Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Antelope Canyon

Discussie gestart

annickdd

Hallo!

In mei gaan we een maand rondtrekken in het Zuid-westen van Amerika. Een bezoek aan Antelope Canyon staat zeker op het programma. Kan iemand me helpen bij de keuze voor een bezoek aan de Upper of net aan de Lower Canyon? Welke vonden jullie het mooist?

En moet je voor beide tochten vooraf reserveren?

Alvast bedankt voor de tips!
#1 - 25-03-2013, 12:21 uur

Cees A

Ik stem voor de lower.
De redenen:
--- Eerst de belangrijkste reden.  Ik vind de Lower veel mooier dan de Upper
--- Je kunt de lower, zonder reserveren, met eigen vervoer bereiken en hoeft niet met een georganiseerde tour mee zoals bij de Upper.
--- De Lower is wezenlijk anders en ook 4X zo lang als de Upper. De Lower is een spleet in de grond en de Upper een spleet in een rotswand.
Zie foto's van Lower:  (let op de ingang, je daalt via een aantal trapjes af naar de canyonbodem)
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/lowerantelopecanyon/lowerac-foto-groot.html
Zie foto's van Upper:  (let ook hier op de ingang, hier loop je zo naar binnen)
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/antelopecanyon/antelope-foto-groot.html
#2 - 25-03-2013, 12:40 uur

Chris RTA

De twee canyons zijn het tegenovergestelde van elkaar. De ene heeft een breed loopvlak en smal boven je hoofd en de andere is smal waar je loopt en breder aan de bovenkant.

Ik vind dat je ze beide moet doen. ze zijn beide heel mooi.
Er is vanuit de haven een boot tour die duurt niet zo heel lang, weet even niet meer precies hoe lang, ik dacht 1,5 uur, maar deze vaart de lower antilope canyon in vanaf de andere kant dan dat je loopt zoals hierboven beschreven. Je loopt nooit zo ver dat je de boot tegenkomt en de boot kan ook niet dichterbij komen ivm de hoge rotswanden die steeds smaller worden.
Maar het is een leuke tocht waarbij de rots wanden steeds hoger worden.

Daarnaast is het altijd de moeite waard om te zien of je kaartjes kan krijgen voor de Wave of een van de andere routes in dat gebied.

Je kan ook nog naar Secret Canyon.
Secret Canyon kan maar op één manier worden bezocht, namelijk door een tour te boeken bij de organisatie Slot Canyon Hummer Adventures. Dit bedrijf is gevestigd in een fietsenzaak op het adres 12 North Lake Powell Boulevard in Page. Slot Canyon Hummer Adventures is het enige bedrijf dat toestemming heeft van de Navajo Indianen om het grondgebied waar Secret Canyon ligt te betreden.
Bron: http://www.ontdek-amerika.nl/

De Glenn Canyon Dam kan je ook in. Dat koste toen 5$ voor een tour. Terwijl de tour in de hooverdam een vele duurdere tour heeft.

Dus boek nog maar een paar dagen bij in Page!!   ;D
#3 - 25-03-2013, 15:30 uur
« Laatst bewerkt op: 28-03-2013, 13:34 uur door Pipo Chris »

Marianne

Ik heb alleen ervaring met de Lower (zie ons 2008- en 2011-verslag) en ik kan die zeker aanraden! Het is prettig dat je niet hoeft te reserveren, en ik heb ook het idee dat de Lower minder druk en de rondleiding minder gehaast is, maar dat kan inmiddels wel anders zijn.
Je kunt je keuze ook af laten hangen van het tijdstiop dat je er bent: voor de Upper is het middaguur het mooiste, voor de Lower de ochtend.

Pipo Chris: als je iets letterlijk overneemt is een bronvermelding wel zo netjes.  :)

Marianne
#4 - 26-03-2013, 10:01 uur

Hans B

Het is prettig dat je niet hoeft te reserveren
Voor de Upper heb ik in 2009 $25 betaald.
Wat zijn de kosten voor de lower ?? Gaat er ook een gids mee of is het self guided.
#5 - 26-03-2013, 11:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Bij de Lower gaat er ook een gids mee. Bij ons bleef de gids niet aldoor bij de groep, je kon in je eigen tempo door de canyon lopen. Ik hoor hier wel verschillende verhalen over. Dat zal misschien samenhangen met de drukte.
Voor beide canyons betaal je de Navajo Tribal Permit (6 dollar) en een bedrag voor de gids. Als je beide canyons bezoekt betaal je de permit maar één keer.
Ik heb de meeste kosten van mijn 2011-reis genoteerd, maar net niet die van AC. Ik denk dat het toen 20 dollar was voor de gids (contant te betalen).

Marianne
#6 - 26-03-2013, 12:28 uur

Hans B

Ik heb het ook even nagekeken en het was $6 pp intree Navajo en $20 pp voor de tour.
Ritje met de 4wheel naar de upper canyon + begeleiding door gids.
Totaal dus bijna $ 125. De lower zou dan 4x $6 + $20 worden.

Voor de volgende keer dan maar de lower, een beetje klimmen en klauteren is ook wel leuk.

Ik heb ook nog even naar de Slot Canyon Hummer tour gekeken, maar die zijn wel heel prijzig.
#7 - 26-03-2013, 12:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Lower is nog steeds $ 26,-- totaal. Upper kan oplopen naar $ 45,-- all in afhankelijk van de tijd van de dag.
#8 - 28-03-2013, 11:34 uur

Chris RTA


Pipo Chris: als je iets letterlijk overneemt is een bronvermelding wel zo netjes.  :)

Marianne

Wilde ik inderdaad ook doen aan het eind van het typen van het bericht en ben het alsnog vergeten.
Nu alsnog aangepast.
 embarressed
#9 - 28-03-2013, 13:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15