Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerika en Canada 2012

Discussie gestart

petravv

De tickets zijn geboekt, helaas kunnen we niet langer dan 3 weken uit trekken voor onze reis van volgend jaar i.v.m. het werk van mijn man. Maar we willen indie drie weken zo veel mogelijk zien.
Niets staat nog vast en schuiven is dus mogelijk, op de heen en terug reis na dan.
Wat betreft de omweg om via Mount Rushmore naar Denver te rijden... man en kids willen dat persé erin hebben ;-) al is het alleen maar dus de Presidenten te hebben gezien.

Tips over waar wat langer en waarwat korter zijn welkom! Evenals goede overnachtingstips en route.

05/07  Ams- Sea
06/07  Seattle
07/07  Seattle
08/07  Seattle – Vancouver
09/07  Vancouver
10/07  Vancouver – Whistler (the sea to sky highway)
11/07  Whistler – Jasper (highway 99)
12/07  Jasper
12/07  Jasper…. Icefield Parkway…Lake Louise
13/07  Banff
14/07  Banff
15/07
16/07
17/07
18/07   Glacier
19/07   Glacier Nat. Park - Yellowstone
20/07   Yellowstone
21/07   Yellowstone
22/07   Yellowstone
23/07   Yellowstone - Billings
24/07   Billings – Mount Rushmore -  (overnachting richting Denver icm terugvlucht de dagerna)
25/07   Denver - Ams
#1 - 05-10-2011, 23:22 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Marianne

Als je echt Mt Rushmore er in wilt hebben zou ik iets meer tijd plannen daar. Ik kan over het stuk in Canada niet oordelen, maar misshcien kun je daar met een dag minder toe, of anders een dagje korter in Seattle. De rit van Yellowstone via South Dakota is al lang zonder de bezienswaardigheden onderweg.
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag voor dat deel. Wij hebben toen regematig in KOA-cabins overnacht en dat is ons goed bevallen. Voor Yellowstone is Grand Village goed gelegen, maar het allermooiste vond ik in 2008 de Old Faithful Inn.

Marianne
#2 - 06-10-2011, 08:50 uur

Hans B

Ik ben 2x in het Canadese deel geweest.
Vancouver (Grouse Mountain) is zeker een dagtrip waard.
Vancouver (downtown, Stanley Park, suspention bridge) een 2e dag.
Volgens mij kun je tijd winnen door Banff te skippen, althans de twee volle dagen.
In Banff heb je het 'beroemde' hotel, leuk om van buiten op de foto te zetten, even door de winkels onderin te lopen en dan heb je dat wel gehad, Banff zelf zijn veel shopping-souvenir en eetgelegenheden, voor mij was het dat wel zo'n beetje.
Na Bannf is erg leuk.
Over de Kicking Horse Pass met de Spiral Train Tunnels (wacht op de parkeerplaats tot er een trein langs komt.
Golden, ga zeker een wild water raft maken.
Radium Hotsprings, zwemmen in het hotsprings zwembad.
Fort Steele, een heritage dorpje nabij Cranbrook
Blijf over de 93 rijden naar Amerika en ga nabij Kalispell over de Going To The Sun Road door het Glacier NP.
Volgens mij zijn dan je tot nu toe 'lege' dagen zeker gevuld.

Ik hoop dat je nog een extra dag kunt vinden van Yellowstone tot einde, voor Mt.Rushmore en omgeving, anders worden het ook wel erge lange ritten.
#3 - 06-10-2011, 10:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

"Lege" dagen is een luxe probleem, mogelijkheden genoeg. ;)

In South Dakota is meer dan Mount Rushmore. Ik zou daar zeker eens naar kijken.

Van Yellowstone zou ik niet via Billings naar South Dakota rijden, hoewel dat waarschijnlijk de snelste route is. Ik zou via Chief Joseph Highway en/of Beartooth Pass naar Cody rijden. Reserveer daar in ieder geval tijd voor het Buffalo Bill Historical Center (in mijn ogen een "must") en misschien ook voor de rodeo of de gunfight bij het Irma Hotel .
Neem dan de noordelijke route door de Bighorn Mountains via de 14a en neem een kijkje bij Canyon Overlook in Bighorn Canyon N.R.A. Je kunt op weg naar South Dakota ook nog een bezoek brengen aan Devils Tower. Waarschijnlijk red je dit alles niet als je met één tussenstop van Yellowstone naar South Dakota wilt rijden.

Ook in de buurt van Denver zijn legio mogelijkheden, waaronder het Rocky Mountains N.P.

Mogelijkheden genoeg, dus. Nu alleen nog keuzes maken :-\. Succes daarmee en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 06-10-2011, 12:03 uur
Groet,

Old Faithful

petravv

"Lege" dagen is een luxe probleem, mogelijkheden genoeg. ;)

In South Dakota is meer dan Mount Rushmore. Ik zou daar zeker eens naar kijken.

Van Yellowstone zou ik niet via Billings naar South Dakota rijden, hoewel dat waarschijnlijk de snelste route is. Ik zou via Chief Joseph Highway en/of Beartooth Pass naar Cody rijden. Reserveer daar in ieder geval tijd voor het Buffalo Bill Historical Center (in mijn ogen een "must") en misschien ook voor de rodeo of de gunfight bij het Irma Hotel .
Neem dan de noordelijke route door de Bighorn Mountains via de 14a en neem een kijkje bij Canyon Overlook in Bighorn Canyon N.R.A. Je kunt op weg naar South Dakota ook nog een bezoek brengen aan Devils Tower. Waarschijnlijk red je dit alles niet als je met één tussenstop van Yellowstone naar South Dakota wilt rijden.

