Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advies voor 4 weken West Amerika

Discussie gestart

RichardPhotography

Hall allemaal,

Aangezien de meeste van jullie al bekend zijn in Amerika wil ik jullie graag om advies vragen.

Mijn vriendin en ik willen dit jaar 4 weken naar West Amerike.
Dit zou zijn van 28 okt. t/m 24 nov.

We zitten er over te denken om misschien eerst 2 dagen naar New York te gaan en daarna door te vliegen naar San Francisco. Aangezien we nog nooit in Amerika zijn geweest, weten we niet of dit verstandig is of dat we die dagen misschien beter in het westen kunnen gebruiken.

Denk dat we dan vanaf San Francisco de rondreis (met auto) starten en eindigen in Los Angeles.

Wat zouden jullie aanraden om zeker heen te gaan?
En eventueel hoeveel dagen we daarvoor nodig zouden hebben?

Misschien dat we zelfs een dag met vliegtuig of helikopter een vlucht/excursie willen maken boven de Grand Canyon. Zijn er hier meer mensen die wel eens zo'n excursie gedaan hebben en hier advies voor hebben?

Alvast bedankt,

Richard
#1 - 24-07-2007, 15:44 uur

Satin13

New York zou ik voor een andere keer houden en je nu beperken tot de West-kust, er valt zoveel te zien! De meeste reisbureaus hebben brochures voor Noord-Amerika en zij bieden vele voorbeelden van rondreizen (individueel of autocar) maar daar kan je veel tips uithalen voor de nog onwetende reiziger. De helicoptervlucht raad ik je zeker aan. Kijk maar eens op de website van Papillon, veel kans dat je daar nog coupons vindt die je recht geven op 10 % korting. De "golden circle" is een mooie kennismaking met Amerika. Gewoonlijk doe je dan ook Yosemite National Park aan, Gran Canyon, Zion NP, Bryce canyon NP, San Francisco, San Diego, Los Angeles, Lake Powell, enz. Je kan een pakket laten samenstellen door je reisagent, of je kan alles zelf boeken (incl. hotels). Wij doen egenwoordig alles bijna zelf. Alleen opgelet als je de huurwagen boekt dat je voldoende verzekerd bent (bijv. Alamo Gold). Verder is het internet een gouden bibliotheek. De reisgidsen van capitool, lannoo en lonely planet zijn al van onschatbare waarde gebleken. Hou ten alle tijde rekening met de reistijden en de vermoeidheid; daar hebben wij ons al een paar keer door laten verrassen. Verder wens ik je veel succes en plezier met het plannen. Ik zou alleen niet te lang meer wachten, anders hebt je misschien geen plaats meer op het vliegtuig!
Groetjes,
Sarah
#2 - 24-07-2007, 17:17 uur
USA rocks!




allard

We zitten er over te denken om misschien eerst 2 dagen naar New York te gaan en daarna door te vliegen naar San Francisco. Aangezien we nog nooit in Amerika zijn geweest, weten we niet of dit verstandig is of dat we die dagen misschien beter in het westen kunnen gebruiken.

Persoonlijk vonden wij New York een factor 10 maal boeiender als LA. Prima stop over en maak er vier dagen van.

Citaat
Denk dat we dan vanaf San Francisco de rondreis (met auto) starten en eindigen in Los Angeles.

Ik weet niet of je beslist wat zien wilt in LA of omgeving maar je zou je reis ook kunnen beëindigen in LV. Betekent wel enige drop-off kosten voor je huurauto.

Citaat
Wat zouden jullie aanraden om zeker heen te gaan?
En eventueel hoeveel dagen we daarvoor nodig zouden hebben?

Teveel om op te noemen maar als fotograferen je beroep / hobby is moet je ruim de tijd nemen om te reizen en niet van park naar park gaan jakkeren.

Citaat
Misschien dat we zelfs een dag met vliegtuig of helikopter een vlucht/excursie willen maken boven de Grand Canyon. Zijn er hier meer mensen die wel eens zo'n excursie gedaan hebben en hier advies voor hebben?

Moet je zeker doen. Alleen al voor de foto's. Wij deden in 1992 een vlucht vanuit Boulder-NV van ruim anderhalf uur vv. Was toen $180 voor twee personen. Over de Hoover Dam - Lake Mead - Grand Canyon West en kwamen tot Grand Canyon NP / Grand Thumb Mesa. Geweldig.

Allard
#3 - 24-07-2007, 19:19 uur

RichardPhotography

Allemaal al vast bedankt voor jullie reacties.

We hebben in ieder geval al besloten om New York nu niet mee te nemen.

Misschien dat we zelfs een hele ronde maken, omdat ik her en der lees dat we daar toch makkelijk de tijd voor hebben.
#4 - 26-07-2007, 09:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15