en 15. In 2004 - toen waren ze dus 9 en 11 - hebben we daar ook een stuk gewandeld, zie hier voor het verslag van die dag.

Ik heb geen ervaring met de tenten in Curry Village, wel met de cabins. Zoals al gezegd is het niet luxe, maar de ligging vergoedt heel veel. Dat er nog veel tenten beschikbaar zijn zegt niet zoveel; er zijn er gewoon erg veel. De tenten in Housekeeping Camp zijn ook leuk, eigenlijk leuker, want je hebt er wat meer ruimte bij, met de mogelijkheid om een kampvuur te maken.

Wat de route betreft: een volle dag voor Bodie is niet nodig; je kunt 's morgens naar Bodie en 's middag naar Death valley rijden.
Verder zou ik een overnachting in Monument Valley plannen: het is daar bij zonsondergang prachtig en het wordt wel een lange dag als je van Moab komt.

En ik blijf voor Springdale de Desert Pearl Inn aanraden!

Marianne
#15 - 11-11-2010, 22:00 uur
« Laatst bewerkt op: 12-11-2010, 08:05 uur door Marianne »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15