Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Autohuur Las Vegas

Discussie gestart

Nicolay

Hoi,

Ik ga dit jaar weer naar Las Vegas en wil dan voor 1 week een auto huren om Las Vegas en de natuurparken in de omgeving te verkennen. Ik boek de auto in Nederland. Hebben jullie nog een advies wel autoverhuurbedrijf ik juist wel of niet moet pakken. M.b.t. de prijs verschillen ze niet veel maar het zijn vooral de kleine lettertjes waar je op moet letten  >:( Ik wil vooral goed verzekerd zijn, geen eigen risico hebben. Ik kan kiezen uit Hertz, Alamo, AVIS, National Car en Sunny Cars.  Wie heeft een advies en/of wil zijn ervaringen delen.
#1 - 01-07-2004, 20:06 uur
Viva Las Vegas

Nicolay Berbers
Webmaster www.ilovelasvegas.nl

Makki

Hi Nicolay,

In Vegas huur ik steeds een Alamowagen.
De verschillende eraringen die ik opgedaan heb, zijn soms heel verschillend.
Best is het Alamo Gold te nemen. Hierin zijn de belangrijkste verzekeringen inbegrepen, krijg je een volle benzinetank (die je leeg mag inleveren zonder meerkost) en kun je meerdere bestuurders onderschrijven (dit dien je wel te doen bij het ondertekenen van het contract). Zo werk ik nu steeds met Alamo.

Enkele jaren terug had ik bij Alamo een wagen vanuit België gehuurd. Ter plaatse aangekomen wenste mij verschillende verzekeringen aan te smeren die ik helemaal niet wenste. De bediende was helemaal niet blij met mijn beslissing en behandelde mij eerder ruw !. Wanneer ik de wagen mocht ophalen, bleek die een kleiner type te zijn waarvoor ik in België betaald had.
Aangezien ik de wagen gehuurd had voor 3 weken, wenste ik een groter wagen maar niemand in Vegas kon (of wenste ?) mij helpen !
Ik heb dan maar de rondreis aangevat met het kleiner wagentype. Aangekomen in Los Angeles ben ik naar het bureel van Alamo mijn beklag gaan maken. Hier heel vriendelijke mensen. Vele verontschuldigingen. Resultaat: ik mocht de wagen inleveren en mocht een andere wagen kiezen, om 't even dewelke die in hun gamma voorkwam.
Terug thuis aangekomen, heb ik dan een klacht gestuurd gestaafd met kopij van het kontrakt en foto's van mijn eerste wagen naar het hoofdbureel van Alamo in Engeland. Enkele weken later kreeg ik 114 $ terug voor de geleden ongemakken.

Dus goed opletten ter plaatse wat je ondertekent en wat je men soms wil aansmeren. Soms is het heel moeilijk want je bent vermoeid van de reis of je kent de taal niet voldoende.

Makki

   
#2 - 02-07-2004, 11:17 uur
« Laatst bewerkt op: 02-07-2004, 14:52 uur door Makki »

Norbert

Van de vier vakanties die ik in Amerika heb doorgebracht, heb ik er drie met een auto van Alamo gedaan.
Mijn ervaringen met Alamo zijn niet echt positief. Op de eerste vakantie hebben we in totaal vijf auto's van hun versleten. (opgeblazen automatische transmissie, kofferbak die niet dicht wil, lekke band enz, enz.) We hebben toen de helft van de autohuur teruggekregen.
Tijdens mijn tweede vakantie liep wel alles goed met de huurauto van Alamo.
Op mijn derde vakantie kregen we een auto waarvan de schijfremmen onregelmatig waren afgesleten. Dit had tot gevolg, dat bij bijremmen op bergwegen en bij hoge snelheden het stuur van de auto hevig begon te trillen en dat de auto niet in het rechte spoor wilde blijven. In Canada hebben wij toen bij een Chrysler dealer de auto laten reparen na overleg met Alamo. Bij het inlveren van de auto in Seattle kregen we toen de volledige autohuur weer terug op de creditcard. We moesten toen wel stevig praten en dreigen met een advocaat, alvorens we het geld terugkregen.
Vorig jaar hebben we dan ook geen auto meer bij Alamo gehuurd, maar bij Dollar Rent a car. Hier kregen we te maken met het feit, dat er geen auto in de door ons bestelde klasse aanwezig was. Na lang heen en weer praten, hebben we toen toch maar besloten om een upgrade te nemen. Tijdens de vakantie hebben we gelukkig geen problemen gehad met de auto.
In het algemeen is mijn ervaring met autohuur, dat de medewerkers van het verhuurbedrijf altijd proberen je nog weer een upgrade of extra verzekeringen aan te smeren. Als je hier niet op ingaat, worden ze minder vriendelijk en soms zelfs boos.
#3 - 09-07-2004, 19:42 uur

