Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Roadtrip 'Belgske goes West'

Discussie gestart

Belgske

hoi hoi,
Nadat ik me, Jacques (53),   n paar dagen geleden al even kort voorstelde, wil ik graag mijn voorlopig geplande route (ca 3wk) met jullie delen... Ik ben er vroeg bij want het is de bedoeling die trip samen met mijn vriendin pas in sept/okt 2019 te ondernemen.  Ik wil echter, wanneer de vliegtickets vrijkomen, meteen de 'kritieke' (lees: snel volgeboekte) plaatsen kunnen reserveren.
Het is zeker niet de bedoeling alle Highlights erin te proppen en wil zoveel als mogelijk genieten vd plekken die ik ga bezoeken.  In de parken willen we enkel korte wandelingen maken tot max. 3 uur... de overnachtingen mogen gerust Back to Basic zijn... Daarom zijn suggesties, vooral in de NP van harte welkom
Met hulp van de ervaren 'Amerika'-gangers via deze site zal het zeker lukken om die 3 weken om te zetten tot een onvergetelijke route.
Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen
(ps ik weet dat de reistijden excl pauze, ed... zijn)

BELGSKE GOES WEST
1. vliegen naar Las Vegas

2. Las Vegas - Lee Vining (550km - 5,5h)
     - door de jetlag zullen we zeer vroeg wakker zijn, vandaar dat deze lange rit in het begin vd route ligt
     - indien tijd bezoek Mono Lake en Bodie
     - geen Death Valley in de planning

3. Lee Vining - Yosemite Valley (120km - 2.5h)

4. Yosemite Valley
     -  overnachten in Valley zelf (Big Trees Lodge, Housekeeping Camp, Half Dome Village,.... andere suggesties)
     -  activiteiten:  oa Glacier Point, Sequoia's in het zuiden vh park, korte wandeling in Valley naar een waterval

5. Yosemite Valley - San Francisco (340km - 4h)
     - eventueel nog n activiteit in Yosemite

6-7. San Francisco
     - 2d fiets huren en zeker n bezoek aan Alcatraz (genoteerd: pas 3mnd van te voren kun je boeken

8-10 San Francisco - Los Angeles (750km - 7h)
     - hier zijn zeker tips welkom (waar best overnachten... Monterey/Carmel staat niet echt op het programma)
     - vooral de Wildlife points (zoals zeeleeuwen, ed...) en omgeving Big Sur staan op het programma ( Pfeiffer SP willen we graag enkele uren in spenderen
     - een Spaanse missiepost mag ook niet ontbreken (welke stellen jullie voor?)

11. Los Angeles - Needles (420km-4.5h)
    - L.A. staat niet op onze 'to do'-list
    - is Joshua Tree NP   in het najaar de moeite voor een bezoekje?

12. Needles - Grand Canyon Village (400km-4h)
    - R66 via Oatman
    - overnachten in Bright Angel Lodge and cabins, Yavapai lodge,... zijn er ook'back to basic'-plaatsen in het park???)

13. Grand Canyon

14. Grand Canyon - Monument Valley (300km-3.5h)

15. Monument Valley
     - overnachten bij Roy Black  Guide Tours
     - ook via Roy Black rit met paarden

16. Monument Valley - Page (210km-2.5h)
    - bezoek Canyon X (deze Canyon omdat hier de persoonlijke touch (voorlopig toch) meer aanwezig is dan in de andere Antelope Canyons...

17. Page
     - Kayakken naar en in een Antelope canyon

18. Page - Bryce Canyon - ? (240km-3h)
    - Bryce Canyon
    - overnachting ergens ts Bryce en Zion

19. ? - Zion  (120km-1.5h)
    - zijn er 'Back to Basic'- slaapplaatsen
    - in Zion enkele korte Wandelingen (overlook, Riverside Walk met mss een stukje vd Narrows)
    -Angels landing zeker niet ;-)

20. Zion - Las Vegas (270km-3h)
    - ev. nog wat tijd in Zion
    - is Kolob Canyon de moeite of kan ik beter kiezen voor Valley of Fire?

