Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerika rookies, tips gevraagd!

Discussie gestart

MarieJ

Hoi allemaal,

Wij willen in mei 2017 een rondreis door West-Amerika gaan maken. Nu zijn we op zoek naar mooie routes, maar zien we door de bomen het bos niet meer! We hebben nog nooit een rondreis gemaakt en hebben ook (nog) geen ervaring met Amerika. Ik heb een paar vragen/wensen hopelijk zitten hier wat echte kenners die ons op weg kunnen helpen naar een mooie reis:)
Tot nu toe hebben wij deze route gevonden die ons aanspreekt:

San Francisco
Pismo Beach
Oxnard
Los Angeles (ik lees echter veel dat LA vrij saai is??)
Anaheim
San Diego
Palm Springs
Phoenix
Scottsdale
Grand Canyon
Lake Powell
Bryce Canyon National Park
Death Valley
Yosemite National Park
Lake Tahoe
Sonoma
Napa
San Francisco

- In hoeveel dagen is deze reis ongeveer te doen? We willen veel zien, maar willen ook de tijd nemen. Dus niet dat we bijna elke dag lang in de auto zitten op weg naar een andere bestemming. (we denken zelf aan ong. 2 a 3 weken rondreizen en hierna nog een klein weekje 'strandvakantie')
- Is het te doen om zelf op zoek te gaan naar hotelletjes of is het aan te raden om dit van te voren te boeken?
- In veel rondreizen zien we ook Las Vegas staan, maar ik vraag me af of dit een aanrader is? Het trekt ons niet echt, maar lijkt wel leuk om een keer 'mee te maken'  voor een dagje..
- Aan wat voor bedrag moeten we denken als we een reis van 3/4 weken willen, incl. vliegreis, auto, (middenklasse) hotel en daarnaast nog alle 'attracties' en bezienswaardigheden (ben je veel geld kwijt aan bezienswaardigheden, national parcs enz?)
- We willen graag afsluiten met een paar stranddagen (ja, veel mensen vinden dit zonde, maar wij houden hier toch ook erg van). Hebben jullie hiervoor aanraders? Waar zitten de mooie stranden/gebieden voor een paar relaxdagen?

Groetjes!
#1 - 28-11-2016, 16:01 uur

Cees A

Vraag:
In hoeveel dagen is deze reis ongeveer te doen? We willen veel zien, maar willen ook de tijd nemen.
Dus niet dat we bijna elke dag lang in de auto zitten op weg naar een andere bestemming.
We denken zelf aan ong. 2 a 3 weken rondreizen en hierna nog een klein weekje 'strandvakantie'
(ja, veel mensen vinden dit zonde, maar wij houden hier toch ook erg van)

Antwoord:
Strandagen zijn inderdaad zonde van de tijd. Zeker in een land waar zoveel mooiere dingen te zien zijn.
Als je maar 2 weken hebt voor je rondreis kun je gerust de helft van je wensenlijstje schrappen.
Kijk eens bij onze voorbeeldroute. Deze voert je in 3 weken langs alle highlights.
Als je nog wat extra dagen aan je vakantie toevoegt kun je die route hier en daar nog wat uitbreiden.
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/?PHPSESSID=dglbolajb77o7aotgtsjegm8u5

Vraag:
- Is het te doen om zelf op zoek te gaan naar hotelletjes of is het aan te raden om dit van te voren te boeken?

Antwoord:
Hangt van je instelling af. Amerika is een perfect land om op de bonnefooi te bereizen.  Ik doe al 26 jaar niet anders.
Als je echter een type bent dat slecht gaat slapen als niet alles van tevoren is geboekt kun je beter vooraf boeken.

Vraag:
- In veel rondreizen zien we ook Las Vegas staan, maar ik vraag me af of dit een aanrader is?
Het trekt ons niet echt, maar lijkt wel leuk om een keer 'mee te maken'  voor een dagje..

Antwoord:
Las Vegas, je houdt er van of niet, maar dat weet je pas achteraf. Je kunt je best enkele dagen vermaken in Las Vegas.

Vraag:
- Aan wat voor bedrag moeten we denken als we een reis van 3/4 weken willen, incl. vliegreis, auto, (middenklasse) hotel
 en daarnaast nog alle 'attracties' en bezienswaardigheden (ben je veel geld kwijt aan bezienswaardigheden, national parcs enz?)

Antwoord:
Reken voor 2 personen voor 3 weken maar op een bedrag tegen de 8000 euro.
Nationale parken zijn de kosten niet.  Daarvoor koop je bij het 1e park een jaarpas van 80 $ 
Je koopt 1 pas per auto en die pas is geldig voor alle inzittenden van die auto.
Met zo'n pas mag je een jaar lang zoveel nationale parken bezoeken als je wil.
#2 - 28-11-2016, 16:38 uur

Dirc

Om te laten zien dat ieder zijn mening over dingen heeft, hier ook de mijne. Dus niet dat ik het oneens ben met ome @Cees A maar ik doe sommige dingen anders.

Vraag:
In hoeveel dagen is deze reis ongeveer te doen? We willen veel zien, maar willen ook de tijd nemen.
Dus niet dat we bijna elke dag lang in de auto zitten op weg naar een andere bestemming.
We denken zelf aan ong. 2 a 3 weken rondreizen en hierna nog een klein weekje 'strandvakantie'
(ja, veel mensen vinden dit zonde, maar wij houden hier toch ook erg van)

Antwoord:
Je kunt in LA of San Diego even naar het strand. Ik zou het bijvoorbeeld gebruiken om een uurtje of 2 uit te rusten aan het einde van de dag. Verder zou ik goed kijken naar wat passend is in 3 weken inderdaad. Ik zeg expres 3 weken omdat ik 2 weken wat kort vind voor een reis naar het Westen.

