Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

april 2010, van las vegas naar phoenix

Discussie gestart

Nici

Naar aanleiding van tips van jullie heb ik mijn rondje Denverhttp://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,9829.0.html aangepast naar een een reis van Las Vegas naar Phoenix.
Het ziet er naar uit dat we vakantie hebben van 25 maart tot en met 14 april 2010.
Kunnen we onderstaande reis doen(ivm weer/sneeuw) of moeten we nog zuidelijker gaan?
dag 1: Vliegen naar LV
dag 2: LV (zijn we al eens geweest, dus hier willen we niet te lang blijven)
dag 3: Death Valley (hier overnachten zodat we de volgende dag zonsopgang kunnen meepakken)
dag 4: Zion
dag 5: Bryce
dag 6: Capitol Reef
dag 7 t/m 9 Moab (Arches, Canyonlands)
dag 10: Mexican Hat (Canyonlands)
dag 11: Monument Valley
dag 12 t/m 15: Page (the Wave/Antelope) en Grand Canyon (hebben we ook al eens gedaan, dus hier hoeven we niet al te lang blijven hangen als we iets zouden willen toevoegen)
dag 16: Flagstaff (Walnut Canyon, Slide Rock State Park)
dag 17: Sedona (Red Rock State Park, Montezuma Castle NM)
dag 18: Watson Lake Park, Apache Trail, Tonto N.
We hebben dan nog 2 dagen speling om ergens iets langer te blijven of misschien door te trekken naar Tuscon. Canyon de Chelly zouden we nog mee kunnen pakken na Monument Valley of is dat te ver om? De avond van 13 april willen we graag in Phoenix zijn om een basketballwedstrijd mee te pikken.

Ik ben benieuwd naar jullie tips.  ;)

groetjes, Nicoline
#1 - 26-12-2009, 14:25 uur

Tet14

#2 - 26-12-2009, 15:50 uur

Hans B

Je racet 350 mile van LA naar de Death Valley en de volgende dag 350 van Death Valley naar Zion, waar je nagenoeg niets kunt doen vanwege het vele reizen.
En de rest van je reis is ook net een racebaan. Als je gaat om zoveel mogelijk afstand af te leggen in korte tijd heb je helemaal gelijk.
Waarom zo veel afstand afleggen en weinig tijd nemen om wat te zien?
Vind je LA niks, start dan in Las Vegas, scheelt je weer een dag reizen.

Je bevindt je op het Colorado Plateau.
Zelfs een woestijnstad als Las Vegas ligt al op 750 meter.
Zion NP (valley 1100m)
Bryce Canyon NP (2400m)
Capitol Reef NP (2700)
Moab (1400m)
De Franse of Zwitserse Alpen in maart?
#3 - 27-12-2009, 11:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Nici

Hoi Hans,

We vliegen ook op LV en niet LA! Ik dacht zelf dat het vanaf LV 3 uur rijden is naar Death Valley, dan hebben we zeker die dag tijd om nog iets te bekijken. Ik zou dan in Death Valley willen overnachten en dan zonsopgang meenemen en nog iets bekijken en dan doorrijden naar Zion (4 uur rijden). We hebben dan de hele volgende dag voor Zion uitgetrokken.
Ik zal nog eens  goed naar de afstanden kijken. Met name aan het begin zijn het wel een paar dagen met veel miles, maar daarna wordt het wel minder (is mijn gevoel). We hebben aan het eind ook nog 2 dagen over dus als we wat rustiger aan willen doen of iets langer ergens willen blijven is dat mogelijk. En we zouden ook nog dingen kunnen schrappen (er is ook zoveel keuze en zo weinig tijd!).
Bedankt voor de hoogtes van het colorado plateau.

groetjes, Nicoline
 
#4 - 27-12-2009, 12:16 uur

JoeSee

Het stuk Las Vegas-Death Valley-Zion kan natuurlijk wel, maar komt op mij niet geheel logisch over, omdat je het stuk niet zult zien dat je normaal meepakt op de route richting Lone Pine.

Verder zit je toch nog behoorlijk noordelijk met sneeuwkansen vanaf Bryce. De pass naar Capitol Reef zou afgesloten kunnen zijn, waardoor je om moet rijden bovenlangs. Ik denk dat Moab en omstreken ook nog behoorlijk fris is die tijd van het jaar, maar voor precieze orientatie zou je kunnen kijken op www.wunderground.com

#5 - 27-12-2009, 12:30 uur
« Laatst bewerkt op: 27-12-2009, 14:40 uur door ~Martin~ »

Marianne

Death Valley kan best zo, maar misschien is het handiger om direct de eerste dag naar DV te rijden en dan de rit van DV naar Zion te onderbreken met een nacht in LAs Vegas - je rijdt er toch doorheen. Dat geeft je ook de tijd om tussen LAs Vegas en Zion Valley of Fire te bezoeken. Nadeel is dat je wat vaker in en uit moet pakken.
Wij vonden de route naar DV via Shoshone erg mooi, zie ons 2006-verlsag bij 10 augustus. Voor een andere route zie ons 2008-verslag.

Marianne
#6 - 27-12-2009, 12:47 uur

JoeSee

Bij Mexican Hat zit nog een heel klein stateparkje dat zeer de moeite waard is: Goosenecks S.P.
Een adembenemend mooi uitzicht over de uitgesleten rotsen met onderin de rivier. Prachtig. Trek er een half uurtje voor uit vanaf Mexican Hat. Geen entree kosten.
Succes met het maken van de perfecte foto ervan (is een uitdaging op zich).
Tip: zorg dat je een persoon of auto erop krijgt om de hoogte ervan te duiden.

#7 - 27-12-2009, 13:51 uur

Tet14

Als je vroeg uit Las Vegas vertrekt kan je nog heel wat van DV zien onderweg.  Via Pahrump naar Death Valley Junction. Rechts af en meteen weer links DV in and an in DV de 13 miles lange zijweg naar Dante's View. Terug naar 190 en dan naar Furnace Creek Visitor Center om je fee te betalen (tenzij je een America the Beatiful pass hebt). Dan zuid op 178 en naar Devils Golfcourse, Badwater en weer terug naar Furnace Creek via Artist Drive.  Dan zou je nog even naar Stovepipe Wells Dunes en Devils Cornfield kunnen ngaan. Ik  zou logeren in Furnace Creek Ranch (boekings via www.xanterra.com ) en zonsondergang bij Zabriskie Point.   Dan zou je de volgende dag een andere route kunnen nemen via Beatty (met een stop bij Rhyolite Ghosttown) en dan via 95 terug naar Las Vegas. 95 in Las Vegas kan druk zijn en vaak wegwerkzaamheden maar er is geen snellere route.
Furnace Creek naar Zion is ongeveer 5 uur rijden maar je verliest een uur omdag Utah in een andere tijdzone ligt. De route via Soshone is ook mooi maar iets langer en je mist Dante's View.
Tet
#8 - 27-12-2009, 14:35 uur

Nici

Hallo Ted, Marianne,
Ik denk dat ik jullie tips ga combineren. Eerst door naar DV en terug een dagje Las Vegas en dan via de weg die Tet beschrijft (is volgens mij ongeveer dezelfde als uit jouw verslag Marianne).
Bedankt!

Martin,
Goosenecks heb ik er tussen gezet!

groetjes, Nicoline
#9 - 27-12-2009, 18:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15