Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Augustus 2013 24 dgn, rondreis Colorado, Utah, Wyoming, South Dakota

Discussie gestart

Hammies

In 2011 hebben we onze eerste reis door Amerika gemaakt. Zie ons reisverslag op http://threeladiesandagentleman.waarbenjij.nu/. Dat smaakte naar meer en in december lukte het om een camper en vlucht te boeken. Nu ben ik aan het puzzelen om de reis in te vullen. Ik heb na veel zoeken onderstaande eerste opzet gemaakt, maar ben er nog niet tevreden over. Het lijkt of ik vrij veel in Yellowstone en in Custer/Badlands zit. We gaan met 4 personen in een camper. Ik merk dat al veel NP campgrounds vol zitten, en die wil ik wel gaan reserveren. Verder heb ik rekening gehouden dat ik niet tijdens de Sturgis Rally in South Dakota ben. Ik hoor graag of dit wat is en waar ik met jullie hulp nog verbeteringen kan aanbrengen.

Dag  Route                                                    KM    Reistijd
1   Amsterdam-Denver   
2   Denver-Chatfield State Park (Denver)   51    1,0
3   Chatfield State Park-Gunisson                 314    3,8
4   Gunisson-Durango                                 274    3,5
5   Cortez-Monument valley                         198    2,5
6   Monument valley-Moab                         240    3,0
7   Moab   
8   Moab-Capitol Reef NP                        234    2,5
9   Capitol Reef NP-Salt Lake City                341    3,5
10   Salt Lake City-Jackson/Grand Tetton    469    5,0
11   JacksonGrand Tetton   
12   Grand Tetton-Yellowstone                 99    1,5
13   Yellowstone   
14   Yellowstone   
15   Yellowstone-Cody                               152    2,0
16   Cody-Buffalo/Bighorn Canyon NRA       291    3,0
17   Buffalo/Bighorn-Canyon NRA   Custer  293    3,0
18   Custer
19   Custer-Badlands                               165    2,0
20   Badlands-Badlands   
21   Badlands-Cheyenne      
22   Cheyenne-Estes Park of Rocky mountains NP   141    1 u 40
23   Estes Park   
24   Estes Park-Denver                                88    1,5
24   Denver   Amsterdam      

#1 - 27-01-2013, 16:14 uur

Marianne

Met de dagen voor Yellowstone valt het wel mee hoor! Ik vind dit het minimum een dag extra zou ook kunnen, maar je kunt de dag dat je van Grand Teton komt ook nog voor Yellowstone gebruiken.
Voor Moab zou een extra dag niet verkeerd zijn, je hebt naast Arches en Canyonlands nog veel meer mogelijkheden in de omgeving.
Voor South Dakota is een nacht minder misschien ook mogelijk.
Kijk eens in ons 2004-verslag voor het stuk van Denver via rMNP en South Dakota naar Yellowstone, en voor ons 2008-verslag voor Moab en Yellowstone.

Marianne
#2 - 27-01-2013, 18:08 uur

Hans B

Hallo Hammies,
al met al is het toch een behoorlijke rit voor 24 dagen.
Wat zijn jullie allemaal van plan om te gaan doen en te bekijken.
De tijd die je heb te besteden in de verschillende parken is niks te veel.
Je zult nog wel wat keuzes moeten maken.

#3 - 28-01-2013, 08:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hammies

@Marianne. Ik heb je verslagen al eens eerder bekeken, maar voor voortschrijdend inzicht ga ik ze nogmaals doorlezen.

@Hans, je heb gelijk dat op sommige dagen de afstanden wat groot zijn. Ik ben nog aan het zoeken wat we allemaal gaan doen. Het is best lastig vind ik, want de namen van de locaties zijn wat minder aansprekend als bijvoorbeeld Grand Canyon of Las Vegas. Wat ik wel weet is dat ik naar Moab wil. Daar is genoeg te zien en dat konden we in onze vorige reis niet bekijken. Verder uiteraard Yellowstone en daarnaast Mount Rushmore en omstreken. SLC is geen must, we zijn meer natuur liefhebbers maar een (mid)dagje shoppen voor de dames zouden ze wel leuk vinden. We zijn geen liefhebber van auto rijden, maar je ontkomt er niet aan om af en toe een flinke afstand te rijden. Als ik kijk bij de diverse  voorbeeldenreizen van de reisorganisaties zie ik onwerkelijke afstanden. Dus daar heb ik minder aan. Het komt er op neer dat ik nog flink moet speuren in de diverse reisverslagen. Je zegt dat ik nog wat keuzes zal moeten maken. Kun wat specifieker daarin zijn met wat voorbeelden?