21-22 Las Vegas
    - als afsluiter genieten vd glitter and glamour van deze woestijnstad en hopelijk/waarschijnlijk ook aan het zwembad wat de rust terug in onze lichaampje laten komen ;-)

23 vertrek

En nu wacht ik met veel plezier op jullie opmerkingen/adviezen/tips

groetjes, Jacques


     
 
#1 - 19-11-2017, 13:47 uur
« Laatst bewerkt op: 19-11-2017, 13:58 uur door Belgske »

Cees A

Dag 2:  Waarom geen Death Valley ?   Door DV rijden kost je niet veel extra tijd.
Overweeg overnachten in Bishop in plaats van Lee Vining. Bishop is een grotere plaats met meer hotels.
Bovendien zijn op die manier de rij-afstanden van dag 2 en de daaropvolgende dag 3 beter verdeeld.

Dag 8 t/m 10: Ik zou toch, alleen al vanwege de verdeling, Monterey als 1e overnachtingsplaats tussen SF en LA aanbevelen.
Ook al geef je niks om het plaatsje zelf, de 17 mile drive langs de ruige kustlijn en natuurpark Point Lobos zijn de moeite waard.

Als 2e overnachtingsplaats zou je Pismo Beach kunnen overwegen.
Tussen Monterey en Pismo Beach kom je automatisch langs het mooiste deel van de kustweg, Big Sur.
Pfeiffer state park is inderdaad een aanrader.
Als je een missiepost wil bezoeken kan ik die in Santa Barbara aanbevelen.

Dag 10 en 11: Je schrijft dat je niet naar Los Angeles wil. Waarom rij je er dan naar toe ?
Je kunt dan net zo goed van Santa Barbara noordelijk langs LA naar Joshua Tree (het plaatsje, niet het park) rijden.
Scheelt je een omweg langs een stad waar je toch al niet wilde zijn.

Dag 15: Ik vraag me af of je de gehele dag 15 in Mon.Valley moet blijven.
Zo groot is dat park niet, in een paar uur heb je het eigenlijk wel gezien.
Als je op dag 15 toch nog wil gaan paardrijden in MV, doe dat dan in de ochtend.
Je kunt dan in de middag alvast naar Page rijden en daar overnachten.

Dag 18: Doordat je op het einde van dag 15 al in Page bent heb je dag 16 en 17 voor Page.
Je wint nu, dankzij die "move" van dag 15, dag 18 en die zou ik als extra dag bij Zion zetten.
De Emerald Pools Trail en de Watchman Trail in Zion zijn echt de moeite waard

Dag 20: Rij op de dag dat je van Zion naar Las Vegas rijdt via Valley of Fire.

Dag 21 en 22: Vergeet dat zwembadje maar. Daar heb je geen tijd voor.  1smile
Las Vegas Boulevard South, oftewel De Strip, is 7 km lang en aan weerszijden liggen mega-hotels.
En dan heb ik het nog niet gehad over het oude Downtown en de 2 grote outlets in Las Vegas.

Van "back to basic" accommodaties weet ik niks af en dat wil ik graag zo houden.
Hopelijk kan iemand anders je daarmee helpen.
#2 - 19-11-2017, 16:55 uur

Dirc

Ik als Vegas liefhebber zou ook liever wat meer tijd daar besteden als ik er toch zou zijn. En nee, ik ben geen gokker.
Wij zijn er bijvoorbeeld een keer een hele week geweest na 2 weken road trip. Het idee was even uit te rusten bij het zwembad. Maar zoals Cees al aangaf is dat hem niet geworden. Het was eerder tussendoor even 2 uurtjes zwembad meepakken en vervolgens de strip, de fontijnen van Bellagio, een outlet, rondje door de winkels van Ceasars, noem maar of.

