Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alcatraz

Discussie gestart

Vera88

Hey,

Ik ga begin juli een rondje maken in de westkust en ik heb in de planning staan om nog een dag naar Alcatraz te gaan in SF. Op de site waar je kaartjes kunt bestellen bieden ze diverse tours aan. Ik weet eigenlijk niet zo goed welke tour ik zou moeten nemen en vroeg me daarom af of jullie misschien ervaringen/tips hebben.

Groeten Vera
#1 - 28-05-2009, 21:49 uur

jerbia

Wij hebben in juli 2007 de avondtour genomen. Vanaf de boot heb je op de heenweg een schitterend uitzicht op de skyline van SF bij daglicht en bij terugkomst zie je de verlichte skyline in het donker. Ik meen dat de avondtour ook iets uitgebreider is, maar zeker weten doe ik dat niet.
#2 - 28-05-2009, 22:20 uur

sonny_z

Beste forummers,

Ik heb even vluchtig gekeken op de website van Alcatraz, maar begrijp ik nu goed dat je Alcatraz kunt bezoeken met de Nationale Parkkaart en je de ferry moet boeken ?
Die avondexcursie lijkt me wel wat maar welk tijdstip is dat ongeveer ? Er zijn meerdere aanbieders van tours, welke site is het betrouwbaarst en/of goedkoopst ?

groet,
Rob Zonneveld
#3 - 29-05-2009, 11:55 uur
« Laatst bewerkt op: 29-05-2009, 13:13 uur door sonny_z »

babarage

Beste forummers,

Ik heb even vluchtig gekeken op de website van Alcatraz, maar begrijp ik nu goed dat je Alcatraz kunt bezoeken met de Nationale Parkkaart en je de ferry moet boeken ?
Die avondexcursie lijkt me wel wat maar welk tijdstip is dat ongeveer ?

groet,
Rob Zonneveld

There is no entrance fee to visit Alcatraz Island. However there is a charge for the ferry service to and from the island which is supplied by a private company under contract with the National Park Service

ofwel, toegang is gratis, geen pas voor nodig maar je moet er wel komen en dat kan alleen via een ferry waar je wel voor moet betalen.
#4 - 29-05-2009, 12:04 uur

melvin

hoi,

wij zijn er vorig jaar in juli geweest en hebben de tour het 's morgens om 10 uur gemaakt.
wij hebben hier een audiotour gemaakt, hierbij krijg je een koptelefoon en krijg je in een taal naar keuze (nederlands is er ook) een rondleiding door alctraz en dit was echt heel leuk en mooi om te zien/doen.

gr. melvin
#5 - 29-05-2009, 18:48 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

wim312

Ik sta op het punt om voor ons vieren de tickets voor Alcatraz (vroege tour) te bestellen (voor 29 september a.s.) maar nu lees ik over een audiotour.
Moet (of kun) je deze direct bij het online boeken reserveren of moet je dat ter plekke regelen (extra kosten?)

Alvast bedankt voor de reaktie

Wim
#6 - 04-07-2010, 10:26 uur

babarage

de audio tour zit bij de ticket inbegrepen. als ik het me goed herinner krijg je bij de ingang van het gebouw de apparatuur en kun je daar aangeven in welke taal je hem wilt (oa nederlands). je kunt er zelfs voor kiezen om de tour niet te doen, dan kun je een deel van je geld voor het ticket terugvragen maar dat zou ik vooral niet doen. de audio tour maakt het nog interessanter.
#7 - 04-07-2010, 11:17 uur

martinm

Wij zijn net terug en hebben Alcatraz bezocht. Als je op het eiland aankomt moet je een klein stukje lopen waar je in een ruimte komt waar iedereen headsets krijgt voor de audiotour. Erg leuke tour met veel verhalen/citaten van vroeger. Duurt +/- 1,5 uur.

Martin
#8 - 04-07-2010, 19:40 uur

frankiealmelo

Wij zijn ook net terug en hebben op 21 juni de tour van 10 uur genomen. Reken zeker een paar uurtjes tijd. De boten terug gaan ook om het half uur.
Wij waren om 13 uur weer aan de wal.

De gratis nederlandse audio-tour maakte de excursie (26 USD p.p.) echt de moeite waard.

De enigste rederij die mag aanleggen bij Alcatraz is Alcatraz Cruises (www.alcatrazcruises.com). Andere rederijen varen alleen om Alcatraz heen en zullen
dus veel goedkoper tickets aanbieden, maar je hebt dan niet hetzelfde.

In mijn korte youtube filmpje zie je een klein stukje alcatraz  ;D


Groetjes,

Frank

#9 - 04-07-2010, 19:50 uur



wim312

Hardstikke leuk, Frankie, die korte samenvatting.

We hebben er super veel zin in. Ben benieuwd of mijn reisgenoten (vrouw, schoonzuster en zwager)
onder de indruk raken van dit land (onze eerste reis naar Amerika). Was altijd al een wens van me om
de plas over te steken. Heb redelijk op hen in moeten praten om ze deze reis mee te krijgen.
Maar heb ze nu toch wel zover dat ze ook enthousiast geraakt zijn.

Gr. Wim
#10 - 04-07-2010, 20:10 uur

frankiealmelo

Hoi Wim,

Mijn partner had precies hetzelfde en nu zijn we al aan het denken over de reis naar USA van volgend jaar!
Dat terwijl we echte azie gangers waren, maar nu dus het USA virus echt te pakken hebben.

Veel plezier in dit mooie land.

Groet,

Frank
#11 - 06-07-2010, 23:32 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15