Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Afstanden

Discussie gestart

lex

Hallo amerikakenners,
nu bijna een jaar geleden vroeg ik hier advies over onze geplande route. Ik kreeg massa's negatieve kritiek over me heen: véél te druk, té lange afstanden enz. Wel, we hebben onze planning behouden en we hadden een fantastische reis! We hebben héél veel gezien. De "lange" afstanden waren echt wel goed te doen en loonden de moeite! Zo konden we in bepaalde parken wat langer blijven! Eerlijk gezegd benik blij datik jullie raad niet heb opgevolgd!
#1 - 15-09-2009, 11:06 uur

peter1962

Ben benieuwd wat je route is geweest.
Zaken als mooi/lelijk, kort/lang, boeiend/saai zijn natuurlijk altijd relatief.
Ik vind een paar dagen lang rijden niet erg, de ander wel.......
Jij wil waarschijnlijk veel zien, ik liever iets minder maar dan meer de tijd nemen om iets echt te zien ipv er doorheen te rijden.
Efin de antwoorden die je op je vragen krijgt hoef je dus niet altijd klakkeloos over te nemen, hier niet en op geen enkel ander forum.

Jij hebt een fijne vakantie gehad en daar gaat het toch om?
#2 - 15-09-2009, 11:53 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

hdeweert

Hallo Lex
Je sterkste kant is niet het omgaan met cijfers je hebt je in maart van dit jaar pas geregistreerd dus kan je die vraag nooit een jaar geleden hebben gesteld.
Men gaf alleen aan dat je veel in de auto zult zitten, blijkbaar vind je dat leuk en daar is ook niets mis mee. Of je de tips die we hier geven wilt gebruiken moet
je zelf weten. Maar je hebt alleen maar vragen gesteld en hebt vrijwel niet zelf gereageerd. De reacties van de forumleden op je vragen zijn alleen maar goed
bedoeld, of je beter af bent door er geen rekening mee te houden zul je helaas nooit weten uiteindelijk gaat het er om dat jij een goeie vakantie hebt gehad.

Harm
#3 - 15-09-2009, 12:14 uur

Benneke

Jammer ,
maar ik moet Lex bijtreden ,
het wordt hier blijkbaar niet altijd zo geapprecieerd dat er mensen zijn die op hun reis zo véél mogelijk willen zien op de tijd die ze ter beschikking hebben .
of mss beter gezegt , niet iedereen is steeds van hetzelfde gedacht ,
toen ik hier mijn route voorstelde kreeg ik ongeveer dezelfde kritiek , echter , ook wij hebben een prachtige reis achter de rug , net zoals Lex beschrijft .
Wij hebben véél gezien , zoals we wilden , en zijn niet "overal zo maar doorgereden"  , wij hebben wel niet halve dagen in bed gelegen , maar net zoals we thuis tijdens werkdagen zouden doen , op tijd eruit .
We hebben ook na het avondeten dikwijls nog enkel miles afgelegt om tot de volgende bestemming te komen , maar dit was géén enkel probleem , de kinderen en de vrouw konden wat rusten/slapen indien gewenst .
Wij hadden gemiddelt 8 uur slaap , normale tijd om te ontbijten , en dan onderweg .
Het is duidelijk dat anderen wel iets langer willen blijven liggen , of eerder in het hotel willen toekomen ,
maar ieder zijn zin , toch .
Dus misschien in het vervolg bij het meegeven van (goedbedoelde ) info er toch ff bij stilstaan dat niet iedereen op dezelfde manier wil reizen dan je zelf doet of wil doen , het gaat er zeker toch om dat de reiziger het naar z'n zin heeft !
 
#4 - 15-09-2009, 12:36 uur

Igna

Hoi Lex,

Ik denk dat je de tips die je hebt gekregen te kritisch en persoonlijk hebt opgepikt.
Als je van veel mensen tips/inzichten krijgt kun je daar zelf de voor jou positieve punten uithalen. Door de vele tips die je krijgt ga je misschien anders tegen bepaalde plaatsen/routes aankijken daar kun je voor jezelf de pluspunten uithalen.
Ik ben zelf een vakantie voor 2010 aan het plannen, we gaan dan voor de eerste keer naar de VS. Ik ben blij als er veel mensen op mijn vragen reageren, ik maak gebruik van de tips die ik zelf ook zie zitten, andere gebruik ik niet. Zo hoop ik op een leuke vakantie voor volgend jaar.

Fijn dat jouw reis ook leuk is geweest.

Groetjes,
 Igna
#5 - 15-09-2009, 13:17 uur

hdeweert

Jammer ,
maar ik moet Lex bijtreden ,

Dus misschien in het vervolg bij het meegeven van (goedbedoelde ) info er toch ff bij stilstaan dat niet iedereen op dezelfde manier wil reizen dan je zelf doet of wil doen , het gaat er zeker toch om dat de reiziger het naar z'n zin heeft !
 