Vraag:
- Is het te doen om zelf op zoek te gaan naar hotelletjes of is het aan te raden om dit van te voren te boeken?

Antwoord:
Ik boek altijd graag van te voren. Ik doe dat gewoon lekker thuis op de bank. Expedia, Booking.com, Roomkey.com etcetera.
De reden dat ik dit doe is dat ik op vakantie de tijd wil besteden aan op vakantie zijn en niet hotels boeken.
Wel zal ik bijna altijd boeken met optie om te annuleren. Je kunt dan altijd je reis omgooien of een dag wisselen ergens zonder dat het geld kost.

Vraag:
- In veel rondreizen zien we ook Las Vegas staan, maar ik vraag me af of dit een aanrader is?
Het trekt ons niet echt, maar lijkt wel leuk om een keer 'mee te maken'  voor een dagje..

Antwoord:
Dit trekt ons zeker wel. Ben er nu 3 keer geweest. De eerste keer 1 nacht als stop. De tweede keer 3 nachten omdat het wel trok en vorig jaar 4 nachten. Dit kun je ook zien als je 'strand'dagen. Lekker aan het zwembad, mooi weer. Rondje lopen door de gekkigheid, maar wel altijd airco in de buurt. Maar wat Cees zegt, je moet ervan houden. Ik vind het wel horen bij amerika.

Vraag:
- Aan wat voor bedrag moeten we denken als we een reis van 3/4 weken willen, incl. vliegreis, auto, (middenklasse) hotel
 en daarnaast nog alle 'attracties' en bezienswaardigheden (ben je veel geld kwijt aan bezienswaardigheden, national parcs enz?)
Antwoord:
Wij waren met 2 personen, 3 weken een ruime 6000 euro kwijt. Daarnaast nog 1000 euro om te shoppen.
En nee, wij besparen niet door het goedkoopste te pakken, maar ik hoef ook geen 5 sterren om te slapen. Dus kijken wij wel kritisch.
Voorbeeld: Wij hebben een auto gehuurd voor mei 2017, ongeveer 4 maanden geleden. Deze kost mij 640 dollar. Als ik nu dezelfde ga huren betaal ik meer dan 2000 dollar.
Hotels idem. Soms kijk ik eens even rond en zie ik ineens een aanbieding. Wij zitten nu 3 nachten in San Diego voor nog geen 70 euro per nacht, inclusief ontbijt. Voor dezelfde klasse betaal je normaal 120+.
Dat is trouwens nog wel een belangrijk punt. Als je een hotel gaat boeken en het lijkt goedkoop, kijk dan of er ontbijt bij zit. Dit is toch snel rond de $10,- pp.
#3 - 28-11-2016, 21:00 uur

Chris RTA

Je hebt of te veel wensen of te weinig tijd. Je geeft zelf al aan om niet al de tijd in de auto door te brengen. Moet je inderdaad ook niet doen.
Strand; Tja, ga een keer een weekje naar Ibiza ofzo. En gebruik je tijd in Amerika om de mooie parken en steden te gaan zien.
Vegas zeker niet overslaan. Als je er nooit bent geweest krijg je er al snel een verkeerd beeld van. Gokken en drinken en pross, prost,prostitit .... hoeren. Ik ben er 6 keer geweest en het blijft leuk. Je kan je er heel goed vermaken zonder 1$ uit te geven aan eerder genoemde zaken. Alleen al het bekijken van de hotels. Er gebeurt overal zo veel.

Lees veel reisverslagen en haal daar je tips uit. Stel vervolgens je route op en noteer wat je doet per dag en het aantal km wat je moet rijden. Dat geeft een goed beeld van of het haalbaar is of niet. Houd daarbij rekening mee met pauzes en fotostops onderweg.

#4 - 29-11-2016, 12:50 uur

Hans B

Marie,

Benodigde tijd
Drie weken is echt wel het minimale voor een reis zoals jij de verschillende plaatsen en parken noemt.
Als je dan ook nog ‘de tijd wilt nemen’, is misschien vier weken nodig.
Twee weken is echt veel en vel te kort, ga je niet redden.

Strandvakantie     !! zonde van de tijd !!
Als je in de namiddag of vroege avond even wil genieten van een zonsondergang en over het strand wandelen prima, maar ga geen dagen verspelen door aan strand te gaan liggen. Amerika heeft zo veel mooie natuur te bieden.
Strand : San Diego, Santa Monica, Venice Beach, Malibu ……

Hotels
Weinig ervaring mee, aangezien we in een camper reizen. We slapen er alleen eerste en laatste nacht.
Deze boek ik via Booking.com of een andere website. Prima te doen.

Las Vegas
You love it or hate it.
Ga er wel naartoe en bekijk het eens (bv 2 of 3 nachten). Heerlijk slenteren langs de LV Boulevard. Kijken naar de grote attracties voor en in de hotels. Eventueel shoppen in de malls.

Financieel
Geen idee, ticket 500 pp, auto 750 3wk, motel 75 pn, food 50 pd, zit ik al op € 4250 kom ik vast een eind in de richting.

Overweeg voor drie weken een one-way (vliegen naar stad A, vertrekken vanaf stad B), is niks duurder, maar geeft je vaak net iets meer speling.

Mijn favoriet :
Phoenix – Grand Canyon – Monument Valley - Page – Bryce Canyon - Zion – Las Vegas – Death Valley - Yosemite – TIOGA pass - San Francisco – kustweg – Los Angeles (evt. San Diego).
Soms is de TIOGA pass (3300m) niet open van weg de sneeuw in het voorjaar. Even rekening mee houden.
#5 - 30-11-2016, 14:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wop


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15