Over back to basic; Ik heb in Yosemite wel eens overnacht in de canvas tenten. Dat was eens maar nooit meer. Als het buiten afkoelt (en dat doet het daar een zeer groot deel van het jaar) ben je aangewezen op het aantal dekens in je tent. Het kan daar echt f*kking koud worden. Dat is aan mij niet besteed. Vaak zijn die overnachtingsplaatsen nog vrij prijzig ook omdat je 'on the spot' zit.
Als ik dan mag kiezen dan rij ik liever een klein stukje net buiten 'the spot' en pak ik een hotel met een schone kamer en een lekkere douche. Trouwens, ik overnacht echt niet 5 sterren mijn hele vakantie. Een dergelijk hotel kan ook best basic zijn en dan ben je niet eens veel duurder uit zoals ik zei.
#3 - 19-11-2017, 18:55 uur

Cees A

Dirc brengt me met z'n Yosemite-tent-ervaringen op een ander ideetje.
Als je echt "back to basic" wil zou je, als je in Amerika bent gearriveerd, de aanschaf van een slaaptentje en wat basis kampeermateriaal kunnen overwegen.
Je kunt dan in de nationale parken en eventueel aan de kust (goedkoop) overnachten op een campground in je eigen tentje.
Tussen de parken en in de steden laat je de tent fijn in de auto en neem je een hotel /motel.

Koop alleen een tent + wat slaapmateriaal. Kookgerei e.d. heb je niet nodig. Eten kun je overal.
Zo'n basis-kampeeruitrusting hoeft geen kapitaal te kosten. Voor 100 - 150 $ moet je alles kunnen aanschaffen.
Het hoeft immers geen oerdegelijk spul te zijn dat 10 jaar meegaat. Een paar weken is genoeg.
Na afloop van je vakantie geef je alles af bij een kringloopwinkel o.i.d.
Het kampeerspul heeft dan z'n plicht gedaan.
Je hebt er in de parken, op de campgrounds midden in de natuur, goedkoop mee kunnen overnachten.
Het spul mee naar huis slepen als extra bagage zal je waarschijnlijk meer kosten dan de oorspronkelijke aanschafwaarde.
Nou, hoeveel meer "back to basic" wil je het hebben .............  ;)

Wat ook een beetje "basic" is, is reizen met een campervan met daktent.   Zoiets dus: --->  https://www.jucyusa.com/
Forumlid @Pino  heeft dit al eens gedaan en die kan je daar alles over vertellen.
Zie hier de foto's van die trip: -----> http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/2015-noord-californie-en-oregon/

PS: Heb je nog tips kunnen halen uit de informatie die bij onze zuid-west voorbeeldroute staat ?
Linkje: --->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136274/#msg136274
 
#4 - 20-11-2017, 11:00 uur

Dirc

Koop er een aggregaat en electrische deken bij  ;D
#5 - 20-11-2017, 11:18 uur

Belgske

Haha.... Aggregaat en electrische deken... Gelukkig heeft mijn vriendin genoeg warmte bij zich...(hoop ik toch)
Ik wil jullie alvast bedanken voor het meedenken en de tips zal ik zeker meenemen om de route te verbeteren


#6 - 20-11-2017, 13:24 uur

Pino

Kamperen lijkt mij ook leuk bij goed weer. Kampeeruitrusting kun je ook huren (maar op minder plekken dan dat er outdoorzaken zijn).
Hou rekening met het klimaat, wij waren eind september in Bryce en dan heb je nachtvorst. Je kunt wel in de meeste visitor centers de nodige fleecejacks aanschaffen, maar leuk vind ik anders.
Probeer bij zonsondergang bij Monument Valley bij "The View " te zijn.
#7 - 23-11-2017, 21:37 uur

Terpies

Heb je een alternatieve route als de Tioga Pass onverhoopt dicht mocht zijn. Je geeft aan sept/okt als mogelijke reisdatum. Hoe dichter naar het eind van Oktober, hoe groter de kans dat de Tioga Pass dicht is door sneeuwval.

Als je flexibel bent qua datum zou ik als ik jullie was in september gaan. Bovendien heb je dan ook nog redelijk aangename temperaturen 's nachts in de Rockies.
#8 - 28-11-2017, 17:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15