Hallo Benneke

Een dag heeft maar 24 uur en je vakantie is ook maar beperkt. Het gaat dus om de indeling van je route. Als je op het forum om tips vraagt krijg je die.
Dat iemand niets aan de tips heeft komt vaak voor, uiteindelijk zijn de gegevens van de vrager erg summier, en proberen de Forumleden de juiste tips
te geven. Het forum is uiteindelijk geen reisbureau maar put uit de ervaring van de forum leden. Amerika beleven is voor iedereen anders.
De een stapt s’morgens om 6 uur uit bed om maar zo veel mogelijk in Aktie te zijn, de ander is op vakantie en  doet alles veel intenser.
En zoals gezegd je weet niet wat je hebt gemist of beter niet had kunnen doen.
Dus misschien moet de vragensteller er eens bij stil staan dat de adviesen en opmerkingen die hier gegeven worden ervaringen van andere
forumdeelnemers zijn die zij graag met anderen willen delen. Het gaat er niet alleen om dat de reiziger het naar zijn zin heeft, maar ook dat
hij optimaal van de mooie en leuke dingen die Amerika te bieden heeft te laten genieten.
Harm
#6 - 15-09-2009, 13:23 uur

Zofsky

Je topic komt als kritiek over op mensen die geprobeerd hebben je te helpen....

De mensen op het forum proberen je te helpen een mooie vakantie te hebben en putten uit hun eigen ervaring. Je hoeft het daar niet mee eens te zijn.
Als je je route zou posten zouden we kunnen zien wat je allemaal hebt gedaan in Amerika.

Wij hebben ook eens een vakantie naar Amerika gedaan met veel afstanden en veel gezien, maar de reizen daarna hebben we alles toch rustiger gedaan, wij vinden dat veel prettiger.

#7 - 15-09-2009, 14:24 uur

ned in MO

Ik ga op vakantie rijd 2000km heen en 2000km terug in negen dagen en heb ook nog het gevoel dat ik vakantie heb gehad.
Had het liever wat kalmer aan gedaan natuurlijk maar de bestemming was nu eenmaal zover weg.
Of te wel. de beleving van afstand is voor de een heel anders dan de ander.
De "amerikaan" gaat ook europa zien in 10 dagen ???
#8 - 15-09-2009, 16:16 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Marianne

Het is fijn dat jouw reis - ondanks het volle programma - goed bevallen is. Er zijn echter ook veel mensen die een vergelijkbare reis maken en na afloop aangeven dat ze nog eens terug moeten om alles te zien wat ze gemist hebben. Om dat te voorkomen kreeg je de reacties die je toen kreeg.
Als jij in dat topic aangegeven had wat precies je verwachtingen waren en wat je wilde doen in de vakantie, dan had je ook betere adviezen gekregen. Je hebt echter helemaal niet gereageerd. We wisten niet wat jouw ideeën waren, hoe jouw reisgezelschap er uit zag, of je van wandelen of fotograferen hield, etc.
Ik heb je ter vergelijking naar ons 2008-verslag verwezen om een idee te krijgen van onze route en de tijd die we daarmee kwijt waren. Aan de hand daarvan had je kunnen zeggen dat je niet op die manier wilde reizen en ik weet zeker dat je dan andere tips had gekregen, die wel bij jouw ideeën zouden passen.

Ik heb nog even je topic opgezocht (ziehier) en als er niets meer is veranderd is dit dus de route geworden:

1 aug. Brussel-JFK-San Francisco
2 aug. San Francisco
3 aug. San Francisco - Santa Maria
4 aug. Santa Maria - Los Angeles
5 aug. Los Angeles
6 aug. Los Angeles - Grand Canyon
7 aug. Grand Canyon
8 aug. Grand Canyon - Mesa Verde
9 aug. Mesa Verde - Moab
10 aug. Moab - Vernal
11 aug. Vernal - Yellowstone
12 aug. Yellowstone
13 aug. Yellowstone - Salt Lake City
14 aug. Salt lake City - Capitol Reef
15 aug. Capitol Reef - Bryce Canyon
16 aug. Bryce Canyon - Zion - Las Vegas
17 aug. Las Vegas
18 aug. Las Vegas - Death Valley
19 aug. Death Valley - Yosemite
20 aug. Yosemite
21 aug. Yosemite - San Francisco
22 aug. San Francisco - London - Brussel

En tja, dan denk ik nog steeds dat het erg veel is, en dat je inderdaad heel veel hebt gezien, maar dat het niet anders kan dan dat je ook veel niet hebt gezien.