Ook in de buurt van Denver zijn legio mogelijkheden, waaronder het Rocky Mountains N.P.

Mogelijkheden genoeg, dus. Nu alleen nog keuzes maken :-\. Succes daarmee en veel plezier bij de voorbereiding.


;-) het wordt er inderdaad steeds moeilijker op,en ik had liever nog twee weken er aan vast geplakt maarhelaas.
Misschien anders een idee om in Yellowstone (waarwe op 3 plekken willen verblijven) de laatste het dichtste bij Cody te plannen en vandaar uit dan door te reizen?
#5 - 06-10-2011, 15:34 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Hans B

Van Lake Yellowstone naar Cody is een uurtje, dus indien je al iets op het oog hebt in Cody of al iets besproken, kun je dat 's avonds nog wel rijden.
#6 - 06-10-2011, 21:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

petravv

Dan wordt het waarschijnlijk onderstaande route, zit nog te puzzelen waar we het beste de overnachtingen kunnen plaatsen na Banff en voor Yellowstone. We zijn geen mensen die uren wandelen, 1,5 - 2 uur is voor mij het max. haalbare.

05/07  Ams- Sea
06/07  Seattle
07/07  Seattle – San Juan Island (3,5 uur)
08/07  Whale watching S.J. Island – Vancouver (4 uur)
09/07  Vancouver
10/07  Vancouver (suspension bridge)-  Whistler
11/07  Whistler (the sea to sky highway) - Kamloops
12/07  Kamloops – Jasper (highway 99)
13/07  Jasper
14/07  Jasper…. Icefield Parkway…Banff overnachten Canmore?
15/07  Canmore – Kalispell?
16/07   Via Highway 93 bij Kalispell de Going to the Sun Road door Glacier - Missoula
17/07   Missoula- Yellowstone
18/07   Yellowstone
19/07   Yellowstone
20/07   Yellowstone
21/07   Yellowstone – Cody
22/07   Cody – Devils Tower – Hill City (of een plaats bij Devils Tower in de buurt)
23/07   Hill City – MountRushmore bekijken - Denver
24/07   Denver
25/07   Denver - Ams

#7 - 06-10-2011, 22:21 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Marianne

Voor wat betreft Yellwostone zou je  het als volgt in kunnen delen. De eerste overnachting in Mammoth Hot Springs. Je hebt dan de middag voor het gebied rond Mammoth Hot Springs. Je kunt met de auto of lopend de Hot Springs bekijken. Wat ook leuk is, is de korte wandeling naar de Boiling Rivier (begin bij het parkeerterrein bij de 45e parallel, zie ook ons 2004-verslag). Je kunt ook de wandeling naar Beaver Pond maken, niet moeilijk, maar niet heel kort (8 km).
Wij hebben in 2004 twee nachten in Mammoth gezeten, ’s ochtends hebben we paardgereden, maar ik had achteraf gezien 1 nacht wel voldoende gevonden.

Voor de volgende dagen zou je bij Canyon of bij Lake kunnen overnachten, daar zit je heel centraal. Als je het echter niet erg vindt om nog een keer te verhuizen zou ik zeker een overnachting bij Old Faithful aanraden. Het is zo mooi en heerlijk rustig om tegen de avond of vroeg in de ochtend langs het geiserbasin te lopen! Maar het hangt er ook van af wat je allemaal wilt gaan bezoeken.
De afstand naar Cody is vanuit het hele park goed te doen, en de route via de oostingang schijnt heel mooi te zijn. Heb je voldoende tijd dan zou je ook via de noordoostingang en de Beartooth Hwy en de Chief Joseph Hwy kunnen rijden.

Maak eens een lijstje van alles wat je in Yellowstone wilt bekijken. Je kunt heel veel zien zonder lange wandelingen te maken, meestal is het een kwestie van korte wandelingen over boardwalks. Een must is natuurlijk het gebied bij Old Faithful en bijvoorbeeld de Great Fountain Geyser (mijn favoriet, check van te voren bij het visitor center wanneer hij uitbarst), en de Grand Canyon of the Yellowstone. Ik vind zelf ook het gebied bij West Thumb erg mooi: een klein vulkanisch gebied, met het meer op de achtergrond. Erg leuk om met een rangerwandeling te bezoeken omdat je dan erg veel interessante dingen hoort.
Norris is ook prachtig, net als de Lamar en Hayden Valley (kans op wildlife in de vroege ochtend of tegen de avond). Wil je wolven spotten dan is het misschien handig om een nacht langer in Mammoth te zitten, of bij Roosevelt.
Kijk ter plekke in het krantje dat je krijgt welke rangeractiviteiten er zijn en zoek er een paar uit; je ziet en hoort zoveel meer op zo’n wandeling, en vaak kom je ergens waar je normaal gesproken niet komt.

Ik blijf de tijd bij Mt Rushmore erg krap vinden. Kijk ook eens of San Juan Island zo wel in te passen is, lijkt me wel wat haastwerk zo.

Marianne
#8 - 07-10-2011, 12:40 uur

Hans B

Het kan allemaal wel, maar op deze route is toch erg haast maken.
Ik ben bang dat je te veel hooi op je vork neemt.
Maar als je dat wilt, laat je door mij niet weerhouden.
#9 - 07-10-2011, 15:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15