Ik ben ook wel op zoek naar die leuke plekjes die je niet zo gauw leest in de bekende reisgidsen. Maar waar je zo maar een halve dag kan doorbrengen. Zoals bijvoorbeeld in onze vorige reis antilope canyon of Mariposa grove.
#4 - 28-01-2013, 22:22 uur

Hans B

Ik zie Gunnison staan, verder nog Durango/Cortez.
Wil je beide parken (Gunnison NP en Mesa Verde NP) ook een bezoek brengen?
Moab Arches is zeker twee dagen waard en dan heb je daar nog Canyonlands.
Capitol Reef is vanaf Moab naar SLC om, misschien dit park laten vallen ...
Wat zijn de plannen in de Grand Teton. Voor een kort bezoek is Jenny Lake + boottocht en wandeling naar Hidden Fals leuk.
Daarna de rest van de tijd besteden aan Yellowstone.

Succes.
#5 - 29-01-2013, 12:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hammies

Hans, bedankt voor je input. De route via  Gunnison en Durango  is gekozen omdat ik naar Monument Valley wil. Dat leek mij een aardige route, hoewel ik voor die locaties nog een goede dagbesteding moet vinden. Een andere route is misschien ook mogelijk. Naar het aantal dagen in Moab ga ik nog even kijken. Misschien moet ik dan Monument Valley laten vallen. Of toch minder bij Badlands. Ik puzzel nog even verder en kom binnenkort vast met een aangepaste route. Alle suggesties blijven uiteraard welkom. :afro:
#6 - 29-01-2013, 13:07 uur

Marianne

Misschien heb je iets aan de planning voor onze reis in mei. Wij doen dan ook een stukje Colorado.

Marianne
#7 - 29-01-2013, 18:36 uur

Hammies

Na het lezen van de vorige reacties heb ik het eerste deel aangepast. Met dan aan Marianne.

Dag  Route                                                    KM    Reistijd
1   Amsterdam-Denver   
2   Denver- Collorado Springs                       112    1,0   (Camper ophalen/boodschappen etc.)
3   Collorado Springs - Great Sand dunes     282    3.5   (Mogelijk Garden of the Gods, Florissant Fossil Beds NM)
4   Great Sand dunes - Durango                   266    3,5    (?)
5   Durango-Monument valley                       296    3.5    (Onderweg Mesa Verde NP)
     Of Grand Junction                                     269    3.5    (onderweg Gunisson?)
6   Monument valley/GJ - Moab                      240    3,0
7   Moab   8   Moab               
9   Moab-Capitol Reef NP                              234    2,5
10   Capitol Reef NP-Salt Lake City               341    3.5
11   Salt Lake City - Grand Tetton                478    5.5
12   Grand Tetton-Yellowstone (West)           99    1,5
13   Yellowstone   (West/park?)
14   Yellowstone   (West/Park?)
15   Yellowstone-Cody (YS oost)                  152    2,0
16   Cody-Buffalo/Bighorn Canyon NRA        291    3,0
17   Buffalo/Bighorn-Canyon NRA   Custer    293    3,0
18   Custer
19   Custer-Badlands                                   165    2,0
20   Badlands-Badlands   
21   Badlands-Cheyenne                              470   5.5
22   Cheyenne-Estes Park of Rocky mountains NP   141    1 u 40
23   Estes Park   
24   Estes Park-Denver                                 141   1,5
24   Denver   Amsterdam 

Bij het eerste deel heb ik nu een beter gevoel. Maar wat is nu wijsheid? Naar Monument Valley of naar Grand Junction? Het laatste is korter, maar ik weet niet wat mooier is. MV lijkt wat kaal als ik de beschrijvingen mag geloven.
Verder lijkt Capitol Reef ook wel mooi al is het wat omrijden. En misschien daar ook een dag langer blijven? Maar wat is het alternatief om naar Grand Tetton te komen? SLC is geen must.
Kan ik nog een dag winnen bij Badlands? Of die ik dat deel dan te kort?
Ik maak me wel al wat zorgen voor het boeken van de campings in de parken. Alles lijkt nu al vol te zitten. Of is die zorg niet terecht?
Ik wil nu al wel de camping in Estes/Rocky Mountans NP vast gaan leggen, want die laatste dagen willen we daar doorbrengen als mooie afsluiting. Ook daar zitten de campings via Recreation.gov al vol. Heeft iemand nog een goede tip daarvoor?

Veel vragen weer, maar vast bedankt voor de reacties.
#8 - 03-02-2013, 18:26 uur

Hammies

Na wat verder speuren op dit forum en internet toch maar wat aanpassingen gedaan op de route.
Vanuit Denver willen we naar Moab en dan met een volle dag in Capitol Reef naar Yellowstone. Moab krijgt de volle aandacht met zeker twee tot drie volle dagen. Om eerst het eerste deel van de reis rond te krijgen ben ik op zoek wat het beste is om in Moab te komen. Op de eerste dag gaan we de camper ophalen en hebben we maximaal 1.5 uur reistijd over om naar de eerste camping te gaan. Het is te ver om daarna naar Moab te reizen op een dag, dus we denken aan een tussenstop in Gunisson NP. Daar willen we dan een dag blijven waarna we via Grand Junction naar Moab rijden. Dat ziet er dan als volgt uit:
Dag 1: Denver-??
Dag 2: ?? -Gunisson NP
Dag 3: Gunisson NP ( wandelen)
Dag 4: Gunisson - Moab via Grand Junction
Dag 5 t/m 7. Moab
Dag 8 Moab - Capitol Reef NP
Dag 9 Capitol Reef NP
Dag 10 Capitol Reef NP - ??
Dag 11 ?? - Grand Teton
De rest volgt nog, maar in Yellowstone willen we zeker 4 dagen verblijven ten kosten van Badlands.

