Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Beste reisperiode

Discussie gestart

JDJ

Ik ben van plan om volgend jaar een rondreis te gaan maken in het Zuidwesten. We twijfelen nog wat over de reisperiode. We zouden eerst in juni gaan, maar om me heen hoor ik dat het dan nogal druk kan zijn in de nationale parken. ik vraag me dan ook af of april een goede reistijd is qua weer, drukte e.d. We willen een reis maken langs LA, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion/Bruce, Mon. Valley en Grand Canyon.

Is het trouwens de moeite waard om een omweg te maken naar Moab, Dead Horse Point/Canyonlands?

Alvast bedankt voor de hulp!

Johan
#1 - 06-06-2005, 12:33 uur

Inge

Ik ben nog niet ik het voorjaar geweest, dus dat weet ik niet.
Ik lees hier en daar wel dat het vroeg in het voorjaar hier en daar nog kan sneeuwen; dus nog redelijk koud kan zijn.
Ik kan me voorstellen dat mei/juni een goede tijd kan zijn in het voorjaar; dan zijn vaak de bergpassen weer open (dit jaar ook sneeuw!!), mooie watervallen en nog niet zo bloedheet...

Wij zijn zelf in september geweest en gaan ook dit jaar weer in september. We hebben toen heel veel geluk gehad met het weer. Nauwelijks regen (1 ochtend) en verder een heerlijk zonnetje, met een prettige temperatuur (tussen de 23 en 30 graden). Watervallen in Yosemite heb je dan niet meer, te laat in het seizoen. Dat was wel jammer.
#2 - 06-06-2005, 12:46 uur

Ebelix

Half september is de beste tijd om te gaan. Alle wegen zijn dan open en de temperatuur is ook nog lekker. In het voorjaar (lees tot eind juni) is het mogelijk dat diverse passen nog gesloten zijn ivm sneeuwval.
#3 - 06-06-2005, 15:17 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Vegas

De periode vanaf eind half april - eind mei is ook perfect.
De route zoals je die aangeeft zal dan geen problemen geven met gesloten passen.
Een kleine kans dat de tioga pas in yosemite wel dicht zit.
Je moet dan eromheen rijden als je verder trekt naar bv Death Valley.
Maar dat is werkelijk een prachtige tocht, juist als er nog wat sneeuw ligt.
Ook de noord rim van de Grand Canyon kan dicht zitten, maar de zuid rim is zeker open en ligt ook veel beter op de route.

Ik ben vanaf half april tot eerste week mei geweest.
Het is dan niet te warm en nog v rij rustig.
De woestijn is dan ook prachtig.
Je kent het wel, voorjaar, alles begint te groeien en bloeien en je krijgt zelf ook weer die kriebels.
Persoonlijk vindt ik de voorjaarsperiode beter als het najaar.
Zeker voor de streek waar je heen wilt.

Als je noordelijker zou gaan, bv naar Yellowstone of Rocky Mountains dan zijn de wegen inderdaad vaak nog dicht tot eind mei/ begin juni.
In die gebieden is het najaar wellicjt prachtig omdat er veel bossen en dus bomen staan die in het najaar prachtige kleuren hebben.

Maar nogmaals, ik zou in het voorjaar (vanaf half/eind april) gaan.
Krijg je absoluut geen spijt van.
#4 - 06-06-2005, 16:44 uur
« Laatst bewerkt op: 06-06-2005, 18:10 uur door Vegas »

Chiefram

Wij zijn eigenlijk altijd na het hoogseizoen naar de US geweest, dus als alle scholen in Nederland weer begonnen zijn. Nog nooit hebben wij slecht weer gehad (altijd heerlijk warm tot heet) en de vliegtuigen zitten niet meer bomvol (en kindervrij !!). Daarnaast zijn ook nog eens de tickets met minimaal 50% (meestal veel meer dan dat) gedaald in prijs.

Dus het najaar vind ik de meest ideale periode.

Wij zijn ook wel eens in het voorjaar geweest, geldt hetzelfde voor. In het hoogseizoen zijn wij ook wel eens geweest en zo erg druk waren de Nationale parken ook niet hoor. Dat viel best wel mee. We waren alleen 2 a 3 keer zoveel kwijt voor dezelde vakantie als we nog even 1 a 2 maandjes gewacht zouden hebben...

Maar ja... soms wil je niet wachten en direkt boeken en dezelfde week vliegen!  ;) ;D
#5 - 06-06-2005, 19:04 uur

JDJ

bedankt voor al jullie reacties, hier kan ik zeker wat mee. heb trouwens nog een vraagje:

wil de eerste twee dagen universal studios en disneyland in anaheim gaan bezoeken. weet iemand een hotel in LA wat een beetje centraal zit voor een bezoek aan die twee attracties?

alvast bedankt!
#6 - 06-06-2005, 22:34 uur

Mikam

Ga naar de Ramada Conestoga in Anaheim
Er stop een gratis shuttle voor Disneyland
En de excursie naar Universal Studios kan je gewoon bij de receptie boeken.
#7 - 07-06-2005, 13:13 uur

Ebelix

Ik denk dat een hotel op de luchthaven het meest centraal is voor een bezoek aan Anaheim en Universal. De 4 en 5 sterren hotels op deze locatie zijn goedkoop. Zo kan je in luxe je vakantie beginnen.   ;D

Je hebt in LA wel een auto nodig. Je kan de eerste 2 dagen niet zonder auto.
#8 - 08-06-2005, 06:49 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15