Bakvet

Norbert, je hebt wel heel wat pech gehad met de auto, maar aan de andere kant vind ik dat Alamo het iedere keer schappelijk en naar jouw zin heeft opgelost, door je de helft of zelfs het hele huurbedrag terug te betalen. Dus om er nu publiekelijk zo negatief over te blijven doen.....? Ik heb niet echt verstand van autotechniek, maar het soort gebreken dat je noemt - dat kunnen ze toch niet van te voren kunnen zien aankomen?  Verder gok ik, gezien de klachten,  dat je het goedkoopste model (compact) besteld heb. Voor een paar tientjes in de week extra heb je een kwalitatief zwaarder uitgevoerde auto, met minder kans op dit soort gebreken lijkt me.

Groet,
Geurt Bakvet
#4 - 18-07-2004, 10:32 uur

Chiefram

Wij huren ook vrij regelmatig bij Alamo en ik ook wij hebben al meerdere keren technische mankementen met de auto gehad, met name versleten banden waar werkelijk geen profiel meer opzat, maar ook dat de stuurinrichting niet helemaal in orde was.

Ook in overleg met Alamo hebben wij de auto (in meerdere vakanties) moeten laten repareren, waardoor je soms bijna de hele dag in en om zo'n reparatie-station rond moet hangen, gewoonweg omdat er verder helemaal niets in de buurt is.

Wel moet ik eerlijk zeggen dat (zonder hierom te hebben moeten vragen) er elke keer bij het inleveren van de auto, een redelijk huurbedrag in mindering wordt gebracht en men ons altijd vriendelijk te woord heeft gestaan.

Daarnaast zijn wij wel een paar keer behoorlijk onvriendelijk behandeld (onder andere in LA) aan de balie, alsof we een stelletje achterlijken waren. Wij huren altijd of een 4WD in de hoogste klassen of een Luxury Car (ook de hoogste klasse). Ik weet dat Alamo bijvoorbeeld de Cadillac Seville of Deville heeft in haar programma, ook al adverteert men daar niet meer mee. Al een paar keer werd ons bij het afhalen gezegd dat deze auto's niet meer in hun programma zijn opgenomen, maar als je eerst grondig hun wagenpark bekijkt voordat je de auto naar keuze gaat ophalen, dan bleken er ineens een 7 tal gloednieuwe Cadillacs op het terrein te staan.

Toen wij de balie-medewerkster hierover informeerde, werd ze boos en bleef volhouden dat ze ze niet haddden en ons niet kon helpen. Wij moesten perse in een Buick Park Avenue rijden, zei ze, want iets anders was er niet.

Toen gevraagd of ze even mee naar buiten wilde komen, zodat ik de Cadillacs kon aanwijzen, welke ook op hun terrein stonden, vulde zo zonder iets te zeggen het formulier in en we mochten zelfs kiezen welke van de 7 we wilde meenemen voor de vakantie!

Leuke service: eerst ruzie maken en klanten afzeiken, maar als je laat merken dat je beter weet, dan ineens kan het wel.

Vreemd dat een groot bedrijf als Alamo chagerijnige en werkelijk ongeinteresseerde kaugomvretende medewerkers in dienst neemt, en dat voor een Amerikaans bedrijf.