Ik hoor graag advies/ervaringen of het aan te bevelen is in Gunisson NP een dag te blijven. En waar zou je dan het beste de eerste nacht verblijven? Ik zat te denken aan Colorado Spings, maar dat is daarna om naar Gunisson volgens mij.
#9 - 15-02-2013, 16:46 uur

Hans B

In Gunnison ben ik zelf enkele jaren geleden geweest. Er is niet zo heel veel te doen en een hele dag is denk ik wat veel. Als je naar deze http://www.nps.gov/blca/index.htm website gaat en vervolgend de map opent, zie je dat het een doodlopende weg betreft met enkele korte wandelingen.
Natuurlijk kun je wel een hele dag ergens gaan zitten genieten van het uitzicht, maar volgens mij is dat niet jullie plan.
Wij reden de route in de andersom dan jullie en volden dit een prachtige weg (Denver - hwy285 naar Salida en vervolgens naar Gunnison. Wij kwamen vanaf Durgano.
#10 - 15-02-2013, 19:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hammies

Hans B, bedankt voor de respons. Ik kan dus beter onderweg een kijkje nemen in Gunisson door in de middag aan te komen en daar dan overnachten en de volgende dag naar Moab via Grand Junction.
Ik heb eerder gekeken naar Durango, maar kom qua bezienswaardigheden niet verder dan de plaatselijke treinrit. Dus dacht dit over te slaan. Ook gezien de omweg die ik dan moet maken.
Is de Hwy 285 goed te doen met een camper, of zitten er veel bochten in?

Het zou dan neer komen op:
Dag 1 1.5 uur buiten Denver
Dag 2 naar Gunisson (ca. 4 uur rijden)
Dag 3 naar Moab
Etc.

Ik zie wel dat een camping vinden op Hwy 285 1.5 uur vanaf Denver lastig lijkt.
#11 - 15-02-2013, 20:05 uur

Marianne

De vorige route vond ik ook prima, maar nu heb je overal meer tijd en dat is wel lekker.
Wat ik van de BCotG heb begrepen is dat je daar inderdaad geen volle dag voor nodig hebt. Je kunt het ook overslaan en via de I70 rijden. Dan kun je nog wat tijd uittrekken voor Colorado NM en ik denk dat langs de I70 wel meer te zien is.
Als je wel via Gunnisson rijdt zou je naar de KOA in Buena Vista kunnen gaan, maar dat is wel iets meer dan 1,5 uur. Er zullen echter ongetwijfeld wel meer campings zijn op dat stuk lijkt me.

Marianne
#12 - 15-02-2013, 22:45 uur

Hammies

Marianne, met de vorige route bedoel je via Colorado Springs, great sand dunes en Durango? Dit is ook heel mooi, maar erg veel rijden volgens mij.
De KOA in Buena Vista had ik gezien, maar is tegen de 3uur rijden, en dat redden we niet als we de camper tussen 1 en 4 mogen ophalen. Ik heb op deze weg nog maar één kleine camping kunnen vinden die op rijafstand ligt. Maar die is zonder electra, en het is wel lekker om dat wel te hebben op je eerste dag. Het is dus nog even puzzelen.

Wat is in Moab aan te bevelen. De campings van de NP's of een commerciele in het dorp zelf? Of maakt dat niet veel uit.
#13 - 16-02-2013, 10:44 uur

Marianne

Ja, ik bedoelde de route via Great Sand Dunes, maar dat is inderdaad wat veel allemaal.
Met campings in Colorado kan ik je niet helpen. In Moab heb je een prima camping midden in het dorp, Canyonlands RV park. Lekker om ook eens lopend naar een restaurant en winkels te kunnen (wij zaten er in 2008 tegenover). Aan de andere kant van het dorp zit ook een camping. Maar in Arches zitten (zonder voorzieningen) lijkt me ook wel een mooie ervaring, ik ken iemand die daar heel enthousiast over is. Zie hier hun reisverslag: http://canteclaer.wordpress.com/dag-16-21-arches-np-monument-valley-en-page/ , ook voor de campings in Moab zelf.

Marianne
#14 - 16-02-2013, 13:02 uur

Hans B

Is de Hwy 285 goed te doen met een camper, of zitten er veel bochten in?
Prima te doen, lange rechte wegen, geen haarspeldbochten.
Dagdeel Gunnison is prima.
#15 - 16-02-2013, 17:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15