Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

alaska

Discussie gestart

ria t

hallo, wij plannen een alaska reis voor 2007, allerlei tips zijn welkom, heeft er iemand ervaring met de ferry vanuit Alaska naar Vancouver
ria t.
#1 - 04-08-2006, 21:46 uur

Rodje

Geen ervaring met de ferry nee. De camperreis die ik ooit in alaska maakte was gecombineerd met een andere camperreis in zuidwest canada, maar wij kozen om de tussenliggende afstand per vliegtuig af te leggen.

Voor alaska heb ik niet veel tips, het is een prachtige staat met een enorme hoeveelheid open natuur en relatief weinig toerisme (in het midden en hoger vooral), voor zover ik me herinner. Ik vondt overigens  Seward erg leuk, een goed punt om een bootocht langs de kustgletsjers te maken en wat walvissen te spotten.

Oh, and pas op voor de steekvliegen, dat is wellicht mijn best bewaarde herinnering aan Alaska jammergenoeg  ;)
#2 - 05-08-2006, 22:23 uur

Jez

Wow, dat is ook mijn droom, Alaska! Ik zit al stiekum te kijken voor 2008 (we moeten wel even sparen) en mijn idee tot nu toe is als volgt:
Vliegen naar Anchorage. Huurauto ophalen en richting Denali NP rijden. Via de "andere" weg terug richting Anchorage.
Hier denk ik een dag of 8-9 over te doen. Dan inschepen voor een cruise van Anchorage/Whittier/Seward naar Vancouver en vandaar weer naar huis. We hebben in februari voor het eerst gecruised en vonden dit helemaal geweldig, vandaar. En het is bovendien niet zo duur als je zou vermoeden!

Ben benieuwd hoe jouw reis er uit gaat zien. Hou je een reisverslag bij? Er zijn namelijk nog steeds te weinig tips over Alaska!
#3 - 06-08-2006, 10:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Traveller

Vorig jaar zijn we met een huurauto door Alaska gereisd: begonnen in Anchorage.
Eerst naar Whittier: daar een 'cruise' gemaakt naar diverse gletschers, echt helemaal te gek! Dit was op aanraden van andere toeristen die ook de cruise in Seward hadden gedaan, maar die van Whittier mooier vonden.
Seward bezocht en daarna weer noordwaarts gereden naar het Denali Park: ook prachtig die natuur daar. Iets voor het park een motel gevonden: dat was goedkoper dan vlak bij de ingang van Denali. In Fairbanks verbleven waar we de huurauto hebben ingeleverd en de bus naar Canada gepakt, via Tok. Mooie route met een prachtig uitzicht op de Alaska Range.
De moeite echt waard!
Nog een tip: ik zou proberen de vlucht te boeken met zo weinig mogelijk overstappen. Wij zijn de heenreis al met al 26 uur onderweg geweest, dus je begrijpt dat je dan even helemaal kapot bent....Gelukkig hadden we de eerste nacht in een hotel wel gereserveerd...
Groetjes,  ;D
#4 - 07-08-2006, 12:35 uur

ria t

bedankt voor de reacties, onze reis wordt waarschijnlijk, vliegen naar Anchorage, rondrit van 20 dagen, cruise vanuit anchorage naar vancouver, binnelandse vlucht naar calgary, daar 3 weken en dan naar huis.
#5 - 07-08-2006, 14:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15