Jammer...
#5 - 18-07-2004, 16:52 uur
« Laatst bewerkt op: 18-07-2004, 16:53 uur door Chiefram »

Norbert

Om even terug te komen op het antwoord van Bakvet. We huren altijd een auto uit de categorie full size, omdat als je drie weken in Amerika gaat rondrijden, je ook lekker wilt zitten in zo'n auto.
Vorig jaar hadden we de pech dat er dus geen auto uit deze categorie aanwezig was.

We hadden toen een mid size gehuurd, met een gratis upgrade naar een hogere categorie.

Het klopt inderdaad, dat we ons geld hebben teruggekregen van Alamo. Echter zoals Chiefram ook al schrijft, de klantvriendelijkheid van het personeel laat soms te wensen over.
Bij de laatste keer van Alamo boden ze ons in eerste instantie de helft van het geld terug voor het ongemak. We hebben dit in eerste instantie ook geaccepteerd. 's Avonds in een restaurant kwamen we toen aan het praten met een man die zij dat hij een advocaat was. Hij gaf ons toen het advies om de volgende dag toch proberen al het geld terug te krijgen., Dit advies hebben we dus opgevolgd met als resultaat, dat we al het geld terug hebben ontavngen.

Over de reis van vorig jaar met een Dollar rent a Car, heb ik behalve zoals al vermeld met het afhalen van de auto geen verdere problemen gehad met de auto.
Onderweg bleek dat er te weinig olie in de motor was en dat de ruitewissersvloeistof bijna op was. We hebben vervolgens motorolie en ruitewissersvloeistof onderweg gekocht. Bij het inleveren van de auto hebben we het restant van de olie met de slip cvan de creditcard waarop de olie en de ruitewissersvloeistof stond afgegeven aan de balie en uitgelegd dat we genoodzaakt waren om deze aankoop te doen, omdat er dus n iet genoeg olie en vloeistof in de auto was.
De medewerker van Dollar miek hier geen enkel probleem van en crediteerde meteen het bedrag weer op de creditcard. Dit noem ik nu wel klantvriendelijkheid.
#6 - 19-07-2004, 20:32 uur

Bakvet

Bedankt voor de nadere uitleg. Eerlijk gezegd, auto's met een slechte stuurinrichting heb ik ook een paar keer meegemaakt bij Alamo. De laatste keer zei ik er wat van bij het terugbrengen, t.w. dat  ik de hele vakantie aan m'n stuur heb moeten trekken om niet naar de berm af te glijden. Heel irritant op die lange rechte wegen. Was niet erg vond de inname-medewerker. Die auto werd zo weer de verhuur ingestuurd.

De afgelopen jaren echter gelukkig geen enkel technische mankement meer gehad. Wel problemen met het verkrijgen van het juiste type auto.
Dollar: SUV gereserveerd, alleen mini-SUV beschikbaar. Werd de volgende morgen gratis bij het hotel omgeruild. Prima service!
Alamo: SUV gereserveerd,  niet beschikbaar. Andere auto meegekregen en na een paar dagen ingeruild voor SUV.
Een vriend van me in diezelfde periode:
National: SUV gereserveerd, alleen "All wheel drive" beschikbaar. Dat is iets anders, hij heeft z'n vakantie er deels voor moeten aanpassen.
Avis: SUV gereserveerd, niet beschikbaar. Moest de volgende dag  een uur terugrijden naar LAX om de goede auto op te halen.

Kortom, als je een SUV of luxe slee reserveert, blijf dan gerust een dag of twee in je aankomstplaats hangen, als je er zeker van wilt zijn dat ze hem kunnen leveren.

