Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Autoweg naar de bodem van de grand canyon.

Discussie gestart

koosv

Er is in Arizona ten oosten van Kingman, gelegen aan een overblijfsel van route 66, een weg die naar de bodem gaat van de grand canyon. Het traject wordt ook wel aangeduid als  de "Indian route 6",of  de "Diamond creek road".
Dit is de enige autoweg die direct naar de colorado rivier in de grand canyon gaat! De weg begint boven Peach Springs, maar het is een dirt road, die ook nog een aantal keren een  rivierbodem kruist . Als het niet recentelijk geregend heeft kan je er met een gewone auto rijden, zo vertellen enkele overlevenden.

Nu weet ik wel dat je beter  niet met je huurauto over een dirtroad moet rijden (bij sommige verhuurbedrijven illegaal, bij de rest vervalt  de verzekering).
Mijn vraag is : wie heeft hier ooit wel eens gereden, is het de moeite waard, of is het dringend af te raden ?
#1 - 14-05-2009, 11:37 uur

Hans B

Koos,
ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt mij wel een uitdaging.
Echter met mijn camper ga ik het niet doen.

Hierbij de link : http://www.takemytrip.com/desert/97a.htm naar de site met mooie foto's en andere wetenswaardigheden.

Hans
#2 - 14-05-2009, 13:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

melvin

ziet er mooi uit om eens te doen!
zou ik ook wel eens willen proberen, maar jammer met een huurauto dat het illegaal is.
#3 - 14-05-2009, 18:39 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

meistershof

Hallo Hans
Mooie site ik zal hem bewaren lijkt mij leuk om te doen .
Groeten Wim.
#4 - 17-05-2009, 16:32 uur

Mississippi


De weg op de website lijkt mij goed te doen met een 4wd.
Wij hebben wel eens een dergelijke weg gereden van Canyonlands NP naar de Colorado river met een Trailblazer  :D

#5 - 17-05-2009, 21:07 uur

Hans B

De weg op de website lijkt mij goed te doen met een 4wd.
quote]

Mijn vervoermiddel staat wel hoog op de wielen, maar ik ga het toch maar niet proberen.
#6 - 18-05-2009, 07:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15