Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Antelope Canyon

Discussie gestart

Annique & Maarten

Wij gaan volgend jaar juni onder andere naar Page, Arizona.
Wij willen ook graag Lower of Upper Antelope Canyon bezoeken. Maar ik heb hier nog (veel) vragen over. Ik hoop dat iemand ons meer informatie kan geven.
- Wat is het verschil tussen upper en lower Antelope Canyon? Welke raad je aan?
- We hebben een kind van dan vier jaar oud. Hoe zwaar en lang is deze wandeling? En hoe lang duurt de tocht?
- Waar kun je een tour "boeken"? (adres, internetsite) Hoe gaat dit in zijn werk?
- Wat is de prijs van een tour?
Alvast bedankt voor de eventuele moeite.
#1 - 15-11-2010, 14:13 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

leendert en maria

Afgelopen zomer zijn we in de Upper Canyon geweest. Hier kun je alleen onder begeleiding naar toe. Wij hadden in Nederland al geboekt bij Roger Ekis in Page. Je kunt ook ter plaatse boeken maar toen wij er waren (juli) was het erg druk en vol. Hier een stukje tekst uit ons reisverslag, geschreven door onze dochter:
"Daarna gaan we naar de upper antelope canyon.  We gaan met 14 mensen in een open busje van Roger Ekis, met banken aan de zijkant. De tocht er naar toe vinden Joost een Anneloes erg leuk, met name door het slechte rijgedrag van de chauffeur. Hij heeft namelijk haast en wil zijn voorganger inhalen op een hobbelige dirtroad. Een geweldige rit! Jammer dat we er al zijn! We gaan de ‘grot’ in. In de grot heeft papa het erg druk met foto’s maken omdat we nogal snel vooruit gaan. Het is een drukte van belang in de canyon. Er is wel tijd om foto’s te maken maar rustig genieten van al het moois om je heen is er niet bij helaas. Jammer, op de terugweg rijd onze chauffeur rustig."
Het is goed te lopen voor een kind van 4 jaar: de canyon is maar honderd meter lang en helemaal vlak. Het tempo is laag, de chauffeur is tevens je gids door de canyon. De canyon is mooi om te zien en de gids geeft je de ruimte om foto's te maken. Nadeel: het is heel druk en gehaast, dat vonden wij byzonder jammer. Je hebt niet de rust om te genieten van al het moois. Steeds wachten en aan de kant voor anderen.
Kijk voor meer info op www.ontdek-amerika.nl. Daar staat ook informatie over de lower canyon.
Met z'n vieren (2 volwassenen en 2 kinderen van 12 en 14) waren wij 116 dollar kwijt, toen €92,24.
Maria
#2 - 15-11-2010, 18:56 uur

martinm

Website voor prijzen en boeken van de tour:

http://www.antelopeslotcanyon.com/about_us/chief.html

Ritje met een 4x4 naar Canyon(10 min.), tour +/- 1 uur en dan ritje weer terug.
Ik heb afgelopen zomer ook via bovenstaande website de tour geboekt en geen problemen gehad, bevestigings mail van de tour geprint en deze meegenomen naar het oppikpunt.
ik zie voor 4 jarige geen probleem.
#3 - 15-11-2010, 18:59 uur

hdeweert

De upper canyon is de meest bezochte canyon. De lower is lijkt mij voor kleine kinderen minder geschikt ivm de te nemen trappen etc.
 Wij zijn voor de upper canyon in Page opgestapt en vandaar naar de ingang van de canyon gebracht vandaar door de canyon met
een gids met aan het einde van de canyon vrij te besteden tijd en daarna weer vertrek naar Page
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=63&Itemid=455
http://www.usa4every1.nl/usa/index.php?option=com_content&view=article&id=234&Itemid=628
de tour kun je per internet reserveren  bij
http://www.antelopecanyon.com/
Harm
#4 - 15-11-2010, 19:06 uur

Chris RTA

Wij zijn afgelopen oktober in de lower geweest omdat we de upper het jaar ervoor gedaan hadden.
Ik denk dat ze beide wel te doen zijn voor kinderen. In onze groep zat een man van boven de 60 en die kon het ook. Wel met veel moeite en veel gehijg.
Maar een kind vind die trappen en klimmen geweldig lijkt mij.

Ze zijn allebei heel mooi op zijn eigen manier.
De Upper is smal van boven en breed van onder en de lower smal van onder en breed van boven.

Zie ook mijn foto's van usa west 2009 en die van west 2010.