Marianne
#9 - 15-09-2009, 19:00 uur

Mississippi

Hallo amerikakenners,
nu bijna een jaar geleden vroeg ik hier advies over onze geplande route. Ik kreeg massa's negatieve kritiek over me heen: véél te druk, té lange afstanden enz. Wel, we hebben onze planning behouden en we hadden een fantastische reis! We hebben héél veel gezien. De "lange" afstanden waren echt wel goed te doen en loonden de moeite! Zo konden we in bepaalde parken wat langer blijven! Eerlijk gezegd benik blij datik jullie raad niet heb opgevolgd!

In ieder geval bedankt voor het melden van jouw ervaring  :afro:

Ik moet zeggen dat jou reisschema best wel uitzonderlijk was in vergelijking met wat anderen doen. Ik heb zelf zeker 4 vakanties van 3 weken nodig gehad om al die prachtige parken te bezoeken. We rijden dan toch ook 4000 a 5000 km...

Het was waarschijnlijk ook niet als 'kritiek' bedoeld maar als een negatief 'advies' om het zo te doen.

Gelukkig heb je een fantastische reis gehad en hopelijk kan je op jouw beurt je eigen ervaringen weer delen met andere forumleden als zij ook zo'n 'ambitieus' reisschema voorstellen !

#10 - 16-09-2009, 09:17 uur

ned in MO

Nu alleen de fot's afdrukken om te zien waar we geweest zijn ;D
#11 - 16-09-2009, 16:25 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Freckles49

En toen werd het stil........jammer had graag de foto's gezien.
#12 - 16-09-2009, 19:18 uur

Marianne

Jammer inderdaad dat het stil blijft.
Ik denk dat we allemaal wat kunnen leren van de ervaringen van Lex. Misschien zitten hier te veel mensen met dezelfde ideeën over reizen in het westen, en is het goed om er ook eens op een andere manier naar te kijken. Maar ik ben dan wel benieuwd naar jullie activiteiten, dagindeling, overnachtingsplaatsen, etc. Was er niets wat jullie achteraf anders hadden willen doen? Niets dat tegengevallen is? Misschien een kort reisverslag? En ook aardig om te weten: heb je helemaal niets aan het forum gehad?
Overigens gingen de opmerkingen toen niet zozeer over de afstanden - maar meer over de reistijd in relatie tot de tijd in de parken/steden.

Marianne
#13 - 18-09-2009, 16:30 uur

lex

Blijkbaar heb ik te lang gewacht om hier nog eens te komen piepen. Onze reis is nu al een maand achter de rug.  Ja, ik vond de kritiek nogal scherp. En als complete "leek" wat reizen in de US betreft voelde ik me best wel overdonderd. Wij zijn nooit van plan geweest om meerdere reizen naar de US te ondernemen. Dus wilden we ineens de bijzonderste plekken van het Westen toch meepikken.Inderdaad, we waren elke dag vroeg uit de veren. (Om te luieren kiezen we liever een spaanse strandvakantie uit) Alles was vooraf héél goed voorbereid, zodat we geen tijd meer moesten verliezen om nog van alles uit te zoeken: tickets voor excursies e.d. waren alle op voorhand gereserveerd, reisroutes afgeprint, mogelijke trails afgeprint enz. Een hotel diende enkel om te slapen, dus we hoefden daar niet vroeg te zijn. We hebben ruim de tijd gehad om te bezoeken wat we wilden bezoeken, om lekker te gaan eten, te wandelen, te raften, met de helikopter te vliegen enzovoort., ja zelfs om te shoppen! Als je je route mooi uitkiest dan valt er ook nog wat te ontdekken terwijl je in de auto zit, ook al is dat eens 7 uren lang. De enige plek waar echt nog meer tijd had willen doorbrengen is Yosemite. En de overnachting in Santa Maria langs de kust was overbodig. Verloren tijd was enkel op London Heatrow, omdat we daar de connectie naar Brussel misten. We zijn nog volop bezig met het verwerken van de foto's: 4000 ex. getuigen van de heel afwisselende vakantie die we hadden. Bij deze doe ik een poging om er hier enkele te posten!  :P En anders, neem gerust een kijkje op onze blog www.tangatanga.com/USA
#14 - 24-09-2009, 20:58 uur

hdeweert

Hallo Lex
Blij dat je een mooie reis door Amerika hebt gemaakt, en als ik het zo lees ben je besmet met het USA virus. Dat is wat veel Amerika reizigers gemeen hebben. Ik heb hier en daar even je reisverslag gelezen en zie dat je een ben er geweest en heb het gezien toer gemaakt hebt. Zoals verwacht veel gereden en ook veel gemist, maar wat je niet hebt gezien mis je niet en dat is weer een reden om een volgende reis te plannen. 
4000 foto’s geeft allen maar aan dat je veel gefotografeerd hebt.
Harm
#15 - 24-09-2009, 23:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15