Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Afstand San Fransisco-Los Angeles

Discussie gestart

Honeymoon USA

Hai allemaal, ik ben helemaal nieuw hier, en ga in Juni mijn 1e reis naar Amerika maken.
Nu hebben wij ons hele traject (New York naar SFO) al vastgelegd per trein en wij
gaan dan tenslotte per auto van SFO naar LAX toe. Echter, hoe lang doe je hier gemiddeld over?
Iemand ervaring?
#1 - 09-02-2006, 20:02 uur

SpaceAce

Dat ligt eraan of je onderweg ook nog iets wilt zien :)

Wil je alleen maar met de auto van San Francisco naar Los Angeles, kun je via de snelweg gemakkelijk in een halve dag rijden.
Wil je langs de kustweg rijden om nog wat dingen te bekijken, kun je een dag of 2 á 3 rekenen. Net wat je onderweg nog zou willen zien.
#2 - 09-02-2006, 20:07 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Honeymoon USA

Ja de bedoeling is wel dat we onderweg nog wat willen zien ja. We hebben er 4 dgn voor staan dus dat is
voldoende begrijp ik... Dank je!  2006-01
#3 - 09-02-2006, 20:37 uur

SpaceAce

voldoende begrijp ik... Dank je!  2006-01

Zeker! Jullie hebben dus ook nog mooi een dagje te besteden in Los Angeles. Helemaal  2006-01

Voor tussenstops heb ik misschien wel een leuk lijstje voor jullie:

Mooie en/of leuke kustwegstops San Francisco - Los Angeles
- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Santa Barbara (bv de Mission)

Voor dit lijstje heb je dus drie dagen (twee overnachtingen) nodig. Je zou bijvoorbeeld een overnachting kunnen plannen in Monterey en eentje in San Simeon.
Maar natuurlijk zou je kunnen overwegen om maar enkele stops te bezichtigen/bezoeken, zodat je meer tijd over hebt in Los Angeles. Ik zou je in ieder geval willen adviseren om deze internetsites te bekijken, zodat je in ieder geval goed voorbereid aan de kustweg begint :)

Veel plezier met de verdere planningen en natuurlijk ook alvast voor jullie honeymoon :)
#4 - 09-02-2006, 20:45 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

AngelHarold

Je kan ook een nachtje verblijven in Pismo Beach. Daar hebben wij een nachtje gelogeerd in een BW hotel. Deze ligt precies bovenop de shorecliffs. Goed hotel verder en het plaatsje is een echt strand/surf paradijs. Leuke tussenstop om ff te relaxen.
#5 - 10-02-2006, 16:00 uur

XcIsIoN

Wij hebben er toen 2 dagen over gedaan.
We hebben Hearst castle bezocht. Is echt aan te raden als je van mooie gebouwen houdt.
Verder hebben we vooral gereden langs de kust route. Route 1 is dat d8 ik. Echt onwijs mooi. Vooral als je zeehonden of ander zeeleven tegen komt. Verder zijn ook nog de stallen van de Horse whisperer er in de buurt. Maar dan moet je wel van paarden houden  ;D
#6 - 13-02-2006, 10:49 uur

Frans en Rita

Hoi,
De afstand tussen San Francisco en LA valt best wel mee, als je tenminste over de 101 gaat.
Kort geleden ben ik om ca. 7 uur ''smorgens uit SF vertrokken een bezichtiging met een collega gedaan bij Hearst Castle en toen waren we volgens mij 's middags om 16.00 uur in Ventura op zo'n uur rijden van LA.
Inderdaad is Hearst Calstle zeker de moeite waard. Ga je voor de eerste keer de trip maken zou ik ook de kustweg 1 nemen.
Het is een mooie bochtige weg waar geen einde aan lijkt te komen. Onderweg zie je natuurlijk de mooiste dingen.
Voor mij is  de afstand tussen SF en LA na het  achtste bezoek  gewoon een zaak om van A naar B te komen

Veel plezier
Frans
 
#7 - 14-02-2006, 10:57 uur

FreezeM

Je moet gewoon een keer van SF naar LA rijden over de Highway 1. Geweldige route, zeker als je naar het zuiden rijdt. Wij hebben het gedaan met drie overnachtingen. Echt heel rustig aan dus, met veel stops. Geslapen in Carmel by the SeaSan Luis Obispo en Santa Barbara.
#8 - 14-02-2006, 11:58 uur

XcIsIoN

Maakt toch niet uit welke kant je op rijd zolang je route 1 maar volgt toch :P

Al hoewel het gevoel als je naar het zuiden rijdt wel leuker is omdat het wat warmer wordt, ook qua levensstijl.
#9 - 19-02-2006, 14:30 uur

FreezeM

Maakt toch niet uit welke kant je op rijd zolang je route 1 maar volgt toch :P

Al hoewel het gevoel als je naar het zuiden rijdt wel leuker is omdat het wat warmer wordt, ook qua levensstijl.

Het maakt wel degelijk uit. Je geeft zel al een reden en het landschap ziet er heel anders met de zon in je rug of voor je. De oceaan is ook aan de andere kant als je naar het noorden rijdt ;)
#10 - 20-02-2006, 10:51 uur

Chi Sin X

En nog belangrijker, je zit op de buitenkant van de weg te rijden, dus je hebt net een iets beter uitzicht, en het is ook gemakkelijker om te stoppen om foto's te nemen, want bijna alle stopplaatsen zijn aan die kant gemaakt.
#11 - 20-02-2006, 13:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15