Wel zou ik me kunnen voorstellen dat als je lid wordt van zo'n "club" programma van een verhuurder, dat ze dan alvast je gereserveerde auto apart houden en klaar zetten. Daar zijn die programma's toch voor bedoeld? Heeft iemand er ervaring mee?
#7 - 19-07-2004, 21:19 uur

remko

Heej Nicolay,

ik kom toevallig net terug van mijn vakantie daar. Ik heb een auto bij Alamo gehuurd en dat is 100% goed bevallen.
Zowiezo heb je daar een heel relaxed pakket, het GOLD pakket waarin zoals al eerder vermeld alle verzekeringen + een hoop extra's. Dat vind je verder nergens anders zo goed geregeld. Tja uiteraard hebben ze me iets proberen aan te smeren, een extra verzekering maar gewoon nee blijven zeggen en dan houden ze vanzelf wel een keer op. Waarschijnlijk doen ze dat overal!
En de auto was super goed bevallen, niks gebeurd en toch 16000 km gereden. Zorg wel voor een midsize tot fullsize auto anders past het niet...

Gegroet Remko
#8 - 20-07-2004, 01:02 uur

Jikkie

Hoi Remko,

16.000 km gereden ??!!!!! welke route heb je gereden ?

Goed te horen dat de huur van een auto bij Alamo goed is bevallen.
Dat stelt me enigszins gerust.
Wij vertrekken over 1,5 week voor een rondreis ZW-Amerika/Canada. :D
#9 - 20-07-2004, 20:15 uur

Stephano

Mensen,

Het is mischien een beetje laat, maar toch wil ik even reageren.

Wij hebben ook met Alamo gewerk, maar hebben die uit het programma gehaald. Mede door het ter plaatsen nog proberen te verkopen van verzekeringen. WAT GEWOON IEDEREEN MOET DOEN IS EEN AUTO BIJ HERTZ HUREN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb al meerdere keren gehuurd bij Hertz, en daar gaat alles volgens boekje ! Gewoon goed en netjes.

Met vr. gr.

Stephan Bourgonje
#10 - 19-09-2004, 17:11 uur

Bakvet

Nieuw!
Deze vakantie heb ik weer een SUV bij Dollar gehuurd. Vorige keer moest ik ruim een half uur op m'n beurt wachten. Daarom heb ik me deze keer aangemeld voor Dollars Fastlane programma. Dan heb je een speciaal loket, waar hooguit een andere klant voor je aan de beurt is.  (Heb het nu over LAX, het kan op andere plaatsen natuurlijk anders zijn.)

Met het Fastlane lidmaatschap heb je al je gegevens en voorkeuren al van te voren vastgelegd, inclusief de verzekering die je wilt afsluiten: Loss Damage Waiver en Suplemental Liabilty Insurance. Het ophalen van de auto gaat dan 10x zo snel en ze proberen je niets aan te smeren.

Wat dat betreft was alles in orde, maar vervolgens moest ik 10 minuten wachten om te horen of er een SUV-auto beschikbaar was.  Ze konder er gelukkig een vinden. Bij het instappen bleek hij van binnen slecht schoongemaakt. Er zat een onopvallende deuk in het achterportier, de voorste nummerplaat ontbrak en de rechtervoorband was onregelmatig afgesleten. Bij Dollar moet je dit allemaal zelf op een formuliertje aantekenen, voordat je wegrijdt. Heb ik gedaan.

De auto trok als een gek naar rechts. Je moest echt aan je stuur sjorren om rechtdoor te kunnen rijden. De volgende ochtend heb ik hem meteen teruggebracht. Bij het terugbrengen tekenden ze op het inleverformulier aan dat de nummerplaat ontbrak en dat er een deuk in zat. Gelukkig had ik dat zelf de avond daarvoor al aangetekend op het ophaalformulier, dus ik ging vrijuit. Anders had ik een schadeformuliier kunnen invullen.

Ik kreeg een andere auto mee, ook weer een wat oudere, maar met 10000 mijl minder op de teller. Er stonden deze keer ook een paar vrij nieuwe wagens van dat model klaar, maar geef mij maar een auto die al wat afgeleefd is. Dan kan je er ten minste zonder slecht geweten mee over unimproved roads rijden. Helaas rijdt deze auto ook spontaan naar rechts als je je stuur loslaat, maar bij deze valt het mee, ik kan er mee leven.
#11 - 20-09-2004, 08:52 uur
« Laatst bewerkt op: 20-09-2004, 08:54 uur door Bakvet »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15