#5 - 15-11-2010, 21:18 uur

Steson

Wij zijn bewust in de lower geweest ivm de drukte in de upper (zoals ik het vele malen heb gelezen op het forum).
We zijn naar de parkeerplaats gereden en daar bij het hokje onze kaartjes gekocht. Dit was totaal $ 26 (incl. Navajo-permit)
We waren net op tijd, we hadden de laatste tour rond 16:00 uur. Het is wel met een gids, maar die neemt ook alle tijd.
We hadden twee kinderen in ons kleine groepje van 6 volwassenen en die kinderen waren ongeveer 4 en 6 jaar oud.
Die konden goed op de trappen klimmen, want je hebt aan het begin en einde trappen om in en uit de canyon te komen.
Er is wel een steile trap bij, maar als je er als ouder achter loopt, kan er niks gebeuren !!
Wij konden kiezen om bovenlangs terug te lopen of weer door de canyon.
Aan het begin zijn bovenop de rotsen nog dinosaurus-pootafdrukken te zien.
De lower is erg gaaf, want je loopt gewoon letterlijk door een spleet de grond in !!

Ik vond de lower erg mooi !! Ben nooit in de upper geweest.
#6 - 16-11-2010, 20:53 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

nylla

Wij hebben inmiddels zowel de upper als de lower gedaan en ik persoonlijk vindt de lower veel mooier en spectaculairder als de upper.
De Lower heeft wat afdalingen via trapjes en is op sommige punten vrij nauw, maar dat maakt het leuker! (ook voor kinderen)
De lower is meestal rustiger, en de gids maakt meer tijd voor je dan in de upper.
Je kan natuurlijk ook beiden doen, je hoeft dan maar 1x navajo fee te betalen. Als je je bonnetje laat zien dan betaal je alleen de entree.
#7 - 25-11-2010, 20:56 uur

André

Wij hebben afgelopen jaar de upper bekeken eind juli.
We hadden van te voren geboekt voor 12.00 tot 13.30 uur omdat op diverse sites aangegeven stond dat tussen 12.00 en 14.00 uur je het mooiste licht hebt. op http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/antelopecanyon/antelopecanyon.html zie je schitternde foto's.
De hele vakantie hebben we mooi weer gehad. Maar net op de dag dat we er kwamen had het de dag ervoor flink geregend. De lower was gesloten omdat deze vol stond met water. Het water kan er erg snel stijgen. Er waren zelfs ongelukken gebeurd lazen we in een plaatselijke krant. De upper was op de dag dat we geboekt hadden ook gesloten. Toen geboekt voor de volgende dag maar toen ook gesloten omdat er nog te veel water stond. De derde dag konden we er wel in. Helaas niet op het gewenste tijdstip. Rond 10.00 uur in de canyon geweest. Erg mooi en erg druk. Wel beter om vooraf kaartjes te kopen en niet etr plaatse vanwege anders lange wachttijden in de zomer. Wel druk in dit jaargetijden maar je kunt er toch prachtige foto's maken ondanks de drukte.

André
#8 - 10-12-2010, 21:38 uur

André

p.s: ls je er toch bent kun je net buiten Page (miner dan 10 min. rijden vanaf Antilope Canyon) ook Horseshoe Bend bezoeken. Ook erg mooi en geheel gratis.
Is ook heel goed te doen met kleine kinderen. Vanaf parkeerplaats slechts ongeveer 300 meter wandelen.

André
#9 - 11-12-2010, 07:16 uur

Steson

Horseshoe Bend is inderdaad een 'must-do'!!!

Helaas zaten wij in een hittegolf en dan zijn die meters lopen erg zwaar hoor....  :(
Eerst die heuvel op in mul zand en dan dat zig-zag paadje.......
Maar het uitzicht is zeker de moeite waard ......  :afro:
#10 - 11-12-2010, 10:42 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Damien666

Wij hebben afgelopen zomer de lower bezocht. Ik kan niet vergelijken met de upper, maar ik vond het in ieder geval super!
Je hebt geen reservatie nodig, gewoon er naartoe rijden, auto parkeren, betalen en de gids volgen. Wij hebben 26$/pp betaald.

Horseshoe Bend is zeker ook een bezoekje waard! Maar het zal toch wel iets verder zijn dan 300 meter wandelen. Volgens mij minstens 1 km vanaf de parking... Wij hebben deze bezocht in de late namiddag en toen stond de zon niet echt ideaal voor te fotograferen. Voor de mooiste foto's zou je er tussen 12u en 14u moeten zijn...
#11 - 11-12-2010, 12:19 uur

Tet14

Is idd een stuk verder dan 300 meter van de parkeerplaats. Ca. 0.7 miles dus meer dan een kilometer.  Ca 15-20 minuten lopen one way
#12 - 11-12-2010, 12:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15